Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #26 Skrevet 25. februar 2007 Uffda. Du får bare lukke øynene, da vet du!
Ruske-Sara Skrevet 25. februar 2007 #27 Skrevet 25. februar 2007 Jeg bruker også Nøstebarnull innerst. Ellers så kjøper jeg ikke flere plagg enn jeg rekker å bruke. Det går stort sett i HM og et par plagg i Name It. Jeg syntes jeg trengte litt flere plagg da sønnen min var i gulpestadiet. Da gikk det minst en body om dagen. Nå trenger jeg ikke vaske klærne hver dag. Sønnen min er 10 mnd, og har tre bukser, en kosedress, to v-gensre, og fire bomullstrøyer/bodyer. Det holder for oss. Det er jo ikke så lenge til jeg må kjøpe ny størelse.
123-indianere Skrevet 25. februar 2007 #28 Skrevet 25. februar 2007 Siden jeg er shopping-gal så handler jeg altfor mye tøy til guttene mine.. Jeg handler basisplass på H&M, ellers mye på Junior på Storo; Timberland, Levis, Diesel, Gant. Kjøper også mye på Zara. Vi reiser en del så jeg har alltid handlet på Zara i utlandet og ble så glad når det kom til Norge.. Handler stort sett når vi reiser for det er billigere..Ellers så handler jeg mye på nettbutikker i utlandet og da går det i Ralph Lauren, Billabong, Quicksilver.... Jeg liker å kle opp gutta mine, og vil gjerne at de ikke bare har tøy alle andre har... Men jeg er litt sær på det da;-)
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #29 Skrevet 25. februar 2007 HERREGUD! Tenker ikke dere på de stakkars menneskene i den tredje verden? Hva er det dere lærer ungene deres? Skjerp dere! Vi har det for godt i norge!
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 25. februar 2007 #30 Skrevet 25. februar 2007 Hvor finner man klærne Name it?
123-indianere Skrevet 25. februar 2007 #31 Skrevet 25. februar 2007 I all verden.... kan man ikke kjøpe det man vil til ungene sine uten at sånne som deg MÅ komme med kommentarer. Virker mer som at du er mer misunnlig enn at du tenker på mennesker i den tredje verden...
123-indianere Skrevet 25. februar 2007 #32 Skrevet 25. februar 2007 Er forskjellige butikker som tar inn det merke... I Oslo så vet jeg om den ene barnebutikken på Manglerud senteret, på Byporten og jeg tror Babyshop har...
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #33 Skrevet 25. februar 2007 EXIT har Name It. Mye fint og til bra pris. Ulempen er at klærne kun kan vaskes på 40 grader, og det holder ikke med små barn i hus... Til gjengjeld kan mye av det tromles, da... Blir handlt mest på H&M, Lindex, KappAhl etc her også, samt Exit, ellers så har jeg en bror som reiser mye til Tyskland og handler endel der til ungene.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #34 Skrevet 25. februar 2007 Jeg er ikke misunnelig bare opptatt av å lære barna mine verdier i livet.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 25. februar 2007 #35 Skrevet 25. februar 2007 Okei... Men hvor finner man Catimini og alle de andre franske klesmerkene hen da? Aldri hørt om, var inne på noen av nettsidene nå, men finnes de i noen butikker i oslo?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #36 Skrevet 25. februar 2007 Kjøpepress kjøpress kjøpepress. Blir dere aldri LEI?
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #37 Skrevet 25. februar 2007 Sorry, men hvordan i huleste kan du klare å vri en tråd om HVOR man kjøper babytøyet til et spm om man ikke har riktige verdier?????? Man må jo ha klær til barna sine, og mange har ikke noen å arve av, hva skal man gjøre da? Strikke av mors gamle filler? Og om noen interesserer seg for ulike butikker og klesmerker, so what? Siden du er så opptatt av de ulike verdiene, så regner jeg med at du lærer barna dine om at ingenting er bedre enn det andre.. "it is not right, it is not wrong, it is different"..
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #38 Skrevet 25. februar 2007 Kan godt legge til at jeg faktisk ikke handler så mye nytt til noen av ungene mine, for de arver endel, og vi gir også videre. Det samme gjorde jeg og venninnene mine med mammaklær. Uansett er det trivelig å ha noe nytt, noe en har kjøpt selv osv. Er ikke alt jeg arver til ungene jeg synes er fint nok til å bruke heller, og da gir det meg faktisk ikke dårlig samvittighet ovenfor noe eller noen å legge det unna og kjøpe nytt.
123-indianere Skrevet 26. februar 2007 #39 Skrevet 26. februar 2007 Enig meg deg Anonym over her... At det går ann!!! At man kjøper klær til ungene sine, og hvertfall ikke hvor man kjøper tøyet, har noe med verdier å gjøre. Men det finnes alltid grinebitere som skal gneldre.
Sina73 Skrevet 26. februar 2007 #40 Skrevet 26. februar 2007 Har kjøpt mye på Cubus og HM, men nå som han ikke vokser så fort har jeg gått litt over til Fru Lyng og Babyshop. Mye bedre kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #41 Skrevet 26. februar 2007 Det blir HM, cubus, Name it for det meste! Når det er tibud på Laban og Labolina og Polarn o plyret( eh skrev jeg det rikrig tro) Jeg bor også i Fredrikstad:)
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #42 Skrevet 26. februar 2007 Får man bestilt Poran o Pyret klær på nettet?
Mamman til Ask (12/06) Skrevet 26. februar 2007 #43 Skrevet 26. februar 2007 stakkars anonym som maser om verdier og kjøpepress.. har du ikke penger til å kjøpe klær og er sur eller? det er DU som burde skjerpe deg! jeg kjøper det jeg vil til lillegutt fordi jeg VIl og fordi jeg synes det er stilig, og jeg elsker det.. har ikke noe med press å gjøre. verdier kommer ikke med klær, vøtt.. blir sikkert fine barn du får, når du forteller dem at alle som kjøper fine klær er dårlige mennesker fordi de ikke bryr seg om folk i den 3. verden..
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #44 Skrevet 26. februar 2007 Nå åpner jo Laban og labolina ny butikk i gå gata 1 mars ( mener det er 1 mars iallefall.. ) og i følge en ansatt som jobba der.. så kom det en overaskelse da.. så regner med et knall tilbud! =) For dere som bor i fr.stad er det jo greit å vite.. jeg skal iallefall ned en tur! =) Nå er det jo forresten 50 % på restene... ikke så mye som er igjen.. men litt er det;) HI
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #45 Skrevet 26. februar 2007 måtte bare logge meg inn for å støtte deg som ser verdien av å bruke bruktklær og å holde forbruket nede. Man er absolutt ikke misunnelig om man kommer med et slik innlegg. Vi lever i et overflod samfunn som snart tar knekken på hele verden!! Vi kan vel alle prøve å bidra litt for å unngå overfloden.. Hvilke klær barna går i kan vel ikke ha så veldig mye å si bare de er gode og varme...
mai mammaen til to Skrevet 26. februar 2007 #46 Skrevet 26. februar 2007 jeg liker h&m jeg... kjøper litt name it og av og til litt på cubus... kjøper egnetlig litt her og litt der...
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #47 Skrevet 26. februar 2007 Jeg handler Catimini og 3 Pommes osv i Stavanger....på Intel på Magasin Blå. Vet rett og slett ikke hvor det selges i Oslo:-(
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2007 #48 Skrevet 26. februar 2007 Innlegget ditt vil garantert få oss til å slutte å shoppe:-) Hipp hipp hurra for det!
Ruske-Sara Skrevet 27. februar 2007 #49 Skrevet 27. februar 2007 Unger blir faktisk veldig påvirket av hvordan vi håndterer materielle ting som klær og leker. I barnehagen til datteren min hadde vi problemer med mobbing/utestenging av lek fordi unger hadde feil klær og farger. De måtte begynne med kjoledag kun en dag i uka, og ha vennskap som tema en hel måned for å få bukt med det. Det er viktig å lære ungene at de har verdi og er fine uavhengig av flotte klær og kule leker. Jeg sier selvsagt ikke at man ikke skal kle opp barna i fine ting, men det er klart at de bli påvirket hvis det kommer nye klær i skapet hele tiden, og de får alt de peker på. Bare tenk om noen år når de krever å få dyre merkeklær for ellers raser verden sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå