Gjest Skrevet 22. februar 2007 #1 Skrevet 22. februar 2007 Hei vennen! Hvordan går det med deg??? Vært stille fra deg nå! ER så nysgjerrig på om alt står bra til!
~Maja Mor~ Skrevet 22. februar 2007 #2 Skrevet 22. februar 2007 Slenger meg på her, Trine! Har kikket etter innlegg fra henne, men finner ingen rapport!
*jumanji*fikk jente 31/5 Skrevet 22. februar 2007 #3 Skrevet 22. februar 2007 Hva skjer da jenter? Jeg som trodde hun kom til å slite ut sidene her inne nå som hun kjedet seg på sykehuset. Uff, håper virkelig at hun ikke har kommet i fødsel enda.....
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #4 Skrevet 22. februar 2007 MAJAMOR!!!!! ÅÅÅÅÅ!! så koselig å "se" deg!! Har savnet deg!
NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 22. februar 2007 #5 Skrevet 22. februar 2007 Ja, jeg lurer veldig paa hvordan det gaar med henne jeg og. La oss holde dette innlegget hoeyt oppe paa siden. Dytter.
~Maja Mor~ Skrevet 22. februar 2007 #6 Skrevet 22. februar 2007 Heisann Trine!! Er jo innom for å se hvordan det står til med dere :-) Og litt mer nå som Lone er på sykehuset! Huff, håper alt er bra med henne!! Til mandag skal jeg på ultralyd, da SKAL jeg se kjønnet. Er veldig sikker på gutt, bare en strek følelse. Blir spennende å se om jeg kan se det! Hvordan er det med deg? Klem
~Maja Mor~ Skrevet 22. februar 2007 #7 Skrevet 22. februar 2007 Jammen hvor blir det av henne da? Noen som har hørt fra henne idag? Bare hun ikke er i fødsel!!
Lone35 =0) Skrevet 22. februar 2007 #8 Skrevet 22. februar 2007 Hei Hei He he..Beklager at jeg ikke har svart. Har hatt besøk av spesialist, vært på UL-sjekk og hatt samtale med barnelegen i dag og hatt flere timer med besøk i kveld. SÅ, idag har det ikke vært synd på meg. I formiddag kom spesialisten og sa at hvis jeg hadde hjelp hjemme til ungene i vinterferien, kunne jeg reise hjem på perm. Jeg må jo tenke på at jeg kommer til å være her lenge med lillegutt også etter fødselen. Så nå mens jeg har mulighet, sa hun. ( Her er det vanskelig å vite hva man skal gjøre altså!!) Og så var jeg til UL-sjekk i dag ja.. Dama som undersøkte meg har jeg ikke truffet før. Hun visste godt at jeg hadde lekkasje men likevel var så riktig hardhendt under undersøkelsen. Det var "på grensen med vann" sa hun. Etterpå ble det enda mindre, for jeg lekket som bare det da jeg gikk derfra. -Skjønner ikke hvorfor hun holdt på så lenge og var så hardhendt! I ettermiddag kom barnelegen og snakket med meg. Han ville vite litt om hva jeg tenkte i forhold til sv.skapet. Om jeg f.eks ville satse alt hvis det f.eks ble fødsel i mårra...-Noe jeg selvf ikke håper!! Ellers så sa han også at jeg kunne reise på perm hvis forholdene hjemme ble lagt til rette. Jeg skal likevel ha tett oppfølgning her, så jeg kan komme tilbake når jeg vil og har behov for det. Det blir jo sikkert lang tid på prematuravdelingen også, så...Jeg vet ikke hva som er mest rett.Vet jo at det ikke er like rolig hjemme med to barn, men jeg trenger jo tid med dem også, og så får jeg hjemmehjelp 24t/døgnet fra søndag og en uke. Jeg bør vel utnytte muligheten? Hva tror dere jenter? Hva ville dere gjort? Jeg er 24+4 nå, da døgnet har passert midnatt. Er glad for svar. Dere er bare supre! KLEM
Forskeren Skrevet 23. februar 2007 #9 Skrevet 23. februar 2007 Hei Lone! Jeg ville nok reist hjem til barna, det må være grusomt å være borte så lenge. Men skjønner dilemmaet, du må ikke gjøre noe som kan utløse fødselen heller.... Men barna dine er såpass store at de forstår at mamma bare må ta det med ro? Du må tenke gjennom om du klarer å ta det så med ro som du bør når du er hjemme. Ønsker deg alt godt og håper babyen kan få være i magen så lenge som mulig!
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #10 Skrevet 23. februar 2007 Puh! *puster lettet ut* Der var innlegget jeg har ventet på.. Har vært såååå spent på hvordan det går med deg! Godt å høre at du har hatt masse besøk, så du har litt annet og tenke på en liten stund. Det er godt å høre at du blir skikkelig fulgt opp av leger og spesialister. Man trenger det når man er i en slik situasjon. Jeg hadde iallefall satt veldig pris på at man følger opp skikkelig. Hm.. Hvorfor i all verden var hun så hardhendt når hun visste at du hadde lite fostervann da?? Jg tror jeg hadde blirr skikkelig sur på henne jeg altså! Godt å vite at du har en slags åpen retur til sykehuset slik at du kan komme dit når du har behov for det! Viser at de virkelig tar deg på alvor. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort i forhold til ungene hjemme. Men som du skriver så får du jo hjelp 24/7 og da tror jeg kanskje at jeg hadde reist hjem og benyttet den sjansen. Og heller reist tilbake til sykehuset hvis jeg følte at det ikke fungerte. Det er jo en flott mulighet du har fått der!! Ta vare på deg selv og lillemann Lone Tenker masse på deg, så maaaaange varme tanker sendes til deg
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #11 Skrevet 23. februar 2007 Hei Maja Mor Det er bra du kikker innom litt, sånn at vi kan få en oppdatering fra deg innimellom Sendte deg en personlig melding i går ÅÅÅÅ!!! Så stas på ultralyd ja! Hehehe!! Må fortelle hvordan det går da! Her er alt bra! Jobber fullt enda og koser meg med en raskt voksende mage Nå er det bare 105 dager igjen Jippi
Lone35 =0) Skrevet 23. februar 2007 #12 Skrevet 23. februar 2007 Heisann Ja jeg tror nok jeg reiser hjem på perm søndag, når jeg har mulighet til det. Blir deilig å se ungene igjen. Vi får ta en dag av gangen og se hvordan et går. Hvordan er det med kulemagene deres da? Masse liv derinne? Jeg kjenner kynnere hver dag. Men de var oftere og sterkere da jeg kom inn enn de siste par dagene. De som sier at kynnere ikke er vonde, forstår jeg ikke. Skikkelig mageknip jo. Og ryggsmerter. Men men..jeg tåler litt smerte altså Trine: Rart at du som har termin 5 dager før meg kommer til å føde lenge etter meg. For jeg vet at jeg kommer til å føde innen 6.mai. Det er uke 34 for meg har jeg funnet ut. Da blir det et barn i Tyrens tegn da, eller? Ikke at jeg er så oppdatert der da men. Her dundrer gravemaskinene utenfor sykehuset hele dagen. Tror ikke de har matpause engang jeg.. Det rister i veggene på det verste. Nå ble jeg skikkelig trøtt. Tror jeg skal duppe litt. Snakkes
Lone35 =0) Skrevet 24. februar 2007 #13 Skrevet 24. februar 2007 Jeg er våken enda, men bare så vidt. Ville bare inn på tråden og si natta. =0)
Gjest Skrevet 24. februar 2007 #14 Skrevet 24. februar 2007 Hei snuppa! Sitter og får med meg litt av 30 km før jeg reiser på jobb.. HAr virkelig IKKE lyst til å reise på jobb idag.. Er så himla trøtt.. Kunne heller tenkt meg en dag på sofaen God tur hjem på permisjon Kose deg maaaaaaaaaaaaaaaaaaaass Hm.. Ja, litt snodig akkurat det der med terminen. Jeg håper at mitt lille knøtt holder seg inne i magen lengst mulig Varierende med liv om dagen, men kjenner liv flere ganger pr dag.. Men går det for lang tid blir jeg bekymret.. Jeg aner jo ikke hvor ofte man bør kjenne noe osv.. Vi snakkes Lone Jeg måå nesten stikke på jobb nå.. Enten jeg vil eller ikke... Klem
Lone35 =0) Skrevet 24. februar 2007 #15 Skrevet 24. februar 2007 Hei hei Trinemor Så du er tidlig oppe og ser VM du? Jeg sto ikke opp før 0845 i dag. Satt nemlig og så på en sen film på tv2 i natt. Den varte og rakk til over 02. Så jeg sovna vel ikke før etter halvtre tenker jeg. Håper du ikke sliter deg helt ut på jobb da. Husk at du er i tredje trimester snart. -Som deg så kjenner jeg liv i Lillegutt noen ganger om dagen. Men da holder han på ganske lenge også. Kanskje spesielt om kvelden er det aktivitet. Tror jeg får en sirkusartist til sønn jeg..he he=0) Og bevegelsene forandrer seg vel litt i denne tida. Jeg er ikke bekymret bare jeg kjenner ham rører på seg noen ganger pr dag så. Håper du har en ålright arbeidsdag, og at ikke trøttheten tar overhånd. Jeg har også behov for mer søvn nå enn ellers. Det blir nesten en dupp hver dag her ja, på etttermiddagen. Klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 24. februar 2007 #16 Skrevet 24. februar 2007 Kjære kjære vennen min:) Jeg er ikke innom hver dag lengre og fikk først nå med meg hva som er skjedd med deg! Går det bra med deg? Uffameg, håper du ikke er livredd nå! Det høres jo ut som om de tar veldig godt var på deg der inne i alle fall! Hadde jeg visst om dette skulle jeg jo ha stukket innom deg på besøk på onsdag hvis jeg hadde fått lov:) Var jo der inne selv da på Ul for vekstkontroll og kontroll av livmorhalsen og mormunnen. Jeg ble 50%sykemeldt siden mormunnen gir etter litt, men ingen umiddelbar fare med meg da! Håper virkelig du er flink til å ta det med ro og hvile nå du kan nå vennen, for det kan jo høres ut som om du trenger kreftene fremover.... Krysser virkelig fingrene for at lillegutt holder seg der inne så lenge som mulig! Dette skal du klare! Selv er jeg i fare for å føde før tiden også, men de tror det skal gå bra med meg da. Etter uke 32 vil de ikke gjøre noe forsøk på å stoppe fødselen sa de... Håper det går bra med deg vennen og at vi får oppdateringer fra deg fremover. STOOOOOOOOOOOOOOOR klem
Lone35 =0) Skrevet 24. februar 2007 #17 Skrevet 24. februar 2007 Hei Maddemor Så du har vært her på huset uten å komme innom?? Fyyyy så slemt av deg! He he he...neida. Ja vet du. Jeg hadde begynt å tro at jeg skulle få hjem på perm i morra noen dager. Men så ringer samboeren min i dag og sier at vesla på 4 år trolig har fått influensa! Dermed er det ikke sikkert jeg kan reise hjem på søndag. *vræææææl Men men, jeg må tenke på meg og Lillebror også. Kan ikke risikere å få infeksjon nå, med lekkasje og greier. Vi skal se an formen hennes i kveld. Men mye tyder på at sambo også kanskje er på gyngende grunn. Han følte seg ikke i topp-form i morges han heller så huff... Så du står i fare for å føde før tiden du også? Huff, Madde det var ikke bra. Du får vel lungemodning da? Og så lenge du føser før 37 må du være på NI. Nyfødtintensiven. Jeg var der på omvisning i går. Kikket på kuvøsene og ledningene og maskene. Jeg kommer HELT SIKKERT til å føde for tidlig. Så hvis du havner der, så treffes vi ihvertfall helt sikkert. Min 34de uke er første uka i mai, så hvis du føder før tiden og kommer på kuvøsen så treffes vi nok! Håper du klarer å holde på babyen så lenge som mulig. Tror det er ekstra mye arbeid med premature barn. Ta det med ro og ikke vær redd for å sykmelde deg helt om du føler for det. Hold meg oppdatert om situasjonen da! Klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 24. februar 2007 #18 Skrevet 24. februar 2007 Jeg visste jo ikke at du var innlagt..... Ufff, så kjedelig at de begynner å bli syke da! Men ikke ta noen sjangser nå... Kankskje du får lov å komme hjem en helg eller noe når de har blitt friske igjen.Hjelper jo på humøret med bare en helg hjemme også da;) Krysser fingrene for at det ikke går alt for lang tid før du får ta en liten permisjon i alle fall:) Joda, de sier at det er en fare for for tidlig fødsel, men ingen umiddelbar fare ennå. Jeg får jo lov å jobb og jeg får lov å delta på gruppetrening hos fysioterapeut (pga ryggvondt), men som legen sa; nå trenger du ikke akkurat å gå på IKEA hele kvelden og helgevaksen kan sambo ta seg av. Nå er det viktig at jeg tar litt hensyn fremover så skal dette nok gå veldig fint sa de. Så jeg går ikke og er veldig redd ennå, men det ligger jo i bakhodet da. Så du var på NI alstå? Var det ekkelt å se så mye maskiner og ledninger eller? Må nå bare spørre jeg da vet du.... Er litt redd for å havne der altså, men det har sikkert med at jeg ikke er mentalt klar ennå. De har ikek snkakket om lungemodning hos meg ennå, men det er sikkert fordi det ikke er noen umiddelbar fare men heller tegn på at jeg skal roe ned. Får høre litt hva de sier når jeg skal tilbake igjen 7. mars. Blir jo sykehuset hver 14. dag på meg fremover nå, så hvis du har lyst at jeg skal se innom deg og hilse på så må du bare si ifra:) Det er utrolig skummel tanke, men jeg er sikker på at det blir koselig også Trenger ikke svare på det nå, men tenkte jeg kan kste ut en ide og så kan du tygge litt på den. Må jo se an formen din også vet du og den kan jo forandre seg mange ganger før den tid. Jeg er nå syk da! Er liksom forkjøla hele tiden jeg. Fikk en skikkelig forskjølelse for 14 dager siden og nå begynte jeg egentlig å bli frisk igjen, men nå er jeg sannelig dårlig på nytt igjen med æsja i nea og brystet, uten stemme og feber. Skulle egentlig rydde FORSIKTIG i huset vårt i dag, men sambo har beordret meg på sofaen mens han er på jobb..... Får vel bare høre på han. Tror han ble litt bekymret da vi var på sykehuset på onsdag... Så jeg skal i alle fall ikke besøke deg mens jeg er syk.... Enn det da? Vi som skulle kose oss på hver vår fløy og ha hemmelige møter i korridoren i juni... Kanskje vi ender opp der litt før ja.... Uff, det er litt skummelt synes jeg...
Lone35 =0) Skrevet 24. februar 2007 #19 Skrevet 24. februar 2007 Hei igjen Ja man er ikke forberedt på å havne på kuvøseavdelingen når man er gravid. Ingen som tenker i de baner! ( Du tenker jo heller ikke på at duu skal krasje når du kjører bil, ikke sant) Høres ut som om samboeren din er nøye med at du ikke anstrenger deg da. Det er jo omtenksomt. Hvis du skal hit igjen så er jeg veldig snakkesalig da. Man er jo glad for hver gang man treffer noen å prate med her. Litt ensomt med enerom skjønner du. Så selskap vil jeg gjerne ha ja. 7.mars sa du? Vi kommer tilbake til det. Vet jo ikke om jeg er her da, eller på perm. Nå får jeg straks besøk. Vi snakkes!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. februar 2007 #20 Skrevet 25. februar 2007 nei ikke sant.... Joda sambo er påpasselig han asså Er veldig glad for det! vet du hva? jeg kan godt komme en tur en annen dag og jeg hvis det passer bedre:) f.eks onsdag og torsdag denne uken skal jeg til byen p jobb likevel. Jobber til ca kl 12 og har fri etterpå begge dager. Ellers så er det jo halvdager på meg ut mars så jeg kan godt kjøre en tur til byen og besøke deg hvis du har lyst en annen gang også. Bare send meg en personlig melding du, så jeg ser den:) Det er ikke noe heft for meg det, synes det bare er koselig å bli kjen tmed nye mennesker jeg:) Håper det går bra med deg fortsatt! Stor klem
Lone35 =0) Skrevet 25. februar 2007 #21 Skrevet 25. februar 2007 Hei Madde! =0) Har vært litt frem og tilbake i dag om jeg skulle få reise hjem i dag eller i mårra. Og det var litt trasig, for jeg hadde jo liksom innstilt meg på å reise hjem i dag. Så det måtte litt overtalelses-kunst til for at de slipper meg ut nå i ettermiddag. Blir deilig med frisk luft og å ligge i sin egen seng. Så Madde, jeg kommer nok ikke til å være her i uka som kommer. Jo torsdag eller fredag, skal jeg til UL og samtale til legen. Men det blir jo bare snartur. Eller om jeg blir innlagt igjen av andre grunner tidligere, vet jeg ikke. Men at jeg kommer hit igjen er jo helt sikkert. Ihvertfall når jeg blir innlagt for å føde. Og da blir det laaang innleggelse. Får ikke reise hjem før termin da. Jeg skal jo føde i uke 34 vettu. Men alt det kommer vi tilbake til. Jeg vil jo gjerne ha besøk da. Og det er koselig å bli kjent med nye venner så det er bare artig det. Vi kan jo sende mld til hverandre på posten her inne. Nå må jeg begynne å pakke. Sambo kommer innen en time.Jippi!! Klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. februar 2007 #22 Skrevet 25. februar 2007 Åh så deilig! Ønsker deg en herlig uke sammen med familien din vennen! Rop på meg på personlig melding når du vil ha kontakt du:) STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR KLEM FRA MEG!
Lone35 =0) Skrevet 25. februar 2007 #23 Skrevet 25. februar 2007 Stooooooor klem tilbake. Her sitter jeg i stresslessen min hjemme i stua. Du aner ikke hvor godt det var å komme ut av sykehuset og trekke inn frisk luft!! Har vært inne i 10 dager jeg nå vetttu. Jeg skal prøve å ta det skikkelig med ro så tilstanden ikke forverrer seg. Gode klemmer fra L
Lone35 =0) Skrevet 27. februar 2007 #24 Skrevet 27. februar 2007 Heisann jenter.....=0( *snufs* Ligger på sykehuset igjen jeg. Ble lagt inn i morges. Våknet 0515 i morges med skikkelig vannavgang. Ble vann i senga også. Torde ikke annet enn å kjøre den en times lange turen til sykehuset. Registreringen viste normal hjertelyd, men lite vann. Så jeg ble innlagt. Igjen! -Hvor lenge vet jeg ikke. Huff. Knapt to dager var det jeg fikk hjemme. og i farten var det så mye jeg glemte å ta med. Jaja..SÅ er vi tilbake til 100% dagsarbeid på BiM igjen da. Håper å høre fra dere jenter. Hvordan er det med formen deres?
jentegutt&gutt Skrevet 27. februar 2007 #25 Skrevet 27. februar 2007 Følger med deg, og hver gang jeg ser nytt på deg MÅ jeg bare få det med meg!! Hvor synd det er å høre at du måtte tilbake på sykehuset så fort. Skjønner godt at du er bekymra, lei og helst vil ut derfra. Vet bare hvor lei jeg var da jeg fikk nr 1 (i 98). Lå 1 uke inne med svangerskapsforgiftning før hun kom. Og da hadde jeg ingen unger å savne hjemme! Håper bare alt går bra med deg og lille-nurket. Hold oss oppdatert, så skal vi krysse fingre, tær og alt som går ann!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå