Gå til innhold

sykehusbagen. .......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fant ut at jeg må pakke i en stor (STOR) svart bag skal jeg få alt med meg? hva skal dere pakke i? og tar dere den med dere inn når dere kommer, eller har dere den ute i bilen først, og så henter han den senere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pakket i en liten trillekoffert, samme str som en bag. Kommer til å ta den med med en gang, eller etter at han har parkert bilen. Husker fra forrige gang at det var greit å få dusjet og skiftet klær rett etter fødsel, så da kan kofferten være grei å ha tilgjengelig. Og så slipper mannen min å gå ut og hente den etterpå, siden vi mest sannsynlig skal sammen over på sykehotellet.

Skrevet

Vi har pakket i en middels bag + at vi har en liten ryggsekk med fotoutstyr ++.. Vi kommer nok til å la den ligge, hvis vi ikke er 100% sikker på at vi ikke blir sendt hjem :-p

Har allerede vært inne en tur, men da lå det i bilen, og det var jo greit, for vi har vært hjemme i en uke etterpå :-p

Skrevet

takk for svar, for hvis jeg skal ha plass til morgenkåpen pluss klær må jo jeg ha litt stor bag. i tillegg må jeg ha babyklær, pluss vi satser på at alle tre ligger på storken, og da må jo han ha med seg klær å......

Skrevet

Det blir fort litt greier, ja :-D

Skrevet

ja det skal være visst ;)

Skrevet

Jeg har med meg en liten ryggsekk,trenger ikke mer. Har kjøpt reise shampo,og såpe. Sånn bittesmå søte flasker. Noen ammeinnlegg,nattbind.1 joggebokse,1 tynn genser,1 amme-bh,3 truser og 2 sokker. Og hjemreiseklærn til babyen.

Skrevet

~~¤Mai baby¤~~ : skal du ikke ha morgenkåpe? skal du sove der alene? tøfler sko? pysj? eg syns det er masse å huske på å ta med.....

Skrevet

Morgenkåpe skal ikke jeg ha med heller. Ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke den alikevel. Med slipperser er med. Sko har jeg på når jeg drar :-)

Ellers litt klær til meg, litt til mannen og litt til bebisen. Toalettsaker og ammebh + innlegg. Egne bind og en rull mykt dopapir. Fotoutstyr, mobillader og skrivesaker. Det er det jeg kommer på i farten.

Skrevet

dro med meg morgenkåpe sist, og den lå helt urørt i bagen når vi kom hjem igjen... Så gidder ikke dra med den en gang til... Men tøfler kan være greit!

Skrevet

Foreløpig har jeg det jeg trenger i en vanlig ryggsekk! Men kan jo komme mer etterhvert kanskje. Tror det holder med den sekken jeg da. Hadde med morgenkåpe sist, og den ble aldri brukt. Men slipperser MÅ jeg ha. Og en topp mer enn jeg tror pga lekasje. Og ingen lyse bukser... At kona skal ha litt klær oppi der har jeg faktisk ikke ofret en tanke. Det var ikke så snilt av ego meg... ;/

Skrevet

Så på et annet innlegg at du visste litt om SØF Regnbuemor76. Vet du om vi får bind der nå? Så et sted at enkelte fødesteder ikke lengre tilbyr mor bind i barselperioden..

Skrevet

Og er det hårfønere der?

Skrevet

Hadde med altfor mye sist! Pysj trenger du ikke - du bruker den fæle sykehusgreia.. Bind holdt ikke for meg - måtte bruke de store sakene du får på barsel - men do-papir som er mykt og godt, det er fint!!!

Skrevet

vi hadde bare med oss kamera og helsekortet vi når vi gikk inn..så hentet sambo resten i bilen etterhvert...;) men så gikk fødselen min kjempe raskt og..;)

Skrevet

Jeg kommer til å pakke klær og div i forskjelllige bager.

*En liten en til babyen,med klær og det jeg trenger til hjemreisen til han.

Den kan liksom stå i bilen til vi trenger den,

*Så får pappaen en liten bag,som heller ikke trenger være med inn,kan hentes litt etter fødselen.(er ikke langt tilparkeringen fra pas.hotellet,kun en etg. ned liksom)

*Min bag blir den største,men dropper morgenkåpe,og drar inn i ecco-sandalene uansett vær og vind,så slipper jeg ekstra sko

Jeg har termin i mai,så kaldt blir det ikke uansett.

Den bagen blir med inn med meg når jeg kommer inn på føden.

Skrevet

Jeg brukte heller ikke morgenkåpe. Når skal man bruke den, liksom! og hadde bare mine vanlige sko. Kan tenke meg at det er lurt med sandaler eller klikk-klakker, men gidder neppe å kjøpe det. Når det gjelder klær bruker jeg jo alt det som er pent nå, så det blir vel bare å slenge med seg det som er reint når den tid kommer. Husker ikke om jeg huska ammebh engang sist. Mannen hadde nemlig pakka ut alt for å dra på trening og bruke den bagen (jepp ble rimelig pissed;))

Men det man ikke har med, kan fås i ettertid! Under første fødsel hadde jeg ikke med noe - ikke shampo, balsam absolutt INGENTING! Hadde ikke tenkt på det, og hadde ikke forberedt meg på at jeg var på tur å føde når vi dro. Rart hva? Hehe, men det gikk greit, mamma ordna opp. Og jeg hadde ikke ordna klart ett plagg engang - det fikk jeg også noen andre å gjøre. Så vi er vel vanvittig forberedt alle mødrene som er her! (og ungen slapp å dra naken hjem fra barsel;))

Skrevet

hehe, samme problem som deg bare at jeg tenker på str på babyen sine klær, vet jo ikke helt hvor stor hun blir :). Sitter med tre forskjellige luer i ulik str (forstår meg ikke på målene...) og hjemreise klærne (de som er under hente sett) hvilken str på de?. Tror det er bare meg som er helt tullete, er jo ikke verdens undergang om de er litt for stor el for små så lenge man har gode tepper og hentesett. Morgenkåpe vil jeg ikke ha, isåfall vil jeg ha en fin en (har sett en på netty men den kostet 1200 kr, hehe og det er ikkke aktuelt akkurat nå) jeg har lagt frem klær for å så pakke de ned igjen, så det ender vel med at noen andre må pakke for meg til slutt :)

Skrevet

eg tenkte kanskje det var praktisk med morgenkåpe.... til å ha på seg i sengen, (lett å amme) lett å slenge på seg når det kommer besøk. ellers tusen takk for alle svar. hjalp veldig.

Skrevet

Heidu.

Jeg vet faktisk ikke om de gir oss disse bindene/ bleiene lenger. Fikk det før i allefall. Og ikke vet jeg om de har hårføner heller. Det er en duppedings jeg aldri bruker selv så det tenker jeg ikke på. Men jeg skal til JM neste uke tror jeg, hun jobber på B7, så jeg skal spørre henne jeg. Bind må vi jo liksom ha da.... :)

Skrevet

Denne skulle stå under spørsmålet til Solsikken. Lagde en egen tråd på den istedet jeg. Detta ble jo bare rot:)

Skrevet

Ta med Crocs ( Du vet de derre rare skoene som er såååå nydelige å gå med ). Og et tips fra min venninne som har fødte for et år siden; ta med noe okey som DU skal reise hjem i + sminke. Kjipt å komme hjem i joggings og føle seg helt jævli.

Skrevet

nanni.

Nei,skal ikke ha med morgenkåpe,det bruker jeg ikke hjemme heller. ;)

Heller en vid tynn genser,morgenkåpen blir så tykk og klompete i sengen.

Ja,jeg skal nok ligge på rom alene,skal føde i Trondheim,og her er det bare enerom.

Kanskje jeg blir ensom?! Trøsta er at barnefaren kan være der hele natten.

Skrevet

Jeg skal i alle fall ha med morgenkåpe. Perfekt til å ta utenpå de stygge sykehusgreiene og bare til å åpne opp når man ammer.

Det jeg er usikker på er hvor store bukser jeg må ha for at det skal være behagelig over magen. Den blir jo ikke flat med en gang liksom....

Skrevet

Jeg tok med en av mamma buksene til og reise hjem i og det var lurt. Litt deprimerende, men lurt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...