Gå til innhold

Gravid igjen "alt" nå!!!!!!!!!!!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha ventet på mensen 3-4 uker turde jeg ikke annet enn å ta en test på mandag. Den var positiv gitt..... (Har ikke hatt regelmessig mens etter fødsel) Har jo lyst på et barn til snart, men hadde tenkt å vente ei stund til, da.... Snuppa blir så vidt 15 mnd da nestemann i såfall kommer. Skal til legen i morgen, og videre til gyn å snakke med lege der. Hadde hastesnitt sist, og har hørt man ikke bør bli gravid før det har gått 1 år pga. fare for at livmora kan revne... Må høre om dette er tilfelle for å tørre å gjennomgå dette svangerskapet. Noen som har hørt noe om dette? Lurer også på hvor mye penger jeg får for å gå hjemme med neste mann? Får jeg samme som nå, eller bare 80% av dette igjen? Rekker å jobbe nesten 3 mnd før ny permisjon starter!

 

Ettersom det er så tidlig velger jeg å signere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer!!

 

Med tanke på hastesnittet er det best du tar dette opp med gynekolog - de er ekspertene på dette. Når det gjelder fødselspengene ville jeg ha undersøkt med NAV - de kan gi deg svaret på dette!

 

Dette blir jo flott!! Jeg er nesten litt misunnelig, jeg! Men det er ikke mannen min;-) (han synes det er nok med tre, ja... og det gjør vel jeg også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye :-)

 

(jeg vil også ha en liten til om ikke så alt alt for lenge! :-) )

 

Jeg tok keisersnitt selv og overlegen anbefalte meg å vente i 1 år før vi ble gravide igjen pga det livmora var utsatt for. Men som hun sa: Det er mange som har blitt gravide før ett år etter å ha tatt keisersnitt og det har gått bra hos de! Jeg hadde den tanken selv etter mitt keisersnitt, at tenk om jeg skulle bli gravid før det var gått et år...hva da? Men jeg tror det gjør godt å få snakke med legen om dette!

 

Lykke til! (og når du er klar for det må du fortelle 'oss' det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :o)

Har sett en diskusjon her inne før ang det å bli gravid mens man er i permisjon. Man får visstnok da det samme som man utbetalt nå, så man får ikke 80 av 80, altså... Men dette er bare informasjon som jeg har fra innlegg her på DIB. Som de skriver over her, trygdekontoret vet nok alt om dette!

 

Og så gleder vi oss alle sammen veldig til å få høre hvem du er! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!!:)

 

har selv 15 måneder mellom jentene mine... kjempekoselig det.. jeg ønkset også to tette men da tenkte jeg mer sånn 2 år.. men ble veldig glad og det er jo mange positive ting med å få de så tett:)

 

vet ikke så mye om det med graviditet så raskt etter et hastesnitt annet enn at søstra mi ble gravid etter 9 måneder og hadde hastesnitt med første. det gikk veldig bra:)

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte og mange svar.... Var hos legen i dag. Der var testen først negativ, så positiv. Tok blodprøve for å være på den sikre siden, og skal levere ny urinprøve i morgen. Den i dag var ikke morgenurin. Hvis jeg er gravid skal jeg bli henvist til gyn, sa legen min. Jeg bad om dette selv, og hun syntes det var fornuftig. Er mange tanker som svirrer i hodet mitt om dagen, ja... Var innom NAV i går, og de sa jeg får 80% av 80%, altså 64%. Hu var så stressa hu dama, så skal høre med dem en gang til, og samtidig høre med lønningskontoret på jobb. Jobber i staten, så får lønna direkte fra dem, og da er det de som bestemmer hvor mye jeg får, visst nok....?! De sender bare krav til NAV. Synes 64% er lite jeg..... Tenk om man får tre tette da!!!? Får man da 80 av 80 av 80? Det blir jo nesten ingen ting..... 51,2 % det....

hehehe mange nysjerrige her nå....

Skal fortsatt holde dere litt på pinebenken, så signerer fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, oi, oi... Først negativ og så positiv... Så spennende!! Da kan du vel nesten ikke vente til i morgen, kan jeg tenke meg?!

 

Syntes det hørtes rart ut at du skulle få 80% av 80% altså. Siden du får utbetalt av staten så tror jeg absolutt ikke det stemmer. Dessuten så rekker du å jobbe tre måneder først. I hvert fall er jeg temmelig sikker på at jeg da får 80% av 100% (jobber i det offentlige selv!).

 

Det er bedre å få lønn fra staten enn fra NAV, siden det er som du sier at det da er arbeidsgiver som bestemmer hva du skal få. Jeg tror blant annet det er sånn at om du får fødselspenger fra NAV så får du bare feriepenger utregnet fra 15 uker (?), men om du får lønn fra staten så får du feriepenger fra hele årsgrunnlaget akkurat som vanlig... :o)

 

Skal krysse fingrene for positiv test for deg i morgen! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte lønningskontoret nå. Hun trodde jeg ville få 80% av full lønn, men måtte skjekke det opp for å være helt sikker.... Spenningen stiger.... Får vi fullt med feriepenger å, ja... Det visste jeg ikke, men tusen takk for opplysningen!!!! det er jo kjempebra!!!!!!

Må ikke glemme meg nå..... Signerer fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen i dag var positiv!!!!! og blodprøva også... Så nå er det ingen tvil... JEG ER GRAVID!!!!!!!!!!!

Legen sendte rekvisisjon til gyn avd. på sykehuset, så jeg skal dit (ganske snart, forhåpentligvis) og snakke litt med legen om svangeskapet/fødselen er noe risiko pga. keisersnittet.

Blir spennende å høre hvor mye jeg får i foreldrepenger nå da. Det har jeg ikke fått endelig svar på enda...

 

Velger fortsatt å være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Vi sluttet på pillen for en måned siden (vi ønsker to tette) men er ikke gravid enda. Ble litt lei meg da jeg fikk mensen forrige uke...

Vet ingenting om keisersnitt etc. Men grunnlaget for utbetalingen din blir de beste seks av de siste ti månedene. Jeg troppet opp på NAV og spurte. Dvs. de tre månedene du jobber fullt og så tre av de hvor du mottar støtte...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...