Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to pusekatter på snart ett år, fetter og kusine. I går satt de to teite kattene mine på bordet på verandaen og kikket inn, som de ALLTID gjør. Jeg gadd ikke slippe de inn, for de hadde nettop gått ut. Og de bare satt der og kikket på meg, fulgte med på meg, og plutselig gikk det opp for meg at de parret!!!!!!!!!!!!!!! :-/ ÆSJ, mens de satt og kikket på meg! Hehe... jaja, noen liker jo publikum da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ganske korttenkt å ha to ukastrerte katter i samme hus da.. de vet ikke at man ikke skal k****e familien sin..

blir det noe galt med disse kattungene så er ikke det kattenes skyld..

Skrevet

signerer silje-her!!!

Skrevet

Herregud... Hva feiler det deg? Katter kan ikke få innavlede kattunger, det var en spøk!!!

Vi vil ha kattunger, derfor har vi ikke kastrert de, men det betyr ikke at jeg har lyst til å se de i aksjon for det!

DU er ganske korttenkt Silje. Kjærring.

Skrevet

Små søte pusekatter gis bort............ hurra!!!!

Hva med å sterilisere de?

Skrevet

hun sier jo hun VIL at de skal parre seg, tro det eller ei...

Skrevet

Ja kattunger er veldig søte. Men de blir voksne og noen må ta seg av de.

Ta en tur på dyrenes hus.... Stakkars dyr, og det er oss mennesker sin tankeløse adferd.

Skrevet

Big Mama:

Katter får innavlede kattunger hvis de pares med "slektinger".

Innavlsgraden for fetter/kusine er 6,25%.

Hva med å sterilisere hannen, og la hunnen pare seg med andre hanner?

Eller, nå er det vel for sent.

Skrevet

jo det kan de...de kattüngene blir som regel deformerte eller dødfødte..

spørs jo hvor nært i slekt kattene er da....

alle vet jo at mennesker som er nært i slekt ikke burde få barn ilag nettopp på grunn av at det er store sjangser for at babyen ikke blir velskapt...hvorfor er det så utenkelig at det kan skje med dyr som er i slekt da???

og det er vel strengt tatt ikke nødvendig og kalle noen for kjærring for det da!!!

Skrevet

Ja, vi vil ha kattunger - men vil ikke se de pule! Er det så vanskelig for dere å forstå?

Vi har allerede blitt spurt av tre stykker som vil ha kattunger av vår hokatt fordi hun er så fin! Kommer det flere tar vi det derfra, kanskje vi vil ha en til?

Poenget mitt med innlegget var humoristisk, de kikket på meg gjennom vinduet mens de hadde seg, hvorfor angriper dere meg sånn????

Blir satt ut nå jeg!

Skrevet

Det er ikke meningen å angripe deg, fra min side i allefall.

Men det er ikke akkurat lurt å pare katter som er søskenbarn!

Hunkatter mangler ikke tilbud fra andre katter, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke kastrerte hannen selv om du ville ha kattunger.

Skrevet

ja og kanskje du får 6! de får seks uansvarlige eiere. 3 er kanskje hunnkatter som igjen parrer seg 4 ganger pr år og får i snitt 3 kattunger..... enkelt regnestykke det!

supert------ stor humor

har selv tre kastrerte katter! to damer! aldri hatt unger de!

vi andre er satt ut av din snevre tankegang! Alle katter er søte!

Skrevet

Herrelighet, stakkars Big Mama! Ikke vær så ekle mot henne da! Hun gjør jo ikke noe galt...

Jeg syntes det var morsomt jeg!!!

Skrevet

Vi andre... Vet du hva alle tenker nå da? Anonym som ikke tør å vise hvem du er engang! Teit.

Skrevet

Heller anonym en dum og ansvarsløs!

Helt ærlig. Er dyr vi snakker om her!

Gruer meg til en vår og sommer med "nyheter" om katter som er dumpa i pappesker og veikanter, søplecontainere stukket med pinner osv osv........

Neste sommer er det big mama sine avkoms avkom!

T R A G I S K!

Skrevet

Du big mama! hva faen feiler deg??? jo, dine katter kan bli innalv-kattunger!!!

Dessuten burde du skamme deg som ikke gidder og sterilisere /kastrere kattene dine, DET ER MANGE KATTER SOM PLUTSELIG BLIR DUMPEP OG FORLATT FORDI EIERNE VIL REISE TIL SYDEN ETC!!

tragisk, håper du ikke er like stygg som du ser ut i trynet!!

hilsen dyrevenn!

Skrevet

kan ikke helt skjønne hva for grunnlag du har til å kalle meg kjærring big mama...

du skryter av å parre katter som er i slekt, når det finnes tusenvis av katter som ingen gidder å ta seg av, og deg er JEG som er "kjærring"?

gå å se på kattene dine du, håper du får et stort flott kull, og håper de blir friske, og håper du finner ANSVARLIGE eiere til de alle sammen, som kastrerer istedet for å avle uten mål og mening...

Skrevet

Nå vil jeg virkelig presisere at ikke jeg er en av disse som mener du har skyld i alle katters elendighet!

Jeg vil bare si at jo, innavl finnes blant katter også. Som sagt 6,25 % innavlsgrad blant søskenbarn.

Ellers vil jeg si at Big Mama kan jo ikke noe for at det finnes katter her i verden som blir forlatt eller ikke har det bra!

Skrevet

Hmm-tror anonym over her er dyrevenn fordi hun ikke klarer å være en menneskevenn.

Skrevet

Nei, men hun vil være blant de som har "skylda." Hun er sikkert ei snill og kjekke jente, men det er slik lettvinthet som skaper alt for mange tragiske dyrehistorier.

Bare vent nå så flommer avisen over av annonser med kjærlige renslige katter gis bort!

Og så så søte som de er.... også blir de store og stikker av, får løpetid, tisser kanskje inne, ingen til å ta seg av de, parrer seg og får fler som får fler som får fler osv....... og så kommer ferien og katten blir dumpa langs veien!

Dette gjelder for all del ikke alle, men desverre alt for mange. Derfor tror jeg mange reagerte på innlegget. Noen av oss har faktiskforstått at katter burde kastreres og overlate avl til oppdrettere som gjerne også tar betalt for de"

Er for lettvint å bar la kattene parre som de vil!

Skrevet

Ja- er absolutt enig med det du sier Nickoline, men ble litt sjokkert over den anonyme sin måte å komme med info på. Det går ann å formulere seg på andre måter enn det anonym gjør:)

Skrevet

herregud for noen idoitiske svar du har fått!! hehehe, synes inlegget ditt var morsomt, jeg:)

Og alle som babler om pappesker med kattunger, og uansvarlige dyre-eiere, det er da ingen som har snakka om det?! Blir helt matt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...