Gå til innhold

Hva foregår med min datter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres litt ut på meg som hun synes det er "behagelig" å ligge slik ja.. Jobbet i bhg og der vra det en jente som bare koste seg hele dagen. datt utenfor i lek og alt. Vi fikk beskjed om aldri å kjefte eller noe, men fint løfte på henne og aktivisere henne til annen lek.

Dette er helt normalt, og det kommer sikker til å avta litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange barn de har som preker så høyt og mye om at dette må være barneonani ;) - er det bare læreboksnakk?

Det kan like gjerne bare være en fase, hun liker å ligge slik, kanskje er det behagelig, kanskje hjelper det henne å slappe av - hvem vet. Selv sitter jeg gjerne å vugger litt i stolen - fortsatt ja - når jeg slapper av og forsvinner i megselv, uten at noen roper "onani!" av den grunn ;)

Tror bare ikke du skal bekymre deg, la henne holde på - som noen andre sier, kanskje hun er trett og sliten? Tar på en liten kropp å være "på farta" hele dagen.

Skrevet

Jeg synes ikke oppførselen hennes høres normal ut. Tror ikke d er barneonani heller. Hun gjør d ganske ofte høres d ut som, forsvinner i seg selv. Høres nesten litt autistisk ut, repeterende atferd, og i tillegg vanskelig å avspore å få kontakt med. For du skrev at d var vanskelig å avspore henne, elr få henne til å gjøre andre ting. Så fort hun får sjansen setter hun igang. Da er d noe mer alvorlig som ligger bak føler jeg. Skal ikke være så vanskeli å avspore hvis d var kun snakk om barneonani. Har hørt om barneonani, men ikke at barn setter igang med engang de får sjansen , ved enhver anledning, og bare ligger slik i transe. Du må få sjekket jenta de grundigere hvis oppførselen vedvarer!

Skrevet

Oi, dette høres dramatisk ut.

Synes ikke du skal skremme hi.

Tror ikke dette er noe annet enn en (U)vane.

Men hun liker det tydeligvis, siden hun blir så rasende når du tar henne ut av situasjonen eller snakker til henne.

Skrevet

jeg aner ikke hva dette er, men ta det opp med fastlegen. hvis det skulle være at hun er litt autistisk kan det være lurt å oppdage det tidlig.

lykke til!

3 barns mor

Skrevet

Til HI...Jeg kan heller ikke helt skjønne at dette er barneonani.. men kan desverre ikke hjelpe deg med hva det er..ville nok ha oppsøkt lege vist du var veldig bekymret..

Til dere andre som er skeptisk til barneonani:

Grunnen til at mange kanskje ikke har hørt om det,er pga at det er et veldig tabu lagt område.menne det er helt vanlig at de gjør det...det er veldig viktig å ikke kritisere de , eller kjefte på de for at de gjør det..la de holde på, og når de blir større og skjønner mer, si at det er noe man gjør når man er alene..Det kan få store konsekvenser for barn vist dere undertrykker det med onani..

Skrevet

Det er jo litt drøyt å trekke slutninger om autisme på bakgrunn av det hovedinnlegger skriver, da. Jeg kan også sitte en del i min egen verden mens jeg beveger meg litt på et bein eller noe. Ingen som tror jeg er autist for det!

Skrevet

Så et program om kvinnelig orgasme for noen måneder siden. Der sa de at det var fullt mulig for kroppen å oppnå orgasme fra man er veldig liten, og at selv ett åringer kan ha seksualitet.

En venninne av meg fikk erfare dette med datteren sin da hun var rundt året. Det var tydelig at hun brukte en bamse til å gni seg mot for å stimulere underlivet. Ble fjern og glassaktig i blikket, transeaktig, slik du beskriver. Legen forklarte da at dette dreide seg om onani. Adferden hennes forandret seg etterhvert.

Forøvrig enig i at du burde ta det opp med helsepersonell.

Skrevet

dette kan jo være alt fra "onani" til "bare en fase hun er i". vet at noen barn (spes. autister) kan henge seg opp i en bevegelse/ting og gjøre det samme hele tiden. siden hun gjør dette så snart du legger henne ned og holder på til du tar henne opp, så synes jeg at du skulle høre med helsestasjonen hva det kan være. mest sannsynlig er det noe helt ufarlig og som sikkert går over. hvis ungen ellers ikke viser noen tegn til å feile noe..

barn kan jo i korte/lengre perioder gjøre de merkeligste ting :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...