Anonym bruker Skrevet 13. mars 2007 #1 Skrevet 13. mars 2007 Hoster mest på natten og kaster opp slim. Ikke feber, ikke omgangssyke. Barnehage på dagen da?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #2 Skrevet 14. mars 2007 hold barnet hjemme. Kan jo være smittsomt...
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2007 #4 Skrevet 14. mars 2007 Jeg har gjort det. Så lenge barnet er friskt så ser jeg ikke noe galt i det. Det er kanskje ikke så lurt å nevne opkastet i barnehagen, det er ikke alle som har like stor forståelse for at noen barn kaster opp på andre host uten at de har omgangssyke av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #5 Skrevet 15. mars 2007 "Ikke nevn oppkast i bhg"!? Hvem er det dere lurer, oss som jobber i bhg eller dere selv? Jeg er så lei av foreldre som sender sine halvsyke unger i bhg slik at andre unger og vi som jobber der også blir syke. Og dere klager på at det er mye vikarer i bhg. Provoserte meg voldsomt dette innlegget her over, at ikke alle har like god forståelse for at noen barn kan kaste opp uten at det er omgangssyke. Tror du det er masse smitte i slikt oppkast uannsett eller??????
fjellsnipa Skrevet 15. mars 2007 #6 Skrevet 15. mars 2007 Herregud er det mulig?? Ville du jobbet om dere hostet så du kastet opp? NEI BARNET SKAL VÆRE HJEMME!!!!!!!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. mars 2007 #7 Skrevet 15. mars 2007 Ser at alle som har svart mener du ikke skal sende i barnehagen. Men jeg er delvis uenig. Har ei snuppa med astma og som ofte hoster opp en liten slimball eller to. Og hvis hun ikke skal gå i barnehagen fordi det kan skje, så kan hun ikke gå i barnehage i hele tatt. Eller på skolen når den tid kommer heller... Hun har det veldig bra ellers, aktiv lita snuppa som eeeeelsker å leke med andre barn og er godt medisinert. Så jeg mener at du burde sjekke opp hvorfor han hoster mye på natten og kaster opp slim. Noe som kan høres ut som astma(er slik vi har det), men jeg er ingen lege :-) Og er det ikke noe farlig så ser jeg ingen grunn til å ikke sende barnet i barnehage.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 15. mars 2007 #8 Skrevet 15. mars 2007 Glemte å skrive en liten setning ser jeg... Selvfølgelig mener jeg ikke at man skal sende barnet i barnehagen for så å unnlate å fortelle de som jobber der om hvordan barnets tilstand er. I mitt tilfelle så har barnehagen egen babyhaler, flutide og ventolin liggende + skriv fra barnelegen om hva som skal gies og hvor mye. I tilegg har pappa`n og jeg utformet et skriv om astma i forhold til vår datter, hva som skjer og hvordan de skal håndtere det og hvorfor. Også har de fått et hefte om hva astma er osv fra naaf. Og vi har selvfølgelig lært de opp i forhold til å gi medisiner.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #9 Skrevet 15. mars 2007 Hovedinnlegger her. Herregud så mange hystriske folk her var da. Jenta mi kastet opp 3 ganger i løpet av den nevnte natten pga hun hostet. Hun kastet opp slim, ikke alt som er i magesekken liksom. Det skal veldig lite til at hun brekker seg. Hun var jo ikke syk, hadde sovet godt ellers og var i superform om morgene. Jeg sendte henne i barnehage jeg. Herregud, hun er jo ikke syk pga litt slim (mistenker astma, skal få utbedring). Sa selvfølgelig fra i barnehagen at de kunne være obs på at hun kunne komme til å kaste opp slim hvis hun fikk hosteanfall og det var helt greit. Fikk også beskjed om å legge henne tidligere enn vanlig hvis hun ble trøtt. Det var da ingen problem!!! Hun hadde faktisk kastet opp en gang den dagen og det var ingen i barnehagen som ringte til oss foreldrene pga de mente at barnet var sykt!!!
fjellsnipa Skrevet 15. mars 2007 #10 Skrevet 15. mars 2007 Hmmm..trodde du spurte her fordi du var i tvil jeg? Klart du får tilbakemelding når du spør om sånt. Til dere som sender avgårde barn som sover dårlig om natten fordi de hoster så de kaster opp: Hadde dere selv gått på jobben etter ei sånn natt/ dag- astma eller ikke? Sorry, men jeg synes ikke det er greit. Altfor mye forlangt av en liten tass.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #11 Skrevet 15. mars 2007 Kjære deg da. Jeg ba barnehagen om å legge henne når hun var trøtt. Hun kan sove så mye hun vil der. Og ja: jeg hadde gått på jobben etter en slik natt og jeg gjorde det også! Jeg var mer våken den natten enn jenta mi som hostet. Jeg har nettopp begynt i ny jobb og hvis man bruker sykedagene når barnet ikke er sykt, ja da har man et problem når omgangssyke, vannkopper, forkjølelser etc kommer på løpende bånd. Velger å ha jenta mi hjemme når hun er syk og ikke når hun er frisk jeg da. Og jeg tenker faktisk på hennes beste først, så klart. Enhver mor gjør det. Og min vurdering var at hun kunne gå i barnehagen....Dette er noen dager siden nå og har vært i barnehagen 2 dager etter det. Ingen sykdomssymptomer på henne nei. Du har tydeligvis ikke astma barn (og håper du ikke får det). Man kan ikke slutte i jobben og være hjemmeværende fordi barnet har hoste og kan være mye våkent om natten. Det er ingen oppgaver barnet må gjøre i barnehagen. Leke, spise og sove gjør de. Og hvis barnet trenger mye søvn, så får hun nettopp det. Ikke søren om jeg skal ha dårlig samvittighet for at jeg sendte henne i barnehage etter en slik trasig natt. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #12 Skrevet 15. mars 2007 Hl: jeg skjønner ikke helt hvorfor du spø hvis det ikke var for at du var litt i tvil... Hvis det er helt sikkert at barnet ikke er sykt er det selvfølgelig greit å sende det i b-hage, men jeg er også veldig provosert av alle dem som ikke lar barna være hjemme når de er syke. Gutten min er hos dagmamma da, men det er utrolig irriterende når jeg vet at de andre foreldrene sender unger med feber eller omgangssyke dit. Bare å vente på at gutten min blir syk da, og det har skjedd MASSE!
