Gjest Skrevet 23. februar 2007 #1 Skrevet 23. februar 2007 "Jeg tror d`ikke før jeg får se det", men her har da snuppa sovet, sovet og sovet! Er på besøk til svigers og snuppa sovna alene i ny seng både på dagtid i går, og til natta. Lå 3 timer før hun våkna for å spise, og da jeg la henne tilbake i senga, sovna hu jammen igjen! Jeg våkna 07.30 av at hu grynta, og fant ut at jeg skulle stå opp, men jenta sover enda hun! Deilig å spise frokost, ta en kaffekopp, lese avisa og ha tid til 3åringen med begge hendene fri, da!:-)
SpongeBob Skrevet 23. februar 2007 #2 Skrevet 23. februar 2007 Og nok en gang var ny tråd startet uten at jeg fikk det med meg... Gratulerer med god natt og morgen, høres helt herlig ut!
rødhette* Skrevet 23. februar 2007 #4 Skrevet 23. februar 2007 Jeg er her i dag. Nest-siste dag med besøk av pappa (morfar..) her i huset. Så jeg bruker litt tid på dibbing mens morfaren koser seg med barnebarnet sitt.. Han har surver noe, og er veldig trøtt, men nekter visst å sovne... Så morfaren tar seg av han nå, mens jeg sitter her hehe.
ts&hl mamma Skrevet 23. februar 2007 #5 Skrevet 23. februar 2007 Nå er jeg også endelig på plass :- ) Har vært ute en tur på modningsakupunktur ("du er nå i uke 40 og har 4 dager til termin..."blæh) og etterpå var vi en kjapp tur og så på bil, har etterhvert innsett at toseter kanskje ikke er det helt optimale for en blivende tobarnsfamilie - selv ikke som bil nr 2. Så nå ser det ut som det kanskje blir Skoda i stedet :-)
rødhette* Skrevet 23. februar 2007 #6 Skrevet 23. februar 2007 *drømme om en til bil...* Denne linken passer dere twilightere.. http://www.nettavisen.no/ioslo/article910738.ece
ts&hl mamma Skrevet 23. februar 2007 #7 Skrevet 23. februar 2007 Utrolig bra :-) Det er ikke helt samme schwung over plakatene i Stavanger dessverre. Ha en fin kveld!!
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #8 Skrevet 23. februar 2007 Da var vi her inne igjen.. har ikke skrevet på tråden på lenge.. men her kommer en oppdatering fra oss! Snuppa har nå sovet i egen vugge fire netter på rad! BANK I BORDET. Mat ca annenhver time, men det er det verdt. Jeg sover mye bedre de to timene i mellom uten henne i senga, og i natt økte hun til 2 1/2 t mellom, så det kan hende det her går riktig så bra etterhvert, og at hun øker soveøktene sine selv. Men alt er velstand syns nå jeg da nå Ellers veide vi henne på onsdag... lille Live var da 4230 gram!!!! Hun har mer enn doblet vekta si fra det laveste... (1723, f.v.1943) på 10 uker. Det er ikke verst!!! lille Live er blitt stor.. Vi koser oss og har trillet masse i det siste, og vært ute å shoppet en del. Frøkna har nå fått to kjoler, og er så utrolig søt i de. Hehe.. ei skikkelig lita tuppe...
rødhette* Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 stinemor, fikk forresten DetNye i dag. hehe
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #10 Skrevet 24. februar 2007 God morgen jenter! Måtte bare inn og skrive. Live har nå sovet nok en natt i egen seng. Og bank i bordet igjen, men hun sov fra 2130 til 0115!! Rekord... og så to timer mellom resten av natta da.. men det er luksus her i huset.. ))) Nå går det på frem her
DiddiDaddi Skrevet 24. februar 2007 #11 Skrevet 24. februar 2007 Så stille og rolig på tråden da, men det er jo helg, og kanskje ikke så mye annet å vente ) Høres ut som både liten2 og Meg og lille Live har fått bedre netter, så flott da! Også håper jeg det skjer noe hos tsmamma snart, spennende dager du har i vente! I natt spiste snuppa kl 23, og på nytt igjen kl 06!!! Deretter kl 09, og da stod vi bare opp...snakk om å føle seg uthvilt ) Det vi strever mest med er å få henne til å sove, hun kjemper i mot søvnen som en helt, uansett hvor trøtt og sliten hun er...håper hun snart skjønner at det er deilig å sove når man er sliten. I dag er det endelig levelig temperatur ute igjen, og et lite gløtt av sol, så i dag kommer vi oss ut på trilletur. Skal ut å kikke på både grind og reiseseng, lurer på om Skeidar kanskje er billigst på begge deler? Grind trenger vi fordi vi bruker å være på babytreff (der ikke alle er baby lengre) og jeg også snart må begynne å være vert - har sluppet unna så lenge jeg var sykemeldt, og mens vi kom oss litt ovenpå her, men nå kjenner samvittigheten min at jeg må invitere. Plutselig må vi også kjøpe en reiseseng, for bestevenninnen min fra Oslo, med mann og to barn, skal være faddere - og i går ringte hun og sa de hadde kjøpt billetter! Jippe ) Så koselig at alle kommer den lange veien! Så altså...reiseseng så den minste kan ligge i den når han er her. Ha en finfin helg da jenter )
rødhette* Skrevet 24. februar 2007 #12 Skrevet 24. februar 2007 Lillegutt var veldig urolig på morgenkvisten idag, i flere timer. Sov lite, surva og gråt en del... Men etter pappaen dro tidlig på jobb, var han våken bare én gang før han våkna kl 1130. Da hadde jeg fått stelt meg og spist frokost, før den tid I går begynte jeg å lage fotobok til lillegutt. Noen forslag til tittel på boken? Man skal velge en tekst til å stå utenpå... Skal jeg bare skrive navnet, eller Xs bok, eller noe helt annet?? I dag drar min pappa til sine foreldre, så snart er det slutt på besøk. Har jo fått litt avlastning når han har vært her også, så har vært koselig. Men blir litt godt å få huset for oss selv igjen også, det må jeg innrømme.
SpongeBob Skrevet 24. februar 2007 #13 Skrevet 24. februar 2007 Lillegutt har en "jeg vil ikke vilikkevilikkevilikke!"-dag i dag, så det har blitt lite twilighting på meg... Heldigvis er SpomgeDad hjemme og har avlastet med storebror, så da får det heller gå seg til. Tror minsten sliter med magen, han er i alle fall veldig motstander av å ligge på ryggen akkurat nå. Han sovner helst på noens mage, og det er jo ikke videre praktisk i lengden... Men det er jo en god unnskyldning for mammaen, da - i firetiden gikk vi og la oss og sov npen timer, og det var slett ikke så verst:) Nå er han trygt plassert ved venstre pupp mens jeg sitter og skriver, han er tilhenger av multitasking så lenge det beyr at han får fri tilgang til MELK. rødhette* - "Xs bok" eller barfe navnet er jo en klassiker, men du kan jo også gå for noe mer klisjéaktig, som "Xs første dager", "Det var en gang..." eller noe sånt? Kommer vel litt an på hva