Gå til innhold

Hvorfor vil dere helst ha jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det virker sånn, hvis man leser "litt i mellom linjene". Folk som så gutt på ul, men lurer på hvor stor sjansen er for at det kan være feil, folk som lurer på om magen deres ser ut som en jentemage, folk som lurer på når man skulle ha hatt sex for å få jente, etc etc. Men det lurer jeg på altså, hvorfor er det et ubevisst ønske i mange kvinner om å få jente?

For øvrig har jeg en av hver og de er like herlige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja dette lurer jeg også på!Jeg har en gutt på 3 år fra før,og syns han er verdens mest kose onge:) Jeg tippet gutt denne gangen ogås,jeg "ønsket" meg ikke noe kjønn jeg,syns det er samma lissom..Men på Ul så såg de ei jente inni der,så da tok jeg grundig feil ihvertfall,hehe..men så lenge alt på UL så fint ut,så driter jeg i kjønn jeg da,syns en gutt til hadde vært lik så koselig!!Har jo alt til gutt fra før også..men jeg skal BANNE på at folk sier,"åhh det er jo sååå mye fint til jenter,klær osv osv"...Jeg sjønner ikke dette ihvertfall,alle rundt meg gisper og akker seg når jeg sier vi venter jente!!Sjønner ingenting..

Skrevet

Jeg føler jo helst de fleste har lyst på en av hver jeg da..

Jeg har aldri følt noe sånn at jente er bedre enn gutt eller omvendt.. Skjønner ikke det...

Skrevet

Det har kanskje noe med å gjøre at man er jente selv, og dermed har en ubesvisst tanke om at det er lettere å hanskes med en av samme kjønn...

Ellers sier man jo gjerne at mor vil ha jente, mens far vil ha gutt.

Til slutt er det likevel veldig få som klager over hvilket kjønn barnet har når det først kommer.

Min kusine og min fetter har 3 gutter hver. Vet at min fetters kone gjerne ville hatt en datter, men hun ville ikke byttet vekk noen av sine sønner for alt i verden!

Og til slutt et lite spørsmål; hvorfor er det så fælt at noen ønsker seg det ene kjønnet foran det andre?

Skrevet

Hadde jeg bare vist det! Med to gutter fra før hadde det vært kjekt med en jente nå i tillegg til dem, men slik blir det ikke nå. Hvorfor jeg absolutt ønsker meg en jente (har ønsket meg gutt også altså bare så det er sagt, ville ideelt har en av hver) vet jeg ikke egang selv, jeg bare gjør det...

Skrevet

Nei, det er ikke fælt i det hele tatt! Det er jo begge deler av synspunkter og ønsker her inne. Men jeg syns likevel det er overvekt av jente-håpere da!

Skrevet

Ingen som har sagt at det er fælt å ønske seg et kjønn vel?Men jeg lurer på noen her på BIM da,som har regelrett vært skuffet over at det er en gutt inni der!!!Da synes jeg vedkommende er litt vel teit!?Er vel ikke ønske om et barn da,men en liten dukke som man kan kle opp i dill og dall..sier ikke noen av dere gjør det,men har lest noen innlegg før som får meg til å lure ja!Og stusser også når noen har feks 3 gutter,og sier de skal ha en til,og da skal det være jente..man kan ikke bestemme dette selv da,enn hvis det blir en gutt til da?skal man holde på helt til jenta kommer?Har ei venninne som driver på sånn,de har 4 gutter,og skal ha en til,og det BØR være ei jente altså,ifølge hun selv..utrolig..

Skrevet

Alle er vel enige om at det viktigste er at barna er friske tenker jeg men jeg forstår at man ønsker seg begge kjønn, men det slår vel begge veier det? har man jente ønsker man seg gutt og omvendt...eller. Dette er jo min første og jeg trodde det var gutt til jeg kom på ul og var like glad for at det viste seg å være jente. Ellers var vel heller fokuset mitt på at babyen hadde det bra:) Ei jeg kjenner venter sin 5 gutt nå, hun har ønsket seg veldig ei jente og det skjønner jeg jo, selv om den lille gutten er like velkommen.

Skrevet

Svigerinna mi måtte på liv og død ha gutt! Men nei, ut kom en jente, gang på gang! Nå har 'a fem og det tror jeg holder!

Skrevet

Skjønner heller ikke dette med intenst ønske om jente. Jeg har to gutter og venter nå jente. Det er selvfølgelig gøy, men hadde vært like glad om det hadde blitt en tredje gutt. Opplever at alle rundt meg er mer opptatt av dette enn meg, synes det er dumt.

Det er forøvrig et luksusproblem å være skuffet over å få en frisk gutt fremfor ei jente...

Men må samtidig si at det er forståelig at man kan ønske seg et av hvert kjønn, men man kan bare ikke forvente det.

Skrevet

Jeg ønsket gutt, og fikk jente. Ingen spesiell grunn, bare gjorde det. Jeg ble dessverre skuffet når hun ble født. Det var fryktelig vond følelse. Ville jo ikke være skuffet. Ønske om barn var genuint og var i utgangspunktet ikke basert på kjønn. For min del, var ikke verken ønske eller skuffelsen et eget valg, det bare var slik. Hadde jeg bestemt det selv, ville jeg aldri ha ønsket eller blitt skuffet. Etter en stund gikk den verste skuffelsen over, men det var fryktelig sårt når noen kom å sa: så søt gutt, og jenta var kledd i rosa kjole. det var veldig vanskelig.

Som du kanskje skjønner, ville ikke være teit, men var det likevel...

Skrevet

Jeg var innstillt på at det var en liten gutt i magen, og var sååååååååå glad for det. Men på ul idag så vi en liten jente. Er kjempe glad for det, men hadde vært like glad for en gutt. Ønsket oss ikke det ene fremfor det andre, men nå gleder jeg meg til å finne frem de rose tingene fra kjelleren etter sist.

Skrevet

helt enig med solskinnsjenta!

man identifiserer seg jo naturlig mer med en av samme kjønn. jeg er en veldig 'jentejente' og har alltid drømt om en liten jente med rosa sløyfer og shopping etc. he he. men jeg har lyst på ihvertfall 2 barn og har kjeeeeempelyst på en gutt og en jente!!!

samboern min hadde naturlig nok ørlitegrann mer lyst på gutt. det med forklaring 'fotball, interesser etc'. nå får vi jente og vi gleder oss begge villt!! og som han sa her om dagen; han ville ikke byttet bort den lille jenta i magen mot alle verdens gutter!

hadde jeg fått beskjed om at det var gutt, så er jeg like sikker på at det hadde gått ett døgn og så ville jeg sagt tilsvarende; ingen jente i verden får ta plassen til den lille gutten!

så vi er fine vi mennesker:-)

og får jeg aldri noen gutt, griner jeg nok ikke av den grunn, men det hadde vært utrolig flott med en av hver!!

Skrevet

Ikke for å provosere, men jeg blir litt sint over folk som blir skuffet når de får de ene eller det andre. Ja, jeg vet at dere ikke kan noe for det, men... En god venninne av meg har prøvd å 4 år å bli gravid, uten hell. Jeg har fått innblikk i hennes forferdelige situasjon, og da er det faktisk veldig provoserende med "skuffede mødre".

Skrevet

Jeg har alltid hatt mest lyst på en gutt, jeg.

Og samboeren min har lyst på jente.

Så folk er forskjellige.

Jeg har mest lyst på først en gutt og så en jente.

Skrevet

Vi har alle våre utfordringer i hverdagen vi prøver å håndtere som best vi kan...

Skrevet

eg har en gutt på 5.5 år så eg har litt lyst på ei jente. e ikkje det forståelig da??

men kommer til å bli like glad om eg får en gutt, så lenge ungen e frisk så har det ikkje nåkka å si kordan kjønn det e:) e dokker ikkje eni i det da??

klæm

Skrevet

Har en gutt på snart 5 år..Og drømmen min har alltid vært en av hver...Og det får jeg og;o)

Skrevet

det har vært meg revnende likegyldig hvilket kjønn det er.. det er en gutt har vi fått bekreftet på UL, og det eneste jeg pustet lettet ut over da, var at magefølelsen min var rett...

dette er min/våres første så kanskje det har noe med saken å gjøre, kan jo hende jeg tenker annerledes når vi kommer til å vente nr 2... kanskje jeg kommer til å ønske meg jente mer enn gutt da, men sannsynligvis kommer jeg til å bry meg like masse som jeg har gjort i dette svangerskapet... det viktigste er at det er friskt og har det bra...

Skrevet

Jeg synes ikke kjønn er så viktig, men jeg har diskutert dette litt med mammas venninner. Der er det flere som ikke har døtre som sier de synes det er trist. Når sønnene skal ha barn er ikke en gravid svigerdatter det samme i forhold til nærhet og deltagelse som en gravid datter.

Jeg merker jo selv at jeg vender meg mye mer til min mor enn til svigermor selvom vi har et godt forhold.

Jeg har en datter fra før og vet ikke hva jeg bærer på nå:)

Skrevet

Kan ikke folk få ønske seg det de vil uten at andre skal måtte få de til å føle seg som dårlige mennesker etc.?

Som vi har prøvd å forklare mange ganger tidligere så mener og tror jeg at det ligger i oss kvinner det at vi ønsker oss alle en liten datter en eller anne gang ila livet, uten at det trenger å bety noe mer fra eller til.

Du har en av hver. Om du hadde hatt 2 gutter - kan du da med hånden på hjerte si at du ikke i det hele tatt hadde hatt et lite håp om at ditt 3dje barn skulle være en jente?

Det lurer jeg på.....

Skrevet

Jeg ønsket meg gutt i starten, fordi jeg vet at sambo har et lite ønske om det. Og så har jeg et tantebarn som står meg utrolig nær, er liksom litt min hun. Derfor ønsket jeg meg lenge gutt "denne gangen". Men nå når ukene bare flyr avgårde så kjenner jeg det helt ærlig at det er det er det samme hva vi får. Så spenningen er stor altså - gleder meg vilt til å bli kjent med babyen vår gutt eller jente =)

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at folk har et lite oenske om det ene kjoennet eller det andre...saa lenge man ikke blir skuffet over det barnet man faar. Dette blir vaart foerste barn, og vi hadde egentlig ikke noe oenske om det ene eller det andre, men da vi fikk beskjed paa den foerste ultralyden om at det var jente begynte vi jo aa innstille oss paa det.

For noen dager siden fikk vi beskjed om at det var gutt (fem uker etter jente-beskjeden), og jeg maa aerlig innroemme at det tok litt tid aa bli vant til tanken. Jeg ble ikke skuffet--det var bare det at naa hadde jeg sett paa jenteklaer i seks uker og begynt aa forestille meg barnet som jente. Det foeles litt som om det er en ny baby der inne--har liksom tenkt paa ungen som jente--og naa er det plutselig gutt.

Det som har overrasket meg litt er det virker som om folk har hatt vidt forskjellige reaksjoner, basert paa kultur. Her i USA virker det som om "lykken" er aa faa en gutt som foerstefoedte. Saerlig eldre mennesker blir helt i hundre naar de hoerer at vi faar en gutt og sier at mannen min blir sikkert kjempeglad for det.

Men vaare norske slektninger virker som om de naermest forventer at vi ble skuffet over at det ble gutt...og det ble vi jo ikke! Moren min sa faktisk til meg at det er best aa ta til takke med det man faar i stedet for aa baere paa en droem om jente. Saken er den, at jeg ikke har droemt om jente...det var bare det at vi trodde det var jente en lang periode og det naa blir en liten omstilling aa ta.

Naa som jeg har blitt vant med tanken, gleder jeg meg til aa bli guttemamma. Maa innroemme at det hadde vaert morsomt aa faa ei lita jente en eller annen gang--goey med en av hver osv. Men faar vi tre gutter, er det ogsaa helt greit.

Skrevet

Kan ikke svare for andre enn meg selv, men har alltid ønsket meg gutt. Innbiller meg at det vil bli mindre komplisert under oppdragelsen. Nå ville naturen det sånn at jeg har fått verdens herligste jente, og nå venter jeg gutt. Man må være fantastisk glad for at man i det hele tatt kan få barn!!! Litt av forklaringen kan vel være at mange ønsker en (misforstå meg rett!!) liten kopi av seg selv;)

Skrevet

Jeg ønsker meg et barn til jeg, derfor er jeg gravid:-)Når det gjelder kjønn er det morro hvis det er jente for jeg har to gutter fra før, og morro hvis det blir gutt for da kan jeg sende pappaen på guttetur med barna og jeg kan være hjemme alene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...