Heira☆ Skrevet 22. mars 2007 #26 Skrevet 22. mars 2007 "Kom igjen, press nå" sa legen til meg når jeg hadde pressrier. "Hva faen tror du jeg holder på med da, og det gjør så jævelig vondt!" skreik jeg tilbake. "Du skulle få prøvd sjæl!" "Åh nei, behøver ikke det, har kvinnfolk til den jobben...." Skal love dere at det ikke tok lange tia før lillegutt var ute etter den kommentaren..... Mannen min sa han hadde sagt til legen, "at du tør". Da hadde han fått til svar, at han satt tryggere til enn det mannen min gjorde, som satt ved siden av meg. he he he
Bægge dætern Skrevet 22. mars 2007 #27 Skrevet 22. mars 2007 både leger og jordmødre veit vel at ikke no er som en liten provokasjon for å få damene til å ta ut det lille ekstra som må til.......
Mammaja 120107 Skrevet 22. mars 2007 #28 Skrevet 22. mars 2007 Nå er du kjempeflink (10 000 ganger) Nei, jeg er ikke flink, jeg har ikke noe valg. Du presser feil...... Er det virkelig så mange måter å trykke ut en baby på.
mai mammaen til to Skrevet 22. mars 2007 #29 Skrevet 22. mars 2007 Den første jordmoren jeg hadde var så opptatt av at jeg måtte slappe av... hallo?? hvordan kan man slappe av når man ikke har noe pause mellom riene? hun så på utskriften av sparketesten og kunne konstantere at ja jeg hadde jo rier i ett... ikke så rart i grunnen når man går fra 3-4 cm til 10 cm på under 30 min.
To gutter og en jente Skrevet 23. mars 2007 #30 Skrevet 23. mars 2007 Mannen min småertet meg under store deler av fødselen. (Under åpningsfasen. Satt musestille under pressriene...) Normalt ville jeg blitt sint,men nå hjalp det meg faktisk til å konsentrere meg om annet enn en riene. Så det var egentlig en grei støtte. Hadde ikke behov for å bli dullet med og/eller få høre "stakkar deg"! Husker ikke alt, men her er noe; "Jeg er glad jeg er mann!" "Hva du stønner slik for? Er vel ikke så veldig vondt??" (Sa det med ironi i stemmen altså) "Synes du fremdeles at det ikke er forferdelig vondt å føde? Du vet jo at det blir enda verre mot slutten!" (Hadde en greit fødsel med nummer 1, men hadde glemt de verste smertene...) "Sikker på at du vil ha flere unger?" (Ikke helt engige om vi skal ha 2 eller 3. Håpet vel han kunne inngå en avtale...!?) "Nå får du en rie hvert øyeblikk!" "Se om du klarer å slå rekorden på pressriene!
Eliise Skrevet 23. mars 2007 #31 Skrevet 23. mars 2007 "litt til nå" fra JM... Og det sa hun i en TIME!! Jeg var og veldig "flink" i følge JM.. Synes ikke det jeg da, sånn som jeg hylte, hehe... Og rett etter at riene virkelig tar seg opp ringer sambo faren sin for å slå av en prat!!!!! "Nå skjer det, nå skjer det", Og da hadde vi hold på i 2 dager allerede... *grrrrr*
AttpåklattNummer4:) Skrevet 23. mars 2007 #32 Skrevet 23. mars 2007 - "Skal du dra på sykehuset alt nå" sa de på sykehotellet. 40 minutter etterpå var tulla ute.......Glad jeg dro:-)) - "Ni måste pula" sa jordmora til meg....hmm tror det betyr noe annet på svensk da:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå