Gå til innhold

hvor langt er dere og hva sier vekten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg skjønner det jenta mi men det finnes pålegg uten proteiner vet du , syltetøy,sjokoladepålegg blah bla.var bare et tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er vanligvis 60kg. Regner med å ha gått opp litt nå.

 

Frokost: Et glass melk, juice - det jeg klarer å få i meg uten å spy. Druer og kanskje et eple litt senere

 

Lunch: enten skiver eller en varmrett (har lunch gjennom jobben). Alltid frukt eller salat til.

 

Middag: Varierer, men jeg er glad i fisk (lyr, fiskekaker, klippfisk av torsk, fiskepudding). Ellers taco, Kylling (en favoritt), eller kjøtt.

 

Kvelds: Noen dager orker jeg ikke (klarer ikke svelge det uten å spy)

Ellers skive fra meny - brødet heter norsk bondebrød og er KNALLGODT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide i utgangspunktet 63 kg, og veier fremdeles 63... er 7+6 på vei, og føler jeg spiser hele tiden, hehe.

 

Jeg spiser til frokost 4 skiver brød med makrell i tomat (smaker nam)

eller 5 grove knekkebrød med brunost, og en frukt.. Ett stort glass melk og en kopp te..

 

Mellom-måltid spiser en frukt, eller litt musli med youghurt (spiser også frukt om jeg er litt fysen på noe godt)

 

Middag en god posjon med vanlig middag (elsker hjemmelaget lapsgaus, fersk suppe, kjøttkaker osv) riklig med grønnsaker...

 

På kvelden spiser jeg stort sett bare frukt, klarte å sette til livs en hel annanas i går..

 

Vanligvis spiser jeg som en spurv, men jeg har vist fått litt ulve-mage om dagen... Men jeg prøver å ligge unna godis da, og har sluttet å kjøpe for å ha i skapet, for da er det så lett å bli fristet..

Gikk opp 20 kg med førstemann, men har ikke gått opp mer enn ca 6 kg med de 4 minste.. håper jeg holder samme linja denne gangen og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg blir litt sjokkert over hvor lite mange av dere spiser, i allefall dere på toppen. det er ikke mye for en baby og bli stor og sterk på. håper virkelig dette er grunnet kvalme, og midlertidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 brødskiver, middag og frukt iløpet av en dag er ikke lite!

Trenger ikke spise for to.

Skjønner ikke hvorfor du anonym synes det er så sjokkerende lite??

Vet ikke om jeg var en av de du sikta til da, men skal jeg gå ut ifra meg selv, starter jeg dagen med et par brødskiver i 7 tia, spiser frukt til det er lunsj klokka 11, og middag i tre fire tia.

Jobber i en it bedrift, så sitter jo faktisk for det meste av dagen, og jeg har ikke behov for så mye mat.

Så lenge du ikke går rundt konstant sulten spiser du jo faktisk nok.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle helst ha spist potetgull med paprikasmak dagen lang :-) Og ellers er jeg hekta på Tyrkisk peber, lakris og skorpor med brunost og smør. Innimellom spiser jeg det jeg har lyst på av passe sunn mat, idag hadde jeg Kellogs all bran til frokost, to brødskiver med eggerøre og ost til lunch, havregrøt til middag, tyrkisk peber til dessert og appelsin og skorpor nå i kveld. Og litt annen frukt innimellom på jobb. Er forøvrig i uke 10 og veier ca 64kg, har kanskje lagt på meg 2 kg og føler meg strålende :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nærmer meg 10 uker og har nok gått opp et par kg. Det bekymrer meg ikke. Det som "bekymrer" meg mer er at jeg ikke får spist så sunt som jeg pleier. Er plaget av kvalme og det som hjelper best er tunge ting som f.eks. pasta med saus! Men klarer heldigvis å få i meg endel råkost og frukt i løpet av en dag også. De siste dagene har det sett ut til at kvalmen har endret karakter (mitt første svangerskap og skal si det skjer endringer raskt!) til at jeg er kvalm og vil spise, men så har jeg ikke matlyst. Håper ikke det skal fortsette. Dette ble visst mer om kvalme enn om mat, men det henger jo sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 9+5 og har gått ned to kg tiltross for veeeeldig usunn mat, men klarer jo bare holde på maten annenhver dag. forrige svangerskap gikk jeg ned 8 kg fordi jeg var kvalm og spydde til jeg var i 7 mnd, men da tok vekta seg jammen opp igjen også fort. veier nå 75 kg så det er ikke noe synd på meg om jeg går ned ;) bare synd at det kommer veeeldig fort på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 10+0 idag og sliter litt med matlysten. Jeg er sulten hele tiden nesten, men det er ikke så mye mat som frister for tiden. Kvalmen er nesten borte, så det er i allefall bra. Jeg spiser ca 4 måltider til dagen, og hopper ikke over frokosten om morgenen lengre (fordi jeg er så sulten når jeg våkner)

Jeg er liten (157 cm), så jeg veide bare 52 kg før jeg ble gravid. Nå veier jeg 55 kg, så jeg har gått opp 3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søren... jeg som ble så glad når noen hadde gått opp mer enn meg...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen i går, da var jeg 10 + 2. Jeg har gått opp fra 57 til 57,4 kg. jej! :) har fått en liten mage, beltet må ut et hakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...