Gå til innhold

Noen som bruker våtservietter daglig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg innrømmer det: Vi bruker alltid våtservietter...har ikke tid til noe annet for da blir det bæsj overalt med så urolig unge..må bare få det unna raskest unna..dessuten er stellebordet for langt unna vasken..flere syndere? Dere som ikke er syndere: hvordan fjerner dere all gjørnebæsjen i en fei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her, synder som bruker våtservietter!!! Har heller ikke stelelbord i nærheten av vann.

Skrevet

Godt å høre;) Nesten så jeg gjemmer bort pakka om di får besøk veit du..hehe..Ikke at jeg ikke bryr meg om helsefaren ved alt mulig, men du verden så mye vi skal skåne barna mot og da..kan det virkelig være sååå farlig? Brukes tross alt ikke hele livet da..Men selvfølgelig viktig å være kritisk..

(oj, får vel noen motinnlegg nå..;))

Skrevet

Jeg bruker mesoft kompresser til å fjerne bæsj med. Jeg tar 4-5 stk og dynker de godt i vann slik at de er klar til bruk før jeg fjerner bleien, dette synes jeg er effektivt og greit. Bruker våtservietter når vi ikke er hjemme.

Skrevet

Hva er mesoft-kompresser? Hvor kjøper du dem?

Skrevet

Bruker samme som aug-mamma. Jenta mi blir rød og sår av bruk av våtservietter så det har vi droppa.

Skrevet

Mesoftkompresser og vann, fjerner gjørmebæsjen like fort som våtservietter ;)

Skrevet

Vi har heller ikkje vask ved stelleplassen. Som mange andre her brukar vi Mesoft-kompressar (du får kjøpt dei i pakkar på 100stk (10x10cm) på apoteket, kostar mellom 16 og 20kr for ein pakke) dyppa i vatn. Vi har ei plastskål ståande ved stellebordet (tar nytt vatn om morgonen, så det er varmt til kroppsvasken, men brukar det same vatnet utover dagen) og så dyppar vi kompressane etter kvart som vi har bruk for dei.

Når vi er på tur har vi som regel med oss ein liten plastboks med nokre "ferdigdyppa" kompressar i.

Skrevet

...Vi kastar då kompressane etter bruk, vi vrir dei ikkje opp i vatnet og brukar dei igjen, om du skjønar.

Skrevet

Bare vasker ham under springen - synes det er mye lettere enn å kline med kluter og styr!

Skrevet

Skulle gjerne gjort som deg, men det er ikkje mulig der som vi bur no (klin umulig å få han inn under springen + at det er i andre enden av huset i forhold til kor vi har stellebord)....

Skrevet

Kan vel fort bli litt gris hvis man skal ta av bleien på stellebordet for så å løpe gjennom huset, ja :) Forutsetter nok kort avstand!

Skrevet

Har klar litt dopapir, tørker av det værste og vasker så i vasken. Hadde vi ikke hatt vask hadde vi nok hatt en bolle med vann samt kluter eller kompresser ved stellebordet. Synes våtservietter er noe svineri; har prøvd det i ansiktet selv og det svei som fy!

Barna dør nok ikke av at dere bruker dem, men håper det kun er etter bæsjebleier... Det er nå huden til barnet er på sitt sarteste!

Skrevet

Spyler i vasken/dusjen. Får ikke til å bruke våtservietter, synes det er mye vanskeligere å bruke, blir mye mere gris og søppel. Bruker kun våtservietter når vi er på tur.

Skrevet

ja, vi synder nok hver eneste dag...

alt er egentlig farlig... er vi ute å leker, kan det rase en takstein å vi kan få den i hodet. og når vi kjører bil er det også livsfarlig... statistisk sett er jo det noe av det farligste som finnes.

så ja, vi bruker våtservietter... tenker ofte at vi bør slutte, men når bleieskiftene skal gå kjappest mulig, så da er det løsningen for oss altså...

Skrevet

jeg bruker oxo våtservietter hver dag.. men det er fordi jenta mi blir sår hvis jeg bruker vaskeklut... det har tilogmed svigers funnet ut... :) hun trodde ikke på meg så hun brukte vanlig vaskeklut ei helg hun passet henne, men måtte fint gå over til våtservietter etterpå, for jenta var knall rød...

Skrevet

Hjemme bruker vi sånne tørre papirvaskeservietter fra euroshopper (Libero har også, men de er mye hardere og ikke minst dyrere!) Vi dypper de i en bolle med lunkent vann og olje. Kan ikke se at det skal ta så mye lenger tid enn våtservietter egentlig? Gjør klar bollen med vann/olje på forhånd og kanskje dypp et par kluter, så går det kjapt og greit. :-) Ellers må jeg jo innrømme at vi "synder" ute på tur, da ;-)

Skrevet

jeg må nok inrømme at den antianti-våtserviettdama som jeg var så bruker jeg de litt for ofte..... Enten bruker jeg våtservietter eller vasken.

Men jeg har funnet 2 merker våtservietter som jeg holder meg til. Jeg har følsom hud og når jeg har prøvd de ut har jeg vasket meg selv i ansiktet med en serviett først. Alle jeg har prøvd, utenom coop sine i lyseblå pakke og first price sine, blir jeg seende ut som en kjøttkake i ansiktet etterpå. men som sagt reagerer jeg ikke noe på de to merkene jeg nevnte. ikke antydning til litt svie engang....

Skrevet

Vi og bruker våtservietter hver dag, men bruker vann og olje noen ganger, bytter på, spørs hvor god tid vi har. Når snuppa har bæsja, så bruker vi våtservietter til å fjerne alt med, også vasker vi over med klut og vann etterpå.

Jeg bruker våt servietter til ansiktet hver dag, låner av jenta vår, og jeg har ikke kjent noe svie eller blitt sår av dem, men folk har jo forskjellige hudtyper da...

Skrevet

Ja, bruker det hver dag, men helst bare naar han har baesjet. Har han kun tisset, og det ikke lukter, skifter jeg ofte bare bleien uten aa vaske han.

Hva forurensning angaar, saa er det "farlig" aa bruke mye vaskepulver for miljoet ogsaa.

Og at de er farlige for barnet, det tar jeg med ei klype salt. Jeg velger den milde typen, som ikke er full av parfyme. Og har ikke daarlig samvittighet for aa bruke vaateservietter,nei.

Skrevet

Nå som hun er blitt så stor og aktiv bruker vi coop våtserviettere hver gang hun har besjebleie. Brukte Mesoft kompressene når hun var mindere.

Jeg bruker gjerne disse selv også når vi er ute på tur.

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke POENGET med å bruke våtservietter jeg? Det er da ikke noe mer tidkrevende å vri opp et par papirservietter som mesoft eller andre i vann?

Selv de våtserviettene som sier de er parfymefri er jo fulle av drittstoffer, sitronsyre og what not.

Hva er egentlig gode argumenter FOR våtservietter??

Skrevet

Jeg bruker libero papirkluter, og bruker bare 1-2 stk ved bæsjebleier. Det ene dagbarnet mitt bruker våtservietter, og da går det alltid 4-5 kluter ved bæsjebleier.

Så min erfaring er at det er mye mer effektivt med papirkluter =) Før hadde vi stellebordet langt unna vasken, men da fuktet jeg bare klutene før jeg begynte med bleieskiftet. Gikk fint det.

Et tips til dere som har problemer med sår stump etter bruk med våtservietter: tørk godt, og gjerne bruk pudder ol. så barnet er heeelt tørr når det får ny bleie på, ellers blir det fort sår stump.

Skrevet

jeg brukte det daglig helt til jeg fant ut at den fjernet utendørsmaling av hendene.Så her går det i vanlig klut og vann.

Gjest econia
Skrevet

ja vi synder.

bruker våtserviett på bæsjebleier. men bruker de miljøvennlige og milde for barnet. herbal somthing or other wipes. vi har ikke mulighet til stell nær vask.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...