Gjest Skrevet 27. februar 2007 #26 Skrevet 27. februar 2007 babyen min sover ca 3 timer i strekk på dagtid. Nå om dagen vekker eg henne etter 2-3 timer for ho er en storsluker av mat og da blir det mye gulping.Prøver å amme ho litt oftere nå slik at ho ikke skal være så skrubbsulten og hive i seg maten alt for fort. Når legger dere babyen deres for kvelden? Her skal da bades ikveld så må vel snart starte kveldsstellet hvis vi skal komme oss i seng før kl 23. Ho har en lei tendens til å være lenge våken etter kveldsstellet,hjelper ikke med mye pupp da nei.Håper ho blir trettere av et bad da.time will show. Dessuten har ho så utrulig tørr hud på føttene så eg tenkte et bad med itt olje i skulle gjøre susen. Hvor ofte bader dere babyen deres? vi har gjordt det hver 3 dag,men hvis det hjelper slik at ho sovner fortere om kvelden blir det nok oftere heri huset. Synes bare det er litt styr med bading når mannen ikke er hjemm og kan hjelpe til. Må lanlegge godt og ha alt klart slik at eg ikke må forlate ungen et øyeblikk for å hente ett eller annet.
konvall Skrevet 27. februar 2007 #27 Skrevet 27. februar 2007 Hallo alle gamle kjente...... Beth 72 her.... Har bare bytta litt om på nicket....Ville bare si at jeg lever, men kommer sterkere tilbake senere... Har litt dårlig tid akkurat nå..... Supert at Twilight tråden er her enda.....Full oppdatering kommer.....
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #28 Skrevet 27. februar 2007 Ja der var gojenta sovna i vugga på soverommet gitt. brukte bare 1 time og 30 min på kveldstellet ikveld så heretter tror eg bading blir et fast innslag,funka godt for å få en trøtt unge i seng. nå skal mammaen bare rydde opp alt sammen,blir jo littrot når man er alene og alt må være på plass på forhånd. tenker eg skal tidlig til sengs ikveld, ho våkner sikkert i 24 tida for mat men det får stå sin prøve.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #29 Skrevet 27. februar 2007 Hurra- ny tråd, og endelig litt "barnefri" så mor kan få oppdatert seg på twilight-fronten.... Velkommen Issy, god bedring Ka-Ping, "kondolerer" med svigermorhelga Hanne osv.... Begge ungene sover omsider her. Lillejenta i senga si utrolig nok! De siste 2 kveldene har jeg av gammel vane lagt henne i vogga på stua i 20-tida, da hun normalt ikke har sovet mer enn en times tid allikevel. De siste 2 kveldene har klokka blitt 01.30 før hun har våkna for mat, så da er det jo håp om normal-natt snart! ....hadde jeg bare klart å holde meg våken mens jeg amma...må kanskje sitte og amme, men det er jo så kaldt.... Vært på 6-ukerskontroll hos legen idag, og på shopping etterpå. Fikk gavekort på Match på morsdagen, så det ble både skjortebluse, topp og genser på meg idag. Deilig med litt nytt til seg selv også- ikke bare til ungene. Veide meg hos legen idag, og er faktisk 1 kg lettere nå enn da jeg ble gravid, enda jeg eter som en hest, og trykker innpå minst en KingSize Japp HVER DAG! Amming er gode greier, men av erfaring vet jeg at den dagen kommer da det ikke lenger holder..... Raste ned etter førstemann også,men det varte kun til han begynte med litt anna mat enn morsmelk, da gikk pila feil vei igjen...
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #30 Skrevet 27. februar 2007 snuppa spiste godt til kvelds,tømte den ene puppen helt,men nå bare 1 time etterpå har eg spreng i begge brystene så her må det pumpes litt før eg legger meg. kan være at produksjonen har gått opp da eg har pumpa ut 150 ml hver morning etter at ho har spist på morgenen. det er jo lov å håpe.
Nr-3-i-Magen Skrevet 27. februar 2007 #31 Skrevet 27. februar 2007 Issy: Vi legger snuppa kl 20, og da sovner ho som oftest innen en halvtime. Det er ikke før de siste to-tre ukene at vi har fått lagt ho så tidlig, tidligere blei klokka fort 23 før ho sovna. Det har liksom gått seg til etterhvert, nå er ho kjempetrøtt i sju-åttetida og sover da til ca ett, så er det amming og soving til fire og så av og til amming i sjutida før ho våkner ordentlig klokka åtte, også står vi opp halv ni-ni... Vi bader omtrent bare en gang i uka, det er liksom litt styr ja, men vi går på babysvømming og da blir ho jo rein og fin, også får ho komme en liten tur inn i dusjen til oss av og til. Vi har altså vært i barnebursdag i dag, det var bare en 2 1/2-åring og en 3-åring der, men lydnivået var så høyt at Maren blei ganske skremt innimellom. Og siden vi er i Trønderstaden så blei det servert kokte grillpølser - hva er greia med det?? Som østlending er jeg vant til at grillpølser skal grilles og wienerpølser skal kokes. Kokte grillpølser... hmm...
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #32 Skrevet 28. februar 2007 Kryss fingre for at vi er på rett kjøl! Jenta sovna kl. 20.30 i år-i sin egen seng, sov til 24.00 og fikk mat, sovna i egen seng igjen til kl. 04.30 i natt, men da klarte ikke mamma å legge henne tilbake, zzzzzzzzzzz.... Sovna selvfølgelig i bilen på tur fra barnehagen, som vanlig, så jeg løfta henne bare ut av bilstolen og over i vogga- fullt påkledd! Håper hun sover litt der så jeg kan oppdatere meg her, sette på litt klesvask og lese avisa i allelfall... Håpe, håpe!;-) Ellers ønsker jeg alle en riktig strålede dag. Skal prøve å komme meg ut for og trille idag, har ikke vært ute siden lørdag med vogna....Fysj!
selfangerkjerringa Skrevet 28. februar 2007 #33 Skrevet 28. februar 2007 Meglermannen kommer idag, ny verdivurdering av boligen/eiendommen. Dermed har jeg nå en kort pust i bakken inkl amming før jeg må fortsette med rydding og vasking. Kjenner at det blir nok sofaen på meg ikveld, dette suger ut av meg det lille jeg har av energi som ikke halsbetennelsen har tatt.
SpongeBob Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #34 Skrevet 28. februar 2007 God morgen, min damer - trivelig å "se" dere! Her har gubben omsider dratt til byen og jeg har bestemt meg for å ikke gjøre _noe_ fornuftig i dag - dvs har tatt klær ned av stativet og skal legge dem sammen, men det er også alt. Lillegutt sover lur på sofaen og jeg DiBber:) Prosjekt soverom/vugge i går kveld gikk rett vest, de siste kveldene har lillegutt vært så masete og urolig at i går orket jeg bare ikke. Han fikk sovne på fanget rett før åtte, og da sov han søtt til etter CSI! Så vi fikk en rolig kveld, og det trengtes... Men merket jo at da våknet han oftere og skulle ha mat om natten, tydelig at denne råtankingen som han har drevet med - kontinuerlig pupping fra i syvtiden til legetid - fyller opp så han sover lengre, ja... I natt våknet han 02, 04 og 06... Så det blir spennende å se hvordan kvelden blir! Ellers har all strikkedebatten her inne nesten fått meg inspirert nok til å finne fram strikketøyet - fant jo omsider ut at den oppskriften ka-ping klaget over er en jeg har strikket før, så jeg fikk så lystt il å prøve igjen:) Og kanskje se om jeg finner ut av pinner/garn og størrelse denne gangen...
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #35 Skrevet 28. februar 2007 hei jenter. Joda B.E sovna til slutt i vogga på soverommet etter 2 sutrerunder og da var kl blitt 22,mammaen kom seg i seng runt 23. Så våkna ho 0150 for første nattmat og holdt det gående til 0330,klin umulig å få ho til å sovne. Gulpa som en bavian,og plages av luft i magen enda eg prøver å få henne til å rape ofte. Raperundene ender som regel med enda mer gulp. Bekymra for at ho ikke skal få i seg nok mat på denne måten. Så våkna ho på nytt 0530 men da sovna ho heldigvis fort etter litt pupp. Vi stod opp kl 08 for da var ho lys våken igjen. Idag kom vi oss tidlig avgårde med vogn og fikk handla inn en masse,ho sov som en stein hele turen. Men da vi kom hjem 1030 våkna ho og har holdt det gående frem til nå,blir frustrert her eg. Enda mer gulp også. Nå sovna ho endelig i bagen i stua. Eg har fått satt på en vaskemaskin og skal prøve å få skumlest posten . Håper ho sover ei stund nå.
SpongeBob Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #36 Skrevet 28. februar 2007 Huff, det er ikke lett å venne seg selv og mammaen sin til natt og dag og rutiner og slikt! Men så flinke dere er som kommer dere av gårde og får handlet osv - det er et evig mål for meg som jeg tydeligvis sliter med å få oppnådd. Kan det være dårlig skjult vegring av typen "har egentlig ikke lyst"? Må jo ha Knotten ut i bilen x2/dag siden storebror er i bhg og må bringes og hentes, så da er det liksom bare enklere å ta handlingen med det samme... Samtidig har jeg litt dårlig samvittighet over at jeg ikke gidder å trille, for jeg vet jo at han har godt av å sove ute... Får tenke litt mer på sanken, så blir det vel vår i mellomtiden - kan dere fatte at det er 1. mars i morgen??? Tiden etter nyttår har vært helt sprø, først en måned med venting og så har tiden bare fløyet siden lillegutten endelig slo seg sammen med oss 2. februar:) Han er 26 dager i dag, og det er helt utrolig rart at han ikke har vært her bestandig. Ikke skjedd noe mer spennende her siden sist, lillegutt har spist og sovet og jeg har lests litt - var jo fast bestemt på å ikke gjøre noe fornuftig i dag, og det har jeg holdt! Hadde store planer om en lur, men telefonen ringer jo stort sett alltid på feil tidspunkt... Nei, nå var måltidet over og lillegutt må vel rape litt som vanlig, har omsider begynt å bli vant til å ha fått en modell som faktisk raper (Den var til deg, Stinemor!), men er fortsatt helt amatør på å få ham til å faktisk få luften opp. Hva er deres gode råd?
Hanne og jentungen Skrevet 28. februar 2007 #37 Skrevet 28. februar 2007 Hehe. Vi hadde en festlig episode i natt. Klokken 3 våknet snuppa for mat og etter 30 minutter la jeg henne tilbake i sengen sin. Hun sutret og kavet litt, men jeg lot henne bare ligge. Plutselig skrek hun og jeg reiste meg opp og ga henne tutten. Snuppa sovnet så som en stein. Plutselig sier sambo: "Nå har hun pludra med seg selv i over en time". Jeg hadde altså sovet som en stein mens sambo lå og hørte på at snuppa godprata med seg selv i halvsøvne:) Klokka var nemlig blitt nesten 5.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #38 Skrevet 28. februar 2007 ja det spørsmålet om raping henger eg meg på. Her ender alle mine rapeforsøk med megagulping,til og med på stellebordet etter 1 puppeforsyning så gulper ho noe grasalt.
selfangerkjerringa Skrevet 28. februar 2007 #39 Skrevet 28. februar 2007 Til dere som ikke får opp lufta hos ungene: prøvd minifom? Det gjorde underverker her i hvert fall! Har brukt de magiske dråpene i fem dager nå, og skriking+mageknip er så godt som utrydda i ka-ping-heimen Hurra for minifom! Merker enorm forksjell, nå raper hun som en bryggesjauer, og fiser og driter mens hun spiser, hehe Gulper like forb. mye som før, men det får vi vel bare leve med de neste 7-8mnd... Hanne: jeg lå våken natt til igår og hørte på at Knøttemor dreit... det var stønn, off, mmmmmssshhhhppprrr. og ikke minst: ppprrrffftt og sppprrffftttt i bleien hihi... var nesten underholdende! Måtte jo opp og skifte bleie da, men hun fikk mat i samme slengen og sovna som en stein etterpå, så da så.
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #40 Skrevet 28. februar 2007 Bruker dere smokk til ungene? Tenkte kanskje eg skulle prøve å se om ho tok smokken slik at ho roer seg etter at ho har fått mat. Sutrer endel etter måltider,ikke sulten skal bare bysses bysses og atter bysses og på nattestid kan det ta timer. Trenger all den søvn eg kan få.
selfangerkjerringa Skrevet 28. februar 2007 #41 Skrevet 28. februar 2007 Knøttemor bruker smokk, pga et stort sugebehov. Heller smokk enn å henge på puppen hele tida - det gir elendige rutiner, feil melkeproduksjon og sliten mamma. Og heller smokk enn tott!!! Vi prøver å begrense smokkebruken til soving og ved tydelig sugebehov. Når hun ligger på golvet og pludrer, eller ikke viser tegn til å trenge den, så lar vi det bare være. Hvis hun sutrer, prøver vi å trøste først, og lar smokken være siste utvei. Lilletrollet på snart 3 har brukt smokk kun når hun sover (og på bilturer) siden hun var 1 år. Det har vært helt greit
rødhette* Skrevet 28. februar 2007 #42 Skrevet 28. februar 2007 Hei alle sammen, og velkommen til twilighten, Issy! Vi bruker smokk pga stort sugebehov. Som ka-ping skrev, gjør vi heller det enn å bruke meg som smokk. I går var det fullt kjør hele dagen. Var først på 6-ukerskontroll (ble født 12. januar) (lillegutt har blitt stor - vokst 7 cm siden fødsel og lagt på seg 1665 gram siden fødsel), så besøkte vi svigerinna mi med barna hennes, så fikk vi besøk av svigermor og ste-svigerfar. Lillegutt sovna ca 22.30 i går kveld, og våkna først ca kl 5 i dag morges Vekkerklokka vekte meg 10.30 idag, og etter amming stod vi opp. Ca kl 12 fikk vi besøk (hadde invitert to naboer med barna til lunsj), og jeg holdt på å gi flaske da førstemann kom. Han sovna rett etter mat, og sov til nå like før kl 16! Fliiiinke gutten Hanne, ang. å vekke på dagen.. Nå er det til sjeldenhetene at lillegutt har sovet lengre enn 4 timer, så problemstillingen er ikke så stor for meg. Men når det har skjedd, har jeg latt han sove lengre.Men ville nok vekket hvis det gikk veeeldig mye lengre enn 4 timer. Hadde det passert 5 timer, ville jeg vurdert å vekke han. Etter 6 timer hadde jeg garantert gjort det, hvis jeg ikke allerede hadde gjort det.... Har fullt program framover nå, hehe. Imorra får jeg besøk av kusina til sambo med sønn. Fredag kveld får vi besøk av et vennepar (og sikkert barna). Lørdag kveld skal vi ha kjærestekveld med kino og restaurantbesøk, mens svigermor er barnevakt Neste tirsdag skal jeg til min 6-ukerskontroll hos legen og besøke ei fra jobben som nettopp fikk unge - og kanskje møte ei anna for kafébesøk og shopping imellom der. Torsdag neste uke skal jeg få besøk av gullemor (hurra ), og neste helg får vi besøk av et vennepar som bor i nærheten av Arendal
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #43 Skrevet 28. februar 2007 Hei rødhette. Høres ut som du har fullt progam fremover. Progammet mitt er rimelig tomt da mannen jobber vekke til neste fredag. Håper han tar seg en tur heim i helga. Nå sov vesla i 3,5 time og eg fikk meg en time på øyet,det gjorde godt da ho har vore veldig krevende inatt og på formiddagen idag. Nå spiste ho seg mett på ene puppen og sovnet i fanget mitt etter en liten gulp. Så ikke ut som at ho sressa med luft nå så eg stressa ikke med rapinga i håp om at melka blir i magen en stund. Nå skal ho få sove så lenge ho orker,blir en triveligere unge da til kvelden. hadde jo tenkt å prøve smokk til henne ,men gadd ikke stresse med da når ho sovna så godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå