Anonym bruker Skrevet 15. april 2007 #26 Skrevet 15. april 2007 Hun kan sikkert telle tingene. Fordi hun har lært av deg og peke og telle samtidig. Men barn skjønner ikke mengdebetydningen før de er rundt4-5 år.
Gjest Skrevet 15. april 2007 #27 Skrevet 15. april 2007 he, he....gutten min har ikke språk nok til å si noe særlig mer enn mamma:) Imponerer meg desse barna deres:)
Gjest Skrevet 16. april 2007 #28 Skrevet 16. april 2007 Nå smilte jeg når jeg leste dette innlegget...fikk meg til å tenke på at vi kansje fokuserer på heeeeeeeeelt feil ting
Gjest Skrevet 16. april 2007 #29 Skrevet 16. april 2007 Den tråden her var litt ekkel. Det viktigste er jo ikke å kunne telle til ti eller at de kan hoppe med bena samlet? Hvis jeg på sparket skulle si hva som er viktig for et lite barn på 2-3 år å kunne, så ville jeg nok ramset opp andre ting enn det...
Anonym bruker Skrevet 16. april 2007 #30 Skrevet 16. april 2007 Det er alltid noen som må rakke ned på at folk liker å ramse opp, sammenligne og være litt kry av podene sine. Dette er vel ikke en tråd om hva som er det VIKTIGSTE for en 2-åring å kunne, men nettopp heller det motsatte; nemlig UVIKTIGE, søte, små og store ting de snodige småtassene våre hermer oss med. Hva er det som er ekkelt ved det? Synes det smålig å sutre over at vi er litt stolte!
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #31 Skrevet 17. april 2007 Min gutt på 2,5 kqn: Danse Hoppe Spise selv Kle av seg alle klærne Sjarmere mamma helt i senk! Kose (han elsker å kose) Han har setninger på 3 ord og masse enkeltord Være god med lillebror (som ligger i magen til mamma enda) Ta på seg sokker Tulle og rampe seg Sykle på trehjulssykkel Telle til 2 Slå på tv og dvd Stå opp uten å vekke mamma... Finne is i fryseren uten å vekke mamma (hehe) Slenge slengkyss¨ Rydde Dekke på bordet¨ vaske opp vaske bordet tørke oppvasken vaske seg sjøl i badekaret rote noe helt enormt og sjarmere mamma i senk etterpå så hun ikke blir sint=) Være en gullunge på butikken henge opp klær Pusse tennene (med hjelp fra mamma) Vise hvor stor og sterk han er Alle fingerbevegelsene til lille petter edderkopp Kjenne igjen forbokstaven sin. Kjenne igjen bilene til de han er glad i Bygge tårn Kan egentlig fortsette i det uendelige....
Gjest Skrevet 17. april 2007 #32 Skrevet 17. april 2007 Siden en skrev ( uten mening om å skulle henge ut det ene innlegget, de fleste er jo i samme leia...) "han kan mye han, men jeg kan jo nevne de tingene jeg syns er bra da : ) Han kan telle til 6 ( som oftest) Kan hoppe med begge bena i lufta ( har kunnet dette i 6 mnd) Snakker setninger på 5-6 ord. Sette på dvd selv hehe....." Det er at de kan telle og hoppe og snakke noen ord på tysk som blir fremhevet, ikke det at de har egenskaper som gode mennesker. Hvis du leser hele tråden så ser du at de fleste innleggene er i den stilen og noe få andre er om søte små ting som de hermer etter oss.. "mitt barn er flinkest" Og forøvrig er jeg stolt som bare det av mitt barn også
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #33 Skrevet 17. april 2007 Alle 2-åringer har vel egenskaper som gode mennesker!? Og ja, jeg har lest hele tråden, og klart noen er "flinkest". Noen vil alltid være "flinkest" og noen vil alltid være litt "flinkere" til å fremheve de "flinke" barna sine enn andre. Greit at du synes det er kvalmt, altså, sikkert flere som synes det. Lurte bare på hva du mente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå