så gla' Skrevet 27. februar 2007 #26 Skrevet 27. februar 2007 Hei Lone! Så trist å lese at du måtte innlegges igjen. Lenge siden vi "snakket" litt inne på prematur, men da skulle du på sykehuset og håpet på lungemodningssprøyter. Har fulgt med litt på noen innlegg, så har fått med meg at du har fått det ,og at du har vært innlagt og nå håpet på laaang perm. Vet godt hvordan du har det med bekymring om at fødselen skal starte, om komplikasjoner og fremtiden, og sist men ikke minst savnet etter de hjemme, og hvor hjelpløs og liten en er der en ligger i sykehussengen. Jeg var innlagt forrige uke og ble skrevet ut på fredag under tvil, og med åpen retur. Det er jo godt å være i trygge omgivelser på sykehuset når situasjonen er som den er, men en skulle jo aller helst vært hjemme av flere grunner. Jeg er ikke særlig aktiv her inne, men leser en del inni mellom. Har hatt så mye smerter at jeg ikke har orket. Nå går jeg på riedempende og smertestillende, og ting har roet seg mye. Men, av redsel for at det skal sette igang igjen, eller at smertehelvetet skal komme tilbake, tør jeg ikke gjøre mange sprell. Smører frokost og formiddagsmat selv, ellers ikke noe annet. Jeg holder stort sett senga. Jeg vil være hjemme, og jeg vil at alt skal gå bra. Det blir kontroll på sykehuset en gang i uken fremover og jeg er så glad for å få være hjemme. Men, så har jeg flinke barn og en fantastisk samboer som gjør det mulig. Skjønt, noe må man se mellom fingrene med...Menn ser liksom ikke alt som vi gjør, og jeg ser det er mange ting som ikke blir gjort som når jeg "regjerte" i huset. Men, det får bare være. Jeg er i hvert fall hjemme :-) I dag er jeg 18+1 Vel, det var en liten oppdatering her i fra. Nå må du ta vare på deg selv og knipe igjen så godt du kan :-) Det går jo aller helst godt! Stor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 27. februar 2007 #27 Skrevet 27. februar 2007 Ånei................. Shit, du fikk ikke lange tiden hjemme da. Men du fikk i alle fall hjem en liiiiten tur da. Mager trøst, men dog:) Hvordan går det med deg da? Hva sier legene? Må du være sengeliggende nå eller? Tenker masse på deg og husk; hvis du vil ha besøk så er det bare å rope på meg;) Stoooor klem fra meg!
Lone35 =0) Skrevet 27. februar 2007 #28 Skrevet 27. februar 2007 Hei Jentegutt&? SÅ koselig innlegg! -Ja ikke sant tiden på sykehus går sakte? Da setter man pris på alle innslag i hverdagen. Prøver å lage en timeplan så man får mest mulig å fylle tiden med. Som deg har jeg et barn født i 98. Min eldste er født i september det året. Jeg skal prøve å oppdatere når jeg kan. Svarene kan ligge på litt forskjellige tråder, men men.. Glad for å se alle de vennene jeg har fått gjennom dere jenter. Innleggene viser at det er utrolig mange varme hjerter der ute=0) Heldige barn som har så omsorgsfulle mødre!! Klem L.
Lone35 =0) Skrevet 27. februar 2007 #29 Skrevet 27. februar 2007 Hei Så gla' =0) Tusen takk for koselig innlegg med masse omsorg. -Akkurat som deg, ser jeg imellom med fingrene at alt hjemme ikke blir gjort på mitt vis nå. Det er ikke verdens undergang. Det viktigste er at ungene kan være hjemme hos seg selv. Og denne uken, som er vinterferie, har vi søsteren min hjemme som hjelper til med ungene og husarbeid. Jeg vet å sette pris på dette, kjempeflott at noen stiller opp på kort varsel sånn. Jeg ligger her nå og venter på legevisitt. Har i tillegg til lekkasjen fått blod i vannet, nå i ettermiddag. Vet ikke hva det betyr...Huff. Kryss fingrene! Håper alt går bra med ditt lille nurk også. Klem L.
Lone35 =0) Skrevet 27. februar 2007 #30 Skrevet 27. februar 2007 HEI MADDE=0) ** Ja tiden hjemme med mine kjære ble ikke lang..*sukk =0( Men jeg er ihvertfall i trygge hender nå. Lillemann i magen er selvfølgelig for liten til å bli født enda, så jeg kniper så godt jeg kan. Men som du ser i de to innleggene over her, så begynte jeg å blø i ettermiddag. Og jeg vet enda ikke hvor det blodet kom ifra. Legene har ikke vært her enda. Håper de har godt nytt til meg. Besøk?? Så klart jeg vil!! Sålenge du ikke har influensa =0) Du skulle jo hit i morra? Jeg kan legge inn romnr og mobnr mitt på posten til deg. Blir koselig det. Så får vi avtale da vettu. Stor klem L.
Lone35 =0) Skrevet 28. februar 2007 #31 Skrevet 28. februar 2007 I dag er jeg 25+2. En dag lenger! Akkurat 15 uker til termin. Men den må jeg vel se bort ifra. I morges våknet jeg kl0450 og var overbevist om at jeg hadde sovet noen timer lengre. Sto opp av sykesengen, og begynte å finne frem klær. Såå deilig med en dusj om morran. Dessuten deler jeg bad med damen på naborommet, så det er greit å gjøre seg ferdig.. Så nå er kroppen ren og frokosten inntatt. En ny dag med BiM, og en dag lengre på veien mot det STORE målet. Ikke sikkert jeg fortalte det i går, men det kom blodblandet vann i vannlekkasjen i går. Noe de skal følge med. Håper det forsvinner og ikke er farlig jeg da. Huff, nå får det være nok! Blir jo redd av alt dette. Leverte urinprøve i morges, så vi får se hva de sier. Hvordan er dagsformen deres da jenter? Skriv og fortell hvordan det går. BiM er en viktig del av dagene til mange av oss i denne perioden. jeg vil bare si takk, igjen - til alle de som følger med og støtter meg i denne vanskelige tiden. Det hjelper.
jentegutt&gutt Skrevet 28. februar 2007 #32 Skrevet 28. februar 2007 Hei Lone! En ny vakker dag har startet :-) Jeg er i utgangspunktet 50% sykemeldt, men har lagt hjemme med influensa i snart 1 uke. Skal prøve meg på jobb igjen i morgen da.... det er jo bare noen få timer, så det burde være helt greit. Min første kom også i sept 98, og nestemann i april 2000. Ser vi faktisk er like gamle også :-) Dagene må gå utrolig sakte for deg... er du foret opp med video, bøker og blader?? Dagene går sakte men sikkert fremover, og for hver dag vokser nurket ditt!! HOLD UT!!! Hvor i landet er du?? Nord, sør, øst , vest?
Lone35 =0) Skrevet 28. februar 2007 #33 Skrevet 28. februar 2007 Hei Jentegutt&? SÅ koselig å høre fra deg igjen. Så datteren din er også født i september i 98! Min eldste ble født 7.sept. Nr to er født i 2003. Jeg er på St.Olav i midt-norge. De er best i landet på nyfødtmedisin her. Så jeg er vel heldig sånn sett. Huff, har influensaen tatt deg også?! Jeg har heldigvis sluppet unna den. (Bank i bordet).Viktig for meg å unngå infeksjoner. Fikk litt blod i vannet i går og ble ganske skremt. Men har ikke oppdaget noe blod i dag. Så jeg håper det holder seg vekke. Vil absolutt ikke få infeksjon og rier enda. Lillebror i magen er for liten til fødsel enda. Målet er uke 34. Men jeg vet at det er lenge til, så jeg gleder meg over hver dag som har gått. har hatt lekkasje i 7 uker nå! Håper å holde i 2 mnd enda. Ja jeg kjøper avis hver dag. Litt blader også. Jeg er heldigvis så heldig å ha tv, pc og radio på en skjerm over sykesenga. Aner ikke hva jeg skulle gjort ellers. Og så bruker jeg mobiltelefonen flittig da. Prøver å fylle opp "timeplanen" så jeg har noe å glede meg til hver dag. BiM er kjekt å ha nå. Er her maaange timer om dagen. He he -En måte å holde ut på.
jentegutt&gutt Skrevet 28. februar 2007 #34 Skrevet 28. februar 2007 Hei igjen! himmel... min datter er født 8 september... men legene prøvde å få henne ut fra den 1... ( de satte igang 5 ganger med geler, drypp osv)... Skjønner godt du ble skremt over blod i vannet... hadde nok blitt temmelig bleik om det hadde skjedd meg..... Husker fra jeg lå inne i 98 at de var kjempeflinke å ta seg av oss som var gravide. Jeg måtte ligge, ikke lese for mye, ikke mye TV , og KUN opp for å gå på do og dusje! temmelig gørr kjedelig.... Skal nok følge med deg videre, koselig å få meldinger her inne. Vi kommer nordfra, men flyttet til Stavanger for 1 1/2 år siden, så omgangskretsen er ikke så altfor stor enda! I kveld er det godis og LOST!! ha en god kveld! og til deg "lillebror"..... hold deg i ro!"!!
Lone35 =0) Skrevet 28. februar 2007 #35 Skrevet 28. februar 2007 Lost ja - det fulgte jeg også nøye med i begynneslsen. Men ble lei av å vente så lenge mellom hver periode. I kveld har jeg strikket, da jeg fikk brakt strikkinga mi hit av besøkende. Strikker til Lillebror nå da vettu. Kjekt med disse småplagga. Tar ikke så lang tid. Gjesp, begynner å bli trøtt jeg. Skriver masse feil.. Jeg bor i midt-norge og er trønder. Jeg har ennå ikke fått ligge-påbud. Og det er godt. Er jo 15 uker til min termin enda. Men kommer nok til å føde om godt og vel 8uker. Lå du lenge i ro før du fødte? Får sår av å igge så mye. Jeg har allerede fått såre albuer av å ligge så mye i senga og Bimme.
lite jentenurk Skrevet 1. mars 2007 #36 Skrevet 1. mars 2007 Hei Lone! Har ikke fått hvert her inne regelmessig den siste tiden, så jeg har ikke helt fått med meg hvordan du har det. Skjønner at ting har skjedd siden sist.Godt du er i trygge hender. Selv sitter jeg på nattevakt å bimmer litt he he en liten stund med ro. Sier legene noe konkret til deg eller vil de bare se det ann? Kanskje ikke så mye annet å gjøre. Godt du ikke har fått strengt sengeleie da + at du kan bimme litt fra tid til annen. Tenker på deg og sender en stor klem til deg og den lille
jentegutt&gutt Skrevet 1. mars 2007 #37 Skrevet 1. mars 2007 hei igjen! Heldige meg, lå kun ei uke inne før hun kom.... tror kanskje jeg hadde tørna hadde det blitt lengre. Det var temmelig gørrkjedelig. Kjempe bra at du kan bevege deg litt. Da kan en liksom i det minste gå på kiosken hvis en ønsker. Så du stikker.. kan ikke det jeg, men hadde engang en ambisjon om å lære meg det :-) Her heldigvis mange rundt meg som kan,så kanskje det kommer noe til minstemann også. Når du skriver Lillebror, begynner jeg å glede meg til å få vite hva det er i min mage. Skal i ordinær-UL i sluttten av mnd, og tenker vi skal vite det. Både jeg og mannen min er så sta, så det er like greit å ha bare en type navn å krangle om... ha en fortsatt fin fin dag :-)
Lone35 =0) Skrevet 1. mars 2007 #38 Skrevet 1. mars 2007 Hei Jentegutt&? Heldige deg som slapp med ei uke på sykehuset før du fødte. Ja det er kjedelig å ligge her. Jeg kan godt gå en tur i kiosken men ligger stort sett i senga hele dagen og skriver påBim og strikker og leser ... I dag har jeg hatt to besøk, så det må jeg si jeg er fornøyd med. Skjønner at du vil vite kjønnet ja. -Klart det er halvparten så mange navn å velge i, men attpåtil får man et tidligere forhold til en lille når man vet om det er hun eller han.
jentegutt&gutt Skrevet 1. mars 2007 #39 Skrevet 1. mars 2007 har prøvd å sende deg privat mel... lurer på om det funker :-))
Lone35 =0) Skrevet 1. mars 2007 #40 Skrevet 1. mars 2007 Hei Jentenurk Vet ikke hvordan du jobber i kveld? Kanskje er du på natt nå også? Er det ikke vanskelig med rytmen i kroppen når man har sånne arbeidstider? Legene ser ikke til meg riktig hver dag, men jordmødrene gjør det. Jeg må feks ta tempen to ganger i døgnet. Det er for å forsikre seg om at jeg ikke har noen infeksjon. Tisseprøve og blodprøve hver tredje dag også. De sjekker crp og bakterier. Infeksjon er jo ikke ønskelig. Jeg bor jo på enerom da, men jeg deler bad med en annen dame. Sender en klem til deg og nurket ditt også!
lite jentenurk Skrevet 1. mars 2007 #41 Skrevet 1. mars 2007 Hei igjen! Ja jeg jobber i natt også, men så er det også slutt for min del skal gå over i bare dag kveld turnus.Går jo greit med en natt i ny og ne men er vel ikke så bra i lengde for den lille. Må vel erkjenne at jeg merker det begynner å bli litt tøffere, kroppen henger liksom ikke helt med bestandig. Og lettere blir det ikke etterhvert som jeg eser ut ha ha Godt de passer på deg og den lille, skjønner det må være tøft. Men du er jo i de rette hender da. Blir vel kanskje lange dager, med mange tanker. Godt du har tilgang til verden per internett, om ikke noe annet. Jeg får jobbe litt videre så får vi snakkes mer etterhvert Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå