Gå til innhold

Er jeg streng eller..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære pleier å være på en festival som er i slutten av juni, der er det fest døgnet rundt. Nå har det seg sånn at i år så er det kun 1,5uke igjen til terminen når den festivalen er. Jeg vet at de aller fleste føder nærmere termin og kanskje etter termindatoen, men det kan jo skje likevel.... Han har lyst til å dra på den festivalen, noe som jeg er bittelitt skuffa over egentlig. Mulig jeg er urimelig men...

Jeg har sagt fra at om fødselen starter den helga, så kommer jeg ikke til å ville ha han på sykehuset så lenge han ikke er 100% edru. Det takler jeg rett og slett ikke. Festivalen er omtrent 2timers biltur fra der jeg skal føde, så han kan jo rekke å komme om fødselen starter, men jeg orker ikke å ha en småfull pappa på fødestuen. Nå er det vårt første barn, så jeg aner ikke hvordan min fødsel kommer til å utarte seg når det gjelder hvor lang tid jeg kommer til å bruke osv... Men mamma født veldig fort...fra riene startet til jeg og mine to søsken har vært ute så har det ikke gått mer enn 7timer på noen av oss, dvs. hun har født ca 1time etter at hun har kommet på sykehuset.

Det gjør jo at jeg er litt bekymra for at han ikke skal få med seg fødselen, og er egentlig litt skuffa over at han faktisk har lyst til å dra på den der festivalen...det er tross alt en fødsel det er snakk om at han kan gå glipp av..

Er jeg urimelig? Hva ville dere gjort?

Synes egentlig det er litt flaut å spørre om dette... :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å overvære fødselen til sitt første barn burde være viktigere enn å reise på festival å drikke seg drita??? Sannsynligheten for at du føder før termin er vel ikke stor med det er en grunn til at man blir kalt fødeklar 20dager før termin da;) Ungen kan komme når som helst!!! Og den festivalen kommer vel igjen til neste år? Føde for første gang gjør du ikke igjen for å si det sånn;) Absolutt ikke streng!!!! Min mann får drikkeforbud fra uke 37 og det er han helt med på. Fortell ham at dette er noe han aldri får tilbake om han skulle misse det.......

Skrevet

jeg hadde nok sagt at beklager i år så vil jeg at du skal bli hjemme, at du ikke vil sitte med angst for at fødselen skal starte når han er på fylla, han kan jo dra neste år......

Noe må enn bare forsake når enn skal bli pappa....

Skrevet

Nei det synest jeg ikke!! Men man kan ikke tvinge han til å vere med deg på føden, men jeg hadde ikke latt han dra... Fødselen kan starte når som helst, og du bør vel slippe å vere alene...

Jeg hadde iallefall ikke latt min kjære dra på noe slikt... Min samboer holdt seg edru og hjemme 1 mnd før fødsel da jeg ventet nr. 1, og det skal han nå også!! Kan feste fra seg før siste mnd og etter babyen er ute...

Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig! Jeg hadde aldri godtatt at min samboer dro på fylla-festival rett før fødselen...og det hadde han heldigvis ikke gjort heller. Forrige gang hadde han på egen hånd besluttet å ikke drikke noe alkohol de siste to mnd før termin - en vet jo aldri om noe skjer, om fødselen settes i gang eller noe annet - han ville være kjørbar og helt med om noe skjedde. Jeg hadde ikke giddet å hatt en alkoholpåvirket mann med meg på fødestuen i hvertfall...

Skrevet

Nei. Synes ikke du er streng jeg. Er vell opp til hver enkelt hvordan man vill se ann dette men. Festivaler kommer det alltids flere av men ikke fødselen til sitt eget barn =) Jeg hadde også kommet til og slått meg på bak bena til samboer hvis han skulle vært med på en festival så tett på min termin..Ville tatt en sikkelig prat med samboer hvis jeg hadde vært deg jeg,forklar han hva du føler rundt dette...

Skrevet

Takk :) det er godt å høre at jeg ikke er urimelig.

Han vil jo være med på fødselen, det er bare det at jeg vil ikke ha ham med hvis han ikke er edru.

Nå hører det med til sjeldenhetene at han er på fest, men likevel, den festivalen passer utrolig dårlig i år!

Takk for svar :) jeg ble litt letta over å høre at det er flere som synes at det kan være litt "risky" :)

Skrevet

DU er IHVERTFALL ikke streng nei!!! (se MITT innlegg lenger ned om samboer som vil til utlandet nesten 4 uker..)

halvannen uke før termin er det totalforbud med alkohol på min samboer ihvertfall. jeg har faktisk sagt siste 3-4 ukene jeg da.

Skrevet

Jeg synes ikke du er streng. Greit nok at det heter at de fleste går over tiden, men du kan jo føde tidliger og da bør du slippe å sitte alene å tenke på at hva om fødselen setter i gang og du ikke har samboeren din der. Min samboer måtte ikke ha prøvd å foreslått noe slikt engang. Da hadde han nok fått en forferdelig kjeft!!! Syns du skal prate med han å si hvordan du føler det.

Skrevet

jeg har termin 20.juli og her er får han ikke dra på festival ivertfall... ikke til Vinstra eller Sjåk eller Breim... skal på treff fra 8-10 juni, men da blir jeg med selv hvis formen er fin... hvis ikke skal han få dra alene... men etter det er det alkoholforbud... ser helst jeg slipper å kjøre til føden selv!

Skrevet

Min får ikke dra noen steder så nære termin!

Da skal han være hjemme og passe på meg, og kjøre meg på føden når fødselen starter!

Min reiser ingensteder fra 4 uker før termin og til gullet er ute!

(han er heldigvis enig i det selv også da ... så ingen tror jeg "burer ham inne" mot hans vilje!)

Skrevet

Jeg syns ikke du er urimelig i det hele tatt. Men jeg er litt forbauset over at han i det hele tatt har ønske om å dra dit....Hadde blitt lei meg om samboeren min hadde bedt om noe sånt.Samboeren min skal delta på et kurs tre-fire uker før jeg har termin. Kurset varer i tre dager, og han skulle egentlig ikke dra. Men nå viser det seg at han kan pendle hver dag(2 timer hver vei) så da skal han dra likevell. Men da var det jeg som oppfordret han til å dra.

Nei, du får bare sørge for å føde akkurat da, så får han se at du hadde rett=)*Lykke til*

Skrevet

Stå på krava! Klart han skal være hjemme! Du trenger jo støtte og hjelp den siste tiden uansett. Synes det er dårlig gjort av ham å i hele tatt vurdere det.

Skrevet

hehe.. jeg synes ikke du er streng i det hele tatt...

Min mann hadde fått store problemer om han hadde foreslått noe sånt rett før termin. Jeg ville ikke latt han dra. ;)

Skrevet

jeg synes det er rart han ikke er mer opptatt av fødsel enn festival selv, at han vil risikere å gå glipp av det... merkelig.

Skrevet

har sagt te typen at når det e 3-4 uka igjen,får han ikkje drikke... for det første må vi kjøre i 1 time vis i føde før tia...å for det andre klare ikkje i å kjøre selv når i har rier eller lignende...så han må da fintholde seg unna...syns det e rett i...

Skrevet

vi "ofre" oss uten drikke/røyk i over 9 mnd,så da ska de kunne klare ca 1 mnd...

gjør meg ingenting å "ofre" meg i 9 mnd uansett :-) :-)

Skrevet

Ærlig talt, her skal man slite seg gjennom kvalme og gravidmage og redsel osv, ikke skal man røyke, ikke skal man spise alt man vil, ikke skal man drikke alkhol, man skal brette ut både underliv og overliv for leger og jordmødre og det som værre er... Også skal ikke mannfolka holde seg hjemme rundt terminen og holde seg edru de ukene der??? Ser flere innlegg om gutteturer og fest og fyll og sure mannfolk som ikke får dra. Nei, stå på krava jenter. Å dra på festival eller fotballtur eller hva de nå måtte ha lyst til, det kan vente til ungen er ute og vel så det!

Hormoner, jeg?? neeeeeei.... hehe

Skrevet

Takk for mange gode tilbakemeldinger! :) Det er godt å se at det ikke er jeg som er vanskelig og urettferdig.

Nå tror jeg ikke han helt har tenkt over hva han kan gå glipp av... Han er egentlig veldig opptatt av den lille der inne og er aktiv deltagende i graviditeten og alle dens sider, så det er ikke sånn at han ikke er intr. Men jeg ble bare litt skuffet da han foreslo at han skulle dra på den festivalen ja.

Men jeg har fortalt han hvor mange som er enig med meg her inne og at flere av dere har satt drikkeforbud fra og med 4uker før fødsel, han ble litt stille og paff da og skjønte vel at han tråkket i baret...hihi. Så jeg tror nok han har skjønt at det ikke er "vanlig" at pappan reiser bort en helg så nære termin :)

Uansett, det er godt å få svar og tilbakemeldinger på ting her inne, så takk til alle :)

Skrevet

Jeg er enig med de over her, du er ikke urimelig. Vil bare si det at det er nok like vanlig å føde før termin som etter.

Skrevet

Svarte nettopp på et annet innlegg om hvorvidt samboeren skulle få reise på tur 4 uker før termin, hvor jeg mente ja. Men er det mindre enn 2 uker før, så skal man si nei. Det er innenfor dette tidsrommet at ting skjer, to uker før eller etter termin. Han er kanskje naiv og uvitende om dette. Ta ham med på en kontroll hos jordmor eller lege og la ham høre det fra en tredje part. Det kan hjelpe ham til å innse hans forpliktelser i dette tidsrommet.

Skrevet

Nei kjære deg du er ikke streng:)Min samboer har også vært på festival rundt den tiden jeg har termin men i år forstod han selv at det var ikke aktuelt. Heldigvis! Hadde synes det var slitsomt hvis jeg måtte forklare det for han. MEN, jeg har "gitt tillatelse"(hehe) til at han få dra på konsert 1,5 time unna en kveld tre uker før termin, det hadde jeg ikke hjerte til å si nei til. Da allierer jeg meg med bestevenninnen min og foreldre også har vi avtale om at han sjekker tlf sin med jevne mellomrom. Ja litt får de ofre også. Vi er jo faktisk uten alkohol o.l. i ikke bare ni mnd, men tenk på ammeperioden også! Synes du er flink som sier fra jeg:)

Skrevet

Hadde nok ikke blitt aktuelt med noe festival, nei, det er sikkert !

Det er da virkelig hans unge, også; fullstendig uforståelig for meg å skulle prioritere å reise bort til et sted to timer unna, og drikke og feste.

Hvis du ikke føler deg konfortabel med dette, skal du selvfølgelig si i fra, det får han bare rette seg etter. Bare rett og rimelig.

Skrevet

Du er ikke streng!

Han er rar hvis han vil risikere å gå glipp av fødselen..det er jo like mye hans barn.

Skjønner at du ikke vil ha en småfull kar der..Si klart fra hva du tenker og mener!

Skrevet

Som musikk elskeren jeg er...

ville jeg vel latt han dra på betingelse at han holder seg edru og ring ofte! Er jo ikke no problem å overvære en konsert selvom det nærmer seg fødselen....

men du bestemmer og han burde høre på deg... men viktig å komme til felles gode løsninger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...