SpongeBob Skrevet 27. februar 2007 #1 Skrevet 27. februar 2007 Hei, følte bare for å starte ny tråd, selv om jeg fant den gamle på side to:) her har vi det behagelig kaotisk som vanlig, SpongeDad har tatt seg nok en hjemmedag (han savner oss visst når han er i byen:)) og driver og henger opp krok til vugga i soverommet også. Ny plan er å prøve å legge lillegutt for kvelden _før_ han blir helt frenetisk grinete som han har vært de siste tre kveldene. Det eneste som roer ham da er at vi legger oss, så min teori er at det er mørke og kjølig soverom som roer ham, at han blir stresset av tv og lys osv når han er kjempetrøtt. Watch this space, fortsettelse følger! Har ellers måttet revurdere dagens plan om å male drage på senga til storegutt (ka-ping vet hva jeg snakker om) - må faktisk jobbe på en prosjektplan for gubben i stedet, såfremt lillegutt lar meg få gjort noe konstruktivt, da. Og så har jeg en klesvask i maskinen og lyst på muffins og... Godt storegutt må hentes i bhg om bare 5-6 timer, dette minner jo seriøst om energi!
DiddiDaddi Skrevet 27. februar 2007 #2 Skrevet 27. februar 2007 Heisann ) Flott med ny tråd - å skrive på "fredagstwilight" langt ut i neste uke går jo nesten ikke an, selv om jeg går fælt i surr med dagene, spiller liksom ingen rolle hvilken dag det er nå for tiden, hehe ) Sponge: for en energi ja! Det er rent imponerende! Drage på senga høres spennende ut - så flink du er! Dere husker kanskje hvordan mitt maleprosjekt havarerte her tidligere i høst...knis...altså fryktelig lite flink til sånt! Høres dessuten ut som en fin plan å legge lillegutt tidligere. Jeg har begynt å prøve på noe lignende her, men problemet er jo at hun spiser så utrolig ofte på kveldene, dermed blir jeg jo mer på soverommet enn på stua sammens med samboeren...siste måltid er i 23-24 tiden, har ofte blitt til at vi legger oss sammens da. I går ammet jeg på soverommet kl 21.30, fikk henne ikke til å sove før 22.15, også var det nytt måltid kl 23...litt kjedelig å bo på soverommet på kveldstid liksom. Hvordan gjør dere det? I dag får jeg besøk av venninne med hennes 1 åring, og etter det må vi nok ha oss en tusletur ut igjen - deilig å få litt friskluft. Også får vi jo fortsette på prosjektet "sove i vognen" ) Driver også å skriver handleliste for uken, er så lei av å komme på middagsforslag...syns vi går i en evig runddans med de samme middagene. Noen som har gode forslag? Vi er ikke så glad i vanlig kjøtt, men kylling, fisk og vegetar liker vi veldig godt.
SpongeBob Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2007 Stinemor: Redd for det samme (les: bli boende på soverommet) så derfor jeg er avventende til om dette går, men vi får bare se det an. Går det så går det, hvis ikke får jeg prøve noe annet! Men han har vært så illsint om kveldene i det siste at jeg ikke tror han overlever om vi ikke får løst det - og puppen som er ALT FOR TOM (i følge ham) i stua er full og fin på soverommet, mener han, så derfor verdt et forsøk. Men vi får se. Middagstips: Torsken er kjempegod for tiden...
DiddiDaddi Skrevet 27. februar 2007 #4 Skrevet 27. februar 2007 Vi får prøve prosjekt soverom begge to, også oppmuntre hverandre ) Lykke til! Skal på skrei, lever og rogn middag i morgen til svigerfar, så da blir det deilig fisk! Lever kan jeg godt hoppe over da...klarte faktisk å forspise meg på det da jeg var liten jente, hehe, sånn er det å vokse opp i Nord Norge.
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #5 Skrevet 27. februar 2007 Igår la vi Knøttemor kl 2130, etter hennes første vellykkede bad Jenta var knallfornøyd, mamma lykkelig, men litt bekymret over hvordan å få en halv liter badeolje ut av håret hennes... eldstejenta mi var ikke i nærheten av like hårfager, så dette er en helt ny problemstilling for min del! Knøttemor fikk kveldsmat på senga (inkl d-vitamindråper og minifom), ble lagt i voksiposen i sprinkelsenga, og nattinatt. Våkna en time tidligere for mat enn vanlig (0430), men når legginga også er blitt tidligere så kan en vel ikke vente annet. Men når hun da ikke krever mat igjen før etter vi har levert storesøs i barnehagen og tatt morras-stellet (ca kl 9), så skal jeg ikke klage og like fantastisk: hun har TO lange dupper på dagtid, hun liker å sove i vogga, den nyanskaffede vippestolen er suksess (jeg kan spise VARM middagsmat!!!), og hun kan ligge på golvet og pludre være fornøyd uten at mamma må være innenfor en radius av 50cm!!! Skulle forøvrig begynne på babysokkene igår, men måtte gi opp... strikkeoppskriften var fullstendig gresk, det eneste jeg skjønte var garnmengde og pinnenr... hjelp! Har ammetåka lagt seg fullstendig som et lokk rundt alle viktige kunnskaper? Spørs åssen det går med ullbuksa til Lilletrollet om dette fortsetter...
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #6 Skrevet 27. februar 2007 ps: det er synd på meg, jeg er syk og har begynnende halsbetennelse... lå og var kvalm og øydde i hele natt pga hoven hals. Nå skal jeg innta horisontalen i sofaen med pepsi max og Dødens Codex (bok nr.3 i krimserien fra Gert Nygårdshaug). Når Knøttemor våkner fra voggeduppen får hun pent finne seg i å være på mamma-fanget. hehe
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #7 Skrevet 27. februar 2007 heisann twilight jenter.! Det har seg slik at eg fasinert har fulgt med på twilight tråden deres siden dere startet den på 3 trimester , har funnet mange gode råd om alt mellom himmel og jord i denne tida. Så takk skal dere ha jenter. Nå har endelig min egen liie due kommet til verden,født 15 feb i rekordfart. Brukte bare 2,5 timer på fødselen og eg er førstegangs,ankom sykehuset med pressrier og en lettere vettskremt ektemann. 10 min etter ankomst sykehuset ble Britt Elisabeth født,3085 gram og 50 cm lang. pappaen bodde sammen med oss på barsel og var hjemme sammen med oss hele uka etterpå. Hadde ikke klart meg uten ham da eg mistet mye blod under fødselen og var sengeliggenede i de 2 første dagene,han ble en racer i bleieskifing skal eg si dere. Nå har pappaen reist på jobb ved Mongstad og blir borte i 12 dager,savner han allerede. er nok litt bortskjemt med at han har vært 7-16 arbeider i 4 år nå. Men eg kommer til å se mer til ham i den nye jobben enn i den gamle.12 dager på og 9 dager fri. Så nå er eg hjemme alene med jenta som idag er 12 dager gammel. Har enda ikke vært ute på trilletur da det florerer med influensa her og jordmor mente vi burde holde ho inne de 2 første ukene, unødvendig med en syk baby mente ho.Derfor synes eg det blir lange dager som består av amming, bleieskift og dibbing. Jenta er veldig snill ,sover 3 timer mellom måltidene og skriker minimalt. Om kvelden er det som om ho våkner mer og mer slik at igår måtte eg fremskynde starten på leggingen til kl 21 slik at vi kommer oss i seng til kl 23. Hardt å være alenemor med døgnskift 24 timer i døgnet. Ho våkner som regel i 03.30 tida for første nattmåltid og i 06 tida for andre nattmåltid. Etter andre nattmåltidet er ho som regel lys våken og hvis ho ikke har sovnet igjen før kl 07 står vi opp, steller ,mater litt til og da pleier ho å sovne i bagen i stua. da tar eg meg en 2 timers lur på sofaen i mellomtida.Om natta sover ho i egen vugge og det har ho gjordt fra dag 1 heldigvis. Både eg og pappaen har hørt litt for mange skrekkhistorier om barn som er umulig å få ut av foreldre sengen så det ville vi unngå. Hadde tenkt å snike meg ut på vår første trilletur idag,men så har det kommet en delmsnø i løpet av natta så trur kanskje eg drøyer dent til imorgen.liksom litt nervøs for første tur ut. Håper pappaen kan ta seg en tur hjem fra jobb fra lørdag til søndag slik at ventetida ikke blir så lang. Ellersgår dagene i mye klesvask av kluter,bodyer og håndklær. B:E har begynt å gulpe og da snakker vi megder. Igår gulpet hun opp all melken så spruten stod og eg måtte skifte alle klærne på ho igjen selv om ho var nybadet og klar for senga.Ble kjemperedd eg og ringte ei veninne ,ho kunne berolige meg med at slikt skjer når babyer spiser for glups,da kommer overskudd melka opp igjen i en fart. At B:e er en glupsk eter skal være sikkert,ho hiver seg over puppen som om det var hennes siste måltid og ender dermed opp med en forferdelig hikke som kan vare i opptil 40 min. Så idag brukte vi lengre tid på formiddagspuppen i håp om at melka forblir i magen en stund. Litt flere avbrytninger fra pupen med raperunder i mellom ser ut til å funke. Ho ble dermed ikke så stupmett etter 10 min og sovnet dermed litt tregere,men det får heller være enn sprutgulping. Nå sover ho søtt i vognbagen som står i sofaen i stua, hører et og annet grynt av og til . kanskje eg skal prøve å gi ho mat litt oftere slik at ho ikke blir så stupsulten at ho sluker maten alt for fort,Kan det hjelpe tror dere? Synd å vekke ho når ho sover men denne sprutgulpinga skremte meg virkelig. Ellers kan eg fortelle om meg selv at eg er utflytta nordlending på 29 år som for tida bor på vestlandet,gift med en jølstring og før barselpermisjonen jobbet eg som avdelingsleder på en restaurant ved et hotell her.Veldig aktiv jente som liker at ting skjer rundt meg,derfor litt rastløs nå etter 8 dager inne. Nå dukket sola opp her,ble jo riktig så nydelig vær,vill ut å trille. Hvor mye klær må eg kle på ho? vi har ikke pose i vogna,bare lammeskinn og en tykk dyne. Ho liker å ligge svøpt i et helseteppe undr dyna da sovner ho fortere. Dette ble et veldig langt innlegg folkens men håper vi snakkes fremover.klems
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #8 Skrevet 27. februar 2007 Hei, og velkommen til the twilight zone, Issy ang. hikking, så er det faktisk et godt tegn, det tyder på at baby får opp lufta istedet for at den ligger i tarmene og skaper trøbbel der. Hilsen vims og zummi,, mine personlige 3-mnd-kolikk-orakler! når det gjelder påkledning så er jeg av de som kler på ungene litt mindre enn andre. Man har så lett for å koke dem... husk at det fort blir godt og armt og lunt oppi vogna under dyner og på skinn og greier. Reiving med helseteppe er bra - ungene sover gjerne ekstra godt da Sjekk i nakken om hun er varm eller kald, og så kjenner du jo om hun er klam, da er det gjerne for varmt. Hvor kaldt er det hos dere nå? Når det er fra ca 0grader og oppover tar jeg bare på Knøttemor body, strømpebukse, ullsokker og en hettejakke - og så styrthjelmen da. (bomullslue). Eller fleece hvis jeg er i hysterisk-humør, hehehe Og oppi vokisposen med henne. Vogntrekket er jo vindtett.
SpongeBob Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2007 Hei til Issy og lillejenta - velkommen skal du være! Min lille engel synes ikke hikking er videre kult, men hvis det hjelper mot lufttrøbbel skal i alle fall mammaen være fornøyd! Han sovnet omsider etter masse mating/gulping/byssing , men ikke før vugga var flyttet fra stua (lyst og varmt) inn på soverommet (mørkt og kjølig) - og da sovnet han som en dupp. Hm, hvis han kunn sover i mørke kan vi få problemer, siden Nordnorge omsider går mot lysere tider igjen! Men nå er ullteppet hengt opp foran vinduet, i alle fall... Bruker dagen på prosjektbeskrivelse som bestemt, men kjenner at jeg har mye mer lyst til å bake og lage kostyme til fredagens karneval i bhg - skal vi ta en avstemming om hvorvidt jeg kommer til å klare å lage drage-kostyme? Har så inmari lyst til å prøve... Hva ka-pings strikkeoppskrift angår kan jeg bidra med verre saker hvis du vil - av en eller annen grunn abonnerer jeg på "Marie Claire Idée", som har masse nydelige oppskrifter osv på fransk... Har faktisk kommet meg gjennom en av dem, men fyttikatta for en jobb! Nei, tilbake til arbeidet...
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #10 Skrevet 27. februar 2007 takk for svar angående bekledning,her er det sol ,vindstille og 2 plussgrader. Tenker eg skal vekke ho i 13 tida for mating og klesskift og så bærer det ut iden store verden med oss,gleder meg som en unge,he he.Pappaen ringte nett fra jobben,vi har slik fri familie greier,supre greier slik han vi kan ringe og sende så mange sms vi vil gratis. Her i huset hadde vi problemer med at B.E ikke ville sove uten at det stod litt lys på,ble hysterisk hvis vi slo av lyset. Dimmer defor lyset til minimum ved leggetid for så å slå det helt av når ho har sovna. Merker at ho er lenger våken mellom hver soverunde nå,men det er vel helt normalt når de nærmer seg 2 uker,får ikke tid til å kjede meg så lenge av gangen da. Har lage kort med bilde av B.E som skal sendes nordover til bestefar og oldemor,det blir de sikkert glad for. Ellers har eg fått tid til å skrive tekst under en del bilder i albumer,burde egentlig vore gjordt med en gang man satte inn bilder slik at man husker tid og sted iallefall,men tror ikke det er bare meg som synder mot akkureat dtte i de tusen hjem rundtom. Vesla fikk gnagsår av bleien da vi kom hjem fra sykhuset så vi har brukt sinksalve og en liten gassklut inni bleien noen dager og nå er det nesten helt bra igjen. bleiene er jo størrelse hest for slike små babyer, det synes eg forsåvidt om klær i sttørrelen 50 også. skulle ønske det fantes størrelese 45 slik at ungen ikke ser helt drukna ut.På sykehuset var minst størrelen 56 eller 62 så dere kan jo tenke dere hvor komisk vår lille due så ut til tider. Greit å komme hjem til sine egne klær. har noen som passer bedre enn andre. Merkelig dette men man finner fort noen favoritt plagg som stadig blir brukt igjen og igjen og noe som man i ettertid ikke kan fatte og begripe hvorfor man har kjøpt i det hele tatt. Hvor lang tid tar det sånn ca før de små går opp en størrelse? når gikk deres opp en klesstørrelse? Har masse klær i 50-56 og 62 størrelsen så vi blir nok ikke kleslaus her i gården med det første.
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #11 Skrevet 27. februar 2007 Hei og velkommen Issy:) Vi brukte 50 ganske lenge. Det finnes klær i str 44, men det regnes som prematurklær og jeg aner ikke hvor man får tak i det. Plutselig passet snuppa 56 og enda mer utav det blå passet hun 62. Det skjer raskt. Skal komme tilbake med en gjennomgang av min mindre kjekke langhelg hos svigermor når sambo ikke er hjemme. Hehe. Stakkaren trenger ikke vite nøyaktig hvor mye jeg misliker mora hans:)
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #12 Skrevet 27. februar 2007 Jeg har forresten oppdaget noe rart. Samme når Snuppa tar natta så vil hun ha mat mellopm 3 og halv 4. Det har ingenting å si om hun tar natta kl 21 eller 2330. Merkelig liten pike jeg har:)
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #13 Skrevet 27. februar 2007 Hanne: det er faktisk mye det samme her! Knøttemor vil ha mat ca 05-0530 uansett når hun sovner... og i det siste har natta faktisk begynt allerede 2130 for henne! Inatt trodde jeg hun var klar for mat kl 4, men så var det bare driting... hun var så høylydt at jeg våkna av det Sponge: jeg har klokketro på at det blir dragekostyme på LT! Gleder meg til å få bilde på mms Issy: God tur! Den første trilleturen er noe spesielt ja... hehe
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #14 Skrevet 27. februar 2007 Angående klær: Jeg vet at cubus har litt str 44 (46?). Det er ikke store utvalget, men litt bodyer i hvert fall. Og enkelte H&M-avdelinger skal visst også ha prematurklær. Knøttemor starta jo i str 62 så det er ikke av egen erfaring jeg vet det - bortsett fra at jeg har kjøpt litt prematurklær til Lilletrollet sine dokker Mye finere enn dokkeklær, og billigere også faktisk.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #15 Skrevet 27. februar 2007 ja da var vi vel hjemme fra vår første trilletur,utrolig gøy og kjempekjekt å komme seg ut i frisk luft etter 8 dager inne. Ble jo litt styr før vi kom oss av gårde. Amming og klesskift pluss at vogna måtte settes sammen nede på plassen slik at eg bare kunne ta ut vognbagen med B.E i tilslutt. B.E skulle jo selfølgelig ikke sovne etter amminga så det ble litt springing frem og tilbake mellom vogna og innomhus for å trøste en sutrete baby,men da vi først kom oss av gårde sovna ho raskt. B.E skriker veldig sjeldent og derfor blir eg nesten overnervøs når ho en eller annen gang setter igang, Ikke vant med barnegråt her i huset,men det tviler eg ikke på at vi ikke blir mer vant til etterhvert. skrekksenarioet er jo en kolikkunge som skriker og skriker og skriker. Huff hvordan takler man sånt da? Vel trilletur blir det iallefall flere av hvis været holder seg slik fremover. Nå sover ho i bagen i stua,tok av ho alle teppene ,lua og åpnet opp fleecedressenslik at det ikke blir for varmt. Vil jo gjerne la henne sove i enda en time.
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #16 Skrevet 27. februar 2007 Issy: Skriking venner du deg til. Snuppa her skriker ikke så ofte, men når det skrikes så er det ekstremt. Man bare takler det. Snuppa her sover aller best i egen seng og nest best på ullteppet sitt på sofaen. Nå begynner hun dessverre å bli så stor at hun nesten sparker seg ned fra sofaen så vi må ut og låne vugge:) Hun ligger forresten fornøyd under babygymmen sin og titter fasinert på flammene i peisen:) Jeg fyrer til tross for plussgrader jeg:) hihi:) Vi kommer oss forresten ikke ut av huset fordi Norwegian ødela det ene hjulet på vogna:/ Å fly med Sigrid gikk supert, men det så ut som om vogna hadde fått litt medfart. Heldigvis dekker reiseforsikringen det.
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #17 Skrevet 27. februar 2007 Hanne: godt dere har gode forsikringer! Flyselskapene tar visst intet ansvar for vogner... jaja. Håper det går greit når dere kommer oppover hit da Hvis ikke så HAR vi ekstra vogn også vi vettu
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #18 Skrevet 27. februar 2007 Ka-ping: Jeg må jo ha ei vogn det døgnet jeg er i byen også så må nok ta den med. Satser på at det ordner seg:) Har noen av dere kjent stanken av råtten kylling forresten? Fant kylling i en boks i kjøleskapet og nå stinker hele huset:/ Er skikkelig kvalmen jeg.
Nr-3-i-Magen Skrevet 27. februar 2007 #19 Skrevet 27. februar 2007 Heisann! Utrolig lenge siden jeg har vært her inne nå. I forrige uke hadde vi besøk av lillesøstra til samboeren min, det var veldig koselig, og kjekt å ha litt hjelp hjemme på dagen. Vi var på shopping, babykino, kafe, besøk på jobben til pappa'n og masse mer... I går var vi på 3 mnd-kontrollen og satte vaksiner. Det var egentlig ganske fælt. Ho skreik innmari, og kunne ikke skjønne hvorfor vi var så slemme mot ho. Det gikk over da ho fikk pupp da, men da helsesøstra prøvde å ta på ho etterpå begynte ho å skrike igjen, kjente igjen den slemme dama - he he... Har vært litt bekymra for feber, men det ser ikke ut som det kommer heldigvis. Målte tempen istad for å sjekke og da var den 37,48. Er det feber eller helt normalt? Det står at vanlig rektaltemperatur er 37,3 grader, så pluss 0,2 er vel kanskje greit?? Etter vaksinene i går sov ho i 3 timer (1 time trilling ute og 2 timer i bagen inne)!! Vanligvis sover ho en halvtime inne eller litt lenger i vogna ute, men ho våkner med en gang vi kommer inn. Nå ligger ho også å sover og sover, nærmer seg vel 2 timer nå, lurer på om det er pga vaksinene i går, eller om rutinene er endra. Bare litt dumt at vi skal i barnebursdag kl 17 og ho egentlig burde være litt våken nå for at ho skal kunne sovne i vogna på vei dit. Ho har ennå ikke bikka 6 kilo, veide 5,9 og var 64 cm lang. Det er jo bare opp 300 g på 3 uker, men de sier at det er helt greit så... Der våkna ho gitt, da slapp jeg å lure på om jeg skulle vekke ho...
selfangerkjerringa Skrevet 27. februar 2007 #20 Skrevet 27. februar 2007 Tenkte mer på hvis uhellet skulle være ute IGJEN og vogna blir ødelagt på vei hit. Vi får håpe de er snillere denne gangen ps: har kjent mye rar matlukt, ikke minst i tida som student - men røten kylling tror jeg faktisk jeg ikke har kjent... frister vel egentlig ikke heller :/
DiddiDaddi Skrevet 27. februar 2007 #21 Skrevet 27. februar 2007 Issy: velkommen til twilighterne, og gratulerer med jenta ) Koselig å se enda flere nordlendinger her. Tør du røpe hvor du er fra? Bare nysgjerrig jeg altså. Ka-ping: God bedring! Hanne: høres ut som et skrekkens opphold hos svigermor, huffameg...du får komme med detaljer etterhvert. Andrea: 37,5 er helt fin temperatur, ingen feber ) Bra alt har gått fint etter vaksinene. Er spent på hvordan det blir når snuppa her skal ha sine første. Samboern min kom akkurat hjem fra jobb, snudde i døra, og dro ut for å kikke på en bil. Vi bare må ha oss litt større bil - les: stasjonsvogn, som enhver småbarnsfamilie. Vi har funnet en Ford med stort bagasjerom, fra 2000, og som pga en stor ripe i lakken på førerdøren selges til en veldig rimelig penge. Ingen av oss bryr oss så mye om hvordan bilen ser ut, bare den er sikker og god å kjøre, og vi har litt mer plass, så kanskje blir det bil på oss snart. Håper ihvertfall det )
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #22 Skrevet 27. februar 2007 Her kommer kortversjonen om min svigermor: a) hun legger seg oppi ALT. For eksempel da vi skulle på besøk til naboen, som bor 10 meter unna, med Sigrid i -3 grader mente hun at vi absolutt burde legge henne i bilstolen. Det kunne jo være glatt ute. HUn tror vi er 14 år gamle. Eksempelet er da vi skulle på besøk til Sigrids onkel og svogermor lurte på om jeg hadde med ekstra bleier. c) hun kommenterer alt, absolutt ALT. Som dere vet har jeg lite melk og supplerer med mme. Dette har medført at Sigrid tidvis krangler ved puppen. Er det da vits i å kommentere til hvert menneske som kommer på besøk at: "Uff, hun får jo flaske og liker nok det bedre så da blir det litt sånn kaving ved puppen da!". Et annet eksempel er de evinnelige eksemplene med at hun alltid har rett og kan best. Da hun var i Stavanger mente hun at vi trengte kattenett til vogna og badetermometer. Jeg sa at det syntes jeg var bortkasta penger for vannet klarer jeg å temperere greit uten og kattene holder jeg borte ved å stramme myggnettet. Da vi kom på besøk hadde hun gått til innkjøp av kattenett likevel og da vi reiste hjem lå badetermometeret i stelleveska til Sigrid:/ Jeg kan komme med eksempel på eksempel. Jeg kan virkelig ikke fordra den dama. Hun hadde forresten sagt til min samboers bror at hun og jeg hadde krangla da hun var her. Hehe. Hun må ha en rar terskel for krangling, og stakkar dama hvis hun noensinne får se meg ordentlig sinna:))
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #23 Skrevet 27. februar 2007 Stinemor78; Er fra helgelandskysten,nærmere bestemt ei øy som heter Dønna,flytta til Sogn i 2000 og siden har eg vore her. Hovedgrunnen er jo at eg etter 10 dager i denne bygda traff drømmemannen og i sommer giftet vi oss. Eg tror ikke på kjærlighet ved førsteblikk men i vårt tilfellet vet eg ikke hva annet eg skal kalle det. jenta sover nå søtt i bagen igjen etter en lang ammerunde og denne gangen med minimalt av gulping,måtte heller skifte en bæsjebleie men det skal eg ikke klage på. Har så enormt dårlig matlyst for tida,nesten så eg må tvinge i meg 2 brødskiver i ny og ne,bør jo spise gjevnt når man ammer. Er nok bare litt matlei tror eg. Nei ikke enkelt å ha ei svigermor som legger seg opi alt mulig. Min svigermor er og har vore kjempegrei mot meg. Desverre har ho alzheimers og nå begynner ho å bli virkelig dårlig. tror ikke ho bor hjemme så mye lengre . Svigerfar og hans søster har hendene fulle med å passe på ho,men nå begynner de å bli slitne. Ho er bare 58 år,synes synd på mannen min som må oppleve dette. Vi må bare gjøre det beste ut av det.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #24 Skrevet 27. februar 2007 nå har eg sjansen til å hoppe i dusjen og den må bare benyttes. ho sover nok en time til.
Hanne og jentungen Skrevet 27. februar 2007 #25 Skrevet 27. februar 2007 Hvor lenge lar dere babyene sove på dagtid før dere vekker dem? I begynnelsen var jeg veldig påpasselig med å vekke Sigrid etter 4 timer, men etterhvert har hun våknet av seg selv etter 3. Nå sover hun på 4. timen og jeg lurer fælt på om jeg skal vekke henne eller la henne regulere det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå