Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

opp 3kg siden oktober, ned 2kg siden januar.

gir ikke helt mening, men, ok.. Jeg er ikke tynn, så jeg tror ikke det gjør noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned en del i begynnelsen. Det er ikke farlig. Ungen tar til seg det den vil. Men ikke bra å kaste opp flere ganger om dagen hvis du gjør det. Da må du ta kontakt med lege. Når oppkaste ga seg hos meg fikk jeg kjempe hunger og har spist masse. Dessverre mye brød med brunost, poteter og potetgull (som var det som hjalp mot kvalmen) og så har jeg fått dilla på is og må ha det hele tiden. Kanskje 3-4 kg (jeg er 19 uker på vei). Men veier nå ca. 2 kg mindre enn da jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ned ca 2 kg i begynnelsen av svangerskapet pga kvalme, men har nå lagt på meg disse igjen pluss et halvkilo til. Syns det er greitt! ser ut som det er kun på magen og brystene, ellers virker alt som normalt.

 

Kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg har jeg gått opp totalt siden jeg ble gravid..

 

Legen er så fornøyd atte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvor mye jeg veier nå,men uke 14+4 hadde jeg gått ned 1 1/2kg. Har sikkert gått litt opp igjen,men jeg regner med jeg ligger på det samme som før jeg ble gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart halvveis, og er vel der jeg starta. Gikk ned 2 - 3 kg, nå er det på plass igjen. Men det er bare magen og puppene som er større, syns det er rart at ikke jeg har gått opp flere kilo egentlig, for magen er MYE større enn normalt. Spiser ca som vanlig nå, men er nok litt mer sulten om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 19+3 idag og ligger 2 kg over normalen. Regner med det kommer fossende noen kilo fremover nå, for i forrige uke la jeg på meg 1 kg på 4 dager...Går med en del brødskiver med leverpostei om dagen..

 

Gikk vel ned 2 kilo i starten, og ser ut til at jeg har lagt på meg mer enn det vekta viser. Jaja, syns det er fint meg gravidmage jeg. Gleder meg til våren kommer og jeg kan strutte rundt med mindre klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he

 

jeg er litt usikker på start vekten, men jeg var ikke dårlig, så gikk ikke noe ned i begynnelsen.

Jeg har kanskje gått om 6-7 kg, men det sees kun på magen og puppene:)

 

Hadde vel ikke så mye ekstra fra før da.. så ser absolutt ikke stor ut... selv om det høres myyyye ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann..

 

Jeg har gått opp ti (10!!!) kg allerede.. Syns dette er utrolig mye, men har bare lagt seg på mage og pupper, heldigvis :) Får håpe jeg ikke legger på meg like mye framover!

 

Har aldri veid et gram over 60, har hatt samme vekta hele livet (hvertfall siden jeg var 14 eller no), så ble litt forfjamsa da det plutselig stod 70 på badevekta.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har gått opp 4-5 kg. Er i uke 18. I de 2 forrige svangerskapene mine har jeg gått opp ca. 15 kg, så jeg er ganske avslappet til det hele. Tror dette med vekt er veldig individuelt. Har venninner som har gått opp nesten 30 kg (har vært slanke i utgangspunktet), men har gått ned 20 kg før de forlater barselavdelingen. Tror det viktigste er å spise sunt + bevege seg dersom man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+1 idag etter ny ul termin, og har gått opp 4-5 kg. Er forholdsvis slank fra før, gikk opp 19kg sist svangerskap og hadde 4 kg igjen av det da jeg som hjem fra barsel... Etter noen uker var også disse borte, så kroppen trenger gjerne litt å gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 8 kg og før kl 10 idag synes jeg det var helt greit men da jeg ble satt to uker tilbake på UL, var det ikke like greit. Hvordan skal dette gå, sist gikk jeg i vanlige bukser til jeg var i femte måned nå har jeg brukt herlige mammabukser i en måned allerede....Hmmm

Men jeg vet de forsvinner, så jeg er egentlig ikke veldig bekymret, blir bare missunlig på alle her inne som har gått ned eller kun lagt på seg en kilo eller to;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA I ALL VERDEN?!!!!

 

Trodde jeg var normal som har gått opp 8 kg. halvveis i sv.skapet. Her virker det jo som om de fleste har gått ned, for så å bare legge på seg en liten fjert.

Er det ikke forventet å gå opp, og å bli litt oppsvulmet og greier, da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha Frodig, helt enig med deg at man skal gå opp! Jeg gikk rett og slett ikke opp de første 12 ukene pga kvalme, men nå har jeg gått opp 2 kg de siste 4 ukene, jeg er nå 16 uker. Merker at jeg går opp ganske fort nå. Regner med å gå opp ca. 12 kg, som er gjennomsnittet. Hvis man går ned i vekt så får fosteret i seg giftige stoffer som blir frigjort samtidig med fett som blir forbrent. Babyen min skal helst ikke få i seg unødvendige giftige stoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp 8-10 kg allerede, men er egentlig ikke veldig bekymret. Virker også på meg litt rart at man går NED, men vi er vel alle forskjellige! For meg virker det som jeg går opp bare ved å SE på maten..hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 5-6 kg, er 19+5 idag. Føler det meste har lagt seg på mage og pupper, men rumpa begynner og bli litt gravid...:) Har lagt ut bilder på profilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hørt at det ikke er farlig å gå ned i vekt... Jeg vet om noen som veide et par kg mindre da de fødte enn når de ble gravide... Man skal jo ikke slanke seg,men hvis man går ned i vekt fordi man spiser sunnere enn før man ble gravid,så kan det vel ikke gjøre noe?????? Magen min har jo vokst(mye syns jeg..),men jeg veier ca det samme som før graviditeten.. Er 18+2 nå.. Har ekstremt dårlig matlyst,så jeg må nesten tvinge meg til å finne nooooooe jeg orker å spise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5-6 kilo:) Uffa meg, kommer til å bli flodhest til slutt:) Men går greit så lenge det kommer av igjen etterpå.. Glad for at det er flere som har lagt på seg her, begynte å lure på om jeg var unormal da jeg leste de første svarene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det ikke er bra å gå ned i vekt, selv om det er fordi man spiser sunt. Det er fordi man forbrenner fett og det er ikke bra for babyen. Da kommer farlige stoffer fri i blodet som tidligere var lagret i fettet. Men, det er sikkert ikke noe å bekymre seg over, bare at man ikke aktivt prøver å slanke seg tenker jeg. Det er jo noen kvinner som gjør det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...