mamma bing Skrevet 15. mars 2007 #13 Skrevet 15. mars 2007 er jo ganske stor forskjelle på "å hoste til du spyr", som det står i overskrifta, og "å hoste opplitt slim"...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #14 Skrevet 15. mars 2007 Du har tydeligvis ikke møtt et barn som kaster opp så lett som min datter. Jeg blir rasende over innlegget ditt og hvor lite respekt du viser meg som mor. Jeg ville aldri sendt min datter halvsyk i barnehagen, og det for hennes egen del og ikke for at personalet og de andre barna skal holde seg friske. De gangene jeg har sendt henne i barnehagen selv om hun har kastet opp på natta har jeg brukt mange timer og heller kommet for sent på jobb for å forsikkre meg om at barnet er friskt nok til å gå i barnehagen. Ethvert tegn på at hun er syk gjør at jeg holder henne hjemme. Og smitte i oppkast? Ja, om hun kaster opp i barnehagen har jeg forståelse for det, men når hun kaster opp hjemme og leveres nydusjet og ren i barnehagen sliter jeg litt med å forstå hva du mener. Og bare for å sette akkruat dette poenget ditt på spissen: Hva gjør dere med gravide ansatte som kaster opp?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #15 Skrevet 15. mars 2007 Lov å legge på litt i overskriften for å få flest mulig til å lese innlegget. he he.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #16 Skrevet 15. mars 2007 Forsikrer deg om at hvis barnet er sykt så holder jeg dem hjemme fra barnehagen. Derfor ble jeg litt overrasket over enkeltes svar her om at HERREGUD, selvfølgelig måtte hun være hjemme. Men takker for alle svar jeg altså HI
Mammahjertet Skrevet 15. mars 2007 #17 Skrevet 15. mars 2007 Jeg forstår ikke hvordan du kan mene at det at barnet har astma gir grunn til å sende barnet i barnehagen når det kaster opp. Jeg har selv en sønn med astma, og når han er så tett at han kaster opp så synes jeg forferdelig synd på han. Har du astma selv? Vel, jeg har det og jeg vil bare si at det er forferdelig slitsomt å streve med pusten. Det er riktig at man ikke har feber eller er 'syk' i den klassiske betydningen av ordet, men astma ER faktisk en sykdom som er utrolig slitsom å leve med mye fordi man ikke kan se på en hvor slitsomt det er. Å si at barnet får slappe av like mye i barnehagen som hjemme er det dummeste jeg har hørt. Du spurte hva vi synes og min mening er hvertfall at du bør ta hensyn til barnet ditt, og IKKE sende det i barnehagen hvis det kaster opp slim. Når du bestemte deg for å få barn tok du faktisk et valg om å prioritere det barnet og dets velvære foran alt annet, ny jobb eller ikke!!!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #18 Skrevet 15. mars 2007 Dette blir litt for dumt. Jeg kjenner barnet mitt best og ser på almenntilstanden når det gjelder å sende barnet i barnehage eller ikke. Barna mine kommer foran absolutt alt og alle. Du kunne ha spart deg for den siste setningen, du kjenner ikke til vår situasjon. Hadde du vist hvordan vi lever, våres prioriteringer når det gjelder barna og deres velvære hadde du aldri skrevet det. hi
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2007 #19 Skrevet 15. mars 2007 Det går smittsom kikhoste som begynner som vanlig forkjølelse og blir verre og verre( og av en annen variant enn den babyene er vaksinert mot, 3 stykker er i høst/vinter innlagt på sykehus pga dette)...oppsøk lege! Og IKKE ta barnet i barnehagen for guds skyld.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #20 Skrevet 16. mars 2007 Jøss, du må jo være et geni. Stille diagnose slik over nettet etter å lest dette. Det er nå noen dager siden innlegget og jeg kan forsikre deg om at det kun var den ene natten. Alt er helt tipp topp, hun er frisk som en fisk og har også sluttet å hoste på natten. hi
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #21 Skrevet 16. mars 2007 det var nettopp en sak i dagbladet om foreldre som sender syke unger i barnehagen. Alle her inne skrev" herregud,at det går ann"..osv. Men når alt kommer til alt, (og det visste jeg) så er det "allment akseptert" å sende forkjøla, snørrete hoste-unger i barnehagen. Og omkvedet er "kan da ikke være hjemme bare fordi ungen hoster/er snørrete/hoster til han spyr", for da kommer man seg aldri på jobb.... Stakkars unger!! De blir aldri friske og hangler i to år etter de begynner i barnehagen. Jeg har selv jobbet i barnehage i mange mange år, så jeg har selv sett dette gang etter gang etter gang. Ungen din kommer til å utvikle kronisk luftveisinfeksjon om han aldri får sjangsen til å bli frisk.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #23 Skrevet 16. mars 2007 HERREGUD, ungen hennes var jo ikke syk!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #24 Skrevet 16. mars 2007 ingen friske unger som hoster opp slim hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2007 #25 Skrevet 16. mars 2007 høres ut som du har erfaring. Mange barn du? nei, trodde ikke det. Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå