Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en lang remse med innlegg der det ser ut som om de fleste mammaer er sammen med babyen hele døgnet. Er det virkelig ingen flere som f.eks trener fast noen ganger i uken eller treffer venninner hjemme hos andre eller på kafè på kveldstid uten baby? Jeg er ute i alle fall en kveld i uka - trening eller venninnebesøk.....og trodde dette var helt normalt...

Mamma til tulle på 6 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer kanskje an på alderen på babyen det, ikke minst? Jeg var stort sett aldri borte fra babyene mine de 4-5 første månedene, men etter hvert når babyen spiste/drakk annet enn morsmelk, så ble hun mer hjemme med pappa.

Skrevet

Dette er normalt for meg også, men ser det er mange som er hjemme hele tiden.

Skrevet

Men det går vel at babyen er hjemme med pappa selv om hun/han bare får morsmelk? Spiser jo ikke HVER time.

Skrevet

Det hendte jo både titt og ofte at babyene her i huset ville spise hver time, ja!

Skrevet

Vi prøvde å ha minst en frikveld i uken for mammaen, men pga mye styr med kveldsamming, melkemengde (til tider har det vært konstant amming i minst to timer), halvveis flaskenekt, vanskelig å legge henne, har det blitt kun et par ganger at jeg har dratt på trening på kvelden. Nå er hun enklere og raskere å legge, så nå kan jeg begynne å komme meg ut igjen.

De fleste ønsker nok å komme seg ut, men ikke alltid at teori og praksis stemmer overens:)

Skrevet

JEG ER MYE MED GUTTEN MIN OG KOSER MEG MED DET, MEN TRENER TO GANGER I UKA NÅR HAN HAR LAGT SEG. BLIR IKKE SÅ MYE ANNET FOR ER MYE ALENE OM ETTERMIDDAGENE!

Skrevet

æ kan fære så ofte æ vil bare pappan e hjemme da. så ganske fri sånn sett.. han e kjempe flink me gutten. men det blir nu ikke så ofte da likavæl.. e som regel litt sliten på kveldan å da e det godt å kose hjmmme når han e lakt sæ!

Skrevet

Jeg er vel en av de få mødre da som er bare hjemme... Jeg har ingen venninner her jeg bor, og å gå på cafe o.l alene er ikke min greie. Jeg går av og til på shopping alene, men det er bare om jeg ikke orker å ta m Serina... Og så like jeg det best om dagen, når det ikke er så mye trafikk ute. Og nærmeste slekt bor 5 timer unna oss, så det sier jo seg selv at vi ikke har så mye avlastning.

I slutten av mars skal vi på parkurs, og der vil de at barna skal være hjemme, men vi må ta m Serina. Det er ikke noen greit situasjon, men har man ingen til å passe så har man ingen.

Snart flytter vi, og da skal jeg masse ut, både m og uten sambo :o)

Skrevet

Jeg tar henne med meg overalt, -på kafe, restaurant, venninnebesøk, shopping og til og med på fest. Hun er 4 mnd. Det går helt fint, koselig å ha henne med, og hun synes det er gøy å bli med meg, klager sjelden, smiler og ser seg rundt. Hvis hun ikke hadde likt å være med hadde vi dratt hjem selvfølgelig.

Skrevet

Fra gullet var 2 og 1/2 mnd har jeg trent fast 2-3 ganger i uka. Prøvde så langt som mulig å gjøre det når hun sov, men ikke bestandig. Er på vin-/matklubb med jentene en lørdag i mnd.Da har pappa vært hjemme med henne. Kanskje en gang i mnd på kafè / besøk hos venninner. Ærlig talt ser jeg ikke noe problem i det? Det er jo faktisk pappa`n som er sammen med henne i sitt kjente hjem, med kjente rutiner. For meg er det viktig med litt sosialt uten at alt skal dreie seg om baby. Det gir meg overskudd som igjen kommer dattera mi til gode. :)

Skrevet

Ikke noen som har sagt at det er et problem, vel? Bare koselig!

Det viktigste er at alle gjør det, som passer deres egen lille familie.

Om mamma ikke har noe brennende ønske om å komme seg ut uten baby de første ukene/månedene, så er det vel også helt greit?

Alle trenger ikke handle helt likt.

Skrevet

Det samme gjør jeg, min er også 6 mnd. Gikk bort alene på kveldene fra han var en 4 uker ca. Helt hærlig med noen timer alene!

Skrevet

Her er det hver time for tiden - og bare pupp er ok....ikke mye alenetid nei

Skrevet

Godt å høre! Pappaen her i huset storkoser seg med tulla de timene i uka det gjelder. Stoler dere ikke på pappa, jenter?

Skrevet

Er nok mange som ikke kommer seg mye vekk fra babyen, men det er jo ikke sikkert alle kan/ønsker det heller.

Jeg for min del trener 3xuke, jobber også 2 fulle dager i uka. Syns det er utrolig deilig å kan gjøre noe uten babyen, det å være bare meg! jenta er 7 mnd nå.

Skrevet

Jo da, ham stoler jeg på. Men jeg stoler ikke på at puppene hans greier å produsere melk. ;)

Skrevet

Kjæresten min bor i Afrika, mamma bor 4 timer unna, og pappa bor enda lengre unna, så lillegutt er sammen med meg 24 timer i døgnet.... Når jeg går ut, er det jo som oftest for å gå på barseltreff, dib-treff, babykino eller babysvømming....

Skrevet

Babyer som min på 5 måneder drikker ikke melk hele tiden, og etter et måltid vet man som regel at man kan være borte i 2 timer uten at det blir krise. Ikke alltid så langt fra hjemmet heller. Jeg stoler på at mannen min ringer hvis godungen likevel vil ha mat, vi har mobil ; )

Skrevet

Ikke sant? Samme her. Derfor skrev jeg i mitt første svar oppe, at det kommer vel an på alderen på babyen.

Når barna mine har blitt så store, så har også jeg vært borte en liten stund, selv om de fullammes.

Skrevet

For meg er det iallefall vanlig, 2-3 ganger i uken finner jeg på noe selv uten baby, det kan være alt fra vennine besøk til dagligvare butikken..

Samboer passer da baby, også min mor.

Ellers har jeg og samboer barnefri 1-2 ganger i måneden, da går vi på kino, fest etc:-)

Prinsessa mi er 5 mnd og dette har vi gjort siden hun var nyfødt!:-)

Skrevet

Jeg har dratt og handlet ett par ganger i uken alene helt siden han blei født. Prøver også å ha faste klubb kvelder med venninene mine, da og alene. Timer det så jeg drar rett etter han har spist og har da ca 2 og en halv time på meg, men mer hvis jeg drar etter 19 for da har han lagt seg for natten.

Samboer hadde blitt nesten sur på meg tror jeg hvis jeg aldri hadde dratt ut, for han har så lyst til å være alene litt med han.

Må jo være litt av gamle jenta og da selv om man er blitt mamma! =)

Skrevet

Jeg trener fast og spiller kamper, er ute og drikker vin med venninner, drar på konsert, osv. Har gutten vår mye, men skulle jeg vært sammen med han 24-7 tror jeg at jeg hadde gått på veggen. Trenger litt andre impulser og så er det veldig deilig å kunne sitte og nippe til et glass vin helt i fred og ro.

Her tror jeg ikke det gikk mer enn et par uker før sambo hadde gutten vår litt alene og det tror jeg var kos for begge to :)

Skrevet

tar du seriøst med deg din 4 mnd gamle datter på fest??

Skrevet

Så herlig å høre dere sier dette jenter, da er jeg ikke en dårlig mor likevel, og kan gjøre ting med god samvittighet

HURRA FOR SOSIALE AKTIVITER OG EGENTID

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...