Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Vi oppfatter det kanskje litt galt, men syntes det er trist at noen velger å utelukke 1 fra hele avdelingen. Barna skal også i samme klasse etter hvert. Vi klarer ikke la være å fundere på om det er fordi h*n har en funksjonshemming. Vi syntes det er trist. Er vi for sytete?
Gjest Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Nei, det synes jeg var stygt gjort rett og slett!! Tror ikke jeg hadde kommet til å gått med mitt barn heller i respekt for det stakkars barnet som ikke ble bedt. Inndirekte mobbing er det jo om det er det som er grunnen. Nå fikk jeg vondt inni meg (
Sunniva- og Majamamma Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Fy og skam, FOR en oppførsel :-( Nei, dere er IKKE sytete. Hvordan skal vi lære barna våre om likeverd og toleranse, når de fra de er små erfarer at det ikke er slik i praksis? Blir rasende og frustrert når jeg hører om sånt, har lyst å kaldkvæle sånne mennesker som gjør sånt!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 H*n er ikke mer enn litt over 2 år så han forstår jo ikke så mye selv av det enda, men det er vondt for oss likevel. Godt å høre at noen er enige med oss.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 ber men 7 av 8 unge i en barnehage så er det noe galt med foreldra, selv om den siste eventuelt har en funksjonshemmning så skal man be det 8 barnet også, det ville jeg tatt opp, har selv blitt opplevd det og da gikk jeg på ungdommskolen, selv om de bare er ca 2 år, det gjør vondt bare jeg tenker på det den dag i dag
Meg og bøllegutta!! Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Off sånne historier begynner jeg omtrent å grine av!!! Fytte h....... så mange mindre smarte folk som tråkker rundt på denne jorda!!!
blond Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Det kommer jo an på hva slags funksjonshemming det er. Hvis foreldrene ikke har et hus som er tilrettelagt for rullestol, så er det kanskje ikke så rart at de ikke kan invitere en som sitter i rullestol. Hvis du er tøff kan du spørre foreldrene hvorfor de ikke inviterte vedkommende (barnet ditt?). Hvis du tilbyr å være med i selskapet så fjerner det de fleste grunnene til å utelukke barnet (hvis eksemplet med rullestol ikke gjelder). Synes ikke dere er sytete!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Flott, sånne foreldre skaper barn som mobber senere! Barna er TO år og så begynner de allerede å stigmatisere! Fysja meg- slemt og kvalmende! Og jeg skjønner godt at det er sårt!! Men det tristese er jo: hva kan man gjøre med sånne uvitende folk?
La Perla Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 What!!?? At det går an!!!! Dere burde egentlig ha snakket med de foreldrene - det er jo så hjerteskjærende nå¨r sånt skjer, at jeg trodde ikke det var mulig, ihvertfall ikke når det er barnehagebarn og foreldrene har full regi og kontroll. Uansett om huset ikke er tilrettelagt for rullestol er det mulig om man bare vil. Vårt hus er heller ikke det, men min eldste datters klassevenninne, som har et veldig alvorlig og kraftig handicap, og også brukte rullestol mye, ble da bedt fordet. Da lot vi foreldrene også være der og hjelpe henne med hun trengte ekstra hjelp til.
La Perla Skrevet 17. mars 2007 #10 Skrevet 17. mars 2007 ....og hun ble bedt til ALLE jentene i klassen hver gang det var bursdag, ikke bare til oss.
La Perla Skrevet 17. mars 2007 #11 Skrevet 17. mars 2007 ....forresten.. Kan det være at dere fikk innbydelse, men at den forsvant på veien? At dne ble lagt i hyllen deres, men falt på gulvet, ble lagt feil eller noe? Dette var også noe som skjedde i min eldste datters klasse. En jente hade bedt alle jentene i klassen unntatt én. Disse to hadde vært litt uvenner innimellom, så hun som ikke ble bedt trodde det var derfor, men var likevel helt knust. Men så snakket foreldrene henes med bursdagsbarnets foreldre, og det viste seg at hun VAR bedt, men at innbydelsen hadde kommet i sekken til en gutt i stedet, og han haddde glemt å gjøre noe med det. Så det KUNNE jo være en misforståelse. Kanskje lurt å ringe og høre med dem hvis ikke birsdagen har vært ennå, for det går jo nesten ikke an å tro at noen kan være så hjerteløse-
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2007 #12 Skrevet 17. mars 2007 Bursdagen har hvert, så der kan jeg ikke få gjort noe. Hun hadde sagt at hun ikke hadde bedt oss da hun hadde tenkt at vårt barn var så annerledes. H*n fungerer som alle andre 2-3 åringer, men har dårligere språk og ligger litt etter om jeg kan si det slik. Så det er ingen rullestol eller annet som ville gått på plassen løs.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2007 #13 Skrevet 18. mars 2007 Denne moren er i aller høyeste grad empatisk og sosialt funksjonshemmet!
BettyBoob Skrevet 18. mars 2007 #14 Skrevet 18. mars 2007 eh, vel empatisk! Ikke empatisk var det vel meningen å skrive....
Gjest Skrevet 18. mars 2007 #16 Skrevet 18. mars 2007 Grusomt!!!!Stakkars barn,får så vondt inni meg..... Hvordan kan foreldere være så hjerteløse?????
blond Skrevet 18. mars 2007 #17 Skrevet 18. mars 2007 Ut fra hennes uttalelse ville jeg tatt en prat med denne moren og fortalt litt om barnet mitt slik at det ikke ble skummelt for henne. Høres jo ut som om det var grunnen til at hun ikke inviterte barnet ditt. Er hun usikker så er det sikkert andre foreldre som også er det overfor barn som er "annerledes". For å bedre på situasjonen er det kanskje lurere å gi info enn å bare bli lei seg?
OsloMor Skrevet 18. mars 2007 #18 Skrevet 18. mars 2007 Stakkars dumme, dumme foreldre... Skjønner de ikke hva slags sørgelig dårlige verdier de overfører til barnet sitt. Da er det deres jobb å lære gutten deres at slike folk ikke er verdt bakken de trår på dersom en lignende situasjon skulle dukke opp senere. Jeg klarer ikke å tenke på dersomc det var dattera mi, ufattelig sårt.
La Perla Skrevet 19. mars 2007 #19 Skrevet 19. mars 2007 OK. Ja, da kan jeg jo bare få lov til å gratulere denne mammaen for å være ett av de mest ufølsomme og monstruøse foreldre-eksemplar jeg noen gang har hørt om. Blir så sint på deres vegne nå at jeg nesten skjelver her jeg sitter. Kan du FATTE at noen kan tenke sånn som denne moren her?! Hadde ikke vært fordi det hadde gått ut over det andre barnet og fordi jeg er motstander av å"betale med samme mynt" skulle jeg ha rådet deg til å ikke be akkurat hennes barn, og ringe til moren og si at det er fordi det barnet for eksempel "er så teit på håret" og dermed ikke sånn som de andre barna. Men du burde faktisk snakke med disse foreldrene sånn at dette ikke skjer igjen neste år. Eller ta det opp på foreldremøte i barnehagen. Når barnet ditt blir eldre, blir det jo mye mer sårt å aldri bli bedt i bursdag.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2007 #20 Skrevet 19. mars 2007 Hun burde vite det hun trenger, vi fikk 20 minutter av ordinært foreldremøte før bhgoppstart. Den tiden brukte vi foreldrene til å fortelle om vårt barn og dets diagnose.Hun var på møtet så burde fått det med seg. Alle mammane er vi innblanda på en eller annen måte i hverandres omgangskrets. Så det er litt "alle kjenner alle" Men nok om det, hun hadde sikkert sin grunn og den får jeg sikkert snart høre.
La Perla Skrevet 19. mars 2007 #21 Skrevet 19. mars 2007 Det fines bare ikke noen grunn i verden som er god nok til å unnskylde dette.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #22 Skrevet 19. mars 2007 hørtes ut som den moren trenger litt mer info om hvordan ting og tang henger sammen. snakk med henne! spør henne og hva hun tenker, og forklar hva du mener. det bør du absolutt gjøre for barnet ditt sin skyld! kanskje denne moren forandrer mening og tankegang hvsi du bare setter ord på ting for henne! hun er nok bare redd og usikker.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #23 Skrevet 19. mars 2007 når barna ikke er mer enn 2-3 år så synes jeg det er helt greit at bare 1 barn blir invitert. Vi inviterer ikke barnehagebarn til bursdag før de er opp på stor avd. Minsten ville ha sin bestekompis i sin dag, og han var den eneste fra avd. Ingen av de andre reagerte på det, og vi snakket også om det på foreldre møte. Resten av barna var barn av venner, så det er jo igrunnen mer en vennefest med barn enn barneselskap.
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #24 Skrevet 19. mars 2007 åhhhhhh....neiiiiiiii. Tenke at det bare var 1 barn som ble invitert av alle 8. Tenkte ikke at det var mulig at ett barn ble utelatt. Veldig merkelig og ikke noe fint gjort. Stryk hele innlegget mitt kjære deg:(
Gjest Skrevet 19. mars 2007 #25 Skrevet 19. mars 2007 Nesten fristet til å la være å invitere dette barnet i selskap, og sagt til moren at det var sordi det lå så "foran" mitt barn. Barnslig ja! Men blir så provosert av slike ting. Selv om barnet ligger litt etter har det vel samme glede av selskap som andre barn? Alle barn er likeverdige, men hvem skal lære dem det, når foreldrene ikke ser det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå