Gå til innhold

Søndagstwilight.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter:) Er det bare jeg som kommer meg på nett for tiden? Ikke at jeg kommer meg hit så ofte, men titter innom flere ganger om dagen.

Jeg har liksom ikke så mye å si utover det vanlige, og det blir jo voldsomt gjentagende i lengden:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jeg er på nett, skulle absolutt heller ha hatt nesen i vitenskapsteori boka mi, men neida, her sitter jeg. Å hvis jeg mot all formodning får den på bordet våkner nok lillebror.

Skrevet

Heisann :o) Jeg kommer meg også på nett nå og da, titter ihvertfall innom, men dagene går utrolig fort! Men alt bare velstand her :o) Nydelig vær i dag, har vært på lang lang trilletur! Hadde babytreff her med jentene fra jobb på fredag, 7 voksne og 7 barn ble vi - litt av en jobb å lage lunsj og kake til alle, og for et lydnivå, men veldig koselig :o) Snuppa sovnet før de kom, og våknet ikke før de hadde dratt - litt av en vertinne!

Har ellers skrevet et innlegg lengre ned om flasketrøbbel, er takknemlig om noen har noen tips :o)

Ha en fin dag!

Skrevet

Stinemor: vi har litt motsatt problem vi. Hun her tar flaska som bare det, men stritter tidvis imot når det er puppen som bys. De eneste rådene jeg har er å enten bytte flasketype eller at du "fordufter" et måltid slik at flaska er det eneste alternativet.

Skrevet

Helsesøstra sa til meg at "er de sultne nok så tar de flaska"... synes det hørtes litt brutalt ut jeg da :/

Skrevet

Det var da voldsomt få av oss her inne i dag da:/

Min kjære samboer skal på jobb fra 8 i kveld til 8 i morgen tidlig. Stakkar. Jeg er glad det er han og ikke meg gitt:/

Ellers så må jeg bare få sagt at jeg gleder meg masse til torsdag:))

Skrevet

Her er nattens dronninger på plass igjen i alle fall. skriver m 1 finger for snuppa vår er dandert på vers av kroppen min etter forhåpentligvis siste måltid på et par timer.

skal prøve å legge henne og se hva som skjer, natt til i dag sov jeg tilsammen 2 timer, det kan da umulig bli verrre i dag?

håpe¨r dere alle er trygt plassert under dynene og får en rolig natt :-)

Skrevet

Skal legge meg straks. Sigrid har tulla masse med legging i kveld, men nå sover hun med en tutt i munnen, en tutt i den ene hånden og en klut som hun gnir over nesen:)

Skrevet

hehe, ser henne for meg!! Kjempesøt høres hun ut. sov godt :-)

Skrevet

Hun er veldig søt, spesielt når hun sover. hehe:) Syns ikke alle foreldre at sine barn er søtest i verden da?

Uff. Det blåser her i Stavanger og det høres så enormt godt på soverommet vårt. Jeg kommer sikkert til å ligge våken og lytte på vinden jeg.

Skrevet

God morgen - håper natten var strålende for dere alle sammen? Her er fortsatt ikke nattesøvnen noe problem, men dagene? Lillegutt våkner jo bare jeg ser på datamaskinen!

Skrevet

Natta i natt var kjip, men det hadde lite med vinden og gjøre og mer med ei jente som nekta å sove. Hun skreik ikke, men lå våken og prata rfa 1 til 5:/

Skrevet

hei jenter.

Ny uke ,nye muligheter heter det visst. Vi har hatt en veldig grei natt her , ho sov veldig lite på dagen igår,bare halvtimers dupper så det var litt slitsomt. Men igår kveld sovna ho kl 22 og sov til 0030 før første amming,så sovna ho igjen til kl 0330 for 2 amming og da ho våkna kl 0630 imorges tok eg ho opp i senga mi og der sov vi jammen til kl 0915,herlig.

Nå har eg funnet en kur til skikkelig dagsoving oså,nemlig utesoving,funker som bare det. La ho ut kl 1015 idag og ho sover enda som en stein i vogna på terassen.

Pappaen har reist til Mongstad på jobb igjen etter nesten 14 dager heime med oss,og nå går alt så mye bedre. Føler at eg kjenner jenta nå og vet hva som skal til når ho griner. Nå skiller eg også mellom sulten grining,luftgrining og trøttgrining.Vi skal ut på trilletur litt senere idag. Dessuten ringte systera mi igår og eg skal bli tante i september,så B.E får iallefall 1 søskenbarn i familien. mannen min har ei syster men ho har ingen mann enda.

B.E har lite luftplager nå så det hele var vel bare startvansker,ho gulper endel enda men vi har ikke hatt noen sprutgulper på 1 uke nå og det gleder meg veldig.

Skrevet

Her er jeg :) Gårdagen ble lite nettbasert for min del... storesøster var skikkelig vrang, mistenker at hun var kraftig understimulert etter ei helg hjemme alene med to syke foreldre... mormor og morfar var i Oslo, og både tante og kjæresten hennes jobba ihelga.

Altså: stuck hjemme med oss syke kjedelige voksne, og en baby som har vært i snodig form også. Mistenker at Knøttemor har slitt litt med magen og bæsjinga... fra å drite 10 ganger om dagen så sa det plutselig stopp på tirsdag. Det kom en stappfull stinkebleie på torsdag, og så kom det en skum-stinkebleie igår. Hun har hatt mageknip og hatt tydelig vondt. Igår grein hun konstant fra kl 1830 til 20, da prøvde jeg å legge henne i senga med nattasang og plutselig sovna hun... fælt når de må har vondt :( og å gråte seg i søvn kan jo ikke være godt! Heldigvis sjelden i ka-ping-heimen.

Det var vår helg :)

Hanne: jeg gleder meg helt enormt til torsdag jeg også!!!

Skrevet

Hallo der :-)

Her har vi også hatt en rolig natt, føler meg utsovet for første gang på lenge, siden jeg tok kvelden kl 20 igår for å sove meg opp litt til den våkenatta jeg forventet. Men så oppførte Hanne Louise seg eksemplarisk, og var bare helt våken fra 2330-0015 og fra 0200-0300 - ellers nokså rolig-det var herrlig! .

Ha en fin dag!

Skrevet

Side 2? Hva er det for noe tøys jenter?

Skrevet

Hanne: Ja, bare tull dette her...

Sitter og DiBber med storegutt ved siden av meg - han spiser pizza og har "kvalitetstid" med mammaen sin, det vil si at han speider etter "Teddy Blom" (Ole Brumm) på DiB-sidene... Pappaen lager middag til resten av uka, store porsjoner suppe og pastasaus til kjøleskap/fryser, og lillegutt sover så søtt i vugga. Så lenge det varer...

ts&hl-mamma (vanskelig nick du har fått deg!): så deilig at du fikk en skikkelig natt! Glad for å høre det.

ka-ping: Ser katta di og høyner med ei bikkje som bjeffer på alt fra vind til havørn, helst vil være hos naboen og i tillegg ser dypt fornærmet ut når hun ikke får gni tørrfisk-lukt inn i sofatrekket...

Skrevet

sponge: ja er det ikke deilig å tenke på at jeg skal få bikkje snart på toppen av denne herligheta jeg har fra før... hehehe :) Blir breton på oss, om ca to år. Gubben vil vente til jentene er litt større - og det er jeg sannelig enig i. Ikke bare piknik med aktiv jaktbikkje i hus heller tror jeg.

Skrevet

hei,

ja Sponge, nicket ble ikke helt ideelt, men fikk litt dårlig samvittighet over å bare ha ettbarnsnick når jeg er tobarnsmor. Får tenke på å skifte hele greia kanskje, det må bli når hjernen begynner å virke igjen og jeg finner noe passende! Kjøpte ny bil i dag forresten, en Skoda Fabia - ikke akkurat fancy men en trofast sliter som kommer om ca 10 uker og skal frakte min kjære mann mellom her og Forus (jeg tar volvoen, hehe!!)

Skrevet

Det var da veldig lite aktivitet her inne for tida... jeg gjør et tappert forsøk på å dytte twilight-tråden litt før jeg tar kvelden selv. Er sørpe forkjøla og håper desperat å bli frisk til torsdag...

sitter forresten og drikker øl :) Munkholm Asia, det er knallgodt! Smaker mye bedre enn vanlig munkholm, og gir mamma en deilig luksusfølelse uten å måtte pumpe og styre verre. meeeen jeg må samtidig innrømme at det er en KLAR fordel med å ha flaskebarn - å kunne ta et glass vin eller en pils (eller ti for den saks skyld) uten alt peset som medfølger når en ammer.

Ha en fortsatt fin mandags kveld, twilight-jenter! Nattinatt fra syk ka-ping.

Skrevet

litt bittert... her skriver jeg et langt innlegg i går kveld og poster - men borte er det... var visst noe krøll på dib igår.

Her i huset er det iskaldt - oljefyren har slokna og jeg tør ikke fyre den, vi er tom for ved, jeg er forkjøla og fryser derfor enda mer enn vanlig, lyset på badet er røket og jeg får ikke skifta (får ikke av "lokket"), gubben er på jobb og skal selvsagt jobbe seint idag.... sukk.

Håper dere andre har en bedre dag?

Skrevet

Ja, hvor stor "fare" er det egentlig med å ta seg et glass med alkoholholdig når man ammer? Ikke at jeg egentlig har lyst på noe sterkere enn tranebærssaft for tiden, men om trangen skulle melde seg?

Skrevet

Det er vel sånn at morsmelka får den samme promillen som du, og da ser ikke jeg noe problem etterhvert med å ta et glass øl eller vin på kvelden iallefall. Jenta er i seng i 20-tida og våkner i 01-tida for første nattmåltid, og da vil jeg tro det skulle gå greit med et glass eller to etter hennes sengetid.

Skrevet

Hørtes i grunn ut som en plan - et miniglass pils burde ikke gjøre noen større skade (hjelp - håper ikke noen av fanatikerne leser dette...)

Sitter nå her med lillegutt ved puppen og chatter litt med ka-ping om valg av hunderase og prevensjon - og gubben påstår at jeg aldri får hodet ut av mammasonen for tiden? Har gått lang tur med vogn og bikkje i dag og kjent meg riktig så flink mamma, typisk nok forsvant sola og ungen våknet med det samme vi parkerte, men jeg fikk i alle fall en times tid med frisk luft og vårsol! Og mer skal det bli i følge værmeldingen - vi skal visst få en skikkelig forsmak på våren her oppe til og med helga:)

Ja, forresten, hva blir det til med husmorferie? Hanne reiser jo motsatt vei nå har jeg skjønt, var det ikke i april vi egentlig planla Stavangertur? Nå må jeg visst ha med lillegutt på tur nordover rett etter påske, men etter det burde vi være klare for tur til sørvestlandet så snart ts&hl sin mamma får tilbake overskudd og nattesøvn. Bare si fra, kjære!

Skrevet

huff da, hørtes ut som om det har vært bedre dager i ka-ping heimen enn denne. God bedring :-)

Her hadde vi en lang natt og det uten dib og twilight tråden til trøst, virket som om hele greia var nede. Klokka 0420 ble det endelig fred, så våknet frk spjåk på 2,5 før klokka sju, så det var en laaang morgen med ekstremt kort lunte hos mammaen. Den reddende engel ble som vanlig farmor som tok med seg frøkna i åpen barnehage. Har sovet en time nå, så det hjalp litt på humøret i alle fall - sammen med sola som skinner - eneste skår i gleden er at det ble veldig tydelig at vinduene trenger en vask. Kanskje det blir morgendagens prosjekt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...