Mammaen til Oscar Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Det var så stille på reisedebatten, så jeg prøver her.. Vi skal til Thailand snart, og jeg lurer på hva dere synes om å kjøpe baby-sitter i utlandet? Det er i så fall bare aktuelt et par kvelder for en romantisk middag, og bare etter at han har sovnet på hotellet. Kommer til å forlange at hun ringer straks hvis han våkner. Kommer heller ikke til å gjøre det før det har gått noen dager, sånn at jeg veit at han har kommet inn i rytmen. Det er jo 6 timer "skjeivt"... Hva ville dere gjort? Er det uansvarlig? Mannen min synes jo det er en glimrende ide, men jeg er litt mer skeptisk...
Mammaen til Oscar Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. mars 2007 Han er forresten 2 år og 2 mnd. Snakker godt, men ikke thai!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Hvis det er en som hotellet bruker fast hadde jeg kanskje vurdert det. Vi har brukt det en gang (ikke i Thailand), og jeg har selv vært barnevakt for noen hotellgjester en gang i min ungdom da jeg jobbet på hotell i utlandet.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Det hadde aldri i værden jeg turt, jeg lar ikke fremmede passe barnet mitt uansett hvor jeg er i værden. Norge intet unntak.
adni Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 hei du.jeg personlig hadde nok ikke tatt sjannsen på det.synes det er greit og kjenne dem som skal passe gutten min.men jeg er kanskje over hysterisk...men er nå så redd for at noe skal skje davettu.i allefall i et fremmed land.så jeg hadde nok prøvd å laget litt romantikk inne med pledd på gulvet,vin oster.og masse deilig eksotisk frukt som de har der nede.men det er nå mitt synspunkt da.i allefall ha en kjempe fin tur.de blir nok bra uansett tenker jeg.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Det hadde aldri i værden jeg turt, lar ikke fremmede passe barnet mitt uansett hvor jeg er. Man vet jo aldri hva folk kan finne på og hvordan de er så fort de blir alene med barnet.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Det hadde aldri i værden jeg turt, vi lar aldri fremmede passe barnet vårt uansett hvor vi er i værden. Man vet jo aldri hvordan de er så fort de blir alene med barnet.
yasmina Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 Hvis det er i regi av hotellet så er det vel greit nok, men hvis ikke hadde jeg aldri gjort det.
*^* Sol *^* Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 Jeg hadde ikke turt å gjort det.. Du blir jo ikke særlig kjent med personen på så kort tid, og mest sannsynlig er det ingen du kjenner som kan anbefale noen der... Men mulig jeg er veldig skeptisk.. God ferie uansett! :-)
2 søte små gutter Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Hadde ikke gjort det jeg heller, samme om det er i regi av hotellet eller ikke.
Mammaen til Oscar Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. mars 2007 Takk for synspunkter, jenter! Det virker som dere er ganske entydige. Så jeg får revurdere enda en gang.... Hadde fortsatt vært hyggelig og høre fra noen som faktisk har benyttet seg av tilbudet, spesielt i Asia. I mine øyne er nemlig thaifolka snille og ærlige mennesker som lyser opp hver gang de ser et lite barn. 2 dager til avreise, jeg må pakke... Hilsen HI
Viva_oslo Skrevet 20. mars 2007 #12 Skrevet 20. mars 2007 Jeg ville vel ikke først og fremst vært så bekymret for at barnevakten skulle være ubrukelig, men for at ungen skulle våkne opp i et fremmed rom med et fremmed menneske, som ikke en gang kan berolige med å si "mamma kommer snart". Tenk hvor redd og forvirret og hysterisk han kan rekke å bli, selv om dere kommer etter bare fem minutter fra hotellbaren?
Synnøve_Solbakken Skrevet 21. mars 2007 #13 Skrevet 21. mars 2007 Hadde jeg ikke gjort nei. De fleste drar vel heller barna med seg i vogn, selv om det er seint. God tur
Gjest Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 Det hadde jeg aldri turt.. Hadde ikke vurdert det engang, jeg..
Snupidupi Skrevet 21. mars 2007 #15 Skrevet 21. mars 2007 Aldri i værdn om æ hadd tort det... men nu e det kun nærmaste slekta som har passa frøkna mi... men så bruka vi ikke å ha så mange romantiske middaga heller ;o)
Bendikmamma Skrevet 21. mars 2007 #16 Skrevet 21. mars 2007 Jeg har bodd tre år i Thailand, og også hatt baby der, og har bare positive opplevelser med thaier og barn. På den andre siden har jeg ikke prøvd barnevakttjenester på hotell. Hvis hotellet er av god standard og har god service generelt, ville jeg gå ut fra at alt skulle være i den skjønneste orden. Det vil si, så sant deres sønn er typen til å takle å ha en fremmed barnevakt! God ferie, Thailand er et fantastisk ferieland. Ikke bli bekymret om betjeningen på restaurantene forsvinner på kjøkkenet sammen med sønnen deres - det er bare fordi de elsker barn og vil hjelpe dere til å få spise i fred! God tur.
Holly❄️ Skrevet 21. mars 2007 #17 Skrevet 21. mars 2007 nei, d hadde jeg ikke vurdert engang! Syns det høres skummelt ut, men så er jeg vel kanskje litt hysterisk når det kommer til ungene mine..
Mammaen til Oscar Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 21. mars 2007 Takk for litt støtte, var mye pepper her, gitt... Joda, vi har vært der før med baby, og det er jo helt utolig hvor glade de er i barn! Når du nevner restaurat-besøk, må jeg bare nevne en opplevelse vi hadde sist. Når Oscar begynte å bli urolig av å sitte til bords, gjorde de alt de kunne for å aktivere ham. De stod i kø for å bære, leke og underholde. Enden på visa var at de hentet en balje med vann, slik at han kunne bade og kose seg rett ved bordet der vi satt. Det var en suksess, selvfølgelig. Det samme opplevde vi til frisøren, han satt i baljen og koste seg med full oppmerksomhet mens vi kunne få vår "pleie"... Gleder meg veldig! Reiser i morgen, og håper at min flyskrekk ikke tar helt overhånd....
jonamam Skrevet 25. mars 2007 #19 Skrevet 25. mars 2007 Det ville jeg aldri ha gjort. Vi skal til Keta i juni, og tanken har faktisk ikke slått meg om at vi skal ha barnevakt til gutten vår. Han skal være med ut å spise, og så har vi med vogn om vi blir så sen at han sovner. Ellers blir det kos på altanen på hotellet på oss om kveldene. Sier ikke at du er uansvarlig om du velger å gjøre dette, det må være opp til hver enkelt. Håper dere får en fortreffelig ferie!!!
2 fine små Skrevet 28. mars 2007 #20 Skrevet 28. mars 2007 Svarte nettopp langt og lenge her, men saa hoppet linjene mine, pokker... Bor, lever og reiser i Asia, og gjoer det som du lurer paa, stor suksess. Bare soerg for aa bo paa 4 eller helst 5 stjerners hotell, sjekk referanser, og gaa rolig fram. Svarer deg igjen, litt mer utfyllenede, dersom den andre ikke gikk gjennom og dersom du responderer paa denne. Det er maater aa gjoere dette paa og det er maater aa IKKE gjoere dette paa. Jeg kan godt forklare litt hvordan vi gjoer det dersom du svarer denne traaden... =o) Ha det flott paa tur, med eller uten barnevakt...
pooh-75 Skrevet 28. mars 2007 #21 Skrevet 28. mars 2007 Her var det mye negativ tilbakemelding gitt......... Har de som svarer her vært i Thailand selv????????? Vi var der med vår gutt på 10 mnd. Og det var bare verdens beste sted å reise med barn. Thaiene er så omsorgsfulle og viser masse interesse i barna. Vi hadde "barnevakt" hver gang vi var på restaurant i servitører og kjøkkenpersonale:-) Gutten gikk på rundgang og var strålende fornøyd!!!!!!!!!! I tillegg var vi ute og dykket, og våre medbrakte barnevakter var syke. Så da var poden igjen hos dama i dykkersjappa....... Jøss vi er uansvarlige;-) Hun var bare så lykkelig over å få passe poden. Hun strålte........ Han sov da vi dro ut. Og vi var vel borte i ca en time. Han var våken og glad da vi kom tilbake....... Så jeg ville ikke vært så skeptisk. Men sett det ann når dere kommer ned. Hvis dere føler dere trygge på det, så ville jeg helt klart ha benyttet med av barnevakt. En romantisk middag eller to er deilig å få med seg. Og det er nok mere vi som foreldre som er skeptiske heller enn at det er skummelt for de små........ Alternativet er jo å sitte hjemme og passe på de små til de er tenåringer????????????
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. mars 2007 #22 Skrevet 28. mars 2007 Har vært i Thailand, men det var før vi fikk barn. Og de er utrolig glad i barn og jeg stoler fullt på de som barnepassere. Men er kanskje greit at barnet har vært litt sammen med barnevakten før de skal sove. Så de vet at mamman og pappan ikke er der hvis de skulle våkne.
Gjest MMJ Skrevet 28. mars 2007 #23 Skrevet 28. mars 2007 NEI NEI NEI NEI NEI NEI NEI GRØØØØSSSSSS!!!!!! DETTE MÅ DU IKKE FINNE PÅ!!!!!!! Da får dere heller dra uten barn altså!!!!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2007 #24 Skrevet 4. april 2007 Huff av meg, saa trist lilje, at du har saa mye daarlig erfaring med barnevakter i Thailand. Det var veldig trist aa hoere.... Ja, for det er vel derfor du skriker ut 7 hele NEI her?? Eller...? Det er vel basert paa negativ erfaring at du informerer om hvor farlig dette er? Jeg oensker deg (lilje) lykke til med aa bli litt mindre bekymret... =o) Den som leter etter problemer, finner vettu... Og den som forsvarlig leter etter loesninger, finner det. Barnevakt paa forsvarlig vis er helt i orden, samme hvilket land man er i. Tenk, lilje, hvordan du overlate ditt barn til dine barnevakter, fordi du er trygg paa det (dersom du bruker barnevakt da....hehe, mest sannsynlig ikke kanskje?) mens jeg kanskje ALDRI ville stolt paa f.eks. din mamma, fordi jeg jo overhodet ikke kjenner henne. Maa ikke skremme folk helt fra aa leve heller.... Er spent paa naar Thaifareren kommer paa banen her og spent paa aa hoere hvordan det gikk, med eller uten barnevakt.
Gjest Skrevet 4. april 2007 #25 Skrevet 4. april 2007 Du motsier jo deg selv nå; "Tenk, lilje, hvordan du overlate ditt barn til dine barnevakter, fordi du er trygg paa det... mens jeg kanskje ALDRI ville stolt paa f.eks. din mamma, fordi jeg jo overhodet ikke kjenner henne." Det er jo akkurat det som er poenget, man kjenner ikke barnevakten og derfor vet man ikke hvordan den vil reagere/oppføre seg. Dette er jo slettes ikke kritikk av folket fra Thailand, det finnes vel knapt et folkeslag som er mer kjent for sin varme, de fra smilets land. Men det vil uansett være en fremmed man setter til å passe det mest dyrbare man har. Er det en mulighet for å la barnevakt å barn møtes i våken tilstand først og at en ser at de har en viss kjemi, til tross for eventuelle språkbarrierer, så blir det jo noe annet. Det er jo det vi gjør i Norge. Til HI vil jeg bare råde deg til å se det an når dere kommer ned. Få en babysitter anbefalt av noen, feks hotellet, se hvordan det går med forskjøve døgnrytme til mini og se det hele an. (jeg har for øvrig dessverre aldri vert i Thailand)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå