Gå til innhold

Har deres baby snudd seg med hodet ned?


2blånisser

Anbefalte innlegg

Min snudde seg uke 31 og ligger nå med hodet ned. Men det har ikke festet seg enda. Kjente faktisk at han snudde seg, fikk skikkelig stikkinger og noe vondt ned mot bekkenet. Mageformen forandret seg også etterpå. Fikk mye mer spiss mage. Og da vi var på UL noen dager senere fikk vi vite at han hadde snudd seg med hodet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei min baby har lagt med hodet ned siden uke 29.. nå er jeg i uke 31 vet ikke om det har festet seg enda.. skal på kontroll om en uke.

Er jo veldig individuelt når babyen ligger seg med hodet ned, mem jeg har vertfall fått beskjed nå om at det er liten sannynlighet for at hun kommer til å snu seg nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har ligget med hodet ned i mange uker allerede (har termin 1. mai) - så jordmora mente det var en fornuftig liten fyr der inne! ;) Men hodet har ikke festa seg ennå da, så håper han holder seg denne vegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - på siste kontroll for 2 uker siden, så vesla med hodet ned. Skal på ny kontroll imorgen, og da antar jeg at hun fortsatt ligger med hodet ned. Men festet hodet har hun neppe, for jeg kjenner at hun beveger seg litt frem og tilbake og vrir seg. Nå er det ikke så lenge igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31+5 og han har lagt seg med hodet ned, men det har ikke festet seg. Når er det vanlig at det fester seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll idag og jordmor kjente at han lå med hodet ned. Hun mente at hodet var festet også,men jeg vet ikke helt jeg.... Syns jeg kjenner at han vrir litt på hodet nedi der innimellom, men det kan de kanskje gjøre allikevel?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, min la seg i hodeleie ca uke 32:) Han har roet seg godt i den stillingen oxo...ribbeina mine får gjennomgå kan en trygt si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll i går og fikk beskjed om at han nå ligger i hodeleie, men ikke festet. Det er nok litt tidlig i tillegg til at jeg har fått barn tidligere og ikke nødvendigvis vil oppleve at det fester seg før fødsel denne gangen :o) Er akkurat 30 uker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33 i dag og var hos jordmor i år. Hodet til lilleprinsen min har ikke festet meg. Jordmoren sa at han lå på skrå. Han romstrerer veldig for tiden. I forrige uke var jeg på UL på Ullevåll og da fikk jeg beskjed om at han lå i sete. Tror ikke han helt har bestemt seg for hvordan han vil ligge.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ul i uke 31 så låg gutten min med hodet langt ned i bekkenet. Hodet er ikke festet, men det er ikke sikkert at det gjør det heller da jeg er tredjegangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har faktisk ligget med hodet ned sida uke 20. Hodet glidde ned i bekkenet i uke 28, men eg regner med at det er lenge til det fester seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 30, og her romsteres det fortsatt fælt. Ingen tegn til at hun skal legge seg til ro ennå iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er i uke 33, men vet fortsatt ikke hvordan barnet liger, men det romsterer veldig nedi der, så tviler på att hun har lagt seg til i hode leie.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille gutten min hadde snudd sg med hode ned i uke 28, nå er jeg 31,5 og han ligger fremdeles ned, men hode har ikke festet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det egentlig vanlig at babyen snur seg "for godt" og hodet efster seg? Jeg ble elv født i setefødsel, og etter alle historiene om det er jeg litt nervøs for at det samme skal skje hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32+6 og for en uke siden lå han i sete.. Det så gynekologen på ultralyd. Han sa også at det er god tid ennå for han og snu seg.. Har han ikke snudd seg til uke 37 skal man inn til vurdering.. Så jeg håper han "tar til vettet" snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tidligere barn festet seg i uke 38+5. Så det kan sikkert ta en tid, tror det er vanlig at de fester seg ca. 3 uker for fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 31, og babyen ligger med hode ned. Jordmora sa at babyen kan snu seg helt til uke 36. Hvis babyen ligger i seteleie da, må en på sykehuset for å prøve å snu.

Tror derfor ikke at hodet fester seg før rundt uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg var på min siste kontroll i mitt forrige svangerskap hadde ikke verken hodet festet seg, eller slimproppen gått.. å 5 dager etter var hun ute...så man skal ikke stole på at hodet fester seg automatisk to tre uker før fødsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 32 og bebien har lagt seg med hodet ned. kjente godt da det skjedde også. men var ikke festet i forrige uke nei. men så er dette min 4 unge selv om det er 16 år siden sist fødsel. og veldig ofte fester de seg ikke fikk jeg fortalt nå og sist gang en gang før fødselen. pga at bekkenet er romsligere etter en fødsel og barnet får bedre plass der nede. men ikke så viktig ungen fester seg heller da, men viktig å ligge stille om vannet går bare.

 

lurer litt på om denne bebien holder på å borre seg ned for å finne feste nå. for det stikker så grusomt lengre og lengre ned. kjenenr den synker ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...