Caelyn Skrevet 11. mars 2007 #26 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er altfor glad i cola til å la være å drikke det. Godteri spiser jeg heller mindre av. Spiser epler, salat og unner meg kanskje litt is innimellom. Synes ikke brus skal være noe stort problem så lenge man klarer å begrense seg litt og tenke litt på øvrig koffein og sukkerinntak. Satser heller på begrenset normal brus enn annen brus med "jukse-sukker" =)
Kummin&Lillesel Skrevet 11. mars 2007 #27 Skrevet 11. mars 2007 Jeg er av dem som mener at man godt kan unne seg litt, om man husker å balansere det hele. Og det er nok også det sunneste å gjøre. Jeg har sjelden lyst på godteri, dermed spiser jeg det sjelden. Jeg drikker kun brus når jeg får det tilbudt hjemme hos andre - for hjemme hos oss går det i sukkerfattig saft, vann, juice og melk.. Kjæresten liker nemlig ikke brus, så vi har det stort sett aldri. Jeg liker det, men det er ikke noe jeg MÅ ha, hverken til hverdags eller helg.. MEN, jeg har spist ostepop, is og brus i helga, og jeg spiser jevnlig dessert. Så det er ikke fordi jeg er godterinektern selv, jeg er bare slik. Har blitt oppdratt på den måten også - godter til helga, og heller ikke da så mye at man blir helt kvalm, liksom.. Ikke liker jeg syltetøy og alt mulig heller.. Søte ting på tom mage gjør meg nemlig kvalm.
frodig Skrevet 12. mars 2007 #28 Skrevet 12. mars 2007 Synes vi er flinke mammaer, jeg! Tenk på franske mammaer som både drikker og storrøyker frem til fødselen. Tror ikke vi skal ha så veldig dårlig samvittighet for at vi koser oss med sjokolade og brus, sånn nå og da... (Synes noen jordmødre er litt vel opptatt av hva vi spiser osv.) Alt med måte sier nå jeg, da.
liten_passasjer Skrevet 12. mars 2007 #29 Skrevet 12. mars 2007 Jeg ble glad av denne tråden, for den viser at jeg er helt normal. Hehe. Og det er jo alltid godt å få bekreftet. Drikker max ett - to glass brus uka, og det inntas i løpet av helga. Spiser også litt smågodt i helgene, resten av uka blir det en og annen sjokoladebit, men prøver å være bevisst på at det ikke skal bli for mye. Av og til blir det også nugatti på brødskiva, det er sikkert fy-fy, men godt:-)
Louise-and3girls Skrevet 12. mars 2007 #30 Skrevet 12. mars 2007 Har fått dilla på kvikklunsj, helst en om dagen. Prøver å begrense meg,til helgene, men er ikke like lett bestandig.:-)
minibolla Skrevet 12. mars 2007 #32 Skrevet 12. mars 2007 jeg spiser vanligvis ikke godis og ikke brus pga matallergi men etter at jeg fikk bolle i ovnen har jeg så utrlolig lyst på solo og godis av og til,så da unner jeg meg litt uten dårlig samvittighet..har ikke sjangs mot suget hi hi...men spsier og masse masse MAT,sulten hele tiden:)har roet seg litt de siste dagene..holder med frukt og sunn kost..og masse vann...jeg er veldig glad i mørk sjokolade og nøtter...
scubagirl med scubababy Skrevet 12. mars 2007 #33 Skrevet 12. mars 2007 Pga. diabetes type 2 må jeg holde meg laaangt unna søtsaker. Drikker Pepsi Max og spiser 70% cacao-sjokolade. Liker nok godteri altfor godt. Kanskje derfor jeg må skjermpe meg skikkelig med tanke på alt jeg putter i meg.. Tips til dere alle: spis 1 gulrot eller litt kålrot før dere begynner på deres vanlige måltid. Det samme kan man gjøre dersom man får lyst på sjokolade. Da er det gulroten som opptar magen først. Den er langsomt virkende og sukker man da spiser etterpå "sklir" lettere gjennom systemet uten bivirkninger. Jeg starter alltid måltidene mine med en gulrot. Det er godt i tillegg til at det fungerer som "vomfyll". Har fått lavere blodsukkermålinger etter at jeg begynte på denne "kuren".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå