Julle&LilleBus Skrevet 12. mai 2009 #26 Skrevet 12. mai 2009 Jeg har tatt tran hele svangerskapet og er nå 6 dager på overtid.. Søren og.. Tok det senest for noen timer siden
♥ anonym♥ Skrevet 12. mai 2009 #27 Skrevet 12. mai 2009 min jordmor sa at det var bare tull. det har vært mange som tar det, og hvis det hadde hatt en reel effekt hadde det blitt tilbudt som en del av svangerskapsomsorgen. Modningsakupunktur også. (min jordmor er sterkere en din jordmor... edda bædda. ) :-)
kismet Skrevet 12. mai 2009 #28 Skrevet 12. mai 2009 Jeg trodde omega 3 hadde en utrolig gunstig effekt på utviklingen av fosterets hjerne nå på slutten og i begynnelsen når når det var født (når man ammer ) Det er derfor jeg tar Omega 3 nå på slutten, men selvføleglig dumt om det gjør slik at bringebærkapslene jeg putter i meg ikke virker da... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå.. !!
Lykke X 4 Skrevet 12. mai 2009 #29 Skrevet 12. mai 2009 Bringebærblad er kjent for å styrke/trene livmormuskelen til fødsel. Så da kan jeg ikke se noe galt i at man tar omega 3 som din jordmor hevder å kunne styrke musklene (!). Omega 3 er vel heller kjent for effekten den har på blodlipidene, hjerte/kar og hjernens funksjoner. Så jeg kommer ikke til å kutte ut omega 3.
Lykke X 4 Skrevet 12. mai 2009 #30 Skrevet 12. mai 2009 Magnesiumtilskudd er derimot noe som vi mot slutten kanskje bør unngå: Mange bruker jo det mot leggkramper, fordi det hevdes å hindre kramper i musklatur. Hvis man da resonnerer, vil man jo kunne tenke seg at det kanskje kan forhindre sammentrekninger i livmoren. Magnesium sulfat har jeg sett at brukes i USA for å stoppe premature rier.
vibi1 Skrevet 14. mai 2009 #32 Skrevet 14. mai 2009 Ærlig talt! Dette innlegget er noe av det mest useriøse jeg har lest. Det overrasker meg at gravide der ute tar alt de leser for god fisk. For det første: Omega3 vil ikke direkte styrke muskulatur.og hadde det gjort det: sterk muskulatur er IKKE det samme som stram muskulatur. Studiene på Bringebærbladkapsler og graviditet/fødsler er både mangelfull, useriøs og har ikke vist effekt. Det man imidlertid vet, og har gode studier på er trening under svangerskap. Dette gir mindre plager under svangerskap og i mange tilfeller lettere fødsler, og raskere rekonvalens etter fødsel. Tror dere at trente damer har "stramme" muskler? nei, det er motsatt. en trent sunn muskel har god sirkulasjon og dermed god tilførsel av næring, samt utvasking av avfallsstoffer. Dette gir god og normal tonus av muskulaturen. Og som tidligere nevnt her er Omega 3 gunstig for utvkling av barns hjerne. Folk flest som skriver på dette forumet er ikke fagfolk, og man bør kanskje være litt mer kritisk?
Frk. Sol Skrevet 14. mai 2009 #33 Skrevet 14. mai 2009 Endelig et skikkelig innlegg på denne tråden vibi1:) Tror folk må "sile" litt bedre på dette forumet!
Lykke X 4 Skrevet 15. mai 2009 #34 Skrevet 15. mai 2009 Hvordan kan du si at studiene på bringebærblad ikke har vist effekt og at de er useriøse? Studiene er utført av fagfolk, har vist effekt, og resultatene finner du publisert bla. i pubmed. Er helt enig om at man bør være kritisk til det som skrives på forum fordi folk flest her inne ikke er fagfolk. Men noen er faktisk fagfolk....
klarfornr2 Skrevet 15. mai 2009 #35 Skrevet 15. mai 2009 Enig med musipusi om bringebærblad - det finnes det studier på som er gode, men heeeelt enig i at de som tror de må slutte å spise omega 3 mangler enn viss forståelse om hvordan kroppen virker. Hvorfor hadde vi blitt bedt om å styrke bekkenbunnsmuskulaturen hele svangersskapet hvis det skulle bli et problem under fødselen? Hvis man trener muskulatur ved man forskjell på når den er spent og avspent, og det er det som betyr noe under fødselen - at du klarer å spenne av de musklene som skal spennes av og bruke de musklene du skal bruke.
Lykke X 4 Skrevet 15. mai 2009 #36 Skrevet 15. mai 2009 Enig Tror det hele beror på en misforståelse fra HI/jordmors side vedr. Omega 3...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå