Gå til innhold

hvor langt er dere og hva sier vekten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

spennende og sammenligne:) synes dere det er vanskelig og holde et sunt kosthold?hva spiser dere i løpet av en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i min uke 11 og har gått ned 3kg siden jeg ble gravid.

 

Frokost: 1 brødskive

Lunsj: 1 brødskive+yoghurt

Middag: forskjellig

Kvelds: 1 brødskive

 

+frukt og litt kjeks og snacks av og til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+0 i dag og er 65 kg. Ikke lagt på meg noe ennå.. prøver å spise sunt men det er ikke alltid like lett.. spiser mye i perioder.. spesielt om kvelden... i går kveld ble det en hel nystekt bagett med masse pålegg og en halv pose mexicana chips og solo ... uff....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 8 + 5 dager på vei og veier 58 kg - har ikke lagt på meg noe ennå.

 

Starter dagen med frukt f.eks banan og 1 frokostyoghurt

lunsj på jobb blir det ofte en salatbolle

middag - varierer

kvelds - frukt (eple, banan og/eller en yoghurt)

 

Prøver å få i meg vann og frukt i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også sliter med å spise like sunt som før...

Frokost: en tallerken med usukret og fiberrik frokostblanding, usukret syltetøy og ekstra lett melk

 

Mellommåltid:en frukt

Lunsj: 3 brødskiver

Middag: Blir ofte en fjordland:).

Kvelds: Frukt eller noe annet.

 

Men plutselig her en dag ble det is med sjokoladesaus til middag, og i helgene blir det mer usunt. Jeg har nok lagt på mag ca 1 kg. Er 9+3 nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns flere av dere over her spiser utrolig lite.

Frokost: 2 skiver

MM: en frukt

Lunsj: en skål suppe med en skive til

MM: en frukt

Middag:

Kvelds: En frukt eller noe

 

Ja det er vanskeligere å ha et sunt kosthold, for jeg har dårlig matlyst nå, har mest lyst på potetgull og frityrstekt mat, noe jeg IKKE spiser til vanlig..... Håper det snart går over.

 

Er nå 8+5, har hat influensa og ligger nå i minus 1kg. Men jeg var i utgangspunktet 4kg over ønskevekta. Forrige gang endte jeg på 78-79kg, håper det blir det samme nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veier vanligvis 56-57 kg.er i uke 11 og veier nå 62 kg. sist gang la jeg på meg 33 kg.........ser ut til å gå samme veien nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stopper veldig mye mat og sliter med å få i meg noe særlig. Det stort sett i frukt, is og kjeks. Vekta står stille foreløpig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg 2- 3 kg..vises på puppa hihi..jeg synes dere spiser veldig lite ...men har alltid spist veldig mye jeg da...jeg holder meg borte fra gluten og kumelk og drikker mye herbalife som mellom måltider...til middag er det fisk eller kylling med linser og grønnsaker...spiser og litt frukt og proteinbarer mellom måltider og har blitt veldig glad i egg......tar i tillegg folat og omega 3 samt andre kosttilskudd fra herbalife.. jeg har skikkelig ulvehunger for tiden,håper det balanserer seg...jeg har og hatt lyst på ting jeg ellers ikke spiser..de kokosbollene fra kokosbollefabrikken på sagene er helt himmelsk:)

 

Jeg er 10 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare gi deg ett lite tips..og det er at du bør være forsiktig med produkter både fra herbalife og helsekostbutikker, såsant du ikke har sjekket det ut med legen din. mye slike produkter inneholder stoffer som vi gravide faktisk IKKE skal ha, selvom det skal være sunt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 58 når jeg ble gravid og veier nå 61,2 :S

 

Men jeg vet hvorfor, spiser veldig sjeldent og orker ikke lage så mye mat pga kvalme og da blir det ta med hjem mat som ikke er så sundt!

Pluss at jeg har vært støtte medlem på spenst, siden jeg ble gravid, har ikke orket.. men håper på mer energi og fornuft;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+4 i dag. Føles som om jeg ikke gjør annet enn å spise, for jeg blir så utrolig fort stappet.

Har nok lagt litt på meg, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 9 og veier ca 57-58 kilo.

 

Spsier et par brødskiver til forkost, 2 til lunsj inkludert yogurt.

Masse frukt i mellom, og en skikkeli good porsjon middag!Har heldigvis aldri hatt problemer med vekta..

Her i huset spiser vi bare godteri på lørdagene (om det ikke er bursdag eller no), både for oss voksen sin del, men mest siden vi har en to åring i huset som ikke skal spise godis så ofte.

Har og alltid grønnsaker til middagsmaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det omvendt jeg. Frokost går så som så. Lunch er ok. Men middag har jeg ikke lyst på. Prøver å spise litt, men har ikke matlyst og ingenting smaker godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 8 nå..og har vel egentlig nesten bare tenkt på mat, mat og atter mat de siste fire ukene!

Jeg veier 50 kg (er liten/lav) har lagt på meg ca 2 kg.

Har nok hatt et usunt kosthold til nå pga mye stress...ikke frokost, ikke lunsj..middag (kanskje), så kveldsmat.

Nå er mat det første jeg tenker på hver morgen, det eneste jeg vil ut og shoppe (sykt...), og det siste jeg gjør før jeg sovner.

Dette er vel ikke normalt? Kommer til å ende opp som flodhest....

Er jeg alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at de som er tynne i utgangspunktet bør ligge over dette, og de som er runde i utgangspunktet, gjerne kan ligge under. Om du har mye vann i kroppen, vil du naturlig nok ligge høyere enn om du har lite vann.

 

Forrige gang hadde jeg ikke vann i det hele tatt, har litt ekstra og endte på +9kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 10. uke og har lagt på meg ca 2.5kg, og det selv om jeg i perioder ikke har fått i meg noe som helst.

Har gått opp to bh-størrelser, så bare der alene ligger jeg jo litt dårlig an..hehe..

Jeg spiser sundt, men jeg er mer opptatt av tilsetningstoffer og unyttige karbohydrater enn av fett, så blir det for ille må jeg spise magrere.

Spiser ca 4 ganger om dagen og ca 2 stykker brød med div. i tre av måltidene, spiser mye egg og ost. Spiser middag om kvelden, og da blir det mest kylling, sjømat og fisk med mye grønnsaker til.

Mellom måltidene blir det litt nøtter og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+4 og vekta er vel ca på -1kg. Er overvektig frå før, og har tenkt å fortsette med eit Grete Roede-aktig opplegg gjennom svangerskapet. Nett no er eg så kvalm at det ikkje er greitt å få i seg noko særleg, men til vanleg ser ein dagsmeny slik ut:

 

frukost: 2 skjever/3 knekkebrød med pålegg

lunsj: 3 skjever med pålegg

mellommåltid: 1 skjeve med pålegg

middag: 1 1/2 porsjon med det vi no har (viktig å følge "tallerkenmodellen" = 1/3 kjøt/fisk, 1/3 grønsaker, 1/3 potet/ris/pasta/brød)

kvelds: 2 skjever med pålegg

 

I tillegg: 3 frukter/3 glas juice og 3 glas melk/2 lettyoghurt, og dei fleste grønsaker kan ein ete ubegrensa av.

 

Denne menyen gir ca 1900 kcal pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 8. uke. Vanligvis veier jeg 53 men har gått ned et par kilo. Jeg har alltid vært vandt med å spise mye men nå presser jeg ned maten..

I lunsjen på jobb i dag klarte jeg nesten ikke se på andres mat uten å bli kvalm. Jeg må spise akkurat det jeg klarer når jeg klarer. Så det blir lite mat og matlaging. For håpe dette blir bedre (er jo litt avslørende også når jeg ikke har fortaldt det til noen ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at mange av dere spiser brødskiver, husk at dere må ha litt protein til hvert måltid slik at dere holder blodsukkeret jevnt...egg,kylling el fisk...som pålegg...skjønner at det er vanskelig i begynnelsen mht kvalme etc men verdt et forsøk senere:)holder seg lengre mett og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler da faktisk på at folk her inne spiser brødskive med bare smør på da..

Jeg spiser mye brød til frokost og lunsj, men har jo på kalkunfilet, skinke, servelat, eggsalat osv og masse grønnsaker over det hele.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 9. Spiser ca tre skiver brød om dagen. har gått ned fire kg på grunn av sterk kvalme. veier nå 57 kg. ved førstemann gikk jeg ned nesten ti kg og havnet på 49 kg. Men dette rettet seg opp etter uke 16. Håper på det denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...