du skal bruke den til:) tsmamma: Skoda? Jeg husker jo noen diskusjoner rundt barnesete i toseteren, så unnskyld at jeg ler:) Stinemor: Hvis det ikke ble reiseseng på dere så si fra - jeg har en stående i Bodø som har vært sovet nøyaktig to netter i... Kan sikkert ordne leveranse på mandag hvis det haster. ka-ping: hvor var linken til den siden som forklarte hvorfor de små pupper så intenst om kvelden?Føler at småtten er blitt preget av alt snakket om melkeproduksjonen i Steigen i uken før han endelig kom - han virker totalt panisk til tider! Så får dere ha en strålende aften, alle sammen, vi snakkes
ts&hl mamma Skrevet 24. februar 2007 #14 Skrevet 24. februar 2007 Min kjære Sponge: bare le du, men jeg vil påpeke at det var moro med toseter de to årene det varte, nå når jeg blir tobarnsmor og skikkelig kjerring kan jeg i alle fall trøste meg med at jeg en gang kjørte rundt i en sølvfarget cabrio med langt flagrende hår - og det så fort at rynkene nesten ikke vistes (håret ramler nok av alt sammen etter ny runde med amming - og rynkene blir bare verre og verre :- ( Konklusjon: Skoda passer definitivt bedre til mitt nye liv... SUKK!!) Ellers vært en tur i kjelleren og sett film med min kjære mann, World Trade Center, ganske bra, men litt av en påkjenning for en hormonell og for øyeblikket sart sjel. Nevnte jeg at jeg forresten er ENORMT LEI av å vente på nr 2 til tross for at det er 2,1 dager igjen til termin? Hadde aldri trodd jeg skulle si dette etter at førstemann kom ti uker for tidlig og alt det fokuset på å holde den neste inni magen - men : Kom ut kom fram, gjerne i natt !! Nyt det som er igjen av kvelden twilighters! Jeg legger meg snart og venter på noen rier.
DiddiDaddi Skrevet 25. februar 2007 #15 Skrevet 25. februar 2007 Sponge: takk for tilbud av lån av reiseseng, så snill du er! Men det er først til dåpen vi trenger, og må kjøpe en seng uansett som vi kan bruke på hyttene, den på Skeidar koster 399 - ikke så værst det, men lurer på om kanskje Jysk er enda billigere? Bra du har SpongeDad hjemme til å avlaste litt. Det er jo så koselig å ha et lite nurk sovende på magen ja, men som du sier så er det ikke videre praktisk i lengden! Vi har forøvrig også begynt å kikke oss rundt etter ny bil nå. Skal vi komme oss på hyttene til våren, med alt det utstyret som kreves - bare vogn og bilstol tar jo masse plass - så må vi nok ha oss en stasjonsvogn vi også. Ingen av oss er spesielt opptatt av bil, og på Statssalg her har de diverse helt ok biler til en ganske billig penge, så håper vi finner noe vi kan slå til på. Her har formiddagen vært bare sutring, så håper det er en liten solstråle som våkner etter blunden sin nå ) I kveld skal jeg på kino, gleder meg masse! Melka er pumpet ut og står klar, så snuppa skal nok ikke lide noen nød. Blir jo litt rart også, men en har jo ikke vondt av å finne på noe uten baby en og annen gang ) Ha en fortsatt fin helg!
selfangerkjerringa Skrevet 25. februar 2007 #16 Skrevet 25. februar 2007 Stinemor: både mor og barn har godt av at mamma'n gjør noe helt alene innimellom Jeg var på teaterforestilling forrige helg, og greide faktik å koble HELT av de timene det varte. Herlig! Sponge: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx liten2: jeg har også våte drømmer om å få ta en hel kropps-pleie hjemme ALENE på badet mens noen passer ungene... tenk deg det - dusje, kanskje barbere leggene, fikse håret litt, smøre meg inn med krem så jeg ikke lukter melk, sminke meg litt... uten baby, uten 3-åring som sier "mamma" hvert 5.sekund...
rødhette* Skrevet 25. februar 2007 #17 Skrevet 25. februar 2007 SB, takk for idé Er fotobok, i stedet for fotoalbum... Tenkte evt. skrive "Navn" 0-X mnd, sånn at på neste bok kan jeg skrive "Navn" X-X mnd eller noe lignende. Får se når boka er ferdig... hehe Oooo... barebere leggene... *drømme meg bort* hehe Sambo og jeg skal høre om svigermor har lyst å sitte barnevakt neste lørdag, på kvelden. Så kan vi ta en tur ut på restaurant og kino Så satser på at hun kan, så får vi en kjærestekveld Her har lillegutt sovner ca kl 22 to kvelder på rad nå - bare sånn helt plutselig. Så ser ut til at det blir tidligere kvelder fremover *krysse fingra*
rødhette* Skrevet 25. februar 2007 #18 Skrevet 25. februar 2007 å nei å nei å nei... Vi hadde havna langt nede på side 2. Jeg skulle bare dele gleden over at lillegutt nettopp våkna etter hele 3 1/2 timers søvn
rødhette* Skrevet 25. februar 2007 #19 Skrevet 25. februar 2007 å nei, nesten på vei ut av side 2. Bare jeg som har tid til dibbing idag??? hehe Lillegutt sovna igjen ca kl 20. Så våkna han og skulle ha mat igjen ca 2130. Sovna på fanget etter litt amming, og jeg venta at han skulle våkne snart igjen for å få flaske. Oppdaga plutselig at kl var 2230. Bar han da opp i seng, der han sov til midnatt. Han fikk da flaske. Og ligger nå i senga igjen Håper han blir å sove leeeenge nå, siden siste flasken ble så sent. *krysse fingre*
rødhette* Skrevet 26. februar 2007 #20 Skrevet 26. februar 2007 Bare jeg som er tilstede her eller??? Jaja.. skriver mer jeg.. Selv om det er mandag, lar jeg fredags-twilighten være, for å late litt som det fortsatt er helg hehe fingerkryssinga hjalp ikke, han våkna igjen kl 3. Da var ikke mamma fornøyd hehe... Men ellers har vel natta forsåvidt gått bra her i huset. Har kjøpt to billetter til Metallica-konserten på Valle i juli, så da blir det Metallica-konsert på meg og sambo. Har veldig lyst å dra på KoRn-konserten 15. juni på Norwegian Wood, men ingen å dra med.. noen som vil bli med? ;D
SpongeBob Skrevet 26. februar 2007 #21 Skrevet 26. februar 2007 Og jeg kom meg omsider innom, etter travel morgen med shopping og foreldresamtale i bhg og en tur innom jobb og en intens jakt etter en forsvunnen konvolutt i svampeheimen. Hvor mange steder kan den gjemme seg i vårt bittelille hus??? Håper forresten alle har hatt en riktig god helg, og vil sladre litt til å starte uken med - den aller siste twilighter, tsmamma, fikk jenta i morges! Hun er helnydelig og svært etterlengtet og jeg gleder meg utrolig til å få alle detaljene om att og om att. Så gratulerer til hele ts-familien!!! Ellers skal jeg bruke resten av dagen til å lete videre etter den pokkers konvolutten... Den inneholder flybilletter, så det hadde vært greit om den fant det for godt å dukke opp! Alle planer om baking osv er desverre satt på vent til den dukker opp, men jeg fikk i alle fall det sparket bak jeg trengte til å få sortert betalte regninger, brev osv (som har det med å havne i den store "viktig"-haugen...) En annen litt morsom effekt er at jeg i farta bare dumpet lillegutt i vugga etter amming og raping fordi jeg bare skulle løpe innn på soverommet og se etter en bag - og da jeg kom tlbake hadde han sovnet søtt! Og det etter at han har bedrevet vuggestreik hele helgen...
selfangerkjerringa Skrevet 26. februar 2007 #22 Skrevet 26. februar 2007 Jeg er her Men har vært travelt opptatt med div idag så jeg har ikke rukket å skrive et "orntlig" innlegg her... Gjort husarbeid, vært på butikken og handla, rydda bilen osv. Og ikke minst: jeg har kost masse med Knøttemor idag, og brukt god tid på amming og raping. Virker som om magetrøbbelet er mye mindre nå etter vi begynte med minifom! Men hun lå mye på puppen igår kveld, spiste lite til legge-måltidet kl 22 og kun litt kl 05 - noe som resulterte i den verste sprengen jeg har hatt hittil da jeg våkna idag... Hjelp! Jeg måtte fram med pumpa for å tømme den ene, og jeg er så glad jeg har en stor, glupsk unge for hun tømte faktisk den andre nesten helt alene så jeg slapp å pumpe den puppen!!! rødhette: gubben gikk nesten i fistel da jeg leste sms'en din høyt igår... Han er et STORT koRn-fan, og var den som introduserte musikken for meg da vi møttes. Eldstejenta vår liker også koRn, og sovna til et opptak av en live-konsert da hun var noen mnd-gammel... Kanskje vi kommer nedover, så passer jeg ungene mens du og han drar på konsert? hehehe
DiddiDaddi Skrevet 26. februar 2007 #23 Skrevet 26. februar 2007 Heisann! Drister meg også innom og prøver å få tid til å skrive et lite innlegg - snuppa hold oss ofte i ånde mye av dagen. En og annen blund vil hun ta seg, men så sover hun jo heldigvis godt på natta, så da gjør det ingenting ) Siden jeg kom sent fra kino ble siste måltidet ved midnatt i går, og neste måltid kl 06 - syns det er helt ok jeg ) Deretter sov vi til 09.30 før vi stod opp, luksus for oss som bare har en unge hjemme! Kinoen var forresten kjempebra (Mars og Venus) - anbefales ) Nå ligger snuppa i vognen ute og sover, vi øver på det, og så langt har hun sovet 20 min etter at vognen ble satt i ro. Ellers hyler hun jo så snart jeg ikke triller lengre....så det er bare å krysse fingrene! Lørdag klarte hun hele 50 minutter etter trilleturen, så jeg tror hun trives i vogna. Pappaen er på jakt i dag, så jeg og snuppa tilbringer dagen alene. Han var "barnevakt" i går da jeg var på kino, og hun hadde virkelig holdt han i ånde. Vært skikkelig grinete og strevet med å ta flaska (som hun ellers har klart helt glimrende), så han fikk kjent på kroppen hvordan det er å være alene med henne...hehe ) I dag er det nydelig vær, så jeg unner han en jakttur, så får jeg jo også en ekstra blid gubbe hjem igjen! Og forresten: Gratulerer til tsmamma som har fått nurket sitt, koselig ) Nå skal jeg kikke på fotoboken som Rødhette tipset om, virket veldig fin! Snuppa sover enda....krysser fingrene så hardt så hardt ) Ha en fin dag jenter )
SpongeBob Skrevet 26. februar 2007 #24 Skrevet 26. februar 2007 Hm, det knirker i vugga, men han sover visst ennå... Veldig godt å få litt mammatid på formiddagen, men blir jo til msn'ing og mailing, da. Noen som klarer å bruke sovetiden konstruktivt?
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #25 Skrevet 26. februar 2007 På plass igjen! Kom hjem fra et deilig opphold hos svigers i går. Jenta sov som bare det, både natt og dag- helt til i går... Tror hun skjønte at helga var over, sånn at hun på nytt kunne holde mamman sin i arbeid.... Har sovet en times tid i vogga nå- på magen....men grynter fælt, så det er vel ikke lenge til hun skriker på meg. Snart på tide å hente storebror i barnehagen også... Blir ikke alltid gjort mye fornuftig i liten2-heimen når snuppa sover, nei, idag har jeg kun satt på 2 vaskemaskiner og lest avisa, samt "surfet" litt på dib.. Golvet ser ikke ut og trenger sårt litt støvsuging, men...I morgen kommer en ny dag! Skal forøvrig på 6-ukers selv i morra, 7 uker etter fødselen, jenta skal på torsdag. Sånn, da var hun våken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå