Gå til innhold

skal vi snakke litt om bryllup jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller er dere lei av det?

si fine ting, si hva jeg kan glede meg til og hav som var det fineste, og om vi kan tulle med brudisvalsis...

:-)

vi gleder oss veldig - og mer og mer..... jippi!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når skal du gifte deg? For min del er det så mange år siden at jeg nesten har gløymt det. Men husker at festen var kjempe artig .-..... og mannnen er fremdeles kjekk.

Skrevet

i august skal vi gifte oss.... tenk så fint!

bra at mannen forblir kjekk da, det er jo et pluss!

Skrevet

Bryllup er bra å snakke om=D

Jeg synes faktisk det største var å gå opp og ned fra alteret.

Og da presten sa vi var gift, og da vi fikk velsignelsen, *sukk*

Deilig å være dronning for en dag da, haha, det er faktisk det....nei, det var en flott dag.

Har dere satt det meste enda?

Har severt i brylluper i mange år...sett masse koselig, og masse rart, hihi.

Skrevet

Å ja ja ja, du kan glede deg!!!

Men akkurat når det gjelder brudevals og prest og sånne ting kan jeg ikke gi noen råd, for det hakke jeg hatt :)

Må tenke litt....

Skrevet

det meste er i boks faktisk - belive it or not - ha ha ha ha

mye rart ja.... det kan jeg tenke meg!

Skrevet

Så bra!!!!

Flinke dere er!

Lyst til å fortelle noe?

(nysgjerrig vettu)

Skrevet

Det er ikke så mye å fortell liksom..... for mye er jo bare tilrettelegging for at festen skal blir så bra som mulig for en billig penge....

Vi har nok bestemt oss for tapas, for det er både kosleig og godt og billig....

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig asså!! Fortell noe da!!

Skal du synge i din egen vielse?

Skal dere skrive egne løfter?

Bløtkakekjole?

Mange folk og fe?

Vest- eller Østlandet?

Jeg tror det fineste for meg var da vi svarte JA og Karosnuppa sparket i magen min nettopp da. Akkurat som om hun var enig :)

Og så var det veldig fint med alle vennene og familien som var med oss på dagen. Tanteungene som hadde laget sang og rap og tegninger og pappa som talte og....

Skrevet

Noe jeg har satt veldig pris på etter at vi giftet oss er minneboken vår.

Vi la fram en fin liten "minnebok", som alle gjestene skrev en liten hilsen i sånn utover kvelden. Og den er nå, snart 6 år senere, veldig hyggelig å ta fram å lese i.

Og så tulla vi litt med valsen, vi hadde "Briskebytrikken" med Øystein Sunde. en ordentlig vals....kurompa, kurompa....

Skrevet

Synes at selve seremonien var flott, det å se den flotte mannen vente på meg, høre flott musikk (saksofon), vakker og riktig tale og det å si ja. Jeg kysset mannen for fort og ville sette ringen på hans venstre hånd. Godt å le litt, ellers kom det mange rørte tårer. Storebror var så flink og delaktig og stolt.

Jeg er ikke prinsessetypen, har aldri drømt om brudekjole og gå opp kirkegulvet. Men jammen var det gøy allikevel. Følte meg kjempefin og mannen var enda finere. Det var fantastisk å nyte hverandre og feire kjærligheten.

For meg er det lov å tulle med alt. Tull med valsen hvis dere vil. I et av de morsomste bryllupene jeg har vært i, satt bruden på en stol på dansegulvet, de spilte "Finnes det en kvinne" av deLillos og brudgommen danset rundt henne med en rose i munnen. Tror de endte med litt rolig klinedans på slutten. Selv gamle tanter lo av dette.

Jeg er ikke lei av bryllup, det er jo kort tid siden mitt og jeg smiler når jeg får anledning til å snakke om det.

Skrevet

Sukk............jeg giftet meg en gang for 100 år siden jeg.........i hagen til mine foreldre.......med rød løper innover plenen i hagen, med 4 trompetister som spilte på inn og utmarsj:-) En dommer som viet, søsteren min og svoger holdt seremonien, leste dikt etc........kjemperørende faktisk. Festen etterpå var knallmoro - masse venner, vi valgte mange venner og kun nærmeste familie........det var mye lek og moro i bryllupet, valsen gikk strålende - vi var faktisk kjempeflinke;-))

Husker at vi ikke ville dra fra festen, for det var så moro, men kl fire på natten ble vi tvangskjørt til Godset på øya, og det var en overraskelse;-) Champagnen som sto der når vi kom frem, badet vi i, og det var også gøy;-))

Så bare gled deg du småen - la det være en morsom dag, ikke en stresset dag, en dag som symboliserer det du og kjæresten har sammen:-))

Skrevet

Tapas er stas ja.

Hadde jeg valgt om jeg skulle ha valgt om igjen.

Skrevet

ja, det å gå opp kirkegangen var bare helt fantastisk. Husker fremdeles den følelsen , når eg tenker meg om. Du får helt sikker t ein fantastisk dag, og tapas høyres godt ut. Blir det stort bryllup? Kan ikkje du fortelle litt om planene så langt da?

Skrevet

Åhhh, eldstemann sparket meg og da....

Tenk at jeg ikke skrev det som et viktig minne (fikk jeg dårlig samvittighet)

Var 3.5 mnd på vei, så hadde akkurat begynnt å kjenne spark, langt på vei var du?

Talen fra pappa ja, snufs, hadde skikkelig tårer i øynene, og så ble jeg så overasket over talen til min kjære....visste ikke at han var sååå glad i meg, hehe.

Og mamma laget en varig brudebukett til meg med masse symbolikk (krydderbinding og orkideer) som hun fortalte om..mmm

Flott dag, fine minner.

Glede der een masse, men ikke stress, ikke bli så slitne for å få det perkfekt.

Det gjorde minsøster og hele min familie og til det bryllupet, alle var utslått og dårlige når vi kom til dagen. Ikke så viktig for oss, men at bruden satt og så på klokken for å få lagt seg...dakar lille søster...

Skrevet

Hehe...

En drøy spøk, hihi, men skal kanskje gjøres mot brudeparet...

Min manns kusines bryllup.

Der kom forloveren inn, trillet på bryllupskaken og falt oppi kaken.

Kakene var en billigversjon, og den ekte trillen kom etterpå..

Morsomt i etterkant, men stakkars brud, hehe.

Skrevet

Dere har så mye fint å glede dere til :) Vi giftet oss for 10 år siden og ser fortsatt tilbake på den dagen med stor glede og varme følelser. Noen råd fra meg:

- Deleger, deleger, deleger..... Det vil si: tenk igjennom alle oppgaver som kan delegeres. Det være seg gaveåpning, servering, hvem skal ta seg av gavene etter festen osv. Det er godt å slippe å være organisator i sitt eget bryllup på selve dagen.

- Nyt dagen så godt dere kan - den går så fort :)

- Sørg for at mange tar bilder underveis og at noen filmer, også etter kirken.

- Og finn et romantisk sted dere kan overnatte bare dere 2. Det er så utrolig godt å ha den natten og formiddagen etter helt for seg selv - uten å måtte ta hensyn til noen.

- Kos dere med forberedelsene og vær gode mot hverandre :)

Også var det så nyyydelig første gangen mannen min sa :"Kona mi". Det er egentlig rart, men det er forskjell i hverdagen før og etter bryllupet - og det til det bedre :))

Skrevet

Har et tips i tråd med det å delegere. Vet jo ikke hvordan dere skal feire, men noe av det aller mest vellykkete for oss var at det var "tre dager til ende". Det var det jo ikke, men vi hadde det på en fjellstue og alle kom reisende til. De fleste kom fredag og dermed fikk vi tid til å være sammen med nesten alle før selve dagen. Mannen har mange venner langt unna og det er en del av mine vi heller ikke ser så ofte. Var godt å bruke tid med dem på forhånd, slik at vi slapp å stresse med å snakke med alle på selve dagen. Da ville jeg bare snakke med mannen egentlig og høre alle si at dagen var flott og at vi var fine :-)

Holdt en tale til mannen som jeg var ganske fornøyd med egentlig, men hans tale, den var bare utrolig flott! Selv de kule guttevennene hans tørket tårene etterpå :-D

Skrevet

Jeg var 6 mnd på vei, Dailis, så magen var stor og fin i kjolen :)

Skrevet

dere sier fine ting, jeg blir glad og jeg gleder meg! Vi gleder oss.... jge tror jammen ikke kan holde tale jeg for da kommer jeg til å gråte mer enn om jeg hadde bestilt feil type kulepenner he he he he...

delegering ja.... vi er i gang....

og brudevalsen, den blir nok bare tant og fjas, men det er jo oss- vi kan jo ikke danse he he he he he... kan jo øve da såklart, mne nei vi må nok leke... hva med brudestolleken ?

he he he he

talene gleder jeg meg til.... jeg tror ikke det finnes så vannfast mascara..... ja ja, vi får satse på at han syns jeg er ok uten sminke etterhvert ;-)

også skal vi faktisk ha et tredagersbryllup, de fleste kommer fredag og reiser såklart på søndag.... jeg gleder meg til alt dette

ååååååååååååååååååå hurra for koselige fester!

jippi pippi slippi mippi fippi tippi

Skrevet

Takk for at du starter slike tråder småttisen! For da kan jeg sjele tips og surfe på bølgen etter deg....hehe...

Attpåklatten har giftet seg ute ser jeg!!! Uen å ha sagt det til meg ...som sliter som en gal med å legge opp en utevielse...hrmf... ;=)

Jeg har også lyst til å fjolle litt med brudisvalsis!!!! Men da må jeg dra med brudgommen på dansekurs og øve inn Noe Helt Annet!!!

Skrevet

det hadde vært gøy.... med en sånn dansefeberhip hop sak.... det tar vi snulder :-)

Skrevet

Haha...HipHop er kanskje ikke helt i min gate! Men forøvrig så veit jeg ikke helt hva som er i min gate...hehe.. Det eneste jeg veit er at snuldermannen har to venstrebein når det kommer til annen dans enn Gli Sakte Rundt!

Skrevet

Og bryllupsnatta ja..... Det var greier det....Vi fikk ikke sove for vi var jo "høye" på adrenalin begge to, men det gjorde ingenting. For vi hadde brudesuite på Continental. Så vi satt på terrassen midt i Oslo og så på livet, spiste frukt og sjokolade som stod på rommet når vi kom.

Nei det var en fin natt. Men sånn heftig sex som alle snakker om på bryllupsnatta, det var vi for slitne til....

Et tips til dere som skal gifte dere, eller ikke gifte dere.

Frokosten man får i brudesuiten er den råeste jeg har sett/spist noen gang. Så bestill på en natt i brudesuiten på Continental.

Hurra for ekteskapet.!!!

Skrevet

HA!! Vis meg det paret som har ork til heftig sex på bryllupsnatta! Så skal jeg jammen meg ta av meg hatten for dem! Hehe... Skulle gjerne hatt en brudesuite på Continental ja, men det blir jammen meg langt nok for oss å kjøre til nærmeste hotell som ligger på Gardermoen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...