Gå til innhold

Lei.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,jeg er også i samme situasjon,kommer meg jo litt ut iblant da,men det er ganske begrenset. Men har du HI ikke mulighet til å jobbe deltid da? Jeg har tre barn,og jobber 60%,synes det fungerer ganske bra. Da får jeg noen dager fri til husarbeid,trening,eller å ta ut barna av barnehagen feks og finne på noe helt annet. Har du ikke overgangsstønad? Forresten er jeg bare glad om folk her inne legger til min adresse,alltid hyggelig å ha noen å chatte med på kveldene:) Det er [email protected]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann alenepappa!

Utrolig hvor godt jeg kjenner meg igjen i situasjonen din. Jeg har også veldig lite avlastning, og det er tøft. Men det som kanskje er det tøffeste er som du sier at vennene forsvinner. For det man gjerne gjorde sammen som venner før går ikke an å gjøre sammen med barnet, festing for eksempel.

Jeg har utrolig lyst til å ut på fest og bare slå meg løs. Det kunne spnn sett gått, men vet at med to timers mindre søvn enn det jeg har nå så er dagen etterpå ødelagt.

Jeg snakket med helsesøster og er inne i et avlastningsprogram. Får nå 5 timer avlastning i uka. Kunne bare ønske jeg hadde noen gode venner å bruke den fritiden på...

Men stå på du! Utrolig tøft av deg, du er god!!

Skrevet

hei

vet akkurat åssen du har det.. jeg er oxo helt alene men jeg er hjemme værende i tillegg.. men er helt alene så å si alltid, har nesten ingen som avlaster meg jeg heller..

føler liksom jeg ikke har energi til noen ting nesten, alt er bare ett ork noen gang..

vært alene lenge eller?

Skrevet

Hei alene pappa.

Denne historien din, kunne faktisk vært skrevet av meg. Eneste forskjellen, er at jeg har vært alene i fire år. (leste på profilen din)

Det jeg har brukt kveldene til, jeg har sett på tv og surfet på nett.

Når jeg er på nett bruker jeg x antall diskusjonsforum.

Har du prøvd? blink.no? sukker.no? pratekompaniet.net?

Det er de jeg har brukt, utenom dinbaby.com, selvfølgelig.

Det med at du har mistet kontakten med venner og bekjente, det er jo så utrolig typisk.

Jeg har vært såpass heldig at jeg har to venninner som har barn på alder med lillegutt, de andre er forsvunnet, siden de løper på byen hver helg.

Jeg har også vært på treff for aleneforeldre.

Prøv disse sidene, her er kanskje noe for deg:

http://www.aleneforeldreforeningen.no/ her arrangeres det turer for aleneforeldre.

http://forum.verdensbestepappa.no/forum19.html

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er også alenepappa. Jeg kan anbefale aleneforeldreforumet på Pratekompeniet.net. Man må be om tilgang til den lukkede delen.

Skrevet

Jeg har forestilt meg at det egentlig skulle være enklere når man ble tosammen.

Men det ble ikke det..

Bare mer irritasjon. Fremdeles like sliten når kvelden kommer. Eneste fordelen er at det er noen i nærheten som jeg KAN snakke med.. meeeen.. så "bor" han ved dataen.. :( Føltes ensomt, men lettere å være alene..

Skrevet

I Oslo finnes Marte nettverksenter for aleneforeldre (arrangeres av Røde Kors). De har grupper for de voksne mens frivillige passer barna. Dessuten har det mange aktiviteter, turer osv. Arrangerer ting på 17. mai, påske, jul og andre anledninger der man gjerne holder seg sammen med familien. Når man er alene (jeg er ikke det lenger, men brukte Marte tidligere), er gjerne høytider og søndager ekstra krevende og ensomme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...