selfangerkjerringa Skrevet 14. mars 2007 #26 Skrevet 14. mars 2007 så da var altså jeg, søs og kjæresten hennes registrert som samboere alle tre, siden vi hadde samme adresse?
Gjest Skrevet 14. mars 2007 #27 Skrevet 14. mars 2007 Hos oss var det i hvertfall mannen min som insisterte på at vi skulle gifte oss da vi ble enige om å tenke på å få barn sammen....han ville ikke ta sjansen på å misforstå reglene og kanskje sitte igjen med problemer hvis det skulle skje meg noe
Hanne og jentungen Skrevet 14. mars 2007 #28 Skrevet 14. mars 2007 Her står det så mye rart at jeg tror det beste er å kontakte noen som kan svaret. Ikke vet jeg hvem, men noen i byråkrati-Norge må jo kunne svaret? Jeg har hørt så mye rart. Noen sier at det går automatikk i at man blir regnet som samboere hvis man har samme FOLKEREGISTRERTE adresse, andre sier man må ha samboerkontrakt. Min svoger sa at de hadde prøvd å registrere seg som samboere, men fikk beskjed om at dette gikk det automatikk i hvis man hadde hatt samme folkeregistrerte adresse i mer enn så og så lang tid. Når det gjelder foreldreretten så skrev jo pappaen under på papirer på sykehuset om hat han vedtok seg farskapet, da går barnet til han hvis jeg dør. Med de papirene i orden er hun like mye hans datter som min.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #29 Skrevet 14. mars 2007 Gifte foreldre har felles foreldreansvar for barna de har sammen. Fra 1. januar 2006 får samboende automatisk felles foreldreansvar for barn født etter denne datoen. Som samboere regnes personer med felles adresse i folkeregisteret eller som sender melding om samboerskap til folkeregisteret. Når barnet blir født uten at foreldrene bor sammen, har mor foreldreansvaret alene. Kopiert direkte fra http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/tema/andre/Foreldreansvar.html?id=1048
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå