Gå til innhold

¤¤¤ Minni & emblamamma's skravlis ¤¤¤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Emblamamma :o)

Hvordan er formen idag?? Håper du er litt bedre, antibiotikaen har vel begynt å virke håper jeg, om du har fått riktig type da...

Når du er fitt for fight igjen tar vi en tur til Nordby senteret :o) Tar m tullene våre og prater :o) Må se etter en ny bilstol nå, kjøpte bil nr 2 igår.

En liten japse blikkboks, fikk den for en billig penge ift hva den var verdt, så det er vi veldig fornøyd med. Trenger to biler nå som vi skal flytte på landet.

Og trenger en bilstol som er enkel å skifte over i andre biler. Det er så mye farting på oss. En helg i måneden er Andrea hos mormor, og andre dager er det farmor og farfar som passer. Tenker vel litt på en maxicosi, men må sjekke sikkerhetstester først....

Du er god du Emblamamma....du forklarte hvordan det oppleves veldig godt. Selv om jeg ikke prøver å tenke på det, svirrer tankene bortom bevisstheten nærmest hele tiden. Uff jeg håper ikke du har opplevd det noe lignede.... vel du har vel desverre det, siden du sier det sånn :o(

Det er meningen at det skal gå en uke fra første kontroll til andre, for da ser man helt klart om det er noe vekst, siden det er fortidlig for å se hjerteslag enda.... får helt sug i magen av å tenke på det..... Så føler jo at jeg har kommet raskt til undersøkelse, bare at behandligen på gynpol ikke var så bra som man kan ønske. Jeg må ringe til gynpol idag og høre hva jeg kan forvente meg, i tilfelle jeg må ha utskrapning....så slipper jeg å fantasere så mye ang det.... Gruer meg.... :o(

Forteller du mannen din om opplevelser på nettet? Mannen min svarer veldig kort når jeg forteller om ting, men herregud...det er da mennesker jeg kommuniserer med. Svigermor skjønner ingenting, og synes det er fryktlig dårlig bruk av tid... ja ja. Det er min tid, og mye gøyere og avhengighetsskapende enn husstell!

Du... tusen takk for meldig igår :o) Var på farten igår. Til Lillestrøm med toget for å besøke bestevenninnen min, og deres lille tulle på 6 uker. Vi byttet barn igår. Jeg stelte lille Eline, og tante gav Andrea lunsj, ny bleie... skikkelig koselig. Lille Eline var helt utslått av søndagens begivenheter og sov og sov, men bare på armen. ÅÅÅÅåååhhh så deilig, og lette de små er :o)

Det jeg prøvde å si, var at jeg så vidt rakk innom en tur her, før snuppa skulle legge seg. Fikk meg med mandagens store høydepunkt med Kirsty sin graviditet :o) Fantastisk..... Mirakler skjer hele tiden.

Du.... en ting til....kan du lage en ny tråd for oss, så slipper jeg å se nicket mitt. Litt sensitiv jeg....

Stoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooorgooooo oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooood klem fra...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hei snuppa!

Nå har jeg gjort som du ville ;o) LIke greit å begynne en ny tråd, den andre begynte jo å bli litt lang den også...hihii....sånn går det når man har 2 prekækjerringer på samme sted :o)

Formen min er mye bedre ja, idag har jeg tatt meg en egenmeldingsdag, trodde nemlig at sykemeldingen varte tom idag, men neida.....legen sa feil til meg. Uansett så gjør det ingenting å bruke en dag, jeg pleier ikke å være syk så. Så jeg har mange dager å ta av. Penicilinen virker veldig bra, nå har jeg ikke så løs mage lenger heller, tror de vitaminene og mineralene jeg tar hjelper på også. Nå skal jeg bli frisk ;o) Imorgen skal jeg i alle fall prøve meg på jobb igjen. Det skal bli godt, for nå har jeg gått på veggen her hjemme ganske så lenge.....det er vel da man er så og si frisk når man føler det sånn.

Grattis med ny japsebil! Jeg har selv en toyota - superfornøyd!

Ja, jeg forteller gubben litt om folka inne på forumet ja. Han har hørt litt om deg også. Min gubbe er vel litt mer åpen for forum, han er nemlig hekta selv på et, nemlig et forum som heter sluttstykket (han er jeger). Så det hender han vandrer litt bort i sine tanker på nettet....fnis fnis...så jeg vet hva jeg kan ta han på dersom han prøver seg....

Man må bruke et forum for å forstå hva det dreier seg om, dette er jo sånn verden har blitt, jeg mener med masse data, media osv..så det er ikke merkelig at utviklingen ekspanderer slik den gjør. Synes det blir mer akseptert det med nettvenner, nettkjærester osv osv.... tidene forandrer seg. Men det er nå min mening om saken :o)

Jeg følte bare for å sende deg en melding, visste at du var på farten! Kanksje like greit å ha noe å gjøre på så går tiden litt fortere :o) Det fungerer for meg i alle fall når jeg har nedtelling til noe.

