Gå til innhold

Dere med ekstrem fødselsangst er jo noen hellige kuer, da.


nimaline241757

Anbefalte innlegg

Ikke kan man si: Ikke vær redd, dette kommer til å gå bra.

Ikke kan man fortelle sin historie om at det gikk bra.

Ikke kan man si: å revne er ikke vondt.

Ikke kan man komme inn her med _litt_ angst...

 

Det eneste dere vil høre er: "Stakkars dere, dere har det fælt. Ingenting hjelper, bare ta ks."

 

Her prøver enkelte å hjelpe til med å komme med råd og forslag, og en historie om hvordan de selv overvant sin angst, så blir de jaget ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, du er latterlig!!

 

Nei, man kan ikke si 'dette kommer til å gå bra'. Fordi de fleste her har opplevd at det ikke har gått bra!!!! Og det skjønner enhver person som ikke er tilbakestående.

 

Vi trenger ikke sånne som deg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj. Ja men dette var ei smart ei dere! Er virkelig imponert!

 

Hva med å sette seg ørlittegrann inn i andres situasjon?? Du aner ikke hva du snakker om i det hele tatt! Så lag din egen tråd da vel der du vil ha alle disse tingene!

 

Ja ja. Jeg er iallefall en hellig ku!!...Du er bare ei ku,

 

Kom deg vekk!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke et eget forum som heter kranglesiden da...? Få utbruddene dine der i stedet for... Jeg er også tydligvis en hellig ku.. og vet hva jeg snakker om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen kan være redd det ukjente om man aldri har vært igjennom det før.

Å forlange KS bare fordi man er redd og engstelig for å føde, det er ikke god nok grunn.

KS er operasjon, som kan få store følger, og helt unødvendig å gå igjennom uten meget sterke grunner til det.

 

 

Det må være rom for saklige diskusjoner rundt emnet. Ingen trenger kjefte på noen for det.

Det hjelper å lese mye om fødsel i månedene før man føder, for å seire over redselen man føler. Se mange filmer, og øv deg hjemme på pusteteknikken, og tenk over hvordan du vil at din fødsel skal være.

Man må ikke tro KS er lettere enn vaginal fødsel, for det vil det aldri bli.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks, det blir aldri noen saklig diskusjon når uopplyste og arrogante mennesker som deg deltar.

KS er en ypperlig utvei for kvinner med uovervinnelig fødselsangst. Hadde det ikke vært for muligheten for KS, så er det mange som hadde valgt å aldri få barn (meg inkludert). INGEN tror at det er en lettvint løsning.

Tror du virkelig at lettvinte løsninger som å 'se mange filmer' og 'øv på pusteteknikker' er redningen for ei som er livredd?

 

Mennesker som deg skuffer meg stort. Spesielt inne på dette forumet, der vi prøver å holde en positiv tone.

 

Bambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skuffer deg av hvilken grunn?

Jeg har også vært redd for å føde, men født flere barn likevel.

Hva gjør at du og andre har enerett på å vite at KS er eneste løsning?????????????????

 

ALLE er på et eller annet tidspunkt redd for å føde. Det tør jeg faktisk påstå. Og det går an å framelske alle slags følelser. Også redsel.

 

Du og andre virker ekstremt lukket for diskusjoner til hjelp. Hvorfor ble dere gravide til å begynne med, om dere er så redde for å føde?

Å trasse igjennom keisersnitt er gjort av mange som lyver å sier de er redde, når det er andre grunner i bilde.

Ja,det våger jeg å påstå.

Skuespillerinner i USA velger ofte KS fordi de er redde for at de skal bli "ødelagt" nedentil ved vanlig fødsel.

Kom ikke å fortell meg at det ikke også skjer i Norge. Innpakket i "redsel for å føde".

 

 

Dere som er genuint redde, pga seksuelt misbruk fks, dere stiller det seg helt annerledes.

Men de fleste kan fint føde vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ble DU gravid til å begynne med? Sånn at du har flere mennesker rundt deg å rakke ned på??

 

Du vil vel bare at alle andre kvinner skal oppleve det samme helvetet som du gjorde da du fødte. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være redd og ha angst! Let det opp i leksikon og ikke kom her og døm andre på den måten der.

 

Du aner ikke hva hva du snakker om du som sier at vi tar ks for å ikke bli slappe der nede. Herregud! På seg selv kjenner andre tydligvis! Jeg synes synd på deg som vet så lite og som har så lite empati! Har liksom ikke ord på hvor utrolig arrogant og teit jeg synes du er!

 

Lurer på hvordan barna dine er? Grøsser med tanken på at de har en så følesesløs mor!

 

Dette er ikke forumet for deg! Ta deg en tur på krangle og bli der!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja04.06.07

Syns det er helt utrolig at noen skriver inn noe lsikt på en side som dette. enda mer vittig at moderator mener det er helt greit at folk slenger ut sånt her. man må tydeligvis hetse noen med nick for å få igjennom en klage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst!!

Har du klaget Miang? Bra. men her må man henge ut noen med nick eller spørre om hvilke kjendiser man har hatt sex med! da blir det strøket! Men å henge ut folk som ahr et alvorlig problem og sliter, det er helt greit!!

Møkka side blitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja04.06.07

Javisst har jeg klaget, se på ris og ros, men moderator syns det var HELMAX!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Guldamedgull: Svarene dine var meget spydige.

Ser jammen lett hvem som er frekke her inne. Dere vil ikke ha hjelp,dere. Det er ikke mer å si om den saken.

 

Å si noe sånt om Jordmor Siri var utrolig lavmål! Sier mye mer om deg enn om henne.

 

Er det rart de ikke hører på dere? Bli voksen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette var latterlig, eg vil ha en normal fødles men klarer ikke tanken på det.. er en heilt grusom tankte.. men det eg lurer på er om kansje noe han hatt fødselsangst og gått til samtale eller snakket med andre som har det, om hvordan det var og om det hjalp, er ikke ute etter sympati fra noen som deg vertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å ha angst og ville gjøre noe med den. Jeg beundrer de som reiser seg opp og bekjemper angsten sin ved å se den i øyne. En annen type mennesker er de som duller med angsten sin og lar seg overvelde av den. Jeg vet hva jeg snakker om fordi jeg har hatt angst selv. Men jeg flyktet ikke fra den, jeg beseiret den. Å legge seg ned og bare be om ks er å la seg beseire av angsten. Sorry. Og gullameg, du er jammen frekk med din spydige tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miang20&alicja04.06.07

Du snakker som du ikke forstår på noen måte. Håper inderlig ikke dette innlegget du først skrev var ment til meg, som faktisk går til jenvlig hjelp, jeg har prøvd gjennom hele svangerskapet mitt å bekjempe angsten min, og jeg har angst for mange andre ting i tillegg, men for noen tar det lenger tid enn deg og kommentarer som den du kom med provoserer hardt for oss som prøver.. Og jeg har virkelig prøvd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lol, ja.. herregud, voks opp. Mitt mareritt er å komme inn på føestuen, så er alle leger og jordmødre opptatt med folk som skal ha ks fordi de ikke tør å føde.

 

Tenk dere hvordan det er i Afrika. Man er heldig bare man får komme inn på en noenlunde ren fødestue. Der er det ike snakk om dulling med redde damer. Vi i Norge har det for lett. Angst for ditten og datten. Problemet vårt er at vi ikke har noen problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi er flere som faktisk prøver å få bukt med angsten, men det er ikke alltid at vi overvinner den. Er det slik at kun de som faktisk KLARER å overvinne angsten og føde vanlig er 'verdige' i dine øyne, HI?? Det høres sånn ut, ja. Makan til arroganse.

 

Bambi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vet ikke helt hvem som er frekk her jeg?

 

Grunnen til at jeg er skarp er at jeg blir utrolig lei meg og såret over de som dømmer meg. Du vet ikke hva jeg gjør for å overvinne min angst! Jeg har gått til samtaler minst et halvt år før jeg ble gravid og gjør det fortsatt. Målet mitt er å føde vanlig så klart og jeg er ikke der ennå. Jeg begraver meg ikke i angsten men prøver hver dag å overvinne den. Noen dager er bedre enn andre, og noen dager tror jeg faktsik at jeg skal klare det!

 

Hvorfor har jeg angst? Jeg har opplevd mye traumer med sykdom og sykehus som barn. Sykehus og sykdom er for meg... tja. er vanskelig å forklare. Og jeg synes det er litt trist at jeg må brette ut hvorfor og forklare meg på en slik side der jeg faktisk trodde jeg skulle få støtte og gode råd. ikke bli møtt med en slik arroganse som her!

 

En utfordring til deg/dere: Hva vil dere si til oss med angst for å hjelpe oss? Vil veldig gjerne vite det! Noe må dere tro dere kan komme med siden dere er her? Kjør i vei. Jeg lover på tro og ære og ikke kritisere dere. Kors på halsen.

 

Jeg venter i spenning!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke skarp. Du ER frekk. Det skaper dårlig stemning, og hjelper iallefall ikke med å lage en saklig diskusjon.

 

Å bekjempe angsten må da være første bud, ikke å sitte her å forsvare at man er redd, og at det ikke hjelper hva andre sier.

 

Synes HI har et utrolig godt poeng.

Lær av andre, sier nå jeg. Det virker på meg som at det eneste som står i hodet på enkelte er hvordan de skal få overbevist JM og legen sin om at de MÅ ha KS!

Ikke hvordan de skal seire og overvinne angsten dere føler.

Og da blir det så utrolig lite troverdig hele greia, synes jeg.

 

Absolutt alle gravide kvinner føler redsel og angst før fødselen, og det hjelper å lese alt man kan om det, sette seg inn i hva,hvorfor,hvis,om,at osv. Ja, det gjør det faktisk. Å se angsten rett i ansiktet er faktisk den beste måten å overvinne den på!

Vært der selv!

 

All honnør til HI her.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he.

 

Ja, det er flott vi er helt like her i verden og det som hjalp for deg hjelper for alle andre også.

 

Du sier lær av andre, les alt man kan, og sett deg inn i alt, se angsten i øynene. Tror du ikke jeg har gjort dette?

Kjempe fint og helt super dupert at dette hjalp for deg og jeg skulle virkelig ønske det var meg. Av hele mitt hjerte!!

 

Og nicket ditt var....? Hvorfor er det nesten ingen av de som kritiserer de med angst som tør å skrive med nick?

 

Stor klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!! Hvofor spørr man om råd når man ikke lytter til dem likevel? Her inne er det vist om å gjøre å psyke hverandre ned i stede for å støtte hverandre. Jeg skal iallefall holde meg unna denne sida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...