Gå til innhold

Hva er det teiteste du har gjort i ammetåka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har selv mer enn bare et par brølere på samvittigheten. Nå sist skulle jeg få tak i mannen min for å gi ham beskjed om et par ting han måtte ta med seg fra butikken mens han var der og handlet. Babygrøt, frukt og noe annet småtteri. Jeg ringte ham, men oppdaget fort at telefonen hans lå igjen hjemme, den ringte på kjøkkenbenken rett ved siden av meg. "Jaja", tenkte jeg. "Får sende ham en melding i stedet, da..." '

Og så gjorde jeg det! Aaargh... Det verste er at jeg ble like paff da den også tikket inn ved siden av meg. Huff og huff.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var morsom! : )

Selv har jeg ikke gjort noe spes, men det med ammetåke er virkelig noe jeg merka!

Det har gitt seg litt nå, men i begynnelsen var det så vidt jeg greidde å føre en samtale, var liksom ikke tilstede. Hadde hukommelse som en glemsk gullfisk.

Skrevet

Dodge: *LOL*

Kjenner meg igjen i det du sier der Skrømti, var heller ikke helt til stede i alle samtaler nei. Det var litt slitsomt.

Ellers var det verste en gang jeg hadde kjempedårlig tid, skulle pusse tennene og fyke ut døra, men tok såpe i stedenfor tannkrem på tannbørsten... Som om jeg noen gang har hatt tannkrem på dispenser... Pføy!

Skrevet

Jeg gjør veldig mye rart. OG sier ting som ikke er på greip i det hele tatt.

Leter feks. febrilsk etter lommeboka mi som jeg holder i hånda.

Husker ikke fra frokost til middag.

uff og uff. håper dette gir seg snart:-)

Tror ammetåka er en liten myte og, ellers er det skumle ting på gang her. For far i huset har og begynt med ammetåke:-)

Kan ammetåke ha en kombinasjon med lite søvn? Jeg tror det er lite søvn som er rota til ammetåka..

Skrevet

Morsom lesing dette:) Jeg har vel aldri hatt noen ammetåke å skryte av, men på slutten av graviditeten var jeg på vei ut av bilen og skulle stresse med meg alt som skulle i veska og fant ikke mobilen. Rev nesten fra hverandre bilen på leit, gikk så ut av bilen og tømte hele veska på panseret for å finne den. *iik, TRENGER tlf min* ikke sant...Og det var ikke før jeg fortalte venninda mi som jeg hele tiden hadde snakket med i tlf at jeg skjønte hvor teit det hele var...:)

Skrevet

Jeg har gått ut fra klesbutikker med ubetalte klær hengende på vogna. Den tredje gangen jeg gjorde det så kom det ei løpende etter meg. Litt små flaut..hi hi.

Skrevet

Å påstå til min mor at kveldsstellet på min da 4 dager gamle datter ikke var skikkelig tatt før vi hadde pusset tennene hennes ordentlig.. (Greitnok hun fikk tenner "tidlig" men ikke SÅ tidlig da gitt...)

Skrevet

Jeg hadde et par teite episoder mens jeg gikk gravid også. Var til tider relativt "ute" allerede da. Skrev ned et par av dem så jeg skulle huske det til neste svangerskap i tilfelle jeg begynte å lure på om jeg var like sløv sist.

Kalte snuppa for reka den første tiden hun lå i magen. Litt lang lesning, kanskje for spesielt interesserte. Nuvel, her er hva jeg skrev:

***Historie 1: Bilbelte for gravide

Jeg har kjøpt gravidbelte til bilen. Har aldri brukt noe sånt før. Det er av typen pute som du fester til bilsetet med en stropp rundt seteryggen, for så å spenne fast magedelen av bilbeltet til en dings du må trekke opp mellom beina. Dette er en absurd greie!

Ved første prøvetur spente jeg meg fast i bilen til faren til reka. En svær SUV med god bakkeklaring, dette er en type bil du må klatre inn i dersom du er under 2 meter høy.

Det må ha vært et syn for guder da jeg vel framme trykket på belteutløseren, reiste meg halvveis og skulle hoppe ut av bilen igjen, men til min store forskrekkelse merket at jeg fortsatt satt fast til setet. Gravidbelteputa hadde seget nedover siden av setet slik at jeg ble hengende fast med rumpa. Beina svevde sprellende ut av bildøra et stykke over bakken. Resten av meg hang litt her og litt der.

Jeg har nå konkludert med at dette beltesystemet krever litt tilvenning.

Det var flaut nok å henge på utstilling ut av bilen rett utenfor Plantasjen en ettermiddag i rushtiden.

(Kommentar: Omlag en uke senere fant jeg ut at denne parkeringsplassen også er videoovervåket.)

***Historie 2: Tørkerull

Anekdote om enda en bieffekt av hormoner - totalt tap av korttidsminne.

Jeg har vært så utrolig lur å anskaffe en liten notisblokk. Denne bruker jeg i et forsøk på å erstatte noe av min midlertidig tapte hukommelsessans i det daglige. Det har fungert bra så lenge jeg har holdt meg hjemme. I går skulle jeg handle. Hadde skrevet opp en lang liste. Da jeg kom fram til butikken, innså jeg at noe var galt. Jeg fant blokken, men ingen huskeliste, enda jeg bladde og bladde. Lista hadde jeg tydeligvis revet ut og lagt igjen hjemme. Min verden falt i grus.

Klarte likevel med god hjelp fra samboer å finne ut nogenlunde hva vi manglet. På vei ut tok han posene, deilig for meg. Jeg var egentlig stolt nok over å bære dopapiret, selv om det var litt flaut å gå rundt med diger mage og bare dopapir. Vi kjørte hjem. Jeg fraktet dopapiret opp i andre etasje og satte det inn på do. "Sånn, nå har jeg i alle fall gjort én ting riktig i dag", tenkte jeg for meg selv og kjente at selvtilliten steg et lite hakk. Dette måtte jeg også reklamere for samboer da han kom inn på kjøkkenet med resten av varene. Han smilte. "Det var ikke dopapir.", sa han forståelsesfullt. "Hva snakker du om?", sa jeg. Jeg skjønte ingenting. Jeg hadde jo selv satt dopapiret inn på do hvor det hørte hjemme. "Jeg forsøkte å si det til det tre ganger i bilen på vi hjem", sa han. "Det er tørkerull."

Skrevet

He, he.

Kom på en liten ting som hendte da jeg var gravid, siden vi er inne på det med korttidshukommelse.

Jeg og sambo var ute og kjørte i nærområdet. Likevel så var det i et område jeg ikke er så veldig kjent. Men jeg visste at for å komme til den og den rundkjøringa så skulle vi gjennom en tunnell først.

Runkjøringa dukka opp den, men ingen tunnell først. "Hæ", sier jeg vantro til samboeren. "Det skulle jo være en tunnell ca her?"

"Joda", svarer han. "Vi har akkurat kjørt gjennom den".

Ikke akkurat ha,-ha-slå-seg-på-låret-morsom historie, men kan tro det var ekkelt å tenke på at vi hadde kjørt gjennom en ganske så lang tunnell uten at jeg hadde lagt merke til det..

Skrevet

En gang glemte jeg navnet på sønnen til min aller bestevenninne, en gutt jeg traff omtrent en gang i uken da jeg gikk gravid!! Heldigvis var hun akkurat ute av ammetåka og ble ikke fornærmet:)

Skrevet

Klarte å legge mobilen min i kjøleskapet da jeg ammet førstemann, men har ikke gjort noe slikt denne gangen...ennå. Mannen treffes også av ammetåke, for en kveld for ett par uker tilbake skjønte ikke mannen min hvorfor han ikke fikk festet teipene på fremsiden av bleien til junior på 19 mnd... Bleieteipene rakk liksom ikke frem til forsiden av bleien - MEN... han hadde tatt en av 3-6 kgs bleiene til snuppa :o) Ganske stor forskjell i størrelsen opp til 12-22 kgs bleiene junior bruker hehe...

Skrevet

Hehe, morsom tråd dette! Det teiteste jeg har gjort i ammetåka tror jeg må ha vært den gangen jeg var skikkelig trøtt og skulle amme, men ikke skjønte hvorfor lillegutt ikek ville ta puppen. Det viste seg selvfølgelig at lillegutt lå og sov godt i senga si, mens jeg prøvde desperat å få ammet hodeputa ;-)

Skrevet

uff, glemte det verste, klarte å kalle min kjære gode mann med navnet på eksen (som jeg hater over alt på jord!!!!) Gikk og tenkte på ham,og klarte da altså å rope feil navn. Min elskede tok det med godt humør, men jeg begynner nesten å grine hver gang han tuller med dette. Hold dere fast, det skjedde på bryllupsdagen vår!!! (var gravid, skylder på hormoner). Skulle egentlig holde tale til ham, men turde ikke, var redd for å si feil navn en gang til!!

Heldigvis vet mannen min hvor intenst jeg misliker eksen, men faen, jeg blir helt dårlig av å tenke på det!!

Skrevet

ler så jeg griner, dette var den beste:)

Skrevet

Haha! Fantastisk, Bussi.

Jeg har forøvrig klart å nattamme gjennom T-skjorta. Snuppemor var særdeles misfornøyd ved puppen og jeg skjønte ikke stort der jeg lå og halvsov meg gjennom ammingen. Så oppdaget jeg "hindringen" og lurte T-skjorta diskret til side. Merket hvordan frustrasjonene forsvant hos snuppers. Kanskje ikke så rart. Hadde en megasvær melkering på skjorta da jeg sjekket etterpå.

Skrevet

jeg har ikke gjort noe sånn spes morsomt, men går og surrer dagen lang uten å få gjort noe..akkurat som om hjernen er litt sløv. Går turer og når folk spør hvor jeg har vært, så må jeg tenke meg om og kommer med sånn ca beskrivelser av hvor jeg har vært. Satte her om dagen jenta mi i bilen, men gikk selv til bilen som stod ved siden av (den var akkurat lik) og skulle sette meg inn der. Når jeg var gravid hørte jeg en dag kattungen skrike og skrike. Jeg leita og leita og syns luden kom fra kjøleskapet..- men det kan jo ikke stemme tenkte jeg og lukket opp døra for sikkerhetsskyld. Ut kom pus spaserende. Han har nok gått inn mens jeg har henta noe der, men da har fokuset vært på det jeg skal hente.

Skrevet

Hahahahahahahahahahahahahahaaaaaaaaaa!!!!!

Kanontidig!!!! Ler meg ihjel!!!

Den er jammen ikke sunn den ammetåken, altså. =)

Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor babyen bare gråt helt utrøstelig for jeg hadde jo "ordna" det. Når jeg våkna opp nok så kunne jeg se at jeg prøvde å amme babyen med å legge ammeinnlegget på panna hans..? Jeg var skikkelig frustrert husker jeg fordi det ikke hjalp å han bare gråt..hmm

En annen ting jeg har vært veldig plaget med er at jeg legger ting på biltaket når jeg skal ordne noe i bilen eller holder på med noe. Dette som resultat at jeg kjører avgårde med ting på taket..eks mobil, vesker, vannflasker osv...

Jeg merker at jeg må sjekke og dobbeltsjekke hele tiden at alle barna (tre) er i bilen når vi kjører. Livredd for å glemme igjen en...huff

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i det dere skriver!!! Selv har jeg et utall ganger gått i butikken, fylt opp handlekurven til randen for å så oppdage at jeg har glemt lommeboken....

Jeg er kjempeglemsk når jeg ammer - glemmer stadig at jeg steriliserer smukker, ofte sier mannen min: "Har ikke smukkene kokt litt vel lenge nå?"...

I stedet for å hive søppla i containeren, så har jeg kjekt og greit plassert stinkende saker i bagasjen på bilen...

Huff! Følger faktisk at jeg nå, etter 5,5 måneder er litt mindre tåkete, men er fortsatt noe fjærn når jeg samtaler med andre...

Skrevet

Jeg vaska ansiktet med Dr. Greve intimsåpe her om dagen.

Skrevet

Har en sønn på 7 mnd. Mye merkelig har jeg gjort. Men her om kvelden skulle jeg lage maisgrøt til ham. Røra og røra inn pulver, men det ble jo ikke tykkere.......... veldig rart. Jeg sto og rørte inn NAN2 (morsmelkerstatning). Pling.

Skrevet

Skulle varme mm i mikroen på natten.Var så tørst og tok frem et glass med pepsi max.Satte brusen i mikroen og tok flaska til munnen for å drikke.Opptaget det heldigvis med en gang mm kom på leppa.........

Skrevet

Vi har sånn klokkeradio som lyser klokkeslettet i taket. En natt jeg ammet satt jeg og så på klokken i taket og ble utrolig fasinert over at den og klokken på radioen gikk NØYAKTIG samtidig.... gikk lang tid den kvelden før jeg jo skjønte at det var samme klokke.....

Skrevet

Jeg har en stor overraskelse til mannen min som fyller 30 år om en uke, har holdt på hemmeligheten lenge og gleder meg til å gi han den. Men i går klarte jeg å sende en sms til han der det stod hva han skulle få!!! Jeg skulle sende den til søsteren min... og trykket automatisk nummeret til han!!! IDIOT!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...