2jenter04og06 Skrevet 21. mars 2007 #26 Skrevet 21. mars 2007 Hei! Dette er så utrolig trist... Vil bare si at jeg håper dere ikke opplever dette igjen. Snakk med foreldrene, få ei oppklaring. Og fortell hvor sårt det var. Kanskje de får øynene opp, og innser hvor feil det var det de gjorde. Lykke til, håper barnet ditt blir bedt i alle bursdager heretter. Klem.
furia Skrevet 22. mars 2007 #27 Skrevet 22. mars 2007 Jeg opplevde også slike episoder i barnehagen til tullemor. Det var en gutt som aldri ble invitert. OK han var veldig krevende, slo, bet, tissa i sekkene til de andre barna etc... Var vel 2-3 år gammel. Da tullemor hadde bursdag, ville ikke hun invitere "Per", men jeg sa alle eller ingen. Og alle ble det. Samme dag som vi hadde levert ut invitasjonene i barnehagen ringte mamman til "Per" og gråt. Hun takket for at han ble invitert og sa det var førtste bursdagen han var invitert i. Tror nok de andre foreldrene så hvor bra det gikk, og etter dette ble også han invitert til selskaper. ;o)
blond Skrevet 22. mars 2007 #28 Skrevet 22. mars 2007 Bra gjort! Unger behandler andre slik de selv blir behandlet. Ikke rart at unger får uakseptabel oppførsel når de ikke blir inkludert. Det er så trist når noen blir ekskludert. Det er voksnes ansvar at ingen ekskluderes!
Gjest MammaTil2 & LynVingen Skrevet 22. mars 2007 #29 Skrevet 22. mars 2007 Det synes jeg var trist, og ikke minst lite gjennomtenkt fra foreldrenes side. Videre synes jeg det faller seg ganske naturlig at foreldrene er med barna i bursdagsfeiringer når det er snakk om så små barn - uavhengig av funksjonshemninger. Så jeg synes ikke du er sytete HI! Det blir for sterkt for meg å si at "slike foreldre lager mobbere!", men på sikt bør vel vi som foreldre tenke over hvilke holdninger det er vi gir barna våre.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2007 #30 Skrevet 26. mars 2007 Neida, ble riktig med empatisk funksjonhemmet ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå