Gå til innhold

Lei.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så utrolig lei nå...

hver eneste kveld helt alene, ingen å snakke med etter at sønnen min har lagt seg.

Aldri barnevakt og ingen som stiller opp noen gang.

Føler meg konstant sliten.... Jobber full tid og er alene med barn det er ikke så lett samtidig som man skal rydde hjemme lage middager og alt det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, det hørtes litt trist ut! jeg er ikke i samme situasjon helt enda..men det kommer nok.. har du ingen besteforeldre eller mamma til barn som kan passe litt?? vist ikke kan du jo finne en grei passe pike.. sånn at du kan komme deg ut litt å få litt voksen kontakt.. det er jo viktig.. men opp med haken:) sender deg en god klem

Skrevet

morra hans bor på andre kanten av landet og foreldrene mine har emigrert fra norge sa da er det ikke mye hjelp å få nei.

Skrevet

nei.. da er det ikke så lett.. men du kan jo finne en grei passe pike.. da hadde du i hvertfall kommet deg ut litt, og kanskje en som kan hjelpe litt i huset samtidig:) alltid deilig med litt hjelp. kan ikke være lett i det hele tatt å være helt alene.

Skrevet

Har det helt likedan her. Når Martin (endelig) har lagt seg må leiligheta ryddes, vaskes og ordnes til neste dag. og etter det sitter man jo alene...

Skrevet

Ikke noe særlig trøst, men slik er det for en del av oss her. Og for oss som ikke har noen som kan passe barn for oss en og annen gang blir det jo og veldig vanskelig å holde kontakt med resten av verden. En vil jo ikke la hvem som helst passe de søte små heller. Men som en annen sier her så er en passepike kanskje tingen. Hvis du klarer å finne en som du tror kan være bra.

Men å være aleneforelder kan ofte være en ensom ting uavhengig av om en har andre som kan passe unger eller ikke. Så skjønner godt du er litt lei. Men alle dager er ikke like tunge så snart kommer det gode dager og :-)

Skrevet

må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det da. skulle ønske jeg hadde ei å være sammen med og gjøre ting med. dele dagene og kveldene med, men det er jo ingen lett oppgave å finne da. treffer jo ingen når man ikke kommer seg ut. ønsker meg flere barn oxo bli en god familie.

Skrevet

Man blir vant til tingenes tilstand. men i mellomtida er jo internett en fantastisk sak. Sitter mye her på kveldstid. Om du har en kompis eller ei veninne som er alene med barn er det jo kjekt å finne på noe sammen, også kan dere bytte på å passe hverandres barn. Så får du en og annen kveld til deg selv og ei pils feks. Ellers så støtter jeg idèen med å finne ei/en pålitelig jente/gutt som kan trå til innimellom. :-)

Skrevet

Hei hei!

Tenkte å sende deg en PM for å muntre deg opp litt, men jeg får det ikke til?

Hmmm.... Jeg er så heldig at jeg har barnevakt, og en eks som stiller opp sånn passe.

Hvor i landet bor du da?

I byen eller på landet? Har du snakket med "Rødhette" eller andre organisasjoner for aleneforeldre?

De kan ofte tilby avlastning, men da må du jo nesten bo i en by...

Hvis du bor på landet kan du jo henge opp en lapp på matbutikken eller høre med noen av naboungene?

(Send meg gjerne en PM hvis du trenger å prate en kveld. Jeg sitter som regel her inne, jeg...)

Kan godt legge deg til på msn også, men vil ikke legge ut adressa mi her;)

Tusen klemmer til en tøff pappa!! :)

Skrevet

vet ikke i hvilken grad man blir vant til å være ensom å kjede seg da. har hvert alene med han i 2,5 år nå.

men noen dager er værre enn andre da. skulle vel kanskje prøvd mere med barnevakt, men er ikke så glad i det.

bor ved Lillestrøm.

Skrevet

Få deg profil på feks Nettby e.l., og se om du kommer i kontakt med andre i samme situasjon i nærheten. Garanterer deg at det er flere aleneforeldre i og ved Lillestrøm som også kunne trengt en venn. Så kan dere bytte litt på å passe barn, evt overnatte hos hverandre innimellom. Før jeg flytta hadde jeg en kompis som også var alene med en gutt, og vi tok ofte med oss ungene på kino, teater, basseng osv, eller tilbrakte kvelden hos han eller meg med film og pizza mens ungene sov.

Skrevet

har det på samme måte... Vært alene i 9 mnd.. synes det er veeldig kjedelig om kvelden ja. Internett brukes en del, men blir jo bare til at jeg surfer på de samme sidene,-- og jeg er VELDIG oppdatert når det gjelder nyheter.. hehe.

I går satt jeg alene da, på en lørdagskveld, helt stille på tlf for alle var ute på noe.. Jeg leide meg en film jeg, tok en glass vin og la meg tidlig. Prøver å kose meg litt selv om jeg er alene.....

Har du ikke noen venner du kan invitere hjem til deg på kvelden da? Kanskje en gang i uka? det hjelper jo kanskje litt? skal ikke si noe jeg da, gjør det ikke selv....

Skrevet

He he. Samme problemet her ja. samme sidene bestandig. blir mest vg, dagbladet og nettavisen liksom. mange ganger hver kveld.

Ingen andre her som er fra samme område da. dvs lillestrøm/oslo

Skrevet

he he, samme sidene her.. + dinbaby da. selv om jeg ikke har en baby lenger. Hvis jeg viiirkelig skal variere litt så leser jeg aftenposten. He he..

Sikkert mange fra Oslo/Lillestrøm her.. jeg bor 10 mil nord for Oslo jeg da.

Hvor gammelt er barnet ditt?

Skrevet

ja ja er her jeg oxo. hender jeg er innom aftenposten oxo men det er ikke så ofte.

han er 3 år og 6 mnd.

hvor blir 10 mil nord for oslo da?

Skrevet

det blir litt sør for Hamar ;-)

Har ei datter på 3 år jeg da.

Skrevet

ok. tenkte meg det var rundt der en plass.

tom for ord å skrive å nå faktisk. hmmm......

Skrevet

he he, ja da så... :)

Skrevet

har du msn du eller?

Gjest marie-s
Skrevet

Det å skaffe barnevakt er jo noe man bare må ta tak i selv. Selv føler jeg i grunn at ting er bra for tiden selv om jeg sitter mye inne på kveldene. Men jeg har nå klart å ordnet litt på egenhånd. Jeg har ei god venninne med barn på samme alder og vi bytter av og til på det å hente hverandres barn. Ellers så trener jeg på et helsestudio hvor de har barnepass, så dit kan jeg ta med sønnen min av og til. Og nå i det siste har jeg fått en kompis på skolen som av og til kommer på besøk og vi sitter og spiller spill utover kvelden/natten.

Er det fryktlig kjedelig på kveldene kan man jo prøve å få en hobby, eller lære seg noe helt nytt. Har man nett så kan man jo sitte og chatte med venner, jeg må si jeg er overrasket over hvor mange av mine venner uten barn som faktisk sitter inne hver kveld.

Skrevet

jepp, men legger ikke ut adressen her... :) Den røper nemlig navnet mitt...

Skrevet

problemet ligger vel der at de vennene man hadde som ikke har barn ikke er der lengre. mulig det er litt anledes for alenemødre til alenefedre. vet ikke...

men om man da får barnevakt så har man liksom ikke noe å gjøre likevel.

Skrevet

er ikke så annerledes for alenemødre det der nei. de vennene som ikke har unger har ikke tid eller har andre planer hele tiden, eller så mister jeg bare kontakten med de.. kjedelig men sånn er det. Jeg er også i den situasjonene at jeg er helt alene med snuppa mi. hun er to år nå og vi koser oss men samtidig kjenner jeg på at jeg har behov for meg-tid. tid til å gjøre noe jeg har lyst til utenfor hjemme. Prøver å få det til noen ganger, men har ikke noe fast. Her er vi en vennegjeng som alle har barn som noen ganger bytter på å passe barna. så har man andre man kan gå ut sammen med eller bare få slappa av litt og gjort det man ikke får tid til ellers.

hva med å høre med de andre foreldrene i barnehagen f.eks, hvis h*n går i barnehage. Hør om dere kan lage en bytteordning på å hjelpe hverandre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...