Gå til innhold

Hvilken uke er du i, hvor mye har du lagt på deg, hva har du "dilla" på?


DieselDoris & Synne 06.06.07

Anbefalte innlegg

hehe Lisa. Jeg slår deg desverre.. Jeg har gått opp 13 kilo, men jeg har også sluttet å røyke, og perioden som jeg var kvalm hjalp det å spise... Så da hadde jeg dilla på applesiner og mandariner. Senere fikk jeg dilla på crabsticks, men akkurart nå har jeg ingen dille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i 27.uke... Har gått opp 10 kg og har dilla på MAT!!!

 

Men det har mye med bekkenløsningen å gjøre... hehe... når man ikke klarer å farte noe utendørs... da blir det i stedet mange småturer innom kjøleskapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 25. uke og har lagt på meg 10 kg.... hmmm... vet ikke hvorfor har vi lagt på oss sååååååå forskjellig.... kanskje det avhenger av hvor slanke vi var i utgangspunktet og hvor kvalme hele den tiden? Jeg hadde aldri problemer med å holde vekta. var veldig tynn... men nå minner meg en flodhest. :-/ målte meg rundt magen idag: 92 sm...... like mye rundt hoftene og rundt bryst........... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 uker på vei med tvillinger. Har gått opp 11 kg og nettopp fått "kjeft" av en mindre hyggelig jordmor på sykehuset. Ble beskyldt for å ligge på sofaen og stappe i meg godteri. Spiser sunt, jobber fullt og går tur hver dag, så beskyldningene er fullstendig smakløse. Har også hypothyreose, og siden stoffskiftet har falt betraktelig i graviditeten (T4 fra 16 til 10), kan nok det forklare en god del av vektøkningen. Andre som har blitt beskyldt for å være feite og late av helsepersonell???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :o)

Jeg er i uke 24 og har lagt på meg 1 kg.

Jeg har ikke så dilla på noe at jeg må ha det, men det jeg oftest har lyst på er kaldt frukt og yoghurtis med jordbærsmak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27 og har lagt på meg 8-9kg.

Jeg har total avhengighet på melk... så jeg er som reklamen sier det:

Må ha det, bare må ha det! Det blir ca 1 liter skummet melk hver morgen, dropper gjerne maten bare jeg får i meg melka... he he!

Jeg har heldigvis bare lyst på sunn mat, spiser masse frukt! Og jeg har heldigvis ikke fått en eneste kommentar fra helsepersonell om at jeg er lat og har lagt på meg mye. Det er vel forskjellig hvordan vi legger på oss i graviditeten også. Noen legger på seg mye i starten, andre på slutten og det trenger ikke alltid å ha noe med hva en putter i seg og hvor mye en beveger seg ( selv om dette virker inn selvfølgelig :) ) og hver graviditet er i seg selv forskjellig. Til alle jentene her... kos dere med graviditeten og barnet som vokser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at det går med en del godterier og kaker... men dette kommer da i tillegg til et normalt kosthold - ikke i stedet for.

Nå ble jeg redd for å få kjeft av jordmor neste gang jeg skal dit jeg også :\

Men jeg fant en slags gravidkalkulator på nettet som tok utgangspunkt i din opprinnelige BMI - og den påstod at jeg helt fint kunne legge på meg 19(!) kg i svangerskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24 uker på vei. Har lagt på meg 10 kilo... Men synes ikke det gjør noe, veide ikke så mye fra før. Spiser masse epler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 27 og har lagt på meg 10 kg. Dette er det 3. svangerskapet og jeg veier nøyaktig det samme som ved andre svanerskap. Det ble totalt 15 kg andre gangen og 18 kg første gangen. Alt gikk til slutt av ! Så - det finnes håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i uke 26 og har vel gått opp ca 8 kg, men det bare kos=) må prøve å ikke gå opp så mye, men har jo sluttet å røyke (jiipiiii) så søt-suget var ganske kraftig til å begynne med!

spiser masse sunt, og har heelt dilla på appelsiner-som mange andre her=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt beskylt for å være lat, men da jeg selv sa jeg syntes jeg er stor denne gang sa legen at det er ikke barnet men det rundt som gjør at jeg føler meg stor...

 

Hun spurte om jeg syntes at jeg spiser mer nå? Det er noe jeg ikke synes jeg gjør, så jeg svarte nei. Det må du gjøre, var svaret.

 

Selv mener jeg at jeg spiser sundt, og dessuten jobber jeg 100% og går stortsett tur en times tid hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uke 24 + 5 og MÅ ha hjemmebakt brød, melk og leverpostei til frokost. Og det er kun den gule boksen med ansikt på som gjelder... hehe :)

Det er faktisk så "ille" at jeg tar med meg brød når vi drar bort i helgene osv. Kun mitt eget hjemmebakte brød som duger gitt...

 

Ellers, så har jeg hatt dilla på litt forskjellige ting, feks medisterpølse som jeg egentlig IKKE liker. Og da mener jeg IKKE altså!

Alt som er rødt er godt, feks jordbær gele og rødbrus. Da koser jeg meg veldig hvis jeg får det... Og for å ikke snakke om fiskegrateng. Det kan jeg godt spise hver dag!! mmm...ble sulten jeg nå.. haha!

 

Men, en ting som jeg synes er VELDIG rart er at jeg ikke fikser sjokolade. Er egentlig veeeeldig glad i sjokolade, men nå så klarer jeg ikke å svelge det en gang... Merkelig! Men, du verden så kjekt!

 

De første mnd gikk jeg ned 11 kg, men nå så kommer de tilbake... Så nå har jeg lagt på meg 6 kg... :( Får håpe de glir av igjen når jeg begynner å amme!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du... hadde en jordmor sagt det til meg, så tror jeg hun hadde fått hørt det altså! Kjenner det knitrere og spraker i en ganske hormonell kropp... hehe :)

 

Når T4 detter fra 16 tl 10, så sier noen ting seg selv synes jeg. Da har vektøkningen rett og slett liten sammenheng med latskap eller å være feit! Synes hun heller burde komme med noen støttende og styrkende ord i stede. For det er ikke mye morro når stoffskiftet svinger... Det krever enormt mye å holde seg selv i gang.

 

Synes du er utrolig flink som klarer å holde en aktiv livsstil med tvillinger på vei og stoffskifteprolemer! Synes det er rett og slett imponerende :)

 

Stol på deg selv du, og hør etter kroppens signaler så best du kan. Så kan den jordmora seile sin egen sjø osv! (prøve å ikke bruke for mange stygge ord... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 27, lagt på meg ti kg og har akkurat nå helt dilla på sviskeyoghurt, honeykorn og iskaffe (noe jeg aldri spiser ellers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...