Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen er snart 1 år. Går langs bordet. Men kryper for det meste.

Er det slik at jeg bør øve med han, eller bare vente til han klarer det alene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lukas begynte å gå rundt bordet litt før han ble et år. Ble gradvis tøffere og slapp seg mer og mer. Gikk kanskje et skritt eller to uten støtte, men satte seg fort ned. Dagen før han ble 14 mnd ruslet han plutselig over gulvet.

Eg syns du skal la han få prøve seg alene. Kan muntre han opp til å prøve, men la han ta det i hans tempo. Han går nok før du aner det=)

Skrevet

Jenta mi tok sine første skritt når hun var 10mnd, å når hun var 11mnd slutta hun helt å krabbe å gikk hele tiden.

Øvde ikke noe spesielt med henne, men hun syntes det var veldig gøy å gå å holde meg i hendene da så vi gjorde det ganske mye.

Skrevet

Han slapp seg skikkelig og gikk stødig da han var 14 mnd. Hadde da gått rundt ting og ved å holde seg i ting i 2-3 mnd da..

=)

Skrevet

Min tok sine første skritt alene da han var ni mnd og gikk da han var ti mnd. Han har alltid vært meget aktiv.

Skrevet

Gikk sine første skritt da han var 9 1/2 mnd...så bare sluttet han å krype og bare springer nå....slitsomt..hihi.

Skrevet

Gikk sine første skritt da hun var 9 mnd...og løp rundt her da hun var 10.

Skrevet

Første skritt uten hjelp i å holde seg på noe da han var 12 mnd.

Gikk "på fulltid" da han var 13 mnd.

Bare la han ta det i sitt tempo. Og ikke stresse med det:)

Skrevet

Jenta mi er snart 14 mnd og kan såvidt slippe seg fra bordet og gå 2-3 skritt alene før hun slipper seg ned på gulvet igjen.

Har ikke øvd eller gjort noe for å oppmuntre henne, har latt henne finne ut av det selv... Tar det helt rolig jeg - det er visst helt normalt at de går alt mellom 9 mnd og 18 mnd! Stresser ihvertfall ikke =)

Skrevet

Gutten min begynte å ta sine første skritt når han var 13 mnd. Han var først kjempeivrig, men så gikk det over til krabbing igjen i 1 mnd. Så har det vært litt av og på helt fram til han ble 16 mnd. Og siden da har det nesten bare vært gåing. Krabber av og til hvis han ikke gidder reise seg igjen :)

Det er store variasjoner og tror nok at du bare skal la han utvikle seg i sitt eget tempo. Gutten min ble sint dersom jeg prøvde å holde han i hendene for å få han til å gå.....

Skrevet

Begynnte å gå når hun var akkurat 10,5 mnd.

Har aldri vært den typen som har gått mye men heller lite og holdt seg i ting før hun slapp seg.

Har aldri trent med henne.

Skrevet

Guro var 9 mnd og tre uker da hun tok sine første skritt :)

Skrevet

det kommer av seg selv - men selvsagt er dt moro å øve litt med dem om de vil. De må bli klare selv uansett - og plutselig slipper de seg - og det er kanskje litt tidlig å forvente at han skal gå enda... Gjennomsnittet ligger vel rundt 15 mnd. Minsten vår er snart 15 mnd og slapp seg på søndag - gikk 7-8 skritt på egenhånd. Men fortsatt er det krabbing som er mest populært ;-)

Skrevet

Hei hei. Gullet mitt er 15,5 mnd og går ikke ennå. Hun har gått 3-4 skritt og kan stå helt alene, men å gå skikkelig, det gjør hun ikke. Det er ingenting å stresse med i alle fall. Vent til han klarer det alene du, da får han tatt ting i sitt eget tempo, et tempo som passer han.

Vi stresser i alle fall ikke. Jo senere de går, jo mindre knall og fall og mindre å løpe etter :)

Skrevet

Guten vår slapp seg eit par dagar etter han fylte 14 mnd. Då hadde han øvd seg på å gå langs møblane sidan han var 10 mnd. Litt forsiktig kar :o)

Du kan alltids prøve å "lokke" han til å gå, men han gjer det nok uansett ikkje før han er klar for det.

Skrevet

Herregud så travelt dere har hatt det i mange måneder allerede.

Tausa mi er 16 mnd, og bare kryper, går ikke runt ting, kan reise seg i knestående ved nederste trappetrinnet, men greier ikke teise seg opp ved bordet ol.

Hun går ikke runt bordet.

Hun står ikke uten støtte.

Vi har rolige gode dage, slipper å fy etter en ettåring som er turbo over alt..........

Hun ligger tilogmed HEILT i ro på stellebordet. Hun snur seg ikke runt på stellebordet engan. Hun KAN det, men gjør det ikke, ligger rolig og koser deg.

DEILIG:

Skrevet

...travelt? Hehe. Syns det er stas jeg, at ungen min gikk tidlig.

Syns kanskje 16 mnd høres litt seint ut da, om hun ikke viser antydning til å reise seg eller noe. Har du fått sjekket henne hos lege? Høres jo ut som hun kanskje kan ha litt vel svake muskler.

Skrevet

Gutten vår gikk uten støtte når han var 11 mnd. Han reiste seg opp, og gikk langs bord og møbler når han var rundt 9 mnd.

Synes det var litt i det tidligste. "Vettet" var der liksom ikke så tidlig, så det ble en del "knall og fall".

Men når han først slapp seg, og begynte å gå, så var ballansen der, og vi kunne puste lettet ut :)

Skrevet

Vil bare svare anonym på dette.

De sjekker ikke slikt, før de er 18 mnd, og ikke viser antydning til å gå. Har hørt om flere unger som kun kranbber, og så plutselig en dag bare reiser seg og går. Unger er utrolig forskjellige her.

Er ikke uvanlig at de ikke går når de er 16 mnd ;o)

Skrevet

jenta vår var 15 mnd da hun slapp seg helt og gikk alene. vi har helle aldre stresset med å "øve" på å gå! hun fikk ta det i sitt eget tempo, så lenge det ikke er noe galt så går de jo av seg selv uansett=)

Skrevet

Gutten min var 12 1/2 mnd.

Skrevet

14 mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...