Gå til innhold

Twilighttråd, Onsdag 28.02

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant den forrige tråden inne på side to og fant ut at det var på tide med ny.

Issy: Vi bruker smokk, eller tutt som det heter her i huset. Vi begynte vel etter 4 uker av samme årsak som ka-ping og rødhette. Det fungerer kjempegodt:)) Vi måtte prøve oss litt frem da. MAM-tuttene ville hun ikke ha, men Trøst godtok hun nesten med det samme:)

Jeg skal ha 7-8 BiM/DiB-jenter på lunsj i morgen. HAr vaka kjøkkenet og tørka støv. Nå er sambo satt til å støvsuge:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Dytter*

Skrevet

ja vi har da vår daglige hikkerunde på gang her. snart en overtrøtt unge her,skal bli liv å få i seng

Skrevet

Vi har vært på tur i dag så Sigrid har nesten ikke sovet. Nå ligger hun som slakt på sofaen, men jeg forventer at hun våkner ganske snart. Krysser fingrene for at ikke dette medfører en lys våken unge som nekter å sove:/

Skrevet

Godkveld :o)

Hanne: søvn avler søvn har jeg hørt flere helsesøstre si, så kanskje blir natten riktig så bra :o)

Issy: Vi bruker også smokk, har ingen betenkeligheter med å bruke det som trøst eller når hun trenger hjelp til å sove. Jeg er kjempeglad jenta mi tar smokken, mye bedre enn tommel når smokken må bort igjen.

Her har vi endelig fått en overtrøtt og grinete jente til å ta en blund, vi har både vært å kikket på bil (og lagt inn bud - veldig spent!) og vært hos svigerfar på middag, og da ble det bare smådupper på henne. Får hun ikke en god blund både formiddag og ettermiddag blir det bare tøv her.

Har også akkurat lagt inn spørsmål til barnelegen på Gullsmokken, jeg meldte meg inn i 2 trimester siden det var så billig, og jeg har brukt tjenesten mye mer enn jeg trodde jeg skulle gjøre. Har fått masse gode tips og hjelp både fra jordmor, helsesøster og barnelege. Nå måtte jeg bare spørre om navlestumpen, for jenta mi har den enda! Over 8 uker altså...hehe, må bare flire, hun sparer virkelig på det hun har :o) Den er helt tørr og fin altså, men virker ikke som den har tenkt å falle av. I følge helsesøster vi går til har hun vært borti opptil 3 mnd, men kanskje må den fjernes manuelt. Er spent på hva barnelegen her sier, hva som er normalt og når man evt fjerner den.

Skrevet

Stinemor: Her falt navlestumpen av i forrige uke, etter at jeg hadde beegynt å bli temmelig usikker på om den kom til å være der til evig tid - tydelig at jeg ikke har peiling. trodde den alltid falt av etter en ukes tid, jeg:)

Her har vi hatt en begivenhetsøls dag som vanlig, jeg har fått gjennomført planen om å ikke gjøre det skapte grann! Storegutt var kjempetrøtt og stresset etter bhg i dg, for da jeg kom dit måtte jeg snu og kjøre tilbake og parkere lenger nede i veien - det hadde han fått med seg, så gjett om han trodde jeg skulle kjøre uten ham! Han var lett kaotisk og klengete helt til pysjen var på og det var tid for "green eggs and ham" og leggetid, da roet han seg endelig... En smule slitsomt, spesielt siden lillegutt har hengt i puppen det meste av kvelden, men nå har også han sovnet litt. Så da tenkte jeg bare å stikke innom litt før "House" og et stort glass melk...Og sjokolade... Har omsider fått funnet fram alle klærne jeg pakket vekk da magen ble for stor, og siden de passer bra har jeg avlyst alle slankekur-planer. Nytt mål er å få trent opp magemuskler og bekkenbunn:)

Lillegutt her tar forresten også smokk, men kun den ene typen han ble vant til på sykehuset, han har brukt de siste dagene til bestemt å avvise alle de andre typene de teite foreldrene prøvde. Så vi må visst innom et apotek eller noe og bunkre opp riktig type smokk! For du verden så mye enklere det er med smokk enn pupp til å dekke suttebehov...

Og til Gullemor: Fikk medlemsblad fra bokklubben "Hobbyglede" i dag, og de hadde som overskrift et forslag om at man kunne "Male påske egg og høna" - jeg ser bare for meg å møte påskemorgen med nymalt høne...

Skrevet

Hva slags smokk er "trøst", Hanne? Har ei lita ei her som nekter å ta smokk, men jeg har tilgode å prøve noen merker enda. Hun har et ekstremt sugebehov, så mammas pupp fungerer som smokk her i heimen til min store fortvilelse! Sår som bare det, og jenta er konstant stappmett...men hun brekker seg bare jeg nærmer meg munnen hennes med smokken....

Hvordan gikk det med taksten da, Ka-Ping?

Skrevet

Her ligger lillegutt og sover i sprinkelsenga si for første gang. Vi har brukt min gamle kurv fram til nå, men den begynte å bli for liten for han. Han har en tendens til å strekke ut beina noen ganger, og sparke fra med dem. Det har gjort at hodet hans har stanga oppi hodeenden. Selv om han ikke har klaga på det, ser det ikke behagelig ut.. så vi fant ut det var på tide å gå over til senga nå. Har bretta sammen den større dyna hans som skal i bruk senere, og lagt i fotenden, sånn at senga ikke blir så stor. Vi prøvde legge han i senga når han var trøtt kl 20, etter mat. Og jammen sovna han ikke nesten med en gang, gitt. Og sover fortsatt :) Spent på når han våkner neste gang.. og håper han sovner like fort da :)

Jeg fikk også medlemsblad fra Hobbyglede (igår).. har så lyst å verve noen! hehe

Vi er heldigvis utrolig heldige i forhold til smokk.. Vi har prøvd 5-6 forskjellige typer, og lillegutt har tatt alle sammen uten problem. Da han tok de to typene jeg prøvde først, uten problem, fant jeg ut at jeg skulle prøve flere typer også. Så nå blir jeg nok å fortsette med litt forskjellige, for å øke sjansen på at han fortsetter å være så lite kresen i forhold til dem. :)

Skrevet

Denne var fortsatt såpass "ny" at jeg synes vi kan fortsette med den? Eller var det som vanlig noen som hadde startet ny tråd uten at jeg så det, subsidiært mens jeg skriver nå?

Her er jeg lett småstressa - får besøk om en time og kjenner at husmoræren krever at jeg rydder/støvsuger/dusjer/baker, men siden vi netopp er tilbake fra bhg og lillegutt krever mat NÅ er det liksom så lite gjennomførbart... DiBbing lar seg kombinere med amming, støvsuging blir det verre med. Så skal han heller få sitte i stolen sin og se på at jeg dusjer etterpå;) Huset lukter vel bikkje og bleier uansett (pessimist, jeg?), så da er det viktigere at jeg kjenner meg sånn noenlunde presentabel - hun som kommer er helkdigvis både småbarnsmor og hundeeier selv!

Og dere, noen spennende planer i dag?

Skrevet

God morgen jenter.

Ja her i huset hadde vi ei stri tørn i går kveld som fortsatte hele natta gjennom. B.E plages veldig av luft på kveldstid og natta er et mareritt. Var så sliten da ho endelig sovna etter 2 amminga kl 06 idag tidlig at eg nesten ikke fikk sove igjen. Sovna heldigvis tilslutt og sov til kl 0830. Kl 09 våkna B.E og nå har vi gjordt unna morgenstellet og ho sover søtt i bagen sin. Mannen min er bekymret for at eg skal brenne meg ut og kommer heldigvis hjem en tur fra lørdag til søndag. Skal ned på apoteket senere idag og få tak i miniform dråper ,det er verdt et forsøk for eg klarer ikke mange slike netter.Tenkte å koke sukkervann for ha ha parat til kvelden slik at eg får ho i seng. Igår holdt ho det gående i 3 timer uten stans,sutret og kavet. på slutten var ho så overtrøtt at ho bare sovna. Eg får også besøk litt senere idag av ei gravid veninne som plages med bekkenet og går til kiropraktor,uten at det ser ut til å hjelpe henne stakkar.

Skrevet

har tatt meg en velfortjent dusj og idag kom eg inn i dongeribuksene mine igjen,2 uker etter fødselen. Herlig,husker ikke sist eg hadde på meg ei dongeribukse,he he. nå må eg få i meg noe mat,sen frokost her i gården.

Skrevet

Issy - du må passe på å spise regelmessig, hvis ikke sliter du deg _helt_ ut! Godt mannen din kommer hjem en tur - det er altså flere gressenker der ute?

Jeans er en god følelse, men jeg må innrømme at jeg fusker - favorittjeansene mine er en mammamodell fra Lindex... Modell med veldig lavt liv, så jeg går ikke rundt med jersey-topp til oppunder puppene, altså! Og så elseker jeg at det står inni at de er størrelse 36 - overfladisk, jeg?

Ammingen ved PCen i sted ble visst litt vel kjapp, for nå har han gulpet og rapt og hikket som en helt her. Tror ikke det hjelper at han er sylte forkjølet, stakkars liten... Men mammaen er ren og ikke så verst velduftende, kjøkkenbenken er shinet og oppvaskmaskinen går, muffins i ovnen og kjelen står på. Så får det heller være at jeg ikke har støvsuget...

Skrevet

rødhette: gi meg litt info på det bladet, så er det ikke heeelt umulig at jeg er interesssert i å bli vervet ;)

Issy: minifom har fungert godt her i hvert fall. Det funka også fint å kutte ut enkelte matvarer - men det blir jo et sjansespill, ikke greit å vite nøyaktig hva som kan gi knøttene luft i magen. For min del hjalp det å kutte ut sjokolade, drikke-melk, nøtter, appelsinjuice og eplejuice. Lykke til uansett :)

Sponge: du må roe ned de supermamma-tendensene, jente! Gir meg jo rent ut prestasjonsangst her!!! :)

Hanne: gleder meg til besøk, og til å høre aaaaalt om monster-svigermor!

Og til info:eiendommen HAR steget i verdi! jippi :) Får papirene over helga, da får vi vite akkurat hvor mye. Gleder meg, skal bli godt å få bundet renta!

Skrevet

For en energi spongebob,vaskemaskinen går riktignok her i huset også men støvsuging setter eg ikke igang med for da kommer B.E til å våkne momentant og eg vil ho skal sove iallefall en time til,gjerne to.Eg burde også lagt meg nedpå ei stund,samle energi til natta. Merkelig egenlig at man blir så avhengig av søvn. Eg er kjent for å være et nattemenneske,jobbet i bar i 6 år nå og har aldri vore trett på jobb uansett om kl er blitt 05 om morningen før eg kom meg heim og da startet eg gjerne på jobb kl 16 på ettermiddagen. Har vel noe med at man får litt flere timer sammenhengende søvn etter ei slik økt. nå blir det 2 timer her og 2 timer der,man kan bli tullete av mindre.

Skrevet

Da har vi kommet hjem etter å ha vært på 6-ukers med snuppa. Hu har riktignok blitt 7 uker og 2 dager... 4910g, og 59 cm lang allerede...Syns hu er stor jeg...

Skal "shine" omgivelsene mine litt her jeg også= rote litt i det øverste støvlaget...;-) Får besøk av ei venninne og 1-åringen hennes. Dårlig med baking her idag, så det blir kjøpte berlinerboller med fyll- namnam!

Skrevet

Hyggelig med besøk - du verden så stor en på ni mnd er når man har en på fire uker selv... Han samlet fornøyd opp støvet i krokene og ble hindret i å spise lodotter, så kanskje det er en idé for mammapermisjonstiden? Produsere små drakter i sånn Swiffer-klut-stoff i størrelse "nettopp begynt å krabbe"? Det burde være næringspotensiale der, spesielt siden jeg heller ikke kan støvsuge når Knotten sover:)

Hvilket han såklart akkurat har sluttet med, nå knirker det grundig i vugga. Har han en eller annen form for "DiB-alarm" lagt inn, siden han alltid våkner når jeg setter meg til? Ja, ja, må uansett amme før vi skal dra for å hente storebror... Sees i kveld?

Skrevet

Jeg er fortsatt syk, men halsen er bedre. Nå er jeg potte tett istedet - og det verste er at jeg ikke kjenner lukta av babyen min... sukk... ellers så har jeg besøk av kjæresten til lillesøs idag, han som satt dagmamma for Lilletrollet i sommer, og som er hennes favorittperson i hele verden. Han henta henne i barnehagen nettopp, det var utrolig deilig å slippe å ut akkurat nå. De gikk tur til butikken for å si hei til lillesøs, hun jobber litt på lokalbutikken i helger og når hun har fri fra vgs.

Jeg har forresten bakt idag. Men det blekner vel uansett i forhold til hva Sponge bruker å gjrøe en gjennomsnittsdags om tobarnsmor, hehehe :)

ps: jeg er VELDIG for swiffer-drakt for baby!!!

Skrevet

Min 3åring elsket å støvsuge og gå rundt med swifferen da han var mindre, men uten klut på... Prøvde noen ganger å feste på klut,men det ble ikke godtatt! Tenkte jo han kunne gjøre litt nytte for seg når han først gikk omkring, men den gang ei...

Kanskje ikke så dumt å starte litt tidligere (les;før de kan gå)med hel swiffer-drakt!;-)

Du verden, denne twilight-gjengen er et oppkomme av gode ideèr!;-)

Skrevet

Hei jenter :o)

Syns dere er så flinke alle sammens - baker og gjør rent og jeg vet ikke hva! Flinke småbarnsmødre er dere :o) Vi har vært på besøk i dag hos en kollega, vi er veldig forskjellig i alder, men har jobbet masse sammen og derfor blitt veldig godt kjent. Koselig å hilse på, ikke forsvinne helt fra kollegene - fikk dessuten deilige hjemmebakte rundstykker og ei kake datteren hadde bakt. Namnam!! Snuppa klarte å gulpe på sofaen deres da...rødme...jaja, lite å gjøre med det!

Spurte jo barnelegen her på Gullsmokken i går om hvor lenge navlestumpen egentlig kan sitte, og han sa det var helt greit med en måned til...jeg har fått på følelsen av at den aldri kommer til å slippe, den tørket inn de to første ukene, og etter det har den vært helt lik - ingenting skjer...så underlig! Tror jeg skal spørre en av barnelegene på jobb, ser liksom for meg at den tilslutt må fjernes. Hehe...kanskje vi skal gjette på hvor lenge den sitter? Helsesøster hadde jo sett helt til 3 mnd, tror dere vi klarer å slå den rekorden? :o)

I natt sov lillejenta her fra 22 til 05, deretter fram til 09 - jeg er helt stum, hadde aldri forventet sånne netter :o) Høres ut som mange av dere har fine netter, og noen som må være litt mer oppe på natten, men håper det blir bra for alle snart! Er rart hvor mye nattesøvnen betyr, merker det når den blir borte. Jeg har alltid trivdes med å jobbe netter, men det er utrolig mye tyngre å bli revet opp av søvnen gang på gang enn å være oppe hele natten og deretter kunne sove godt. Akkurat nå sover snuppa som en stein i vugga, ho sovna på stellebordet, etter å ha hatt storarbeid som aldri tok slutt - hun ble visst utslitt :o)

Ha en riktig fin ettermiddag alle sammen :o)

Skrevet

I natt sov lillegutt fra ca 20.30-4.30!!!

Har ikke tid å skrive mer, men ka-ping, skal finne link til deg etterpå, men det er en bokklubb, damm som har. Den heter bokklubben hobbyglede.

Må gå og ta lillegutt nå..

Skrevet

kjeeeedeliiiiiiiig.... gleder meg til å komme så langt på buksa at jeg kan dele opp i to bein - da virker det i hvert fall som det går fortere! Det gjør jo ikke saken bedre at de vattnissene på gardin/garnsjappa har sendt med meg feil lengde på rundpinnen, den er altfor liten for alle de maskene... blæh!!! Dessuten har de sendt med meg sokkepinner i feil str, det skulle være 3 men jeg har fått 3 1/2... Jeg skal nok fortelle dem et par sannhetens ord imorra gitt! De gir sikkert ut feil pinner for å presse folk til å kjøpe FERDIGE ullbukser til blodpris, strikket av garnbutikkens egne ansatte :( Jeg aner en konspirasjon!!!!!

Skrevet

Liten2: Trøst er et norsk merke som de fleste apotek fører. Det sære med disse smokkene er at man ofte må be de ansatte om å finne dem da de har dem liggende bak disken. Det gir ikke mening i det hele tatt. Hvis du klikker på nicket mitt tror jeg det er den smokken Sigrid har på bildet.

Skrevet

ka-ping, hvis du vil lese litt mer om den hobbyklubben, er linken http://www.dammbokklubb.no/start.asp så velger du Hobbyglede.

Hvis du vil bli vervet, får du velge 3 bøker og får "lekkert trendsmykke med 10 perler og stener", "3 vakre anheng" og smykkemappe i fløyel. Du binder deg til å være medlem i minst 3 mnd, men ingen kjøpsforpliktelser. Jeg får en hobbypakke med utstyr til kortlaging og scrapbooking *vil ha*

Skrevet

Jeg er ikke særlig flink til slikt, men det det så jo nesten litt spennende ut. Muligens en idé for å bedre min dårlige fantasi:))

Skrevet

Hva så spennende ut?

Lyst å bli vervet du da? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...