Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Godt å høre det er flere som ikke gjør så mye konstruktivt når de små sover....syns dagene går så fort jeg! Får unna et par klesvasker og setter inn/ut av oppvaskmaskin, det er stort sett det. Det er jo litt deilig å bare surfe litt på nettet, lese litt i avisen/blad og bare kose seg med litt alenetid!

Snuppa sov 45 min ute i vognen, syns ikke det var så værst til henne å være. Vi startet trilletur kl 12, så alt i alt sov hun over 2 timer. Skulle prøve med smokken da hun begynte å våkne, men fant den bare ikke (hadde selvfølgelig havnet under henne), så måtte bare ta henne inn etter litt hyling. Hun virket fremdeles trøtt og litt grinete, og mitt fang fant hun ikke roen på...eneste som nyttet var å legge henne i vugga med smokken, og der ligger hun og koser seg alene nå - bare kikker og suger på smokken. Da har jeg opplevd det også - hehe, underlige små vesen :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stinemor, kos deg med fotobok-greiene :)

Tips: de er utrolig flotte som gaver også! Tenkte kanskje jeg skulle lage en til mamma, som har bursdag i mars...

ka-ping hehe :)

Jeg hadde billetter til konserten de skulle ha i fjor, men så ble den avlyst.. nå prøver Norwegian wood igjen. Syns forslaget ditt høres ut som en plan, jeg ;)

Gratulerer så masse til tsmamma!!! Da var ventetiden hennes endelig over :D

Skrevet

Gratulerer til tsmamma og resten av tsfamilien!

Ikke alltid alene-tida blir brukt til noe fornuftig i ka-ping-heimen heller nei... Men det hjalp visst å få en by-tur med litt shopping og jenteprat, for jeg føler meg full av energi! Jeg rydder og pusler konstant, endelig har jeg kommet ajour med husarbeidet, og idag etter jeg var på butikken så rydda jeg bilen! (den var veeeldig rotete...) Nå har jeg henta Lilletrollet i barnehagen og gjort klart middagen sammen med henne, så om et par strakser står det moussaka og godgjør seg i ovnen til ka-ping-mannen kommer hjem fra jobb. Lilletrollet og jeg skal se gjennom strikketøyet til mamma så vi kanskje finner de riktige pinnene til å strikke matchende sokker og luer til jentene, så skal det støvsuges etter middag. Dette er deilig, endelig har jeg kapasitet til noe annet enn a) å være gravid eller B) sove/amme.... HERLIG!

Skrevet

Ka-ping: for en energi :o) jeg er imponert! Nå sover snuppa igjen, jeg har satt på en vaskemaskin, og nå skal jeg lage meg en espresso og lese i ei bok - jeg føler meg litt lat...men det får bare være!

Rødhette: har vært innom og tittet på fotoboken, virket jo så bra! Og for et godt tips å lage det til andre også - kom på at kanskje det kan være en fin bursdagsgave til samboeren min: lage en fotobok med div vi har funnet på sammens fra vi møttes til Martine så dagens lys. Det tror jeg han hadde satt pris på.

Ikke nok med at Martine sov ute i vogna i dag, nå har hun sovnet på egen hånd i vugga!!! Jeg er helt imponert over henne, er som jeg har en annen jente her i dag :o) Jeg la henne da hun begynte å bli litt smågrinete, så lå hun våken med smokk i 10 min, deretter halvvåken uten smokk i 10 min, også sovnet hun faktisk...hadde jeg aldri ventet, sånn bruker hun ikke å være. Håper det kan fortsette sånn! Kanskje er det et endagstilfelle, eller kanskje er hun blitt "gammel" nok til å klare det plutselig?

Skrevet

Og her har lillegutt sovnet igjen i vugga si, med smokk, riktignok, men han har visst klart å holde den på plass, så jeg har fått laget middag og spist den og fått ryddet litt på soverommet og nå skal jeg dibbe litt før jeg betaler tv-lisensen (fant regningen i den store letesjauen). Angående konvolutten jeg har brukt dagen på å lete etter klarte gubben faktisk å snakke seg til billettene uten referansenummeret. Imponert... Så vi har hatt en dag som har resultert i mye bra - inkludert ryddig papirskuff og god middag:) Har til og med fått fylt oppvaskmiaskinen og satt på en maskin med klær innimellom alt;)

I går kveld var lillegutt skikkelig overtrøtt og urolig og skulle bare puppe og fant ikke roen uansett hva jeg prøvde før vi gikk til sengs - han sover imponerende raskt i sengen med lyset av - kanskje en egenskap jeg bør ta vare på etter beste evne? Så det kan nok bli en tidlig kveld i dag også hvis han fortsetter slik, men han har sovet virkelig bra på dagen i dag, så jeg krysser fingrene...

Angående fotobøker som gave så har jeg fortsatt store planer om å få laget en scrapbook med storegutts første år som gave til svigermor - har scrappekit og alt av bilder og slikt liggende klare og har hatt det siden han ble født. Men komme så langt at jeg har fått gjort det ferdig???

Nå løper forøvrig storegutt rundt med den spesielle høyfrekvente kviningen som pleide å irritere livet av meg før jeg selv fikk barn - nå bryr den meg null bortsett fra at jeg bare venter på at det skal vekke lillebror, og der begynte det å grynte i vugga, ja...

Skrevet

Så flinke dere har vært, ka-ping og SB!

Stinemor, så flott! Håper det varer :) Og lykke til med bursdagsgave til sambo :D

Skrevet

Jeg orka ikke lese hele tråden, men lurer på om ka-ping muligens har fortalt om min fantastisk irriterende langhelg med svigermor? Kommer tilbake med detaljer siden, men det var bare såvidt jeg overlevde. Sambo kommer hjem med pizza til oss nå:)

Skrevet

Sympati til Hanne! Håper pizzaen smaker, vi gleder oss til alle grusomme detaljer (jeg har i alle fall ikke fått med meg om ka-ping har sladret?)

Herfra kan det berettes at min kjære mann har organisert billetter til seg og storegutt til å besøke svigermor - og hennes reaksjon var "Blir dere hele åtte dager? Hva skal vi finne på hele den tiden?" Kjerring...

Skrevet

I all hast tidligere idag, glemte jeg helt å gratulere "nykommer" tsmamma med den nye verdensborgeren; GRATULERER!;-)

Her sover omsider begge ungene, litj-pia i vogga si riktignok, men det får så være...Har hatt besøk her idag av brodern, ei venninne av han(og meg) og sønnen hennes- like gammel som min... Broderen stelte istand middag så det er stas! Godt å bli "skjemt bort" litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...