Gå til innhold

Skal bebien sove på sitt eget rom eller foreldrenes rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greit og praktisk å ha lillegullet ved dobbeltsengen i ammeperioden ihvertfall. Mine har sovet ca. ett år inne hos oss. Men selvfølgelig i egen seng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nå får du gi deg! Får være måte på å være hårsår altså...

For det første så har du IKKE fått så ørene flagerer, ikke i det hele tatt, du har utelukkende fått et saklig svar på begrunnelsen til at krybbedødforeningen anbefaler som de gjør (siden du ikke viste det tenkte jeg at jeg skulle opplyse om det, skulle liksom være snilt gjort det da...Ikke bare ovenfor deg, men fordi din oppfattelse av hvorfor var feil og da burde den korrigeres også om andre skulle lese den) og en historie om noe som skjedde med en annen sitt barn. Ingen var frekke mot deg. Det var du selv som dro inn dårlig samvittighet og jeg skrev at OM det var slik at du fikk det så fikk du heller gå i deg selv enn å reagere på det vi skrev til deg, jeg skrev ikke AT du fikk det.

Nå svarer jeg deg ikke så pent lenger kanskje, men jeg har ikke tenkt å bli beskyldt for å være en som gir noen inn så ørene flagerer heller når jeg ikke har gjort det!

Skrevet

Flere forskere anbefaler at barnet sover bedre om det sover på eget rom. Om den får sove hos dere blir det mye tyngre å få den til å sove på eget rom, da det egne rommet blir sett på som straff. Noe å tenke på jenter, for hvem vil vel ha en unge som det er vansleig å legge.

Dere som snakker om krybbedød - har dere ikke fått med dere at det trolig henger sammen med overoppheting??? Det har jo blitt skrevte mye om det i det siste.

Skrevet

Det var DU som dro inn dårlig samvittighet IKKE jeg..... Du skriver et innlegg hvor du antar at jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde ungen min inne på soverommet vårt og det skal jeg jammen ha meg frabedt.... Jeg har overhodet IKKE dårlig samvittighet fordi jeg ikke har fulgt rådet fra krybbedødforeningen. Men greit nok jeg gidder ikke diskutere mer for dette blir det bare dårlig stening av og det var ikke det som var hovedhensikten med det første innlegget mitt.....

Skrevet

Her skal babyen sove på samme rom som oss. I alle fall til vi er ferdig med nattamming (hvis det blir amming da). Mer praktisk at h*n ligger på samme rom som oss da:)

Skrevet

Interessant teori om lyder, skulle gjerne sett den dokumentert. Går ut fra at rom der man hører et jevnt trafikksus hele natten også gjør nytten i så fall. Ikke at det er bråkete, men bare bylyd generelt

Skrevet

Nei det var faktisk deg, limer inn det du selv skrev:

"Ingen må komme å belaste en annen forelder med å gi dem dårlig samvittighet fordi om en endten har ungen inne på soverommet til de er 3 år eller "kaster " de ut etter en uke."

Håper du selv kan forstå at jeg misstolket denne litt, men jeg skrev fortsatt om og ikke at du nødvendigvis hadde det. Jeg hadde ikke engang nevnt ordet samvittighet før du skrev dette...

Skrevet

Det er ikke noe problem å legge ungen over på eget rom senere, det vet vi av erfaring. Grunnen til krybbedød er ikke enda avslørt og det er neppe bare en faktor som spiller inn, og det med overoppheting er jo ikke akkurat noe nytt :-) Inntil videre så velger jeg å ha ungene på vårt rom det første halvåret, men da av praktiske årsaker i hovedsak.

Skrevet

Babyen skal dele rom med oss fra fødselen av og fra rundt 6 mnd, så er det inn på storesøsters rom.

Han skal være nattavvent før han flytter ut av vårt rom. LilleVille var 5 mnd da hun fikk eget rom.

Skrevet

Lille baby skal få sove på eget rom!! For sånn vil vi ha det!!!=)

Skrevet

Her blir chiquitin sovande hos oss til vi får oss større leiligheit, sannsynlegvis det første året.

Skrevet

Poden hær på 19 mnd sover i sprinkelseng på vårt rom..får seg nytt rom i mars-april.. lillegutt i magen blir vell sovende på vårt rom iallefall 1 år...

Skrevet

Mini blir hos oss i alle fall et år, tenker jeg.

Datteren min sov på rom med meg til hun var 4.

Har ikke rom til babyen nå, med mindre vi lager i spisestua.

Skrevet

Vår 1 fødte ble flyttet til eget soverom fra han var 3 mnd. gammel fordi vi sov veldig dårlig begge 2, Men fortsatte med nattamming til han var 8 mnd, da måtte han avvennes. Han sover fortsatt sjeldent en hel natt. er nå 4 år

Gjest MammaTil2 & LynVingen
Skrevet

Barna våre har sovet på vårt rom til de var rundt 8-9 mnder, så var det inn på eget rom. Regner med det blir noe av det samme nå, for oss har det vært praktisk å ha babyen sovende i seng ved siden av vår - og ikke minst koslig.

Tror alle må se hva som fungerer for dem - noen barn sover visstnok urolig så nært puppen - og så er det noen foreldre som ikke får sove med barna på rommet. Selv synes jeg det er så koslig og betryggende å ha klumpen sovende nær meg c",)

Skrevet

Jenta sov på rommet vårt til hun var ca 6 mnd. Jeg hadde ikke orket å stå opp gå på et annet rom amme, tusle til bake igjen ett par tre ganger om natten. JEg vippet henne over i min seng og vippet henne til bake, slapp å gå ut av senga, komer til å gjøre det samme nå.

Skrevet

Vår baby skal sove på vårt rom, vi har bare ett soverom så det må den gjøre til vi flytter en annen plass:) Men ville ha hatt babyen på vårt rom uansett første året selv om vi hadde hatt flere rom, hvis alt fungerte for oss alle tre:) Sånn som det er nå må det bare fungere;)

Skrevet

Vi flyttet førstemann på eget rom ved 3 mndrs alder og alle sov MYE bedre. Se an hva som er praktisk for dere - hos oss sov ingen godt da vi alle sov på samme rom og vi angret på at vi ikke hadde flyttet henne før. Kommer til å flytte ut nestemann tidligere - ,må se litt an hvordan det går, men har bare gode erfaringer med å sove på hvert sitt rom. Og ja: du våkner - uten babycall også...... (mammaører hører ekstremt godt....)

Skrevet

vårlile gutt blir sovende i egen seng ved siden av vår frem til han er rundt 6 mnd, etter det kal ha få eget rom

Skrevet

Litt tidlig for meg å tenke på dette, men siden overskriften likevel får meg til å gjøre det tror jeg at jeg vil ha den lille på rommet vårt kanskje ett års tid. Tror jeg ville blitt engstelig dersom den hadde vært i et annet rom...men tiden vil vise om det faktisk blir slik=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...