Gå til innhold

STOKKE barnevogn


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har erfaring med stokke explory barnevognen? Skjekket den ut på babyshop idag og den er vanvittig kul, men kanskje litt dyr. Vil gjerne høre erfaringer...! men forløbig så holder jeg meg til den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den fungerer best som byvogn, og på asfalt.så skal du gå mye i skog og mark bør du ha en annen vogn. Rekner med du ikke skal det siden du i hele tatt vurderer denne vognen.

Men om du skal gå i terreng/ujevn vei bør du iallefall ha en billig ekstravogn i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen erfaringer med den vognen, sikkert en bra vogn, men den ser da så snodig ut! Var på tur med barna i barnehagen min en dag, og da kom det en dame med den vognen, plutselig så sa han ene gutten HØYT: "se på hun damen som er ute og kjører på kontorstolen sin da!!" Damen så litt brydd ut da, men vi voksne måtte jo bare snu oss vekk og flire stille for oss selv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Xplory, men bare med sportsdelen (har ikke prøvd bagen, men vet hvertfall at den er STOR :-)

Sportsdelen har en uttagbar babypolstring som gjør at babyen sitter godt. Vi begynte å bruke vogna da jenta vår var 5 mnd gammel, det har gått bra. Hun er mye mer tålmodig når vi er på bytur, for hun får med seg mye mer, sitter godt, og kan sove hvis hun vil (legger setet i liggetilling). Men hun har ikke store søvnbehovet om dagene, og syns forståelig nok det er kjedelig å ligge i bagvogn.

Vogna er best egnet til asfalt/ grus syns jeg, ser ikke helt for meg å ta med vogna til skogs ;-) Men vogna er kjempegod! Den har tre sittestillinger, setet kan senkes/heves, er forover- og bakovervent, har teleskopstyre, diger haldlebag under osv.

Jeg merker også at enkelte glor når vi er ute og triller, vogna ser jo spesiell ut da! Men jeg syns den er stilig! Bare veldig annerledes. Det liker jeg :-)

Bare spør meg hvis det er noe spesielt du trenger å vite, ellers må jeg si at jeg er kjempfornøyd!

Se www.xplory.com hvis du ikke allerede har gjort det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri jeg har hørt så mange kommentarer ang en type vogn før, den blir stort sett hengt ut... Selv syns jeg den kan være kul til visse ting som byturer, men ellers er den vel bare for å vise seg fram...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og råd. Skal nok ikke gå i skog og mark,og bor i byen så det passer perfekt det. Ellers så er det jo norsk design da, og syntes det er viktig å støtte norsk design så sant man har muligheten til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, så lenge kvaliteten på det man kjøper er bra. Salget av Stokke Xplory har tatt skikkelig fart nå, også i utlandet. Da vi skulle kjøpe vår, var det over en mnd ventetid på den fargen vi helst ville ha (orket ikke vente, så vi valgte en annen farge ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men syns det vogna ser veldig rar ut. Ser ut som ei handlekorg. Snakka med ei som hadde den vogna. OG den var helt håplaus å gå på tur med. Det endte opp med at de måtte kjøpe ei brukt vogn som de kunne ha til tur. Så brukte de Stokke vogna på sentra, som de var på en sjelden gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den kom på 2. plass!!!! Det er alvorlig nok det at understellet knakk i den testen (som er sikkert det du sikter til?) Men testen begynner å bli gammel, og Stokke har forbedret vognen etter den tid! Er så møkka lei av dere som elsker å dvele ved denne testen!

Greit at enkelte synes vogna er stygg, ekkel å trille osv, men jeg har lest uriktige opplysninger her inne fra folk som ikke har prøvd vogna engang..

Enig i at det ikke er noen turvogn (da mener jeg ulent terreng osv), men jeg og datteren min syns den er grei og god å bruke når vi spaserer til byen (4 km), går tur i nabolaget osv.. Smak og behag..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vogna er kjempefin! Den har veldig mange gode egenskaper, men jeg er litt skeptisk til at den er så stiv. En venninde av meg har den, og jeg var med henne på trilletur en dag da babyen var ca 1 mnd. Den ristet veldig på brosteinene og var litt stiv når vi kjørte opp og ned fortauskanter. Jeg syntes veldig synd på den lille som lå der og ristet. Men ellers er vognen super!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stokke xplory ser meget lekker ut!! Skjønner ikke at alle gidder å rakke ned på den hele tiden. Skulle tatt seg ut om vi som liker Stokke skulle rakke ned på alle de andre vognne her? Jeg synes de ser veldig old-fashioned, baktunge med posete skjerm. Altså i mine øyne drit stygge. Så jeg ber dere vær grei, kutt ut å rakke ned på vognen vi liker så skal ikke vi begynne å rakke ned på den du liker.

 

Smaken er som baken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

smaken er som baken ja, delt i to.

men comfort er udiskutabelt!

LUNHET, TRYGGHET, BROSTEIN, AVLØPSRENNER, GRUS?????

hvis du trenger noe kult, still det ut i stua! I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner litt til Stokke fra "insiden" de har alltid ett mål for øyet og det er å lage et produkt som er behagelig å sitte i og som er ergonomisk bra å sitte i. Denne vogna har en kjempe god egenskap. Den får ungen opp fra asfalten. Kan jo ikke være mye morsomt å befinne seg der nede sammen med beina til alle de store voksne.

Jeg har ikke vogna sjøl men har trillet den og den er genial å trille hvertfall på flat mark. Aner ikke hvordan den er ut og inn av buss og bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er veldig bra at barnet løftes fra bakken, men er det så bra å sitte så ubeskyttet fra omverdnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ubeskyttet fra omverdenen? Er barnet mer beskyttet hvis det sitter nærmere bakken? Bein, handleposer og bikkjer virrende på alle kanter...

Vogna har god og lun kalesje og pose... Og ikke minst god kontakt med mor og far..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er litt morsomt å lese alle disse innleggene. Det var ikke helt meningen å skape en debatt. Grunnet til at jeg spurte er fordi jeg har ingen erfaringer med vogn (kjenner ingen som er gravide eller har barn,jeg er den første i vennegjengen:) Men jeg er kjent med Stokke fra før fordi norsk design intresserer meg.

Jeg skjønner nå at dette er en hat eller elsk ting,mens jeg har lagt min elsk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men åssen kan dere kalle denne vogna lun lurer jeg på?og det er,meg bekjent, bare en sittestilling,altså ungen får ikke til å bevege seg så fritt? å åssen i huleste er det meningen at dette ska foregå på vinteren med store poser i vogna o.l?og kan ungen ligge flatt i sportsvogndelen?

 

bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevognfolket er delt i to; de som liker gammel design og de som liker ny! At noen drar frem comforten for barnet synes jeg er likgyldig, fordi de aller fleste vognene som selges i Norge idag er utviklet kun for det øyemed. Dessuten er det jo ikke sånn at nytt design utelukker comfort for barnet?!

 

Det er mange simo-damer som synes man er teit hvis man velger noe nytt og annerledes. Ta den kommentaren med å ha noe fint i stua eller hva det var. Veldig usakelig!

 

Nei, løkkamor, velg det DU har lyst på, men vær forbredt på mange kommentarer og slengbemerkninger fra tradde vognfolk... Selvfølgelig gir vi som har litt selvtillit og bein i nesa beng i det, og triller videre på de lekre vognene våre- med fornøyde barn i! Hvis ditt barn derimot ser ut til å mistrives i vognen, må man jo selvfølgelig prøve noe annet!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal vel noe til at en nyfødt baby gir utrykk for at den mistrives i vogna......hva slags sammenligningsgrunnlag har den?

en veltløs tilværelse, totalt beskyttet fra omverdenen!

og da er kanskje ikke et "sete" (stokke, bogaboo, oth, quinny buzz mfl) og skilte ben det nermeste man kommer for å gjøre overgangen til livet så myk som mulig?

vi som velger trad er ikke nødvendigvis sirumpa, men det er tydeligvis vanskelig å lage en moderne vogn som ivaretar følelsen av et varmt trygt rede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere... Kan ikke tro noe annet enn at vi alle vil det beste for vårt barn. Og da velger vi ut i fra det! Og noen er tradisjonelle, og noen ikke. Hva har det å si? Jeg er Emmaljunga-fan, pga. at det passer mitt bruk. Men jeg synes Stokke-vogna er stilig! Lykke til alle sammen, med deres valg! Og ikke bry dere enn døyt om hva andre mått mene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ligger vel vanligvis i bag til man er ihvertfall 6 mnd!!!

 

En "simo"-unge har jo heller ikke noe å sammenlikgne med???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det vel sånn at sportsdelen til simo og stokke er veldig forskjellige det ene blir en seng, mens det andre forblir et sete uansett med fotbrett som ikke går i ett med setet og stanga går opp mlm bena dersom den er vendt mot deg.....

hvis det var jeg som skulle bli kjørt rundt og ta en dupp nå og da og jeg fikk velge mellom stokkes ergonomiske kontorstol(som er helt topp på jobben) og senga jeg lå i på A-hus så må jeg nok si at jeg hadde foretrukket senga fra A-hus.

men jeg skjønner at mange små barn her på dib har gitt utrykk for at de hadde valgt motsatt.

-og det er jo fint at dere var der og tolket det dithen når de sov i flere timer i strekk eller ikke ble urolige og ville ned av vogna, at det var nettopp fordi de som dere elsker vogna si ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...