Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare det var greit for flere å vite....

Vi blir jo oppfordret til å spise Omega 3 / tran i svangerskapet... men det er mange som "glemmer" å gi oss beskjed om å stoppe med det når det nærmer seg...

Kom fra kontroll i dag og JM er en av de som glemte sist å si at jeg skulle stoppe med Omega 3 ved uke 35/36.

Omega 3 styrker musklene og det er jo ikke akuratt det vi trenger når det nærmer seg fødselen... da vil vi jo at bringebærbladkapslene skal virke løsnende på musklene istedet og da er det fånyttes å bedrive blanding de 2 stoffene som virker opp mot hverandre...

...da blir jo begge, ihvertfall bringebærbladene, rimelig bortkastet...

Omega 3 er fortsatt bra for huene våre, men altså negativt ladet for livmoren...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi oi oi' Takk takk du ;)

Skrevet

Hmmm jeg som stapper i meg den tranen hver eneste morgen! Med 8 dager igjen dropper jeg den nå!!!! Alt som kan hjelpe på....

Skrevet

Nå har jeg spist Omega 3 hver dag siden tidenes morgen og jeg er 1 uke over termin... Jeg må nok ha verdens sterkeste muskler jeg da, denne ungen kommer til å bli i magen for alltid:(

Skrevet

Hvis det er noen trøst for oss som enda ikke har rukket å gå over...

JM sa at ho aldri hadde hatt damer over tiden etter å ha stoppet med Omega og startet med Bringebærkapsler........

Skrevet

Jeg syns nå det hørtes fint ut med styrkede muskler jeg da, og såvidt jeg vet skal bringebærblad også styrke livmoren, ikke slakke den?

Men for all del, jeg slutter på dagen i tilfelle det har noe for seg! :-)

5 dager til termin og jeg er veldig klar for fødsel..

Rart ingen har nevnt dette for noen her inne før?

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor får jeg tak i bringebærkapsler og i hvilken uke bør du eventuelt starte å ta de. Jeg har bare tatt omega 3 gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Hm... skal huske å bytte ut tran med bringebær når jeg kommer så langt! :-)

Skrevet

dytt:) Sikkert nyttig info for mange, jeg ante ikke dette om omega-3;)

Skrevet

Til Silly08;

Bringebærkapsler eller bringebærte finner du i helsekosten. Bringebærte er forresten veeldig lett å bli hekta på, men man bør visstnok ikke drikke mer enn 3 kopper dagen av det... *snufs* :-p

Skrevet

Husk at det er bringebærBLAD te / kapsler. Ville bare presisere for de som ikke har hørt om det før. :-)

Skrevet

Hei hei

Takk for tipset! Visste ikke dette fra før., jeg som trodde jeg gjorde alt det riktige ved å ta omega 3.. jaja vi får begynne igjen etter fødsel. Er foressten også 3 gangs fødende, og gruer meg faktisk for fødselen denne gangen, uff, er blitt pysete, men ser bare for meg den store jobben det er å føde.. Skal begynne med bringebærte nå ja..

Skrevet

Tuuuuuuuuuuuuuusen takk for tipset!

Synes at vi burde ha denne tråden først på lista sånn at fleire får denne infoen.

(Er heldivis bare i uke 32:)

Skrevet

Helsekosten var ærlig å sa at bringebærbladteen mest var for en smakssak til kos å regne, mens kapslene har noe for seg...

JM sa det samme, at teen ikke hadde den effekten som kapslene..

Kapslene styrker livmoren til å kunne trekke seg sammen som den skal til fødsel, samtidig som den hjelper til å få livmoren raskere tilbake til "original" etter fødselen.

Omega 3 gjorde noe med de tverrgående musklene, som hindrer kapslene i å gjøre en 100% jobb...

Omega 3 ødelegger rett og slett for effekten av kapslene.. og det er kapslene vi trenger mest nå, før og etter fødselen.

Skrevet

er d noe spesiel brringebær te dere drikker da?

er vel i seineste laget å begynne å drikke den.. men men har jo ei uke i gjen da!!!

Skrevet

Det må være delte meninger om akkurat dette tror jeg...Ikke mange dagene siden jeg leste her på bim at det bare var tull.

Noen hadde spurt jm.

Skrevet

Jordmora mi anbefalte det... Kanskje litt delte meninger om det er hensiktsmessig jordmødrene imellom da??

Skrevet

er d noe spesiel brringebær te dere drikker da?

Skrevet

ninsoer: ta heller bringebær kaplser. får kjøpt på helsekost... bare si du skal ha bringebær kapsler som styrker livmora.. Når jeg kjøpte mine, pekte jeg bare på magen og sa at jeg ville ha noe som fikk vekk denne!! hehe..mannen i butikken bare smilte=)

• 2 år senere...
Skrevet

Så når begynner vi å ta disse kapslene?? Jeg nærmer meg uke 33 no;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...