2 søte Skrevet 14. mars 2007 #1 Skrevet 14. mars 2007 noen andre her som er i begynnelsen av 20årene men som ikke føler seg som en ung mor? jeg er 21 år, var 20 når jeg fikk datteren min, men jeg har aldri tenkt på meg selv som ung mor.. men når jeg en skjelden gang er inne på ungmor forumet så er det mødre der godt opp i 20årene... så egentlig må det jo vere sinnet som avgjør om du er en ung mor eller ikke, og ikke alderen. eller?? noen som har noen meninger her? bare lurer:)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 var 27 da gutten min ble født, så ikke akkurat ung mor aldersmessig. MEN på alle andre måter føler jeg meg som en ung mor! På barselgruppen min var alle bortsett fra meg langt oppe i 30 årene og hadde fått sine nr 2.....Da følte jeg meg fryktelig ung gitt! Men jo, jeg ser på deg som en ung mor som fikk barn som 20 åring. Bestevenninna mi fikk som 19 åring. Hun angrer ikke på at hun fikk gutten sin, men på mye hun har måttet gå glipp av.
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #3 Skrevet 14. mars 2007 Når du ser på gjennomsnittlig alder på kvinner når de får føstefødte så er jo du 10 år yngre så jo, du er en ung mor.. Er snart 20 selv å ser på meg selv som en ung mor
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Jeg mener at for min del er mødre under 22 unge. Rett og slett fordi det er sånn det er i min verden;) I forhold til snittet her jeg bor er jeg riktignok ikke gamle kreket selv, alle på barselsgruppa mi er gooooodt over 30... Og jeg har plutselig kommet på at jeg er en av de yngste på DiB treffene også. hmmm...
ScaryMama Skrevet 14. mars 2007 #5 Skrevet 14. mars 2007 Jeg er enig med de over her at du er en ung mor. Jeg betrakter meg selv som en ung mor og jeg er 27!
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #6 Skrevet 14. mars 2007 *tihi* Sier du det gamla:p Er jo like gammal som gubben jo:p *rofl* Neida, jeg klarte bare ikke dy meg, beklager;)
ScaryMama Skrevet 14. mars 2007 #7 Skrevet 14. mars 2007 Ha ha du er ikke den første. Der hvor jeg bor nå er det vanlig å få barn ganske tidlig har jeg skjønt, for da jeg sa på hs at helsevesenet ikke tok meg seriøst fordi jeg var førstegangs og ung mor, så utbrøt hs " nei men DU er vel ingen ung mor!"...
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #8 Skrevet 14. mars 2007 Det er jo på "bøgda" da;) I Drammen derimot så er jeg veldig ung plutselig, med to unntak, tenåringsmødrene og noen ytterst få vettuge sjeler:p Jooo, også har man "onenightungene"...
Babyfacepsycho Skrevet 14. mars 2007 #9 Skrevet 14. mars 2007 Jeg er jo for så vitt ung, men jeg tenker ikke på meg selv som en ung mor for det. Er jo trots allt samboer (forlovet) med barnefaren, og vi har snakket lenge om og gifte oss. (muligens til sommeren i samband med dåp, ikke helt klargjort enda) Er siden langt tilbake ferdig med ungdoms livet og trives godt med familie livet. (samboer har ju tross allt 2 barn fra før, så jeg har jo vært stemor, annenhver helg ganske lenge) Så det er ikke bare deg som ikke føler deg som ung mor. =) Vi er flere. =)
ScaryMama Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Jeg var også forlovet når jeg var 16, men tror ikke jeg var så veldig voksen for det;) Men skjønner hva du mener...
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Jeg var forlovet OG hadde samboer når jeg var 16, jaggu glad det gikk over! Hehe... Følte meg veldig voksen da, ser nå at om noe så var det iallefall ikke det jeg var! Men det ER veldig individuelt!
Babyfacepsycho Skrevet 15. mars 2007 #12 Skrevet 15. mars 2007 He he. Nei sant at man ikke trenger være voksen fordi man er forlovet. Det har du rett i. Når jeg var 15 var jeg forlovet med han jeg var sammen med da, men det var jo bare tull. Det jeg har nå er jo en helt annen ting, det er jo virkelig et seriøst forhold med allt hva det innebærer. Så jeg føler meg voksen. Men det kan jo ha litt med det og gjøre at jeg har gått igjenom en hel del i livet mitt. Blandt annet, den perioden i livet som jeg ser mange på min alder har nå, eller akkuratt har hatt, når det kommer til festing og livsstil og sån ungdomsliv liksom, den hade jeg allerede så tidlig som når jeg var sirka 13 år bare. Så jeg hade ungdomsårene tidlig, og har levd ferdig ungdomslivet siden lenge. Så jeg føler meg ikke så ung lenger nei. =)
SpiseLise Skrevet 15. mars 2007 #13 Skrevet 15. mars 2007 Jeg har egentlig bestandig følt meg voksen, og innsett etter hvert at jeg ikke har vært i nærheten engang:-/ Da jeg ble gravid, var jeg 24 og syntes selv at det var veldig ungt. (Kan man si "ungt" forresten?) Nå, nesten 1,5 år senere, tenker jeg ikke over om jeg er ung mor eller ikke. For meg er det akkurat passe. Det er vel som du sier sinnet som avgjør om man er ung mor eller ikke. Og så har det mye med hvor man bor og gjøre. Hadde jeg fortsatt bodd i Oslo, hadde jeg følt meg veldig ung. Her jeg bor nå er det ikke uvanlig å ha tre barn når man er på min alder, så alt er relativt;-)
Gjest Skrevet 15. mars 2007 #15 Skrevet 15. mars 2007 føler meg veldig ung selvom jeg er 23 år og førstegangsmamma..var yngst på barsel gruppa:-) men veldig UNG mor synes jeg 18-19åringer er...
kajak&Daniel Skrevet 15. mars 2007 #16 Skrevet 15. mars 2007 Jeg er 22, og føler meg som regel som ung mor ja.. Den eneste av vennnene mine som har fått unge er ei venninne på 29... Resten skal nok ikke ha unge på en stund... Jeg også yngst på barselgruppa. Men selvsagt, i forhold til de på 18, er jeg jo gammel, men er jo ikke så mange av de da...
Gjest_1001 Skrevet 15. mars 2007 #17 Skrevet 15. mars 2007 Jeg er 20, snart 21, og øler meg ikke som noe spesielt ung mor. Muligens fordi jeg var på barselgruppe med en på 16 som tydeligvis var på en helt annen planet enn meg. Og hvis hun faller inn i kategorien ung mor, så hører ikke jeg hjemme der ;-) Min mor var 17 når hun fikk meg da. Og 23 når hun fikk sin tredje og siste. Kan være der det ligger. Og omtrent de fleste jeg går på treff med fra DiB er rundtomkring begynnelsen av 20-årene/slutten av tenårene. Selvfølgelig noen er nærmere 30-tallet.
Cilla m Neo;) Skrevet 15. mars 2007 #18 Skrevet 15. mars 2007 jeg ble mor som 20 åring.....og ja det er ungt...føler meg som en drittunge blandt alle de gamle mødrene på skolen og sfo..jeg er den yngste m eldst barn...har nå en på 5 mndr og tuppa på snart 9 år..angrer ikke et sekund på at jeg fikk barn så tidlig, meeeeen så hadde jeg fått festa fra meg og da;)
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 15. mars 2007 #19 Skrevet 15. mars 2007 Er nok sinnet som avgjør, alder er bare et tall på papir, man er ikke eldre enn det man føler seg Var 22 da jeg fødte og for meg var det akkurat passe. Men det er veldig mange som syns jeg er ung som mamma. Sjefen, kolleger, venninnene mine, familien, osv.. Mamma syns jeg var litt for for ung da jeg fortalte at jeg var gravid 21-åring. Er jo ikke såå ungt:) Men hun er jo betatt av vesla og klarte nesten ikke vente til hun ble født, hehe.. Vil ha en spire til snart, så kanskje jeg er 2-barnsmor som 23 el 24-åring, det syns jeg er "yngre" på en måte.. Hmm.. Det hørtes dumt ut:/ Jaja:)
2 søte Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #20 Skrevet 15. mars 2007 jeg hadde ikke reagert på en 2barnsmor som var 24, bare fint det for ungene å ha gjevngamle søsken:) bestevenninda mi er 20 og 3barnsmor, det er kanskje litt yngre.. men som en sa, så har det jo litt hvor du bor og. jeg bor litt på landet, selv om det er blitt i større grad en del av begen, og her er omtrent halvparten(føles slik aillefall) av de som gikk på ungd skolen + de yngre fått barn, venter barn eller planlegger barn.... så nar jeg fikk min så hadde allerede endel av vennene mine barn på 1 og 2 år og slikt... og jeg føler jeg har gjort mitt når det kommr til utragerende ungd liv:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #21 Skrevet 15. mars 2007 Her jeg bor, i Oslo vest, blir jeg sett på som en ung mor. Jeg er 27, de andre mødrene jeg kjenner her er minst 5 år eldre enn meg, og flere av førstegangsmødrene er neste 40.
frøken~synge~vil Skrevet 15. mars 2007 #22 Skrevet 15. mars 2007 Litt utenfor tema, men gikk du på bysteiner'n Silje?
Alvepike Skrevet 15. mars 2007 #23 Skrevet 15. mars 2007 jeg er 21( blir 22 i år) år og føler meg igrunnen som ung mor . Selv om det er mange rundt min alder som har barn der hvor jeg bor.Jeg tenker at når man er over 24 år så er man ikke ung mor lengre, men det er bare meg.
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 15. mars 2007 #24 Skrevet 15. mars 2007 hehe. kjenner meg igjen her ja:) nå er vel jeg det dere kaller veldig ung mor, blir 20 i år og har en snuppe på snart 3 mnd. bor i oslo og i barselgruppen min er vel alle nærmere 40. personlig synes jeg de er alt for gamle til å få sin første.
Kjærlighet <3 Skrevet 15. mars 2007 #25 Skrevet 15. mars 2007 Jeg er 25. Fikk min første like før jeg fylte 23 og nummer to når jeg var 24. I Oslo følte jeg meg som en veldig ung mor. Vi var 5 stk i barselgruppa der var aldrene 30, 34,34,36. Alle utenom hun ene som var 34 var førstegangs. Nå bor vi lengre nord og føler meg ikke som en like ung mor som jeg gjorde i Oslo, men samtidlig litt ung:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå