Gå til innhold

Hvorfor vil dere helst ha jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid ønsket meg en gutt, og jeg har alt fått verdenes søteste for snart 4 år siden. Derfor ønsket jeg meg jente denne gangen. Det er det der med 2 barn..en av hver. Men jeg jeg ville heller hatt 2 gutter enn 2 jenter, hvis vi fikk 2 av samme kjønn. Da er det nok mulig vi hadde prøvd på et 3 barn for å få gutten jeg alltid ønsket meg... :) Merkelig det her, men jeg tror det har å gøre med hva for typer vi selv har vært i oppveksten. (har selv alltid vært en "guttejente" og kunne nok hatt lettere for å bli med to gutter på fotballtrening, enn to jenter på turn?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det var så viktig første gang, for jeg ville gjerne ha litt av hvert. Jeg fikk en gutt, og ble veldig glad, selv om jeg syns det var rart at jeg, som er en dame, skulle føde en gutt.. (Jada, merkelig reaksjon...). Men med andremann hadde jeg veldig lyst på jente, og ble glad for det. Nå skal jeg ha nummer tre, og siden jeg har en av hver, er det ikke så veldig viktig hva det er. Men jeg må tilstå at hvis jeg skulle bestille selv, så ville jeg bestilt en jente. Det er fordi jeg tror at jenter er mer tilbøyelige til å ville ha nær kontakt med foreldrene når de blir store. Min bror forteller aldri noe til foreldrene sine, det gjør heller ikke min mann. Men mine søstre og jeg er mye mer åpne og "nære" med våre foreldre, kanskje da helst vår mor. Så det er ren egoisme... Selve barndommen og oppdragelsen er ikke grunnen til at jeg helst ville hatt flest jenter, for sønnen min er verdens søteste, og er så kjælen og god. Jeg ville aldri ha byttet ham bort! Han er nesten lettere å oppdra enn lillesøsteren, men hun er i trassalderen nå, så jeg kan vel ikke helt "dømme" personligheten hennes ennå :) Men hvis jeg får en gutt denne gangen også, er det klart jeg blir glad! Sant det er komplisert med følelser? :)

Skrevet

Jeg ønsker meg en jente nå, men det er bare fordi jeg har en helt fantastisk gutt på 15 mnd. og jeg vil gjerne ha en av hver. Men om det bklir gutt må jeg si det kommer til å bli en ære og være mor til to gutter.

Jeg elsker mitt lille gull i magen og min helt hærlige sønn.

Så egentlig spiller det ingen rolle.

Men da jeg tenker på jente. så tenker jeg på mitt og mammas fin forhold. og hvordan min oppvekst var. det har betydd veldig mye for meg. og jeg må si jeg har lyst til å oppleve det med en datter jeg også.

Ikke glem kjoler og langt flettet hår.

Nå har jeg en gutt som elsker alt med motor på og jeg føler det passer meg ganske så bra, siden jeg elsker bil jeg å. jeg gleder meg til lille gutt får en interesse for noe.

takker så mye for at min første fødte ble en gutt! og ikke glem en stolt pappa

Skrevet

Jeg har litt på jente litt for å dulle med ho med hår å klær,men det gjør jeg også med gutten som er 4,han begynner å bli ganske bevisst selv også(kommer til å bli en liten femiklatt hvis han fortsetter sånn),så det liker tydeligvis like godt å pynte seg de og...

Men hovudgrunnen til at jeg har lysse på jente er at jeg trur generellt at de kommer mer hjem når de blir store,og at jentene har litt betre forhold til foreldrene,guttene bryr seg ikke så mye som de ikke er hjemme på besøk på noen uker..

Og stortsett trur jeg barnebarna har betre forhold til mormor og morfar,som igjenn kommer av at døtrene er mer hjemme hos foreldrene..

Men hvis jeg får en gutt til blir jeg kjempeglad for det,må berre gå inn for at svigerdøtrene liker seg godt hos oss da,sånn at ho kommer masse på besøk til oss:)

Skrevet

Jeg tror grunnen til at den vordende mor ønsker seg jente og far ønsker seg gutt (særlig første gangen) er ganske enkel!

Da får man noe man har god kjennskap til! Alle damer vet hvordan det er å være jente, og føler vel at det blir lettere å knytte bånd til jenter av den grunn. Gutter er mer gyngende grunn, de er ikke sikre på hvordan man skal forholde seg til gutter i mange situasjoner.

Jeg tror det kan bli fint med en gutt, men det er nok mange ting han vil gå igjennom som jeg (som jente) ikke har forutsetninger for å forstå! Med en jente har jeg i hvertfall en nokså god ide om hva som vil komme.

Det samme tror jeg gjelder fedre og døtre. Det er mye pynt, jåleting, etterhvert mens-problemer og div. som fedre rett og slett ikke føler seg så gode på. Mens det å være gutt kan de jo alt om! Jeg tror de ser for seg at å få en gutt vil gjøre det lettere å finne på ting sammen og snakke sammen, og at det dermed blir lettere å få et nært forhold til en gutt.

Skrevet

Jeg er tydeligvis helt motsatt av alle sammen her jeg virker det som. Jeg har ikke så godt forhold til min mor eller min mormor og morfar, derimot har jeg et kjempeforhold til pappa og farmor og farfar, har ei super svigermor og vi har vært hos henne mer under graviditeten enn hos min mor. Jeg har alltid ønsket meg gutter, UL viser at vi venter gutt nå første gang, og jeg har veldig lyst på to gutter til. Sambo vil bare ha to barn, så jeg får se om jeg klarer å overtale han til tredjemann ;) Jeg har alltid sett på meg selv som en guttemamma, mens min søster har veldig lyst på en jente, selv om hun syns det er supert å bli tante til en gutt da....

Skrevet

Helt enig med deg tingeling_80. :0)

Skrevet

jeg ønsker meg veldig en jente, tror det er flere grunner til det, men jeg kan jo sammenfatte noen av de.

-er selv jente, som mor for første gang vil det være lettere å forholde seg til en jente.

-om jeg får flere barn er det mer praktisk å ha jente som er eldst. Det vil være mer naturlig og interresant for henne og hjelpe til med barnepass etc.

-når mine barn igjen skal gi meg barnebarn vil det være et nærmere forhold med meg og min datter enn med meg og min svigerdatter.

-min sambo vil aboslutt ha en gutt (han har et tett forhold til sin far som han vil viderebringe), og da blir det litt konkurranse mellom oss. "jasså du vil absolutt ha gutt, nei her kommer det en jente!"

Hvis UL viser gutt gjør det ingenting.Vil sikkert bli skuffet i ca 2 minutter,deretter vil gleden over at gutten er frisk overskygge resten.Dessuten får jeg en nevø på samme alder, og da vil de sikkert ha det mye moro sammen :)

Skrevet

Jeg kan ikke forstå at noen helst vil ha jente. Jeg har gutt fra før og venter gutt igjen. Gutter er jo så mye greiere å ha med å gjøre!

Skrevet

Jeg "håpte" på jente for å få en lillesøster til dattera mi. Det blir to år mellom dem og jeg håper de får masse glede av hverandre. Og så er det innmari praktisk i forhold til å arve klær...

Men da jeg lå på UL-benken så var kjønn den siste tanken som for gjennom hodet. Håpte bare at alt så bra ut, og det gjorde det. Og så var jeg veldig spent på terminen!

Så i grunnen har det ingenting å si...

Skrevet

Jeg ønsket meg jente nå fordi jeg har en skjønn gutt fra før, ønsket meg en av hver. Det ser ut til at det blir jente nå, og det er jo artig.. Ville uansett synes det var like stas om det var gutt jeg ventet nå også, kunne aldri tenkt det annerledes.. :)

Skrevet

For meg spiller kjønn absolutt ingen rolle!!

Vi har mistet før og venter nå et meget etterlengtet barn, og for oss er fokusen på at alt går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...