Gå til innhold

Hva foregår med min datter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære med-mødre.

Jeg har ei flottt datter på 15 måneder.

Verdens beste-så klart.

De siste par månedene har hun gjort noe som jeg ikke heilt forstår meg på.

Når hun ligger på gulvet og leker eller sånn, da vrir hun seg opp på hoften, og vrir den ene foten(den øverste) / hoftepartier frem og tilbake.

Mens hun gjør dette stirrer hun i gulvet.

Det ser nesten ut som om hun "faller i transe" på en måte.

Og når jeg enten "dytter" henne ned på magen igen, eller jeg tar og løfter henne opp, eller forstyrrer henne på annen måte så begynner hun å gråte noe så aldeles utrøstelig.

Fikk tips om at hun kanskje kjedet seg. Men jeg vet ikke, for selv om vi er feks på farten heile dagen, og hun har masse å gjøre på, så kan hun ende opp slik med det samme vi kommer inn døre, og jeg legger henne på gulvet for å kunne kle av meg selv.

Eller når vi har kommet bort til farmor, så kan hun krype inn på kjøkkenet å gjøre det der.

JEg har av og til lurt på om det har noe med at hun prøver å bæsje å gjøre, men det tror jeg egentlig ikke, for det er skjelden det ender med skit-bleie når hun ligger slik.

Men jeg blir litt frustrert da, jeg må innrømme det.

Dateren min går ikke enda, hun bare kryper.

Noen som kan belyse dette litt for meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun bare rett og slett eksperimenterer med kroppen sin? "hvis jeg gjør sånn med foten,kjennes det sånn ut", og så konsentrerer hun seg veldig,og skvetter når du snakker til henne, eller plukker enne opp??

Vet ikke hva det er,for jeg har ikke opplevd sånt med mine.

Jeg vet om mange barn som ikke gikk før de var mellom 15 og 18 mnd.

Skrevet

Det var en lignende tråd her for litt siden, og da var det snakk om barneonani.

Kan det være det?

Skrevet

Barne onani??

Nei tror du det da?

Skrevet

Det var det første som slo meg også da jeg leste innlegget ditt. Men jeg forsto ikke helt forklaringa på hvordan hun bevegde seg da. Uansett, barneonani er veldig vanlig. Du kan jo ha det i bakhodet neste gang du ser henne gjøre disse bevegelsene, og se om du tror det kan være det.

Skrevet

forklaring på bevbegelsene:

Hun ligger på siden / hofta på gulvet.

Det benet som da vender opp er det hyn beveger, ja som om hun trekker låret/kneet inn mot brystet, og strekker benet ut, og så inn og så ut.

Barneonani, tja, jeg ser ikke hvordan å bevege foten har noe med det å gjøre, for det er jo en viss stimuli av klittoris som må til for å onanere, og jeg ser ikke heilt at det kan være tillfellet her, men jeg er åpen for muligheten.

Skrevet

I dag har jeg måttet bære henne heile dagen.

Hun begynner med dette med en gang jeg legger henne i gølvet.

Selv om jeg ligger sammen med henne å leker så gjør hun dett.

UTROLIG frustrerende.

Dersom dette har noe med onani å gjøre er det jo værre.....skal jeg ikke kunne legge ungen fra meg, forde da begynner hun å onanere.....det kan umulig være normalt............

Skrevet

slapp av.. d er helt normalt!! huske på at det ikke ligger noe seksuelt bak d, som vi voksne legger i d... det har med å eksperimentere med kroppen sin med hva som føles godt og ikke :)

Skrevet

Hei du!

Slik du beskriver bevegelsene synes jeg ikke det minner om onani, som andre her har foreslått. Jeg synes å kjenne igjen bevegelsene fra guttungen til mannen min. Han lå sånn når han var trøtt. Kunne ligge på gulvet å leke med bilene sine og plutselig ble han bare liggende å vifte med foten. Han hadde ikke sånn transeblikk, men barna er jo forskjellig. Kanskje hun bare ligger og slapper av (er dypt inne i tankeverden) og så skriker fordi du kommer overraksende på henne, eller at hun ganske enkelt ønsker å ligge slik... Det at hun starter med dette etter at dere har vært aktive, kan jo tyde på det.

Barna finner jo sine egne ting, egne bevegelser og egne måter å slappe av på. Hadde latt henne ligge slik litt for å se hva som skjer. Det er jo ikke skadelig på noen måte.

Skrevet

Vil bare legge til at jeg er litt sånn "transemenneske" selv jeg :)

Når jeg blir sliten, så faller jeg litt ut av det som skjer rundt meg. Jeg begynner å tenke på noe og blir så opptatt av det jeg tenker på at jeg kobler ut alt og alle rundt meg. Jeg kan da begynne å stille på en helt vilkårlig ting (ikke bevisst) og trenger ikke blunke med øynene en gang. Er bare så langt inne i tankene mine. Da er det ekkelt å bli skremt feks ved at noen dytter til meg (og jeg ikke ser dem) eller klapper i hendene foran meg. Jeg skvetter til og bråvåkner. Det er helt merkelig og vanskelig å beskrive. Men kanskje datteren din har det på samme måte.

Skrevet

Jeg beklager, men jeg reagerer strekt på dette ordet barneonani.

(Er det bare meg) - at de utforsker sin kropp forstår jeg såklart at de gjör, men onani er vel noe man gjör bevisst for å tilfredstille seg... Iallefall syns jeg det...

Ingen kritikk til noen og jeg er ikke noen liten stiv dame som ikke hanterer seksualitet eller noe, så jeg behöver ikke en sånn "lekse". Barnet mitt får utforske som det vil, men syns bare det ordet er så "dumt"..

Skrevet

du kan jo kalle d hva du vil... det er d d er...

Skrevet

Hvordan kan du være så skråsikker på at det å vifte med foten er onani.....blir klitoris stimulert om du gjør som beskrevet her?

Tviler.

Skrevet

Hallo, jeg er en annen "anonym".

jeg synes også det virker som om det kan være det at hun onanerer.

Det er heeeeeelt normalt og heeeeeeelt naturlig og heeeeeeeelt vanlig ikke det minste problematisk.

Hun har rett og slett (Hvis det er det det er) oppdaget at det kjennes deilig når hun gjør sånn.

Skrevet

Ok, dersom det er slik.

Greit nok. MEN

Det er jo i og for seg ikke greit at en jente på 15 mnd ligger slik på gulvet hver enestge gang hun legges på gulvet?

Hjemme, borte, i bhg til høsten, ja det blir jo for mye av det gode.

skal jeg Ta henne bort? Hver gang hun gjør sånn?

Skrevet

Slapp av... uansett hvorfor hun gjør sånn går det sikkert over snart. Så lenge hun ikke kan skade seg ville jeg latt henne være.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort no spes med det..om det er det "tabuordet" som skjer med denne jenta. La henne få utforske kroppen sin, men med begrensing. Ikke gjør det til noe skam og ekkelt og forbudt.

Skrevet

Vel, sånn som nå da, nå har vi nettopp spist frokost, og i det sekundet jeg la henne ned på gulvet etterfrokosten, for selv å rydde opp, så er hun i gang.

Hun har nå ligget slik i 10 minutt..hvor lenge slal jeg la henne holde på?

Hun går ikke enda, så hun tilbringer jo det meste av tiden på magen på gulvet.

Hun har masse leker utover her, men det er hvist ikke noe interesangt........

Skrevet

Ville tatt en prat med helsesøster om dette her.

Skrevet

Hei...

Ville bare si et par ting jeg også, selv om diskusjonen startet for et par dager siden...

Jeg vil si meg enig... at det høres ut som "barne-onani"... har jobbet med barn, og selv sett jenter som går i transe når de utforsker egen kropp.

Vel.. ifh til dette tenkte jeg kanskje å komme med et tips... Det høres ut som at dette skjer ganske ofte, og når du er hjemme og kan forutse at det er dette som skal skje... kan du ikke da bare legge henne inn på eget rom (med døra åpen)... slik at hun lærer at på eget rom vil hun ikke bli forstyrret? Hun må jo lære det på sikt likevel... og får hun en opplevelse av at på eget rom, så vil hun ikke bli forstyrret, så kan det jo være at om en stund at hun går inn på eget rom av eget initiativ?

Men hvis hun allerede har begynt, så ville jeg bare la hun ligge uforstyrret... men har du mulighet til å forutse dette, så ville jeg altså lagt henne inn på eget rom ... (ja, da rommet er i nærheten, at det ikke er trapp der osv selvsagt.... vi bor vel alle gjerne litt forskjellig..)

Funker dette hjemme, kan du jo evt nevne det i bhg også, hvis de har mulighet til det der....

Lykke til.

Skrevet

Mitt råd er å ta henne med på helsestasjonen og be om råd/forklaring der. De er eksperter på barn og kan komme med faglige og gode råd basert på årelang erfaring og ekspertise! Derfor de er der :) Lykke til.

Skrevet

Huff, kan ikke annet enn si jeg synes dette er trasig.

For dere sier alle at dette er så vanlig så normalt. MEn jeg har jobbet i bhg selv, både på småbarn og større barnm i mange mange år, hele 9 år, og ALDRIG har jeg hørt eler sett dette her, så såååå noemalt kan det vel ikke være?

Og hva med å så det til HS...jeg liker ikke vår hs, og det føles guffent å si at jenta vår gjør slik og sånn med underlivet. Hun er bare 15 mnd......

Har lyst å droppe å si noe, bare vente å se.

Mon tro det bedrer seg når hun begynner å gå?

Skrevet

Synd du ikke liker helsesøster dere går til. Vil tipse deg om en helsesøster online som du kan skrive til og få råd, og du kan være anonym: www.bam.no

Skrevet

Var hos hs i dag, og ungen begynte på samme viset der.

Se der, dette bekymrer meg sa jeg....hvorfor gør hun det der, hva er det?

Hun vil vel opp sa hs, eller hul liker å ligge sånn da sikkert.

Og så ikke mer snakk om det.....

Skrevet

Ikke så veldig utfyllende svar du fikk. Men hadde helsesøster vært bekymret for det hun så, hadde hun nok sagt det. Så sånn sett var kanskje svaret litt beroligende allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...