Nå er det snart middag her, så vi får snakke mer seinere vennen!

Stor stor megastor klem fra meg.

PS: ja det var litt av noen nyheter kirsty kom med igår, da gråt jeg noen tårer for henne ja!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter opp til minni'n :o)

Skrevet

Hei vennen min :o)

Du...bare noen korte meldinger her før jeg kryper til køys :o)

Drikker du Biola eller tar Idoform kapsler - det er kjempebra med probiotika ifm antibiotikakur. Hjelper på magen!

For min del må du bare starte med telefonterror på telefonen min. Er så glad for at jeg har fått meg en ny venn - som jeg må få gitt en klem til snart :o)

Husker ikke om det var noe mer? Skal du på jobb imorgen - tipper det siden du tok egenmelding idag. Ikke spesielt raus med sykemelding han legen.... Du...lykke til iallefall.

Synes den kommentaren du hadde om mannen din som er på jaktforum var så bra! Snakk om at menn og kvinner er forskjellige! Mannen min surfer på biler, og leser vg. Har fortalt han om pappaforum....no intrest! Foreldre og barn...no intrest....hva skulle han gjort uten en så smart og opplyst kone - hææ?!

Only one day left! I morgen skal Andrea og jeg til en venninne og sønnen på 6 mnd i oslo, og så på barnesang i Lilleborg kirke. Der spises det pølser først, og er veldig popis. Pappa gleder seg til å være med også etter jobb. Det er koselig da.... :o)

Dette skulle bare være noen få linjer...

Natta :o)

Stor klem og takk skal du ha :o)

Stooooooooooooooooooooor klem....

Skrevet

Hei snupsidupsi!

Ja, jeg drikker av og til biola :o) Det er jo så godt da, samtidig som det er så bra for magen.

En klem tar jeg med glede imot snart, og da skal du få en stooor tilbake vennen!

Idag har jeg vært på jobb da, hosta mye, men det var veldig deilig å komme seg ut. Begynte som sagt å gå på veggen hjemme. Embla har storkost seg i barnehagen idag også, lenge siden hun har vært der. Hun var så trøtt at jeg måtte begynne å ordne henne halv 7. Hun sovna på et blunk gitt, søte jenta mi.

Imorgen er dagen da, då får du vite hvordan det ståa er i magen din, krysser alt jeg har for det klamrer seg fast en minnispire der.

Håper dere har hatt det kost i byen med venninne og barnesang :o) Det hørtes kjempekoselig ut, pluss at du får konsentrert tiden på noe annet enn å tenke så mye.

Klem på klem fra meg.

Skrevet

Hei.... :o)

Ja så klarte jeg å få dagen til å gå! Har hatt en super dag egentlig. Med en deilig kaffelatte og fantastisk omelettsmørbrød på en kafe på Bjølsen. Så tuslet vi litt med barnevognene (Andrea nektet å sove). Litt sjokoladekake, før hele familien gikk på barnesang. Det var journalister der fra Vårt Land, håper de har reportasjoen på nettavsien. Skal etter den, og si fra om det er noe å lese om "kjendisene ;o)"

Fikk så koselig hjerteblomst av venninnen min, forsinket bursdagpresang...og lykke til. Det var koselig det!

Ja nå krysser jeg fingrene for at den lille spiren har klart seg på tross av fossefall i helgen. Hmmmm.... Sukk.... Litt øm i den ene puppen, litt blødning fortsatt.

Ha ha, og jeg tok digital grav test igår. Lurte bare på om det var noe hcg igjen imeg. Ja, da slo selvfølgelig ut med en gang. Men ble jeg noe klokere av det...nei!

Er innstilt på at det blir revisio som det visstnok heter på fagspråket - hørtes ikke så fært ut som det norske....

Har kjøpt meg en koselig bok, for å kvele evt venting. Burde nesten ta meg en røykpakke også for nervene sin del, men de skal jeg ikke :o( (Røykfri i 2 år+). Funnet fram en lang topp som jeg kan dra langt ned, der jeg skal gå med rompa bar!

Da er det bare å legge seg....

Huff...gruer meg assa....ble litt kvalm isted....åååhhh tenkte jeg...svangerskapskvalme....tenk om det hadde vært det. Det hadde vært helt fantastisk. Vel imorgen vet jeg litt mer om hvor jeg står ift gravid ikke gravid, og hvilken side jeg hører hjemme på.

Er det lenge til du har el igjen forresten???

Så bra at det var okay å komme tilbake på jobb. Tipper Embla var glad for at det åpenbarte seg flere barn i verden hennes igjen :o) Hvis du fortsatt er litt ulage i magen, kan det være lurt å drikke litt over en dl pr dag. Kan gjøre underverker for magen. Andrea har blitt kjempebra av Biola, endelig...for der har det vært mye saueprutter! Tipper du ikke er så sensitiv på bæsjeprat - hi hi ;o)

Huff det suger i magen, skal ut på sidene igjen og skrive noen gratulasjonsmeldinger før jeg logger av :o)

Stor klem fra meg til deg ;o)

Skrevet

Ha ha ha - dette var bare noe jeg skulle skrive, så ble det såååå langt. Legg også merke til at jeg forrige kvelden bare skulle skrive noen linjer.... ha ha.

Tror du jeg har sliti med ordbegrensing på eksamensoppgaver på spl høgskolen eller???? Skikkelig skrivediare.... det jeg tenker det skrives ned. huff a meg, jeg er ubotelig ;o)

Natta vennen ;o)

Skrevet

Hei kjære Emblamamma :o)

Da er vi i samme klubb igjen ;o) Men jeg er allerede i nyorienteringsfasen som det heter i psykologien. Ser framover.... til å ha sex ;o), til å spise pergo, og til å lage barn!!!!!!!

Var forferdelig nervøs idag. Huff, også var det et par som kom inn på venterommet, og det var lett å se hva som skjedde med dem. Håper for dems del at de ikke var langt på vei...eller at det bare var falsk alarm!

Gråt inne hos legen, av lettelse for at vi endelig skulle få vite, av frykt, og fordi det ikke gikk slik med spiren som vi inderlig ønsket. Det var en fin lege. Hun var ikke stresset, og var omsorgsfull.

Jeg fortalte at jeg hadde vært på Volvat, og hadde resept på pergo. Hun sa at jeg sikkert kom til å bli gravid uten pergo, men antagelig raskere med. Måtte finne ut om jeg ville bruke pergo selv, med tanke på sorgprosessen. Hun sa at tanken på pco hadde streifet henne når hun så på eggstokkene mine, men ikke sikkert. Må tilbake til UL på tirsdag, for å dobbelsjekke at alle restene har kommet ut. Tenkte jeg skulle spørre legen om å se hva hun mener. Da har jeg ett litt annet fokus enn vi hadde idag. Kjennes ut som jeg har el-smerter av alle ting... verker på begge sidene. Tror ikke det er det.... men det startet i går egentlig, hmmm.....

Sorgprosessen er jeg vel nesten ferdig med. Hvert ganske tom denne uken, ikke helt den spontane, spudlende, blide, positive som jeg kjenner meg selv. Det har vært så travelt oppi hodet mitt at jeg ikke har orket å fokusere på uinteressante ting. Etter vi var ferdig, dro jeg og mannen på en kjempekoselig kafe, der startet jeg dagen med kaffe mocca og stort stykke gulrotkake. Videre bar det til maccern for neste måltid, og nå innhalerer jeg Daim sjokolade. Åhhhh, men nå er det slutt på denne trøstespisingen.

I morgen skal jeg levere Andrea til mormor. Lørdag skal jeg sove lenge, se på sport noen timer, dra på prøvetime på vannaerobic, gå på kino med mannen. Også er jeg mamma igjen på søndag :o)

Jobber du hele uken?? Bare tenkte å finne en dag vi kunne møtes, neste søndag kanskje?

Håper jeg ikke har holdt deg for lenge på pinebenken idag...beklager det! Nå har jeg vært inne på 1 trimen og oktoberklubben og ryddet etter meg. Slettet fra terminliste og sagt forsiktig lykke til.... (ikke skrevet eget innlegg, men skrevet litt på andres "miste" tråder). Ryddet opp i profilen min... klar for ny dyst :o) 8pp..... Det er defenentli håp! Håp i hengede snøre, som jeg skrev så masse for en stund siden - hi hi :o)

Det er HÅP for oss Emblamamma, de små lykkestjernene våre skal bli storesøstre. Tipper vi kan feire i løpet av våren, hva tror du?

Stoooooor klem til deg, for den fantastiske støtten du har blitt for meg. Jeg er så takknemmlig for deg, og alle andre venninner som har stilt opp for meg denne uken. Har noen telefoner til jeg må ta....gjør det i løpet av noen dager...

Snart helg for deg. Er du sliten etter å ha jobbet igjen? Har dere noen planer....du på Bligraivd og mannen på jaktforum ;o) Neida....bare tuller, synes det var helt fantastisk at det finnes forum for ting som menn interesserer seg for....skulle bare mangle!

Nok en masse fra meg til deg!

Stor klem fra meg til deg :o)

Skrevet

Sååååååå trist vennen min :o( Jeg som var så sikker på at en skulle klore seg fast!!! Vet ikke hva jeg skal si bortsett fra at jeg er her dersom du trenger meg! Skal sende deg noen oppmuntrende sms jeg :o)

Det hørtes i alle fall lurt ut med gulrotkake, maccern og daim sjokoladekake...det må ha vært den beste trøstespisingen. Du har lov til å ha noen sånne dager!!!

Koselig at du kommer tilbake til bligravid, men jeg skulle aller helst ha sett deg på 1.tri. Da får vi følge hverandre en pp til da. Du blir sikkert fort gravid igjen dersom du velger å bruke pergo'n! Skal få meg legetime når denne pp'n er over, hvis tr kommer da. Så skal jeg grine til meg pergo.

Vi har en fordel med våren ja....da kommer vårkåtheten, så da burde det være større muligheter for en spire...det synes i alle fall jeg. Jeg har blitt spådd en vårspire, håper at det er sannhet i det.

Ja, jeg jobber hele uka. Søndag hørtes ut som en god dag ;o)

Det skulle bare mangle at jeg gav deg støtte, du er jo minni'n min :o)

Idag er jeg ganske sliten etter jobb ja, hoster jo fortsatt (bronkitten er ikke helt borte). Så det har vært ekstra tungt når hostekulene kommer. Det blir deilig med helg nå, da får jeg slappet mere av og så blir vel bronkitten borte. Jeg har hatt en bedre dag på jobben idag enn de andre dagene.

Stooooor biiiiiiiiiiiiiiiiiig huuuuuuge vaaaaaaaaarm og gooooooooood klem fra meg til deg.

Skrevet

*** opp igjen til min venn ***

Skrevet

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuba juba aaaaaaaaaaaaaha ahaaaaaaaaaaaaaa!

Skrevet

Juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuba juba aaaaaaaaaaaaaha ahaaaaaaaaaaaaaa!

Bra du er i godt humør nå :o)

Idag har jeg hørt på en barnesang CD og måtte spille en sang fire ganger for å forsøke å lære teksten, skal vi se;

Hva sier den kua som går i enga?

MØØØØØØØØØØØØØØØØØØ

Og hanen som galer i sky?

KYKELIKY

Hva sier den grisen som går i bingen?

NØFF NØFF

Og sauen som beiter i ly?

BÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

....ok jeg måtte gå å sniklytte litt til på cden (Ha ha)

Dette er nok et desperat tiltak jeg har for å lære andrea hva dyrene sier. Hun vil bare si mjau.... I dag så hun på bilde av en ku, og sa mjau! Er det mulig....har selv lært henne flere ganger og hun har selv sagt både mø og bæ. Men når jeg spør nå sier hun bare nei! Jeg utsetter henne for bøker med dyr, og hun har div lekedyr fra lego. Men alt er bare mjau, mjau, mjau....pus på hjernen med andre ord! Noen forslag....

Nok et spm til en barnehagepedagog....hvordan går dere fram med potte/do trening? Jeg har slett ikke anelse om hvordan jeg skal gå videre. Får så mange diffuse svar på dette spørsmålet. "Tolke signaler fra barnet når det er klart", "la de bæsje der de vil", i bleie eller andre steder. En kollega av meg lot sin 20 mnd gamle datter bæsje på gulvet, fordi hun nektet å ta på bleie da trangen kom.... I påsyn av sin 1 og halvt år eldre bror. Ikke helt min stil, riktignok ønsker jeg å respektere mitt barn, men.... sier ikke mer jeg.

Andrea har en potte som hun bærer rundt på, og bruker som stol. Også klarer hun å dra opp dosnora. Men ellers er vi veldig strenge på at dolokket skal være nede (Orker ikke at hun skal rote nedi toalettet eller ta på do ringen for den saks skyld). Du, med din rike erfaring på masse barn....ka du sier??

I følge kalendern min har er dere i el tider, hvordan går det??

Om du hadde vært meg, hadde du brukt en formue på el tester denne perioden? Får klarsignal på tirsdag om livmoren er klar tror jeg, og jeg er klar! HALLO JEG ER KLAR!! ...og det er mannen også...stakkar har ikke hatt så lang hvilepause på langt over et halvt år - fnis ;o) Vet du hva jeg kan forvente meg sånn syklusmessig? Ser Livover er i full gang igjen etter nok en sa (:o( )

Håper du får en super uke, frisk som en fisk, og med masse energi!

I morgen skal jeg på Ullevål og ta blodprøve (hcg nivå), og på kafe med en barne løs/vennlig venninne. Så skal jeg prøve å få trent på kvelden kanskje, om jeg finner treningstøyet og skoene mine....på loftet et sted.

Stor god klem fra Minni :o)

Skrevet

Sånn da er jeg her....måtte se et program på tv først.....hihihi....

Hellllllllllllllllllllllllu snuppisnuppi snupp!

Den sangen er morro da :o) Embla er ganske flink til dyrelyder, men hender hun blander litt. Hun blir så glad når vi går forbi dorullene i butikken, da sier hun bæ....hehe...så søt da!

Jeg driver ikke med do/pottetrening ennå jeg. Tenkte å få kjøpt en potte til snuppa snart. Jeg må jo si at du gjør det helt på den korrekte måten med potta til Andrea. At hun får lov til å bære den rundt og bruke den som stol gjør at hun blir mer sikker. Det er sånn jeg vil gå frem i alle fall. Da blir potte noe trygt og noe som er frivillig, og ikke masete og tvang. Om du skjønner? Da vil tissing på potte/do skje helt naturlig. Det kommer til sin tid! Ikke stress, det gjør bare Andrea usikker og redd. Kan jeg si herrrrrrrrrrrrrrrrrrrreguuuuuuuuuuuuuuuuud til den kollega'n din....fnis fnis...det hadde jeg aldri gjort med Embla. Men vi er alle forskjellige!!!

Jeg tror jeg har el i disse tider ja, kjenner eggstokkene jobbe. Tok en test igår, men den var negativ. Skal ta en etterpå, tror den kanskje vil bli positiv. Fikk hekka litt igår, kanskje blir det noe på meg ikveld dersom testen er positiv. Så ikm uka mi blir i uke 12 og ikke 11.

Tror du kan forvente tr om 4-6 uker....det er det jeg har hørt i alle fall. Vi satser på at ikke tr kommer og at det vil sitte en spire :o) Har hørt at

man er ekstra fruktbar etter SA. Så da er det store sjanser for dere ;o)

Ha flott uke du også snuppa! Kos deg masse med venninnen din :o)

Gleder meg til å bli kvitt restene av hosten min, nå trenger jeg å trene litt. Det er altfor lenge siden sist.

Stooooor klem fra meg.

Skrevet

Der var du jooooooooooooo :o)

Hva var det du så på? Litt nyskjerrig da....fnis....jeg har akuratt sett på TopModel, var visst finalen idag, kom litt overraskende på meg. Men beste modelospire vant sikkert.

Takk for at du deler din visdom med meg, da skal hun få fortsette å bære potta rundt. Hva synes du om the Royal Potty fra Fisher Price?

Det er enten alt eller ingenting....å velge mellom. Kan ha en potte som spiller fanfare, eller lokke med den vanlige, kjedelige...hmmmm :o)

Det er så morsomt når du forteller om hopping i høyet - vulgær assa - fnisefnis.... Lykke til....

Føler meg litt ekstra straffet jeg nå, må vente så lenge på tr, og nettopp hatt nesten trippel så lang tante rød periode enn vanlig...11 dager....snøft! Når kroppen skal bli gravid, får den mene det. Har ikke tid til dette tullet assa.... Så er klar for at kroppen er ekstra fruktbar.... Helt alvorlig....hvis kroppen er klar for å bli gravid igjen, blir den det....hvis ikke....tar det lenger tid. Jeg ble spådd gravid i januar, og mars....vi får se i slutten av måneden. Håper på seiersdans for oss begge. Får vi desemberspire da??? Ja ja, må jo fødes barn hele året. Lar ikke en pp gå fra meg av den grunn!

I morgen skal jeg på gynpol igjen, dobbelsjekk at alt har kommet trygt ut. Håper på klarsignal for å hoppe i høyet, er klar nå kjenner jeg. Ehhh....blir bare litt ør av å tenke på det faktisk (det var supervulgært - er det mulig!!!!)

Har listet opp noen spørsmål til doktoren, må benytte sjansen når jeg er i nærheten av en som kan noe om damekroppen ;o) Koster jo 1000 kr for 20 min på Volvat.

Temper du, og bruker el tester denne mnd? Kanskje vi må dra til sverige på søndag, så jeg får kjøpt meg billige el-tester. (Du, hvis du ikke tør møte oss, så tar vi det senere). Har ikke lyst å legge noe press på deg. Bare moro, siden vi har fått så god kjemi her på nettet, nettvenninnen min. Idag fortalte jeg om deg til en god studievenninne og kollega....ganske morsomt :o)

Bra du fortsatt er på bedringens vei....og du hva tror du om å fylle på med litt helmelksprodukter??

Idag, sa Andrea MØ - når jeg spurte hva kua sier. Kom helt kontant, akkurat som om hun glemte seg litt....ha ha...dette er vel et forsøk på hjernevasking. Er Embla god til å snakke? Andrea er ganske flink til å forstå masse, babler i vei på sitt eget finurlige språk. Men jeg er glad hun har sier ja og nei...blir så mye lettere å forstå om hun skjønner hva hun blir spurt om...

Ja ja....nok en lang meld fra meg til deg!!! Kos deg med den, el testen og mannen!

Stor klem fra Minnimor :o)

Skrevet

Swedentur..................yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees :o) Selvfølgelig vil jeg møte deg!! Trodde du hadde glemt swedenavtalen ser du...så må innrømme at jeg ble litt overrasket når du nevnte cafe i Oslo...hihi...hadde gledet meg til harrytur ;o)

Skrevet

Å sorry assa.... nei jeg bare var litt usikker på om det var litt heftig å dra en "fullstendig fremmed" person til utlandet.... tenkte kanskje det var litt mer skånsomt med kafe i oslo el lignede. Finnes det åpne kafeer i nærheten av oss tror du..

