Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #1 Skrevet 21. februar 2007 som står oppført som alene mor, men hun sover hos barnefaren noen dager i uka pga barnet er 3måneder og han kan ikke ha henne alene.. Er det lov?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #2 Skrevet 21. februar 2007 Jeg ville ikke brydd meg, uansett om det er lov eller ikke...
singel-mom Skrevet 21. februar 2007 #3 Skrevet 21. februar 2007 Ja, det vil jeg tro, hun er bare med å tilrettelegger for samvær.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #4 Skrevet 21. februar 2007 Ja det er lov. Det er ofte den eneste måten bf kunne hatt barnet der pga amming når de er så liten.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #5 Skrevet 21. februar 2007 spiller det noen rolle om det er lov da så lenge ho gjør det som er best for barnet. skulle vært flere som ho.
Mamsen86 Skrevet 21. februar 2007 #6 Skrevet 21. februar 2007 For det første så syntes jeg ikke at det er din sak hvordan dem velger å gjøre ting, og for det andre så syntes jeg at det er flott av venninnen din å faktisk "gidde" og overnatte hos barnefar slik at ungen og far får mye tid sammen!!! Ungen er bare 3 mnd gammel, og for å være ærlig så syntes at det er en fantastisk ordning! Og selvfølgelig er det lov! Dem er ikke kjærester og ei bor dem sammen.. Men de har et felles barn som dem prøver å gjøre det beste for!
*toppris* Skrevet 21. februar 2007 #7 Skrevet 21. februar 2007 det har da ikke noe å si... hun bor da ikke med ham og er ikke sammen med ham... er jo bare knall det at hun er så flink å tilrettelegge og gjøre barnet vant til å være hos pappan:)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #8 Skrevet 21. februar 2007 Ro ned da, det var bare et spm.. Og de er sammen, bare at de ikke bor sammen.Hun er bare hos han noen dager i uka med barnet og sover der sånn at han skal få treffe ungen. Og ja det er bra gjort av henne, men det var bare et spørsmål!
*toppris* Skrevet 21. februar 2007 #9 Skrevet 21. februar 2007 tror ikke noen ga kritikk her, men heller syns det er pos av veninna di... hvorfor anonym forresten?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #10 Skrevet 21. februar 2007 Fordi det er mitt valg og jeg hører ikke til på dette forumet.. Jeg synes alle dere alenemødre klikker med en gang man spør dere om et spm! RO NED TO HAKK..
*toppris* Skrevet 21. februar 2007 #11 Skrevet 21. februar 2007 det var da voldsomt, ta d helt med ro... har da ikke klikket,.. prøver jo bare å være vennlig og hjelpsom... jaja
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #12 Skrevet 21. februar 2007 Nei, ikke du.. Du har bare vært grei og hjelpsom:) men snakker om visse andre.. Jeg fikk svar på mitt spm.. Så det er vel ikke no mer og diskutere. Takk for hjelpen:)
Mamsen86 Skrevet 21. februar 2007 #13 Skrevet 21. februar 2007 "Visse andre" - som meg? Som sier at jeg faktisk ikke syntes at det er din sak..? Ingen som har "klikka" her, og vi alenemødre "klikker" ikke når folk spør om spørsmål. Men når man legger ut innlegg så må man regne med alle slags mulige svar. Sånn er det bare!
Mamsen86 Skrevet 21. februar 2007 #15 Skrevet 21. februar 2007 Ingen som har gitt deg kritikk heller. Så før du "klikker" så er det kanskje en idè å få med seg hva som blir sagt...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2007 #16 Skrevet 21. februar 2007 har du ingenting annet og gjøre enn og sitte og skrive om en sak som er ferdig for lenge siden
Mamsen86 Skrevet 21. februar 2007 #17 Skrevet 21. februar 2007 Nei, hehe.. Baby sover, vaskemaskinen går, ingenting på TV.. Så nope, har nok ikke det!
winneboo Skrevet 21. februar 2007 #18 Skrevet 21. februar 2007 Siden de er kjærester så har hun ikke rett på disse stønadene nei.
Mamsen86 Skrevet 21. februar 2007 #19 Skrevet 21. februar 2007 Haha, its me again! Men jo, da jeg var på TK før jeg fødte så fikk jeg beskjed om at jeg trengte ikke å være redd for å si at vi var kjærester, så lenge vi ikke bodde sammen. Jeg ville fortsatt ha rett på stønadene. Men mulig det er forskjell fra TK til TK..
winneboo Skrevet 21. februar 2007 #20 Skrevet 21. februar 2007 Oki ei venninne av meg fikk også inntrykket av det så hun ringte å sa fra at hun og barnefaren var blitt sammen igjen, men de bodde ikke sammen. Vips så ble alle stønadene stoppet. Den dama som sa dette til henne hadde feilinformert henne sa de da hun ringte å spurte om hvorfor de hadde stoppet stønadene. Så her jeg bor godtar de ikke et kjærlighetsforhold med pappaen. Sikkert fordi de mener at siden man er kjærester og deler et barn sammen, så bør man stå økonomisk sammen. Derfor blir det feil for TK å utbetale alenemorpenger til et kjærestepar som har et barn, men som ikke deler adresse. Det kan jo seff være forskjellig fra TK til TK.
Mamsen86 Skrevet 21. februar 2007 #21 Skrevet 21. februar 2007 Hmms.. Ok! Pussig! Kanskje det har noe med å gjøre at min situasjon er litt annerledes, eller var det på det tidspunktet i og med at pappaen var der han var.. Jeg skal ikke si noe for sikkert, men det er iallefall det jeg fikk beskjed om - fra tre forskjellige der nede.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #22 Skrevet 22. februar 2007 Jeg får støtte som alenemor selv om jeg er sammen med barnefaren.. Men han bor ikke i Norge da.. Har rett på dette så lenge vi ikke gifter oss, så har ikke råd til å gifte meg med kjæresten min på en stund..
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 22. februar 2007 #23 Skrevet 22. februar 2007 kan bli så mektig provosert av disse forbanna trygdekontorene..!!! Jeg er sammen med barnefaren. Han har ikke adresse hos meg og bor på sørlandet pga studier.. Så han er her sjelden! ca 1helg hver 2mnd.. Fra første stund fikk jeg beskjed om fra TK at så lenge vi er sammen har jeg ikke rett på noe.. så mistet ALT. Måtte gå på sosialen fordi min kjære var student og hadde ingen inntekt, ikke jeg heller.. Så hvorfor får noen stønad og andre ikke.. HÆLVETES trygdekontor.... Har gått nå i 6mnd fattig som en lus og måtte ta opp lån.... Fordi vi var sammen.. men har aldri hatt adresse sammen.å han bor ca 200mil unna.. fy faen så kjipt visst andre får det, men ikke jeg! er ikke deres skyld, men de jA ****** trygdekontoret
winneboo Skrevet 22. februar 2007 #24 Skrevet 22. februar 2007 Synes det er dårlig av TK å ikke ha like regler over hele Norge. Men ett sted må jo nesten grensa gå. Om alle kjærestepar fikk alenemor stønader bare de ikke hadde samme adresse så hadde det nok lettere for en del samboere å snylte på dette.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2007 #25 Skrevet 22. februar 2007 viss han bor så langt unna så hadde eg faen meg sagt at eg var aleine.. for du er jo d på en måte når han er hos dere så lite... du skal da ikke måtte ta opp lån.. det er sykt..eg har vært i krangel med nav helt fra starten, og har skrevet skriftelig klage til de. de reknet feil permisjonstid på meg og det ente med at eg måtte betale for barnehageplass i 6 mnd uten å bruke den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå