Gå til innhold

MARIANNE75 - Er du her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det så lenge siden jeg "pratet" med deg, og du nærmer deg jo raskt termin. Lurer sånn på hvordan det går med deg, så tenkte at jeg måtte legge inn et lite innlegg her på 3.trim. Er jo ikke så lenge før jeg kommer hit selv heller, er jo i 27.uke nå og synes tiden går kjempefort. Er forsåvidt i god form, selv om ting begynner å bli litt tyngre. Magen er jo kjempestor denne gangen, og jeg har lagt på meg litt de siste ukene.

Håper du ser denne da :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, jeg er da innom. :-) Er ikke så iherdig BIM'er som før, men er alltid inne og kikker hvis PC er på.

Har visst fått noe magegreier, og lurer på om det er det som har tappet meg for energi de siste dagene også. Jeg følte meg helt fin i dag tidlig, og begynte å bake. Nå står deigen til heving, men skjønner ikke hvor jeg skal finne krefter til å bake den ut?! Blir sånn plutselig helt vissen og svimmel. Irriterende.

Det var på torsdag jeg plutselig fikk så vanvittig vondt i magen at jeg ringte føden. Kom inn til kontroll da de mistenkte svangerskapsforgiftning, men de fant ikke noe. Siden da har jeg vært av og på med magevondt, og det er ille på det værste! Heldigvis varierer det.

Ellers går det greit nå som jeg jobber 50% og ikke sitter alt for mye på kontoret. Har for øvrig bare en uke - ca tre dager igjen å jobbe. Gosh! Kan jo føde når som helst jo. :-) På torsdag fikk jeg vite at babyen var 17% over snittet i størrelse, noe som hørtes litt skremmende og samtidig underlig ut. Har ikke lagt på meg noe de siste ukene, og har jo ligger på snittet i sf-mål samtidig som jeg har bra med fostervann. Hvordan kan da babyen være så stor? Jeg tror det ikke før jeg ser det, for å si det sånn. :-) Selv om jeg var over 4kg selv da jeg ble født...

Godt å høre at det går bra med deg! Man må jo regne med å få større mage for hvert svangerskap har jeg skjønt. Dessverre, for jeg syns magen er nok i veien som den er. De siste dagene er det ikke bare trøblete men direkte vanskelig og vondt å få på seg sokker og sko. Babyen sparker opp bak ribbeina, og jeg håper den synker ned og fester seg snart så jeg kan puste igjen.. Men jeg har det ikke så værst altså, bare jeg slapper av nok og denne magevondten gir seg så går dette strålende. Bekkenløsninga er jo litt kjip, men der også finnes det løsninger ettersom hva som gjør vondt den dagen. Rart hva man venner seg til av smerte og utfordringer?

Alt utstyr er på plass, og klærne vasket jeg denne uka. Bare bli ferdig med jobben og noen andre avtaler nå, så er jeg klar!

Skrevet

Så hyggelig å høre fra deg :o) Rart det der med bim. Blir liksom mindre og mindre tid til det synes jeg. Men, koselig å være innom en gang i ny og ne. Blir mest til at jeg leser jeg også. Må jo allikevel følge med på hvordan det går med deg da vet du, den store dagen nærmer seg jo raskt.

Kjedelig at formen ikke er helt topp da. Er greit å fortsette å nevne symtomene for legen kanskje, kan jo være at det er noe ulumskheter på gang. Du har vel ikke hatt problemer med gallesten tidligere? Det hadde jeg i begynnelsen av svangerskapet, og det gir jo veldig vondt i magen. En skal vel uansett ikke gå med sånn skikkelig vondt i magen, uten at det følges opp. spesielt når formen ellers også varierer veldig.

Ang størrelse på babyn, så tok de feil i sin antagelser hos meg, om jeg husker riktig. Jenta skulle nok vært større enn hun var da hun kom ut ja, så tror det målene kan variere en del.

Satser alt på at det ikke blir før termin jeg da. Har eksamen 4 dager før termin, og vil så veldig gjerne rekke å gjøre meg ferdig med den. Du vet alt som er gjort... osv. :-) Men slik som magen vokser og med alle kynnerne jeg har, så er det jammen ikke godt å si .. Må vel bare finne meg i at dette bestemmer jeg ikke selv.

Ta godt vare på deg selv nå da, og benytt permisjonen før fødsel til å sove mye og slappe av. Det er en fin måte å samle krefter på, som en vil trenge etterpå. Men det vet en jo gjerne ikke før etterpå, i hvertfall ikke første gangen.

Vi snakkes igjen.

Skrevet

Det ble visst ikke noe mere jobbing på meg... Den svimmelheten jeg fikk etter å ha laget deigen på søndag kommer så fort jeg gjør noe. Merkelig at jeg plutselig skulle bli så tappet for krefter? Skulle jo bare jobbe tre dager til, æsj. Var hos legen i går og han ville sykmelde meg ut uka, og da jeg sto opp i dag var jeg enig. Dro allikevel til akupunktur, og er nå helt varm og utslitt. Hmf. Det går jo helt greit når jeg sitter i sofaen, men hvor kjedelig blir ikke det i lengden!

Værre er det at babyen plutselig snudde seg med rompa ned i går! Etter å ha ligget en måned riktig vei så finner h*n det for godt å finne p ånoe nytt. Veldig kreativt må jeg si. Skal inn på UL til mandagen og se om h*n har kommet på bedre tanker, eller om vi må prøve utvendig snuing. I værste fall blir det keisersnitt, noe jeg ikke har lyst på. Tror det tar mye lengre tid å komme seg etter det. Og hva er 12 timers smerte mot 12 dagers smerte i et operasjonssår som klør som et h* mens det gror? Har tatt blindtarmen på gamlemåten og innbiller meg det blir noe sånt.

Huff, nå syter jeg fælt. Det går jo bra uansett, og hvis jeg er så sliten som nå så er det kanskje best å slippe slitet ved en fødsel? Men jeg skal prøve å samle sammen alt jeg har av krefter og ta vare på det. Ikke noe mere baking eller husarbeid føe jeg eventuelt har funnet tilbake energien!

Eksamen fire dager før termin høres forferdelig ut i mine ører akkurat nå, men det kan jo gå bra om du holder formen. :-) Skjønner godt at du helst vil det, for man glemmer dessverre så alt for lett!

Skrevet

Bare vil si en kjapp ting mens jenny sitter på fanget..hei forresten!

Håper ikke du må snu babyen marainne.. det er så skummelt.. ei venninne av meg klarte de å ødelegge morkaken ved å prøve å snu babyen utvendig.Det endte med at de startet fødselen en måned for tidlig og endte med hasteks..babyen hadde dårlig hjerterytme og ble i hui og hast sendt til ullevål med ambulanse... Jeg ville aldri turt å ta en utvendig snuing etter at venninnen min fortalte hva som skjedde.. Sykehuspersonalet tok på seg all skylden, men heldigvis gikk det bra til slutt.. Keisersnittet til venninnen min gikk som en drøm, kom seg veldig fort etterpå. Du bør være klar over at det kan være skummelt å prøve å snu.. har hørt fere skrekkeksempler.. Håper ikke jeg skremmer deg helt nå, det er ikke det som er meningen, men jeg vil at du skal ha infoen, så du kan ta en avgjørelse om det skulle bli aktuelt..

ellers, så hold ut vondtene, det er snart over...

Skrevet

Ninni36???

Er det du som jeg "snakket" litt med på et litt mindre hyggelig forum? (Ufrivillig abort). SÅ hyggelig å se at du endelig har blitt gravid igjen da :)

Ønsker deg masse lykke til - og alt godt fremover!!!

Klem fra Elias Mams, som nå er blitt til

Skrevet

Heia Elias mams

Har svart deg inne på 2.trim jeg :-)

Skrevet

Heia jenter

Så bra at du fant fram her Kab (regner med at du leste innlegget mitt på 2.trim), da holder vi oss til denne tråden :o)

Kjedelig det der med små babyer som snur seg etter eget velbefinnende... Gutten vår lå i seteleie, slik at det ble ks 9 dager før termin. Men, han hadde alltid sittet i seteleie den siste tiden da. Jenta vår satt i seteleie fram til uke 34-35, og så snudde hun seg. Og da var mamman glad :-) Hos meg ble det ks ved seteleie pga for små bekkenmål ift hodestr på gutten. Var aldri snakke om snuing (fødte han på Aker Sykehus). Men, er nok flere som prøver snuing i dag. Har flere venner som har gjort det, og hos noen har babyen snudd seg tilbake igjen. Men, allikevel vendt seg riktig vei rett før fødselen av seg selv. Han ene lå til og med i tverrleie hele tiden på slutten, men snudde seg ned når han skulle :-) Så det er ennå tid Marianne. Min sitter også godt på sete denne gangen, men nå er det jo så tidlig ennå. Håper virkelig han snur seg da. Tror ikke jeg er så veldig ivrig på utvendig snuing selv, nettop pga denne lille risikoen som kab snakker om. Orker ikke tanken på å være skyld i valg som kan føre til at noe går galt. Selv om jeg vet godt at dette kun gjøres under kontrollerte former, der en bruker UL og følger med på hva som skjer der inne samtidig. Er vel lettere å snu jo mindre de er tenker jeg, men da snur de seg jo kanskje fort tilbake igjen også.

Ja, ja. Får prøve å få gjort litt her hjemme i dag jeg. Ikke hver dag en har fri, og skulle jo helst ha lest en del også da. Vi snakkes igjen.

Skrevet

Må bare si at det er UNØDVENDIG å skremme sånn, vel??? Flere av mine venninner har gjort dette - gått helt fint!! Kvinner er verstinger på skrekkhistorier!! ...og når du i tillegg vet at det er dette hun skal???

Vent til du kommer til sykehuset og de gir deg skikkelig informasjon der. Så kan du velge hva du vil. Kanskje barnet ditt ligger slik at det er enkelt å snu det - det vil gynekologen kjenne etter. LYKKE til!!! Ikke hør på skrekkhistoriene!!

Skrevet

Hei Ninni og kab :-)

Det kan se ut til at babyen har tatt fornuften fatt, for i dag tidlig kjente jeg den hikke et stykke nedenfo navlen igjen. Hodet lå ned igjen - Hurra! Håper h*n holder seg slik, men magen kjennes stadig annerledes ut, som om h*n prøver å finne en riktig stilling. Jeg som trodde babyen hadde funnet den ved å ligge helt på samme måte med hodet ned og en stram ryggrad opp på venstre side i minst en måned... Hvorfor prøve noe nytt nå?

Blir veldig spennende på mandag! Håper jeg slipper vending, for som kab har jeg hørt diverse histirier jeg også, og ble ikke mer skremt av din. Jeg var innstilt på et forsøk, vel vitende om at det kunne ende i hastesnitt. Jeg er tross alt 37+1 på mandag så det tror jeg ville gått fint.

Ellers intet nytt her. Blir uvel bare av å sitte foran denne skjermen en liten halvtime, så jeg tar det veldig med ro. Er rastløs, men samtidig veldig innstilt på å gå frem til terminen. Det er jo bare drøyt tre uker igjen. Mulig jeg er mer utålmodig om en uke eller to da. :-)

Akupunkturen og redusert arbeidstid har tatt toppen av bekkensmerter, og jeg føler meg mer bevegelig enn jeg hadde trodd så langt ut i svangerskapet. Blir jo litt hemmet inn og ut av bil og når jeg skal på kafe med harde / rette stoler og sånn da. Tenker faktisk å ta med meg pute når vi skal ut på restaurant og feire en bursdag til helgen. Pokker heller, folk for heller glo! :-)

Hvordan går det egentlig kab? Vendt deg til å være mamma? Går tiden fort, er du mye sliten etc...?

Skrevet

Marianne- ser du har arrangert/ tatt tak i en del BIM treff i Lillestrøm/ omergn.. Bor du der et sted?

Skrevet

Jepp, bor på Volla. Er innflytter som de fleste andre på BIM treffet viste det seg. :-)

Skrevet

væ.. jeg bor også på Volla..... Da havner våre små i samme klasse- hvertfall trinn, da! (har enda ikke somla meg på ett eneste treff. Jobbet helt frem og slitt med BL siden. Ble bra på søndag, mer eller mindre... )

Skrevet

Neppe, jeg flytter til Sørum i løpet av året. :-)

Skrevet

jeg er nesten derifra... Har bodd der i mange år, men vi flyttet hit i fjor sankthans...

Skal dit til helgen.. Må ut å ri en liten tur, har ventet på det i mange måneder nå..

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, dere!

Ikke noe baby ennå eller Marianne? Litt tidlig ennå, men absolutt noe som kan skje når som helst nå:)

Skrevet

Hei! Nei her har det ikke kommet noen baby. Er visst bare 15 dager til termin så det kan jo skje når som helst. :-) Er lei av å høre at førstegangsfødene som oftest går over, for jeg hatr hørt ørten historier om de som ikke gjør det. Er fremdeles ikke utålmodig, men det er jo greit å ikke få sjokk om det begynner i kveld?

Formen er bedre nå etter jeg gikk ut i permisjon. Mindre svimmel, tåler mer og trenger ikke like lange hvilepauser etter en tur i butikken. Deilig. Samtidig tar halsbrannen knekken på meg snart, det som hjalp før hjelper nå i ca 10 minutter... Bekkenet har poppført seg ganske pent siste uka også, helt til vi gikk en litt for lang tur i går, så jeg tar straffa i dag.. Men, men. Alt i alt: alt vel etter omstendighetene. :-)

Skrevet

Heia

Nå begynner det jammen å nærme seg Marianne. Hvordan er formen. Regner med at du ikke har født ennå, har ihvertfall ikke sett noe innlegg om det her inne. Følger med her med jevne mellomrom, men ser at det blir mindre og mindre tid til å skrive. Tenker jo på dere allikevel, og håper alt er vel.

Gleder meg til å høre hvordan det går med fødselen, Marianne. Har dere forresten bestemt navn? Tror ikke jeg har spurt deg om det før. Vi er usikre ennå, men tror kanskje Thomas/Espen og Mariell/Tiril er navnene som ligger i tet. Jeg synes også Jenny, navnet som du valgte Kab, er fint. Men det blir jo mest sannsylig gutt på oss da, så liten fare for herming her i gården :-)

Formen min er stort sett fin, men blir veldig fort sliten. Tydlig at det blir for lite trim, og at kondisen er dårlig. Sånn går det når en får kynnere bare av å tenke på aktivitet :-( Deilig å være på jobb allikevel, har litt tilrettelagt arbeid slik at det ikke blir bare gåing og ståing. Dermed fortsetter jeg i 50% arbeid en stund til, selv om jordmor lurte på om jeg skulle trappe ned mer pga mye kynnere. Har jo skolearbeidet også og mer enn nok å henge fingrene i, men trenger å komme meg på jobb og treffe litt folk også. Trives veldig godt i jobben min :-)

Håper formen din også er bra Marianne, du begynner jo å se en ende på alt nå...

Og håper at alt er bra med deg og familien også Kab.

Håper dere ser etter innlegg her ennå da :o)

Skrevet

Hei! Jeg søker på navnet mitt innimellom, så da ser jeg at det er nye innlegg på denne tråden vettu. :-)

Ikke født enda nei... Har akkurat begynt å føle at det er på høy tid å gjøre det! Blir mer og mer sliten, og da orker jeg ikke finne på så mye og da blir det mye hjemmesitting... som jeg blir sprø av! Eller deppa og ensom, for å si det riktig. :-/ Prøver å ha en avtale hver dag, men det blir litt fengsel hjemme allikevel dessverre. Samboer kommer stort sett hjem etter jobb, men da er jo han litt sliten, og det er ikke mye vi ikke alt har snakket om inntil nå, for å si det sånn. :-) Men det hjelper selvfølgelig mye at han kommer hjem, vet ikke hva jeg skulle gjort uten han!

Nå er det en uke og en halv dag til termin, og to uker til jeg har overtidskontroll pga litt stor baby. Derfor så trooor jeg at det bare er to uker igjen maks, men to uker er faktisk ganske mange dager! En sommerferie består jo bare av 2-3 uker faktisk. Dagene går jo dessuten litt saktere enn vanlig når man er såpass mye hjemme. I morgen er det legetime og BIM treff, så da skjer det noget i hvert fall. Onsdag får jeg besøk av en venninde. Dagene går, en etter en..

Når det gjelder navn har vi valgt Kelvin hvis det er gutt og Aida eller Aimee hvis det blir jente. Jeg vil gjerne ha navn som funker utenlands siden jeg selv har opplevd litt pussig uttaler på meg og andre når jeg selv har feriert og bodd i andre land. Det blir jo mer og mer vanlig å være utenlands i perioder, eller jobbe i internasjonale selskaper, så jeg syns det er viktig jeg da. Vet at ganske få tenker slik, inkludert mamma som syns vi har valgt ganske håpløse navn. Men, hun begynner vel å venne seg til det. Hehe. :-)

Håper jeg snart kan legge inn en fødselshistorie av den positive sorten her. So long!

Skrevet

Hei igjen.

Koselig å høre fra deg :o) Så lenger opp at du hadde et innlegg ang press mot endetarmen, og den kjenner jeg godt igjen. Siste uken før jenta vår ble født, så følte jeg hele tiden et press mot tarmen, og ble helt fokusert på at jeg kanskje var obstipert og måtte på wc. Skjønte jo at det hadde sammenheng med kynnere og babyn, men ville jo ikke komme på føden full av, ja du vet, heller... Tok derfor både microlax og klyx for å være sikker, uten at det hjalp særlig på trykket. Og det trykket ble bare enda sterkere når fødselen var i gang. Så du kan kanskje ta det som et tegn på at det nærmer seg :o) Og fant fram gjorde hun også, så det var ikke noe som var galt..

Ang dette med navn, så synes jeg også at det hadde vært greit med navn som fungerer utenlands, begge de andre barna har det. Jeg tenkte også på det da de ble født. Da er nok kanskje ikke Espen og Tiril det beste alternativet akkurat (mannen min som liker Espen så godt), men Thomas og Mariell skal vel kunne gå... Ja, ja, vi har jo litt tid til å tenke på dette ennå, vi har igrunnen diskutert det svært lite.

Kelvin var et navn jeg ikke kjenner fra før, fint med navn som ikke alle har. Aida og Aimee er jo også litt "uvanlige", kanskje mer Aida enn Aimee. Kjenner en søt jente som heter Aimee. Uttales Aida rett fram, eller med trykk på i'en? Moro dette med navn, en tenker og tenker, og når de først har fått navnet sitt så kunne en ikke tenkt seg noe annet.

Mange fine navn synes jeg, men flere som venninner har brukt og da er det ikke så aktuelt å "herme". Lettest med jentenavn synes jeg. F.eks. Lea, Live, Linde, Hannah, Pernille, Mie. Guttenavn er litt vanskeligere, men liker også godt Henrik, Håkon... Hm, egentlig er det fullt av fine navn, får se hva som passer når nurket kommer tror jeg.

Ja, ja, er vel absolutt på tide og sette seg ned å lese til eksamen. Vi snakkes igjen da..

Skrevet

Aida er med trykk på i'en ja. Det er en opera som heter det. Det er litt spesielt fordi jeg for ca 10 år siden tok telefonen til en kollega på jobben, og hun som ringte het Aida, og umiddelbart likte jeg det og sa til kollegaen min at venninden hennes hadde så fint navn. Siden har det liksom ikke helt sluppet taket.. Den tidligere kollegaen er nå pensjonert, og det er en stund siden vi snakket sammen, men ville vært morsomt å fortelle henne at jeg hadde oppkalt min datter etter denne venninden som jeg aldri har sett men hørt masse om. :-)

Kelvin er en temperaturmåleenhet oppkalt etter Baron Kelvin osm kom frem til den. Han fikk imidlertid Baron Kelvin navnet pga elven som gikk forbi universitetet i Glagow, Skottland hvor han jobbet. Så babyen blir i så fall oppklat etter en skots elv, noe som passer meg fint siden jeg er så glad i Skottland.

Hadde forresten masse "jevnt" nedtrykk igjen i går. Synd det er bedre selv om det er vondere, men kan ikke babyen bare se å feste seg da?! Jeg er klar som et egg nå!

Skrevet

Det var det jeg tenkte angående Aida ja, har hørt det uttalt annerledes her jeg kommer fra og da er det ikke like fint. Har med dialekt å gjøre..

Skjønner godt at du begynner å lengte etter at ting skal skje ja. Når terminen er så nærme, så er man bare så klar for å hilse på dette lille nurket som man har ventet så lenge på. Når jeg tenker tilbake på hvordan vi kom i kontakt her inne, så er det nesten uvirkelig å tenke på at vi alle tre snart sitter her med hver vår etterlengtede lille baby. Og jeg er så glad for at det har gått så bra for oss alle. Det var jo litt styr med det, og masse ups and downs før det endelig gikk vår vei... Men, det som venter på noe godt osv... :o)

Sitter og kjenner på at lille nurket bukter seg inne i magen nå, det er så deilig og litt rart. Er så utrolig glad for å kjenne en del liv, blir roligere da. Ikke allle babyer som er like aktive, og jeg husker at jenta vår var mye roligere og ga meg mer bekymringer pga det.

Du får holde oss oppdatert når du orker da Marianne, er jo moro å høre hvordan den siste tiden fortoner seg. Er jo en stund siden jeg gjorde dette sist, men så husker jeg plutselig ting når du forteller noe :-)

Skrevet

Heia

Tenk 1 dag over termin Marianne! Nå kan ting virkelig skje når som helst. Så du hadde skrevet innlegg i går, og at du hadde hatt er par netter med en del kynnere. Da er ihvertfall livmoren din i gang med sine forberedelser :-) Det kan jo ennå gå faktisk et par uker, og denne ventetiden her er nok den aller, aller lengste. Man er jo bare såååå klar for å hilse på det lille nurket som ligger der ferdig og klar til å komme ut. Tenker på dere, og gleder meg til å høre hvordan det går.

Selv har jeg jo ennå 67 dager til termin, men synes nå ikke det er så lenge jeg da. Det nærmer seg med stormskritt. Var hos jordmor i går. Ganske sikkert at det blir gutt ja, blir sjokkert om de tingenen som hang på "utsiden" kan finnes hos en jente :o) Han sitter godt i seteleie ennå da, så det må vel følges opp etter hvert om han ikke snur seg. Jordmor snakket om snuing, og jeg kjente at skepsisen slo til for fullt. Hun mente at de ikke tok noen som helst sjanser, og ved motstand ble det ingen snuing. Får se hva som skjer.. Har ikke lyst på keisersnitt heller.. Vil oppleve en fødsel til!

Skrevet

Hei, dessverre er jeg her i dag også... I natt hadde jeg dessuten ingen kynnere, og humøret og motet er forsvunnet. :-( Blir så redd for at noe skal gå galt hvis det ikke skjer noe snart. Jeg vet det er ca 50% som føder etter termin, men min er jo stor, og hva hvis noe skjer under fødselen pga dette sammen med mine bekkenproblemer? (som jeg ikke skal greie ut om her og nå.) Æsj, har en dårlig dag i dag, skriver mer når humøret er litt bedre... eller babyen er ute. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...