Gå til innhold

skal vi snakke litt om bryllup jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oiii! Får nesten lyst til å gifte meg jeg også når jeg leser alt som står ovenfor her... Ønsker uansett Dritgrei og Snulder til lykke med forberedelsene:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehm......er bare en svipp innom, ser film og hadde tissepause.............men altså, helt ærlig, ang sex på bryllupsnatten...............................nei pokker heller, hvem orker det da?

Hahahahaha.................var lettere bedugget sånn på morgenkvisten, mangel på søvn flere netter på rad, når hodet først traff puta, så lå den godt i ro ja;-)))

.....men rakk å bade i champagne da!!! Den var forresten helt pyton vond, derfor vi badet i den...........hahahahahahaha........aldri så galt osv....;-))

Skrevet

Tissedibbepause?!? hehe... husk at du skal fortelle meg om utevielse da!!!

Skrevet

Vi giftet oss i utlandet, hemmelig og alene:-)

Veldig fint - spiste laaaaang bryllupslunsj - til tidlig kveld.

Deilig champagne, god mat og fantastiske viner.

Så en uke på forskjellige romantiske Herregårder - sukk - så utrolig romantisk.

Etter hjemkomst, vennefest, hagefest med telt:-)

Brudevalsen ble festbrudevals - stiletthæler som hang fast i plenen...

Kos deg med forberedelsene:-)

Skrevet

Oi du er heldig du dritgrei, gled deg !!!!!!!!!!

Jeg giftet meg i 2005, sommerbryllup..

Alt var vakkert;

stunden med besteveninna/forlover hos frisøren

spent spent spent

på meg brudekjole, håret ordnes, sminken på, røykepause, blomsten hentes (alt på samme sted). spent spent spent

bilen kommer og henter til kirken,

alle venter, store sønnen skal føre mamman (pappa død)

spent spent spent

vakker kirke, nydelig solistsang, tårer triller..

han sier ja, hun sier ja...

alle er glad, vakker preken..

Solen skinner=0)

foto på et vakkert sted, så til festen, lokaler mot havet,delig blomsterduft...

Nydelig nydelig mat, morsomme taler, alle venner og fam. samlet.

Stilig bryllupskake, bra musikk, mange danser.

God drikke, noen litt fulle..hihi.. men ikke bruden..

Drar fra festen, fornøyde og slitne, booke inn på den stilige bryllupssv.

sovner med det samme;-)

Våkne til frokost på sengen og nydelig diamantring fra verdens beste mann...

GLED DEG!!!

Skrevet

Vi har måttet vri hodet llitt, for vi har TUUUUUUUUUUUUUUSEN venner og millioner av familie og ikke en hemmelig boks full av gull.... da må man tenke litt. Først så tenkte vi at vi ikke kan invitere alle vi vil invitere for det har vi ikke råd til.... så lagde vi noen ulike lister over hvem som hørte til hvor, men det lot seg ikke gjør å rangere vennene, de er jo vennene våre nettopp fordi de betyr og har betydd mye for oss på hver vår kant, og for oss som par og familie!

Lista er nå på 89 gjester + en million unger.... vet jo ikke om de kommer alle sammen, men noen av dem kommer i alle fall.

Vi fant nemlig ut at fader heller hva er viktigst, en 7 retters gallamiddag, eller å få feire vår kjærlighet sammen med familie og venner, og vi har valgt det siste.

Derfor har vi valgt tapas som bryllupsmat, kosleig og billigere en digre rødvinsflamberte krokkodillebiffer :-)

Vi har også valgt å ikke servere alkphol, men at gjestene kan kjøpe det de vil ha i en bar i hjørnet - litt stusselig kanskje, men nok en gang, hva er viktigst? en koselig fest for oss, eller gratis fyll???

Kirken har jeg et personlig forhold til, så det har jeg bestemt og dritgreipappan syns det er fint! Presten er vår venn og han blir med oss fra vest til øst for å vie oss og feire oss etterpå! Det er helt vanvittig at han vil det, men veldig koselig og flott! Vi er glade!

Vielsen har vi ikke snakket om i det hele tatt, annet enn at jeg skal synge, for det vil jeg, nå er jeg midt i alle låtene som finnes som sier ting jeg vil si til kjæresten min, men alle sangene sier bare en ting - jeg vil si tusen...... :-)

når det gjelder festen har jeg alltid drømt om, og vi har tydeligvis hatt en felles tanke om at utevielser og natur og løs stemning og glede er det vi vil ha, men det har forandret seg i planleggingsprosessen, nok en gang med argumentet; hva er viktigst?

Vi har derfor valgt å ha festen nede i sentrum i nærheten av hotellet som gjestene skal sove på, og hvis vi er heldige så flytter vi hele kallaset til det samme hotellet. Det hadde vært mest praktisk i forhold til litt skrall familie og tusenvis av unger - pluss at ja man kjenner noen som kjenner osv.... bekjentskaper er godt å ha, og gode venner er enda bedre!

I grunnen er det bare ting jeg ikke vet om som gjenstår:

musikk, dans, brudgosmklær,ringer,hvor mange kommer,bryllupskaken, hvam skal bake.... etc

jammen bra jeg er prosjektleder!

:-)

artig med bryllup!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jippi pippi!

Skrevet

ikke servere alkohol, betyr ikke spandere alkohol... den kan altså kjøpes, og dette vil bli informert om i inbydelsen :-)

Skrevet

Det virker som du har full kontroll:) Hmmm...vi har verken tusen venner eller en million familie, så gjestelista blir nok ikke så lang som din! I tillegg så velger vi bort tanter, onkler og søskenbarn... De har vært i våre respektive tidligere bryllup, så det får holde! Og så vil vi ha det nært og varmt og litt løst i snippen. Som du sier så skal vi feire kjærligheten! Ikke imponere "ALLE" med ting som egentlig ikke er oss!

Forøvrig så hadde min forlovers søster tapas i sitt bryllup! Det slo veldig ann der ble jeg fortalt. De satte opp runde bord med 8-10 personer rundt i stedet for langbord.

Vi skal servere alkohol ja... men jeg har troen på at de fleste er oppegående nok til ikke å bli overstadig fulle. Det er lite trivelig i ett bryllup. Tror nok det koster meg minimalt å putte dem i en taxi og sende dem hjem hvis det skjer!

Skrevet

det hadde ikke koste meg en tøddel heller :-)

Men nå handler det altså egentlig ikke om konsumet, men prisen, det koster å spandere alkohol på 90 stk. det har vi jo ikke penger til.....

Det får bli på sølvbryllupet!

så nå får de kjøpe seg et glass eller 7 om de vil det og det er helt greit for meg! Vi spanderer mineralvann sånn at noe er i alle fall på bordet.... :-)

Skrevet

Hehe... synes det er helt greit å gjøre det sånn jeg! Som du sier.. så er det viktigere med alt det andre!

Skrevet

Høres ut som du har full kontroll du ;-)

Det er sant som du sier, vanskelig med gjestelilsten...man vil jo ha med alle kjente og kjære.

Gjør som du tenker, sats heller på samværet, det er ikke middagen som er viktigst.

Tapas er jo bare så nam nam, vurderte vi også faktisk,

han bryllupsmannen sa det var flere og flere som valgte...!

Kos dere masse med forberedelsene, det er litt sjarm over det,

selvom man blir litt stresset innimellom;-)

Skrevet

stresset har ikke innhentet meg enda... men innbydelsene burde ha vært ute snart kjenner jeg..... :-)

Skrevet

Men kjære dritgrei,

Det er ikke så vanlig å sende dem ut 6 mnd før bryllupet :-) De fleste vet vel at dere skal gifte dere og sikkert også datoen, så det er bare en formell sak å sende invitasjonen. Holder om dere gjør det 1-2 mnd før, siden dere gifter dere i august:-) Så ikke stress - bare kos - mere kos og sånn:-))

Skrevet

Midt i blinkers!!! Kjempefint opplegg, synes jeg! Det er som du sier, viktigst å være sammen med de dere er glad i. Meny og vin og sånt spiller INGEN rolle!

Vi hadde også tapas på vår etterbryllupsfest/40-årslag i mai. Veldig vellykket og mye mye bedre enn den grå svinesteika :)

Så fint at du skal synge til kjæresten din! Og så fint at du vil fortelle litt til oss nysgjerrigper'er :)

Skrevet

Du har vel sikkert rett i det, men det virker så fjernt å snakke om det til folk også er ikke invitasjonene klare liksom..... nei

best å få dem ut så fort som rå er.... så kan de henge på hvert sitt kjøleskap å blomstre...

Skrevet

hihihihi......søt du småen;-)))

Skrevet

Jeg har bestil slike "sett av datoen"-magneter jeg.... De sendes ut på forhånd slik at folk ikke får anledning til å finne på noe annet den dagen... Pluss at vi kjøper oss litt god tid til å ordne innbydelser....

Skrevet

Ikke så søt i grunn... man må jo fange gjestene før de finner på noe annet...

Skrevet

lurt triks.... hvor fant du dem henn da?

Skrevet

På vistaprint.no... Men de er litt smarte... jeg bestilte mine for en pris... og dagen etter så fikk jeg mail om at akkurat nå så er det 50% rabatt på dem... Og det sa de først etter at jeg hadde betalt seff!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...