rødhette* Skrevet 7. mars 2007 #26 Skrevet 7. mars 2007 stinemor, har ikke funnet noe å binde stramt rundt.. Men ser ut som produksjonen har begynt å minke allerede. Nesten ikke noe melk kommet i innleggene siden jeg stod opp i går. Har fått noen kuler/klumper innimellom i brystene, så jeg passer på håndmelke litt samtidig som jeg masserer, når jeg kjenner jeg har fått det. Men melker bare til jeg kjenner klumpene forsvinner, for å ikke opprettholde produksjonen. Så kan se ut som det begynner å skje noe allerede *håpe-håpe* Har ikke tid å sitte på her, vil bare si fra at nå tar ikke pcen vår strøm i det hele tatt, så nå skal den sendes inn til rep. Så jeg blir pc-løs i 2-3 uker. Har msn på mobilen, så blir å kikke innom der noen ganger (siden jeg får brukt det gratis). Men blir lite på nett ellers gitt. Dere får oppdatere meg på alt når jeg kommer på nett igjen. Ellers skal jeg prøve å ta en tur på biblioteket en dag, kanskje, og sjekke mail og slikt der. kos dere så lenge!
Hanne og jentungen Skrevet 7. mars 2007 #27 Skrevet 7. mars 2007 Rødhette: Så bra at produksjonen går opp:) Her i heimen ser det ut til at produksjonen har stabilisert seg og Snuppa har godtatt at måltid betyr pupp først og så flaske, men at hun må tømme puppene først:)) Her i byen var det forresten 10 grader i dag, så måtte til byen og gå til anskaffelse av vogndyne:) Stakkar jenta mi koker jo i saueskinnspose:) Sponge: Har ditt stavangerbosatte søskenbarn fått babyen sin eller? Jeg skulle skrive noe mer også, men det er glemt. Jo, nå skal jeg se lost, men må huske (*skrive bak ørene*) å ta opp House. Det er viktig:)
SpongeBob Skrevet 7. mars 2007 #28 Skrevet 7. mars 2007 Hanne - jo, da, snuppa er ute, men jeg har ikke fått flere detaljer ennå! Fått bilder, da, og hun er helt skjønn (som de fleste babyer i følge hormonelle meg). Men husker hvor sliten jeg selv var, så jeg venter høflig til mammaen føler for kontakt med nyhetshungrige nordlendinger:) Har forresten et sprøsmål - er det mange andre som har tenåringskvisete unger? Lillegutt har sett ut som Beavis&Butthead i en ukes tid nå - er det vanlig og hvor lenge varer det? Mener å huske vagt fra forrige gang at det samme skjedde og at HS mente det var overskuddshormoner fra brystmelk, er jeg helt på bærtur nå? Ellers roet ting seg her i huset sånn i åttetiden og jeg nyter stillhet og stuegulv uten utlagte feller. Utrolig hvor mange leker en toåring rekker å dra ut over gulvet på de tre-fire timene etter barnehagen! I dag var han sliten etter en kjempespennende dag, så han falt helt fra hverandre da det ble snakk om å rydde leker og legge seg - dermed ble det speed-legging (ka-ping og Stinemor, det er det motsatte av å dra ungen opp etter beina, da stappes de i seng i stedet) og mamma som ryddet i stedet. Burde vel foreta rydding med fikse knebøy for å få strammet opp rumpa eller noe, men som tidligere forklart er jo planen mage- og bekkentrening. Den planen kommer jeg vel til å ha noen år framover, kjenner jeg meg selv rett... Så kan jeg heller begynne med planer om rumpeøvelser etter det igjen! Issy: Skjønner du har hatt en tøff helg, du også? Fy søren så vanskelig det er å være mamma når man er utslitt selv... Godt det går bedre nå! Og som en avslutning - var det bare meg som sippet av den tapre jentungen på "House"? Herregud, det skulle vært forbud mot kreft og syke barn og huff og fysj... Nei, nå skal jeg ta til vett - god natt, alle sammen!
Hanne og jentungen Skrevet 7. mars 2007 #29 Skrevet 7. mars 2007 Å nei. Ikke røp hva som skjer i House. Jeg har det på opptak...
SpongeBob Skrevet 8. mars 2007 #30 Skrevet 8. mars 2007 Å nei - hadde skrevet kjempelangt innlegg og klarte å miste hele greia fordi jeg kom til å klikke på et banner i stedet for "scroll"... Lite irriterende... Beklager, Hanne - ikke meningen å ødelegge House for deg. Hvis du vil ha hevn kan du fortelle meg alt som har skjedd i Lost siden episode 2 av sesong 2 - da mistet jeg helt oversikten der...
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #31 Skrevet 8. mars 2007 Missa House igår, sto og bakte solskinnsboller til Gubben... vi inngikk en deal - han får kjøpe ny båtvogn mot at jeg får en skikkelig heisa-runde i senga. Jeg økte innsatsen til nybakte solskinnsboller, og han lovet meg full pakke hihi... hard forhandling altså! En litt mindre kinky oppdatering: jeg og jentene hadde en kjempeflott dag igår Den splitter nye vgs som lillesøs går på har også et splitter nytt bibliotek. Så vi besøkte tante på skolen, spiste lunsj i kantina (Lilletrollet marsjerte forbi både muffins og do-nuts og rett bort til salat-baren og proklamerte: "æg vil ha skinke, agurk, tomat, ost og varmt brød med litt smør på, for det passe så godt te salat vettu mamma, og gjerne applesinjuice te å drikk, takk"), og koste oss på biblioteket med bok-lesing, amming og lek. Lilletrollet er veldig opptatt av dyr, og for tida er det kuer som er stas. Stadig vekk må mamma ned på alle fire og være mamma-ku. Det passer jo forsåvidt godt med hvordan jeg føler meg for tida Sponge: 6-ukerskontrollen for knøttene består av måling, veiing, legesjekk og samtale med hs. For oss består det i samtale med lege ang. prevensjon, sjekk av blodtrykk og ks-arr hvis man har sånt, og frivillig GU. Vi droppa gu'en siden jeg skal sette inn spiral om et par uker uansett. Det ble tatt blodprøver av meg, men det er nok pga stoffskiftet, neppe rutine. Eller ... har hørt vage rykter om sjekk av blodprosent på denne kontrollen? Ang. kviser så er det antageligvis "hormonutslett" ja. Masse av våre hormoner i melka som "smitter" over på ungene. Men de prikkene går jo vekk da heldigvis. Stinemor: spiral er helt ok Ingen mens-smerter (for min del heller ingen mens), ingen piller man risikerer å glemme... den koster ca 1200kr (hrmonspiralen Levanova eller hva den nå heter), men siden du har den i der i ca 6 år, så er det jo ikke så dyrt relativt sett.) Du får resept på 6-ukerskontrollen, og setter den inn etter ca 10 uker. Bare pass på at tråden ikke blir klipt for kort, da kan mannen kjenne den når han er på besøk... bedre å ha den litt lang, og heller klippe kortere for å justere. Hanne: vogndyne er greit på milde steder som vi bor på ja Blir ikke lenge til jeg må bytte ut voksiposen med dyna selv tror jeg. Men her er det denne vinden da, som gjør at jeg syns det er litt ok med voksiposen foreløpig. Den skarpe vårlufta er kjempeskummel! (hehe, mamma-instinktet slår inn ja) Issy: godt å høre ting er bedre
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #32 Skrevet 8. mars 2007 Heisan! Her har natta gått over all forventning. Var på "syforening" og hadde med snuppa i går. Normalt legger hun seg i 21-tida for natta, spiser ca 24-03-06.... I går ble det litt soving på "symøte" i sofaen, og så fikk hun mat før jeg kjørte hjem i 2330-tida. Kom hjem og flytta henne rett over i senga fra bilstolen(tok av kjøredressen) og der sov hun til 05.00 i morges! Hurra!!!!!!!!!!! Måtte det bare bli en vane.... Et måltid om natta hadde passet meg ypperlig.... Ellers hadde min 3-årige sønn vasket badet til jeg kom hjem, da.... Mormor hadde ikke hørt han gå på badet, men da hun oppdaget lyder derfra.... Vegger, dusjkabinett, speil, skap golv og do var nedsprayet med Jif baderom gitt.....Oppi det klisset sto han i tillegg med rougen til mamman sin og børstet utover dolokket! Et oppkomme av gode ideèr han der sønnen min!!!
SpongeBob Skrevet 8. mars 2007 #33 Skrevet 8. mars 2007 Huff, jeg må innrømme at solskinnsbollene fristet mer enn både båtvogn og full pakke i senga, jeg gleder meg til å ha kroppen min tilbake for are meg igjen... Da kan jeg kanskje komme til å tenke noen sexy tanker, jeg også! Angående spiral har jeg aldri prøvd det, ble nemlig veldig frarådet det siden jeg allerede har rimelig lange og store mensblødninger. Da blir de gjerne enda verre når man får spiral - både kobber- og hormonvarianten, påsto min lege. Men jeg er ikke lege, da! Så hvis noen anbefaler den er det vel et bra valg? Her fortsetter vi vel som før med kondom om jeg noensinne skulle få lyst på sex igjen! Gubben flirer nå bare og påstår at vi har en date i slutten av august, må si jeg nesten gleder meg:) Huff, klokken har blitt nesten ett og det mest konstruktive jeg har gjort er en lang prat med kusine tsmamma (de har det bra, men har fått en av babymodellene som _ikke_ sover om natten - noen som synes det høres kjent ut?) og å se "Motepolitiet" og tenke at jeg kunne sett verre ut. Eller forresten, trakk opp toppen for å amme her omm dagen, og plutselig begynte LT å klappe på magen min mens han sa "boing, boing, boing" - er det et dårlig tegn når en toåring kommenterer at man har slapt mageskinn? Men nå er det liksom nesten helg allerede for meg, i morgen kveld kommer elskede mann hjem og har med seg min ikke mindre elskede mamma - hun skal være her i helgen for å få litt etterlengtet barnebarntid. Gleder meg, gubben blir mye opptatt så jeg tror det kunne blitt en slitsom helg uten henne. Nå kan LT løpe i ring rundt mormor og jeg kan ta meg vlefortjente små lurer når jeg føler for det! Oi, skriver jeg alltid veldig langt? merkes at jeg trenger voksenkontakt...
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #34 Skrevet 8. mars 2007 øyh - jenta mi spurte i ukevis etter fødselen om jeg hadde enda flere babyer i magen, for den var jo fortsatt stor... hurra... jeg har forresten begynt å lure på om jeg noen gang kommer til å bli fin jeg. Har jo kjempet mot kiloene i over ti år nå... sukk. Kanskje jeg bare må venne meg til å være "big mama". og ang. spiralen så skjønner jeg ikke helt... min forrige fastlege som satte inn spiralen etter førstejenta mente jeg kunne se fram til en bedre hverdag, siden hormonspiralen gjerne ga mindre og svakere blødninger? Det samme inntrykket fikk jeg av min nåværende fastlege, som skal få gleden av å implantere et lite fremmedlegeme i plast og metall i mitt noe herja underliv om ei uke. Hvis han finner inngangen da, han må i tilfelle løft litt rundt på overflødig magehud.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #35 Skrevet 8. mars 2007 Jeg hadde lange og kraftige mensblødninger og tålte p-piller ekstremt dårlig, men satte inn hormonspiral etter førstemann. Har knapt hatt blødning i det hele tatt med den, så jeg er ikke i tvil. Kobberspiral derimot anbefales vel ikke. Ble faktisk anbefalt hormonspiral av en gynekolog FØR jeg fikk barn også pga blødningene mine.
SpongeBob Skrevet 8. mars 2007 #36 Skrevet 8. mars 2007 Hey, jeg skal tydeligvis forhøre meg om hormonspiral hvis jeg noensinne får organisert meg såpass at det blir seksukerskontroll på meg også! Takker!
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #37 Skrevet 8. mars 2007 "En får værra som en e, når`n itj vart som en skull!";-) Sånn lever iallefall jeg...
DiddiDaddi Skrevet 8. mars 2007 #38 Skrevet 8. mars 2007 Heisann! Alt vel med twilighterne i dag? ) Vi har vært på kafe, møtte ei jeg har blitt kjent med på Bim, som fikk ei lita februarjente. Snuppa sov hele kafebesøket, avbrutt av en amming - bra hun skjønner det er fint å sove på kafe ) Ellers har vi prøvd å rydde litt hus, og snille samboern har vasket badet og støvsuget. I morgen får jeg besøk av en venninne fra Oslo, gleder meg masse, ikke sett henne på utrolig lenge! Selv om hun sikkert ikke bryr seg om litt støv, så føles det godt at det ser sånn passe bra ut. I ettermiddag tenkte vi tusle til sykehuset en tur, gå innom jobben min med et takkekort, også hilse på pappa og de andre han er på jobb med. Sponge: House i går var helt grusomt ja! Jeg grein, med snuppa sovende på fanget...ikke godt å se på for et stakkars mammahjerte. Ellers...her var snuppa utrolig kvisete når hun var 4 til 6 uker, lignet på mammaen sin da...knis...håper jeg snart blir ferdig med "puberteten"! Ka-ping: høres ut som det blir hormonspiral på meg ja, virker greit, men har hørt at noen blir veldig plaget med blødninger - håper ikke det blir sånn. Jeg skal til gynekolog på kontroll, og kontordamen spurte om jeg ville ha spiral, og satt dermed opp time etter 10 uker. Så jeg har ikke fått noe resept...men hun sa de skulle gjøre klart til spiral, så håper jo jeg får kjøpt hos dem da?!
DiddiDaddi Skrevet 8. mars 2007 #39 Skrevet 8. mars 2007 Åja...fikk forresten tips fra en som jobber med barnehagetildeling her i kommunen at det kunne lønne seg for oss å søke på dette hovedopptaket, selv om vi ikke trenger barnehage før i januar 2008, så nå skal jeg svinge meg rundt å få inn en søknad. Så rart....snuppa har jo akkurat kommet ut, også må en begynne å tenke på barnehage!!
DiddiDaddi Skrevet 8. mars 2007 #40 Skrevet 8. mars 2007 I dag var det jammen stille her...nå har jeg tre innlegg på rad ) Har vært på sykehuset på besøk på både min og på pappaen sin arbeidsplass, og jammen sov hun ikke over hele besøket....snakk om å være sosial! Egentlig har hun stort sett ville sove i dag, er oppe og hilser på innimellom, men mest glad i søvnen...veldig spent på hva det vil si for natten, men søvn avler jo søvn (som helsesøster sier) så satser på en fin natt igjen!
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #41 Skrevet 8. mars 2007 Vi må søke på hovedopptaket her også... men siden vi har bare 10mnd permisjon så må vi vel ha henne i barnehage fra oktober... hvis jeg får meg jobb, vel og merke.
Hanne og jentungen Skrevet 8. mars 2007 #42 Skrevet 8. mars 2007 Hei og hopp:) Jeg heiv meg på dialektdebatten. Tror kanskje jeg satte meg selv litt lagelig til for hugg, men skitt au, jeg tåler da det:)) Jeg syns det er ganske sært at jeg, som selv er fra Stavanger, har problemer med å lese innleggene til denne Rolte. Undertegnede skriver selv på dialekt til kjentfolk på msn og sms, men jeg tror jeg skriver mer forståelig enn endel andre. Ka-ping kan bekrefte eller avkrefte dette, men det må da være lettere å forstå ordet IKKE skrevet IKKJE, kontra alternativene som tydeligvis er ICHE og ISJE? Ang barnehageplass: Her må det også søkes i hovedopptaket selv om jeg søker fra 1.1.08. Jeg får/har fått avslag, men står på venteliste og får forhåpentligvis tildeling iløpet av høsten. *håpe*
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #43 Skrevet 8. mars 2007 Jeg greide ikke holde meg unna den debatten jeg heller gitt... har irritert meg grundig over Rolte og andres innlegg - eller det blir egentlig litt feil... jeg HAR irritert meg over dem, nå lar jeg rett og slett være å lese dem. Når man leser skrevne ord, så er hjernen innstilt på skriftspråk. I enkelte tilfeller med skrevne ord kan det gå greit med moderat dialekt, som f.eks i sms mellom et par bestevenninner (les: ka-ping og Hanne), eller i real-time-chatting, som i et msn-vindu med en nordlending og en trønder (les: Stinemor og ka-ping). ps: jeg fikk skrekken i meg ikveld... kjenner hvor lett det er å bli hysterisk når en opplever ekle ting :/
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #44 Skrevet 8. mars 2007 og nå er jeg ikke redd lenger, men direkte forbanna.... http://www.dinbaby.com/forum/thread/8547277 - jeg har altså funnet ut at jeg både er dum og ei dårlig mor. Ja alt man kan lære på internett sier nå jeg.
Gjest Skrevet 8. mars 2007 #45 Skrevet 8. mars 2007 Ja, huff, du må være ei forferdelig ei...;-) Trøst deg med at du heldigvis vet hva som er best for jenta di du, og kryss fingre for at hu snart blir frisk. Vet hvordan det er med de der luene, for jeg har hatt 2 unger med liten hodeomkrets og alt snurra seg rundt-måtte kjøpe prematurluer til førstemann. Knytta ikke under haka på mange uker...
DiddiDaddi Skrevet 8. mars 2007 #46 Skrevet 8. mars 2007 Ka-ping: jøss, for en respons du fikk...skjønner godt du ble forbannet, men ikke bry deg om det du! Du vet jo selvfølgelig hva som er best for jenta di ) Mye av det som diskuteres her på forumet, og også det som skjedde på Bim da vi var der, må en jo bare flire av! Skjønner det må ha vært kjempeekkelt, godt at det stort sett går bra, en skal nok ha noen sånne "hjertet i halsen" opplevelser! God bedring til lilleknøtt også da! I morgen tidlig skal vi på flyplassen for å hente venninna mi som skal være her i helgen, så da blir det lite tid til nett. Så vil bare ønske dere alle en riktig god helg ) Høres forøvrig ut som det er krig i nord nå!! Det må være nå type militærøvelse eller nå, for jagerflyene holder utrettelig på, og nå var det jammen masse skyting også! Grøss...godt å bo i et land der det heldigvis bare er øvelse!
Hanne og jentungen Skrevet 8. mars 2007 #47 Skrevet 8. mars 2007 Vi har fått to svært forsjellige jenter ka-ping:)) Hvis vi hadde bytta for ei natt hadde den ene kokt og den andre frosset som en snømann:/ Men ikke bry deg om de som er negative, du vet vel best hva som passer din unge best.
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #48 Skrevet 8. mars 2007 Takk for støtte, jenter Vanligvis lar jeg meg så godt som aldri provosere her inne, men nå var jeg i en utsatt posisjon i utgangspunktet. Har aldri hatt SÅ lyst til å banne og skrike her inne før... hehe...
Hanne og jentungen Skrevet 8. mars 2007 #49 Skrevet 8. mars 2007 Hehe, du ble pepra litt ja:/ Uff, det er ikke kjekt selv om det er fremmedfolk som gjør det. Du må forresten gi ES en kjempeklem fra Sigrid og si tuse takk for den flotte tegningen:)
selfangerkjerringa Skrevet 8. mars 2007 #50 Skrevet 8. mars 2007 Det skal jeg gjøre! Hun jobba med den lenge, hehehe Satt og nøye vurderte hvilke klistremerker som skulle brukes, og forsikret seg hundre ganger om at jeg hadde skrevet riktig navn, for det var altså til baby Sigrid! Hun som ikke lenger er i magen til Hanne! Og vi gleder oss alle til dere kommer på besøk ka-ping sin pappa inkludert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå