Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

store bror gikk på 1 års dagen, mellomste gikk når ho var 1år og 4mnd.

og den minste gikk når ho var 1år og 1mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første skritt 14 mnd.

Gikk skikkelig 16 mnd.

Skrevet

jenta mi gikk rundt bordet ni mnd, slapp seg når hun var 10 mnd..Har ikke vært mer travelt enn om hun hadde krabba til hun var 1,5 år..

Skrevet

Gutten min gikk rundt bordet da han var 9 mnd, og han var helt VILL etter å bli holdt i hendene og "gått" med.11 mnd gikk han sine første skritt, og nå er han 12 mnd og går korte avstander. Han har alltid en kul i panna fordi han er overmodig og gjør ting han ikke helt mestrer, en liten villbasse. Skulle ønske han var mer rolig jeg....

Skrevet

Bare la det komme av seg selv..men her i gården tror jeg at gåbilen gjorde en viss nytte i forhold til å trene på gåing..

Gikk langs bordet ca 11 mnd gml, slapp seg og tok de første skrittene dagen før han var 14 mnd og brukte ca en uke eller to før han bare gikk (og ikke krabba)

Ei på barseltreffet (de er 17 mnd nå) går ikke enda..så er stor forskjell, men alt er jo normalt..

Skrevet

Eldstemann var 9,5 mnd og minstemann var 11,5 mnd. :o)

Skrevet

Vent til han går av seg selv. Ingen hast med det.

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange unger her inne som IKKE går når de er ett jeg! Alle unger jeg kjenner gikk da de var ett år.

Har det noe med stimuli å gjøre tro? Rullet ungene deres seint, begynte de seint med alt annet, dere som har treige unger?

Skrevet

Hva faen er problemet ditt da anonym? Det er faktisk innen normalen opp til 15-18 mnd! Du vet atde som går for tidlig statisktisk sett får STORE ryggproblemer senere i livet sant???? Jeez!

Skrevet

da kjenner ikke du mange unger gitt anonym!! jenta mi er 14 mnd har og har akkurat lært seg å gå..uten mas eller trening fra vår side.. treig??syns ikke d jeg..hun satt selv da hun var 6 mnd,krabbet på alle fire rett før 7 mnd aldern,rullet seg rundt tilig...vært tilig på alt,unntatt gåinga..men jeg synes ikke hun er treig for de!!!.har ALDRI pressa henne..så om de går når de er 9 mnd eller 16 mnd har ingen ting med hvor tilig elelr seint alt det andre kom.dere som stresser med å få barna til å gå.slapp av.det kommer når ungen er klar for det.:)

Skrevet

Eh ja ok, du anonym som skrev at unger som går tidlig får STORE ryggproblemer senere i livet. Kunne du hoste opp noen dokumentasjon på det der eller?

Aner jeg at du er øøørlite granne sjalu og sur fordi du har en treig unge?

Skrevet

Forstår ikke helt dette hastverket som enkelte mødre føler jeg da... Er det fordi dere selv ikke er så fysisk spreke at dere er så opptatt av at barna skal "fly rundt" på to før dem runder året?

Jeg har fremdeles tilgode å se et voksent menneske som er funksjonsfrisk, men som desverre aldri lærte å gå.....

Hvorfor dette hastverket?

Er dere klar over hvor godt det er å ha babyer som ikke er så travle? Jeg har hatt begge deler. Førstemann løp da han var 8 mnd, gud for et slit det var!! Andremann er et på mange måter mye mer harmonisk barn. Har tid til å se seg rundt, lytte og lære.

De har vært tidlige på hver sin måte.

Andremann har et språk som feier jevnaldrende barn av banen, og selv om han ikke gikk før han var 16 mnd er han den som er raskest på labben nå når dem løper rundt.

Hver enkelt barn har sin "klokke" som er riktig for akkurat han/henne.

Den ENESTE forskjellen på tidlige og senere barn rent motorisk sett - er hvor slitsomt det er for mor ;O))

Skrevet

Mer slitsomt å bære på en stor og tung unge på 18 mnd enn at han eller hun går selv da ;)

Skrevet

Ja det akn så være, men er ganske mange slitsomme mnd med løping etter en baby med raske ben og liten fornuft fra 8 mnd (min ene gikk da) og dersom dem går når dem er ca 14-15 mnd.

Skrevet

Min eldste begynte á gá da han var 13 mnd, og min yngste da han var 10 mnd.

Men synes ikke du skal óve med ham - vent og se og la ham selv bestemme rytmen. Det er jo ingen hast.

Skrevet

9,5 mnd første skrittene. 10,5 mnd gikk hele tiden..

Skrevet

syns nu det e mye bedre å ha en aktiv oppegående 1 åring. som vil være med på alt! å er masse ute å leker sammen :)

passiv unge på 16mnd er ikke akkurat drømmen. da hadde jeg vært mega bekymret..

Skrevet

Nei. Mitt barn gikk av seg selv ved 12 mnd, så ville ikke si han var treig. Du skulle skamme deg for å si slike ting! Selv gikk jeg ikke før jeg var 16 mnd og er i dag advokat og tjener nok BETRAKTELIG MYE bedre enn mange og glad i idrett er jeg også. Så alle som har barn som går etter 12 mnd, slapp av og ikke bry dere om disse som slenger ut tullete ting!

Skrevet

tok sine første skritt alene ved 12,5 mnd. Det er nå. Rullet tidlig, krabbet og reiste seg ved 9 mnd. Gått rundt møbler osv et par mnd ca. Stresser ikke jeg, han tar det i sitt tempo:)

Skrevet

OMG er ikke noe jævla konkuranse dette heller da, og du frøken anonym er det MULIG??? unger er forskjellig og slik er det bare... ungene lærer seg noe nytt hver dag uannsett om de ikke har lært seg og gått eller ikke. det kommer. har ei lita på 13 mnd snart, verken går eller reiser seg opp. men vil ikke kalle hun en treig unge fordi om hun ikke går enda,det kommer. hun er veldig tidlig ute med og prate f. eksempel. noe som kanskje din unge er litt seinere med. DEM ER FORSKJELLIG! kan ikke si slike ting om de søte små barna våres vettu, alle barn er jo bare helt vidunderlige. din egen er jo mest vindunderlig da, slik er det jo bare.

Skrevet

Første skritt ved 11 mnd, og gikk mer enn 3-4 stk i slengen da hun var 13 mnd:)

Skrevet

eldste jenta vår gikk når hun var 10 mnd, mens lillemor begynte å gå når hun var 11,5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...