Å ja....vi drar på harrytur på søndag, er klar jeg!!! Den Dineren på Nordby senteret er ganske fin. Der kan vi sitte å skravle "litt" ;o)

Når passer det for dere? Du hadde tenkt å ha med Embla?

Superkult....nå ble jeg glad :o)

Skrevet

Jeg så på trinny & Susanna, disse motejentene som forteller hva man kan gå med og ikke gå med :o) Hehe...synes det er interessant, men jeg har ikke blitt flinkere til å kle meg selv da.

Royal Potty??? Det har jeg aldri hørt om....hehe...men nå er jeg ingen pottefantast heller! Tror jeg kommer til å kjøpe en helt vanlig jeg. Så hvis hun har lyst å sitte på den skal hun få lese favorittboken sin :o) Belønning vet du!

Jeg vulgæææææææææææær.....nei, nå har jeg aldri hørt ;o) Det har jeg ikke sett!!!

Er du heldig så går du rett inn i syklusen din, skal krysse fingrene mine for det. Håper det går greit på gynpol i morgen, skal tenke på deg. Spør alt du kan komme på, FÅ valuta for penga!!!

Ikke sant, noen må jo føde barn i desember også :o) Og det blir oss!

Jeg temper og bruker el.tester denne måneden. Tempen har vært høy i det siste, men tror den er gått ned litt nå, blir spennende å se imorgen. Skal sjekke med el.test etterpå. Skal skrive inn her etter testing så du får info med en gang :o) Er nemlig tissatrengt!

God kjemi ja, er helt enig med deg. Håper det klaffer når vi møtes også. Man skulle tro vi hadde den heftige date'n :o) hihihihi! Litt nervøs er jeg også :o) men du er så snill så det glemmer jeg nok med en gang.

Gi meg softis......I love it!!!! Helmelk har jeg heller større problemer med, den blir for fettete....liker lettmelk jeg. Softis er noe det beste jeg vet. Har en kiosk ikke så langt unna Tusenfryd hvor vi kjøper softis, men de har ikke softiskrana si åpen ennå. De åpner den i april. Kan tro jeg er sugen....den er yummi. ! mnd igjen.....hehe...har ventet helt siden de stengte krana og det var vel i sept eller oktober (noe sånt).

Embla snakker masse, nye ord hver dag. De siste ordene som har kommet er buss, titi (tiger - kosebamsen hennes). Så søt da! Og så sier hun baby, alle andre er baby'r bortsett fra henne. Embla hadde en lang nei-periode, men i det siste har hun heldigvis begynt å si mye ja. Begynte å føle at jeg sviktet som mor, siden hun bare sa nei. Hehe!

Ha en flott kveld videre vennen ;o) Kooooooooos kleeeeeeem. Stoooor klem fra meg.

Skrevet

Ja, tar med snuppa! Må det :o) Vise henne fram. Det passer egentlig veldig bra på søndag, for gubben skal på noe skytestevne. Hmm....klokke.... liker å være der tidlig jeg da, hva synes du om det. klokka 10 eller noe??

Nordby er bra vettu :o) Må innom Svinesund en av veiene, vet ikke om de har sånne gode sjokoladedråper på Nordby. Skal bake masse chocolate chip cookies ser du. Og da duger ikke de minidråpene til Freia...De er et skuffende syn.

Skrevet

El.testen ble negativ :o( Kanskje like greit fordi gubben har tatt seg en dose Cosylan, han ligger på sofa'n og snorker.

Regner med at el.testen blir positiv imorgen :o) Håpe håpe håpe!

Nei, nå skal jeg ta meg en kjapp dusj og så skal jeg finne bingen.

Ha en riktig god natt ;o) Sove godt!

Klemkleeeeeeeeeeeeeeeeeeeemklemkleeeeeeeeeeeem fra meg.

Skrevet

Natta da vennen! Kanskje like greit å la gubben være ikveld, samle på kvalitetssoldater til imorgen... ;o) Ikke stole superblindt på testene da, men kjenne på kroppen også... (masa!)

Hvilken kanal går Trinny&Susanna på? Synes de kommer med mange gode poenger. Det mest komiske er jo at hun ene er jo tynn som en strek etter hun har fått barn....feiljustert metabolisme eller tyktmorsmelkbarn??? Hmmm...

Royal Potty er en potte som kommer med premielyder iforhold til resulatat. Du kan lese mer om den på Nytt&Nyttig, se kollonen på venstre side. Er det mulig å lære henne å gå rett på do? Det hadde vært deilig!! Er litt usikker på hva jeg skal lokke med, mobiltelefonen min? Ellers så har hun en bok som synger julesanger, har ikke tid til å lese noe særlig Andrea... På sangen kalles hun for Dansedronning :o)

Hi hi du er morsom ;o) Vi er jo enig om at her inne er det lov å snakke om alt, og siden vi er modne, og erfarne mammaer, så er alt naturlig. Kall det hva du vil, jeg bruker litt tid på å venne meg til slike kraftutrykk....fnis....bor hos svigers....og de vet jo at vi ligger å lager barn i etasjen over dem, også er jeg fra Bærum. Bestevenninnen min mener jeg er meget fin på det....prøver å motbevise hun, men har sliti hittil ;o)

...ok, så du kjøpte helmelksteorien. Jeg hadde tenkt å bruke helmelk i havregrynsgrøt jeg, da kjenner jeg jo ikke smaken. Så endel mer helmelksprodukter, og to til tre treningsøkter i uka... hva annet skal vi forsøke. Wild jam? Tenkte jeg skulle forsøke solvipect nå også, få litt fart på slimproduksjonen (æsj). Hvilke andre kjerringråd tror du på?

I sommer må du komme til moss, nede ved kaja er det en kro som serverer de største softisen du kan tenke deg.

Høres ut som Embla er kjempeflink til å snakke. Blir morsomt om vi får treffe henne ;o) Andrea sa et nytt ord idag "bil". Første gang jeg har hørt det. Også har jeg sunget "Hva sier den kua som går i enga..." for henne mange ganger....jeg lykkes snart! Hun sier også baby til alle som er mindre enn henne, og til bilder av seg selv. Er babygæærn, og det er koselig.

Jeg måtte bare klippe ut/redigere dette; "God kjemi ja! Man skulle tro vi hadde den heftige date'n :o)"

Ha ha ha ha ha - så morsomt!!! Vi avtaler når og hvor på sms i løpet av uka. Litt om meg selv, så du ikke skal være nervøs ;o)

Jeg er ikke nervøs enda, men vet aldri - ha ha, men ganske spent på om vi har like munndiare, som vi har nå (som jeg har da....). Jeg er utadvendt og blid. Ganske åpen, og liker rosa ;o) Noe Andrea får svi for.

Nå må jeg også finne bingen. Forteller iløpet av morgenkvelden hvordan det har gått. Må opp tidlig. Skal være i Oslo kl 9, og har med henger, fordi vi skal ha med oss to kjøleskap hjemover igjen, også på Ikea. Som du skjønner satser jeg på at alt er ok med meg. Hvis ikke blir det helt absurd med de kjøleskapene. Uansett er det ikke jeg som skal bære!

Natta da vennen, håper du får sove godt,og ruge på fine flotte modne egg :o) ...og at mannen din blir bedre, og stakkar Embla med ørebetennelsen sin....

Stor klem...

Skrevet

Dytter opp til Emblamamma :o)

Da var det kveld igjen :o)

Jeg har fått ett nytt surfeliv ;o)))))))))))))

Før satt jeg jo inne på rommet hvor Andrea sover, i 15 grader og klimpret så stille jeg kunne, Det var ikke sjelden hun våknet.

Men nå skulle du sett meg :o))))))))))))

Sitter i den digge amerikanse reclineren, med føttene opp og ryggen passe tilbake. Skuldrene slapper av og den bærbare pcen varmer lårne mine.... Dette er surfeliv ....mmm..... :o)

Hvordan går det med el testen i kveld da?

Stor klem "nyskjerrig" ;o)

Skrevet

Ser du ikke er her i kveld...lykke til da.... med el test osv...

Du, jeg var på ikea idag. Jøye meg, jeg vet jo at det er slik der, men det var jo bolle i ovnen over alt jo.... Ble så misunnlig at jeg måtte fortelle det til mannen.

Har hviledag imorgen, så da er det noen timer med DiB på meg på dagen. Forteller mer om hvordan det gikk på USS i dag. Gikk bra assa, men sparer de heftige detaljene til imorgen....(bare tuller)!

Sov godt, lag baby, og pass på deg selv :o)

Nå skal jeg legge meg inntil mannen og prate litt, om han ikke allerede er i koma....zzzz

Klem...

Skrevet

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeei daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay'ooooooooo!

Trinny & Susanna går på tvNorge hvis jeg husker rett :o) Jeg synes det er kjempbra! Lærer mange små triks.

Fanken tror du ikke el.testen ble neg nå idag også!!!!! Nå tok jeg den flere timer før jeg pleier da. Jeg pleier som regel å teste seint på kvelden, for det er da jeg pleier å få pos.test.....så jeg vet jammen ikke om jeg skal ofre en test seinere ikveld også......hmmmmmmmmmm....ikke lett det der når det er 3 tester igjen i pakka. What to do???? Uansett så blir det nok sengekos ikveld, håper gubben er klar for det. Tar ingen sjanser når jeg kjenner at det jobber så mye i eggstokkene som det gjør. Så jeg skal høre på deg (masa) og hekke ikveld (stoler på kroppen min jeg ja).

Her forrige dagen fortalte jeg gubben mer om deg :o) Gleder meg til å treffe deg til søndag! Skal ordne handleliste seinere, er en del jeg må shoppe. Er evigheter siden jeg har vært der, derfor jeg var så keen på å dra dit...hehe. Hva synes du om å treffes der ca kl 10?? Det er ikke for tidlig for dere vel? Da er det litt rolig der før stormen setter inn.

Har en sånn anti BliGravidforum dag idag.....skjønner ikke hvorfor.....er vel fordi jeg er ganske så utålmodig nå angående spire. Nå skal det bli vår tur!!!!

Stooor klem til deg fra meg.

Skrevet

Sånn da har jeg bestilt flere el.tester ....hehe...jeg klarte ikke la være gitt! Så da ofrer jeg kanskje en test seint ikveld. Klem klem.

PS: Lurer på hvordan det går med Lone jeg, har ikke hørt noe den siste tiden! Blir bekymret!

Skrevet

Hei vennen :o)

Synes jeg leste at du ikke var i DiB humør ikveld ;o).... erter deg.... ;o)

Oss i mellom, så synes jeg det er kjempekoselig med så masse nye aktive nick, men de blir jo bare gravide.... håper ikke flere leser dette.... Ingenting som er bedre enn det, hvofor i all verden skal de henge rundt her like lenge som oss, eller enda lenger for den saks skyld... Konklusjon... håper jeg ikke har fornæret noen. Synes det er veldig koselig stemmning her inne for tiden :o)

Det gikk egentlig fint hos legen igår. Var heldigvis ikke noe nærvøs. De vil ikke gi helt slipp på meg enda, fordi Hcg nivået mitt har ikke sunket noe særli på fire dager. 488-465 - er jo egentlig det samme. Legen sa at prøven kan antyde exu. Men ul viser ingenting. Bortsett fra noe de tror er en muskelknute rett bak livmoren. Så skal ta nye blodprøver neste uke, og ny ul, og sikkert ny lege. Legen ymta frempå om noe lapraskopi, men det regner jeg som meget usannsynlig. Jeg tar det ganske med ro, men nå har det med exu begynt å surre i hodet mitt. For jeg har litt stikkinger i ve side. Men synes den sitter litt for høyt oppe til at det kan være noe exu. Nå har jeg sikkert begynt psykisk å forsterke den stikkingen også.

Er helt sikker på at jeg så to runde oppklaringer (svarte felter) på den første ulen, og de var inni livmoren. Fortsatt en liten rest i livmoren, men ikke noe som krever utskrapning. Spotter litt i ny og ne, så jeg regner med at det ordner seg selv.

Nei, må prøve å ikke tenke så mye på det. Ordner seg...

Hvor kjøper du el tester? Tenkte å kjøpe en pakke med CB digital el tester på apoteket i Sverige jeg. Tror de er litt billigere der. Spurte ikke om det var greit å hoppe i høyet, men så lenge jeg ikke blør, tipper jeg det er helt greit. Ka du trur?

Har du sett etter Lone på 2 trim? Uff jeg lette opp henne, og la inn innlegg, så skjedde sa. Og da hadde jeg ikke overskudd til å følge opp den kontaken. Kan ikke forestille meg hvilke bekymringer de strir med nå Lillebror som er så alt for liten for den store verden enda, og to barn hjemme. Håper hun fortsatt ruger trygt oppe i Trondheim.

Fikk du melden min?

Jeg har regnet ut at jeg tidligst kan forvente ikm uke 13, lenge til.... blir glad om jeg finner tr igjen, så kan jeg ringe gyn på volvat, og forhåpentligvis starte på pergo som planlagt. Få litt fart på sakene. Akkurat nå føles det som om jeg ikke kommer til å bli gravid på kjempelenge, og kjenner meg så tom inne magen. Ikke gravid følelse, kjip følelse. Men det minste av mine bekymringer akkurat nå...

Lykke til i dag ;o) Må lytte til kroppen din, du erfarne mor :o) Satt Embla på første forsøk?

Å du, jeg håper planter og stjerner er litt snillere mot meg denne uken enn forrige. For idag har jeg meldt meg inn i Bokklubben og i morgen melder jeg meg inn i ny treningsklubb, med et års binding. Må bare få fulgt opp begge deler. Eller så må jeg betale for en haug med bøker jeg ikke er interessert i, og bli støttemedlem enda en gang.... Føler det kommer litt rød fare skilt opp nå.... Har ikke fortalt om bokklubben til mannen enda.... venter til velkomstpakken dukker opp tror jeg :o)

Og du...fortalte mannen igår at jeg skal treffe deg. Han synes det var kjempehyggelig. Måtte bare forklare litt først - hi hi :o) Gleder meg assa :o) Skal du ha med lillemor?

Nei nå skal du få lese alt sammen, sitter å venter tenker jeg... kos deg!

Stor klem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...