Gå til innhold

Bruke barnevakt i Thailand?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi må prøve å hugse på opp i alle bekymringar og det å prøve å gjere det beste for barna heile tida, at noko av det viktigaste i barna sine liv er mor og far. Det er kjempeviktig å ta vare på kjæresteforholdet opp i alle foreldetinga, og då kan ein romantisk middag med barnevakt på hotellet vere ein av mange faktorar som held liv i samholdet.

Eg ville ikkje vore redd dersom småen hadde sovna fint og ikkje vakna mykje siste kveldane, med hotellgodkjent barnevakt som har beskjed om å ringe med ein gong om småen vaknar og mor og far på ein resturant nokre minutt unna. Kva med å la barnevakt og barn vere saman på dagtid først slik at foreldre og barn blir kjent med vakta og eins er korleis barnet er saman med vedkomande og vil kjenne ho/han att om det skulle vakne om kvelden når foreldra er ute og kosar seg?

Er som fleire andre her inne spent på resultatet av ferieturen :-)

Ja til sjølvstendige valg og nyanserte tilbakemeldingar!

Skrevet

La oss vinkle mitt eksempel da, saa faar jeg kanskje fram poenget mitt.

Min mor er jo noen som ikke mange kjenner, men som jeg gjerne overlater barnet mitt til en uke. Paa samme maaten som andre ikke ville overlatt barnet sitt til min mor, som de jo overhodet ikke kjenner, ville heller ikke jeg overlatt barnet mitt til noen jeg ikke:

1. kjente

2. hadde sett referanser til/hadde kjent kvaliteten paa, som f.eks aa vite at dette var en av de velutdannete barnepleierne thai hoteller ofte bruker.

Jeg syntes bare det var saa synd at noen som ikke sier tydelig fra om at de har eller ikke har erfaring med situasjonen, roper saa hoeyt ut til en mor som faktisk naa er i Thailand og nok lurer paa om dette er greit, dette med barnevakt altsaa. Dersom hun sitter i internetcafeen paa hotellet og skal sjekke denne traaden for aa endelig bestemme seg, saa er det jo litt synd at noen sofasynsere i Gryttumvik i Noreg sitter og mener aggressivt over dagens kaffekopp nr 8....om du skjoenner hva jeg mener.

Og dessuten er jeg sikker paa at mammaen til lilje er helt straalende, og at hun selv ogsaa er det, ville bare faa fram at kjente og kjaere av oss selv, til og med, kan virke fremmede paa andre.

Jeg har bodd i Asia i 4 aar, og jeg kan love dere at asiater som drar til Norge, advares sterkt mot alt de ikke er kjent med, som leverpostei, brunost, hvalkjoett, reinsdyrkjoett, tran osv. Ting som jo er nasjonalretter i Norge....

Man maa sette ting litt i perspektiv, og dersom man ikke har noen reell erfaring aa komme med, ja, da kan man kanskje noen ganger starte sitt innlegg med det.

Det blir spennende naar HI kommer hjem eller finner seg en internetcafe her nede, saa faar vi jo alle hoere hvordan det gikk...

Det er vel litt takhoeyde her inne, eller??

Skrevet

skubber denne tråden oppover for å sjå om det kjem svar frå Østen-reisarane.

Håpar de hadde ein strålande ferie!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...